"Piispainkokouksen mukaan kasteen tulee noudattaa luterilaista ja ekumeenista perinnettä. Kaste toimitetaan vedellä joko valeluna tai upotuksena Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Aikuiset ja nuoret tunnustavat uskonsa itse, sylilapsen puolesta sen tekee seurakunta."
Luterilaiset hyväksyvät upotuskasteen!
159
480
Vastaukset
- Anonyymi
Ajatella, että joku voi tunnustaa sylilapsen uskon !?
Kyllä se on mentävä nyt ulos vähäks aikaa ei tuosta tiedosta muuten selviä.
Voisiko sitä samalla tunnustaa että sylilapsesta tulee kiripatin varapresidentti.- Anonyymi
Sana antaa tarkan kuvauksen kasteesta: koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä. Kastoi heidät virrassa. "Heidät" tarkoittaa koko ihmistä, ei vain päälakea, "Virrassa" tarkoittaa ihminen käveli veteen ja hänet upotettiin veteen. Jos vettä olisi otettu Jordanista ja valutettu päähän, niin kyseessä olisi ollut kastelu.
Paavali kirjoitti kastelusta käyttäen sanaa: 'potizo' , antaa juotavaa. Mutta kasteesta sanassa Paavali käytti sanaa: 'baptizo', upottaa veteen. Samaa sanaa käyttävät myös evankeliumien kirjoittajat. Dippaamisesta käytetään sanaa: 'bapto'
Kastelussa vettä tuodaan kasteltavaan kohteeseen, esim. kukkien kastelu. Kasteessa kasteen kohde viedään veteen ja upotetaan veteen.
Luterilainen kaste on päälaen kastelua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sana antaa tarkan kuvauksen kasteesta: koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä. Kastoi heidät virrassa. "Heidät" tarkoittaa koko ihmistä, ei vain päälakea, "Virrassa" tarkoittaa ihminen käveli veteen ja hänet upotettiin veteen. Jos vettä olisi otettu Jordanista ja valutettu päähän, niin kyseessä olisi ollut kastelu.
Paavali kirjoitti kastelusta käyttäen sanaa: 'potizo' , antaa juotavaa. Mutta kasteesta sanassa Paavali käytti sanaa: 'baptizo', upottaa veteen. Samaa sanaa käyttävät myös evankeliumien kirjoittajat. Dippaamisesta käytetään sanaa: 'bapto'
Kastelussa vettä tuodaan kasteltavaan kohteeseen, esim. kukkien kastelu. Kasteessa kasteen kohde viedään veteen ja upotetaan veteen.
Luterilainen kaste on päälaen kastelua.Virrassa ei tarkoita upottamista, toope
Luterilianen kaste on apostolinen kaste - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Virrassa ei tarkoita upottamista, toope
Luterilianen kaste on apostolinen kasteEi apostolista kastetta ole Raamatussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei apostolista kastetta ole Raamatussa.
Se, että jumalaton pappi, joka on saanut virkansa tämän maailman koulujen kautta, käsillään merkkejä tehden ja loitsuja lausuen liruttelee vauvan päähän vettä, ei ole kaste laisinkaan, vaan veden liruttelu on porttokirkon harhaa ja eksytystä.
Raamatun esimerkkien mukaan vain aikuisia kastettiin: Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä. Siis ihmiset antoivat kastaa itsensä, eivät vauvojaan.
Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä. Parin litran maljasta ei kukaan kykene nousemaan. Eikä parin litran maljaa kukaan myöskään kykene astumaan: he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.
VAUVAKASTE ON PETOS!!! Raamutut varoittaa ja paljastaa pikkulasten kasteen tarkoituksen: kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
Rakkaus totuuteen ei ole yhtä kuin pikkulapsen kaste, vaan rakkaus totuuteen on Sanan kunnioittamista ja arvostamista. Jos rakkaus totuuteen puuttuu, niin ihminen on matkalla ikuisen tuleen.
- Anonyymi
Jeesus itse tunnusti sylilapsen "brephos" uskon.
Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.
Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
Raamatussa upotus liittyy aina johonkin pahaan. Kastaa ja upottaa ovat täysin eri sanat ja niillä on eri merkitys.
Ps. 69:16
Älä anna vetten vuon minua upottaa, syvyyden minua niellä ja kuilun sulkea suutaan minun ylitseni.- Anonyymi
Sielä ne Parhami ja Olseni jo odottelee seuraajiaan. Ne kielsi lapsien uskon.
Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. - Anonyymi
Hölmö luterilainen, Jeesus puhui aikuisiasta miehistä, opetuslapsistaan sanoessan: Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
LUTERILAISUUS ON TYHMIEN JA NARUSTA VEDETTÄVIEN USKONTO!!! - Anonyymi
"Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja". Siis moniaan luopuvat uskosta, eivät kasteen armosta, eivätkä yhdestä oikeasta kasteesta, vaan moniaat luopuvat uskosta. Luterilaiset ei tarvitse uskoa astuakseen Jumalan valtakuntaan, vaan luterilainen tarvitsee kasteen ja saadakseen uskon ja Pyhän Hengen. Luterilaisten usko tulee kasteen kautta. Mutta Raamattu puhuu kuulemisen kautta saatavasta uskosta. Raamattu puhuu myös: "hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään", mutta luterilaisille kaikki, mitä tarvitaan taivasmatkaan, lahjoitetaan kirkon viranhaltijoiden suorittamien sakramenttien kautta.
LUTERILAISUUS ON LUOPUMISTA USKOSTA JA SAKRAMENTTIEN ASETTAMISTA USKON JA JEESUKSEN SIJAAN. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hölmö luterilainen, Jeesus puhui aikuisiasta miehistä, opetuslapsistaan sanoessan: Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
LUTERILAISUUS ON TYHMIEN JA NARUSTA VEDETTÄVIEN USKONTO!!!Jeesus puhui lapsista
UUDESTIKASTAJUUS ON HARHAOPPIA - Anonyymi
Sekoitat eri paikoista irralliseksi ja liität niitä sattumanvaraisesti toisesta asiasta puhuttuun kohtaan.
Lue viitteesi psalmin kohta alusta asti, niin iedät ettei tässä ole mitään tekemistä kasteen kanssa.
Psalmi 69. Kertoo Daavidin joutuneen pilkan ja vihan kohtaaksi jopa lähimpieveljien osalta.
Herran kärsivän palvelijan rukous
1. Musiikinjohtajalle. Lauletaan kuin "Liljat". Daavidin psalmi.
. Pelasta minut, Jumala,
sillä vedet nousevat sieluuni asti.
Matt. 26:38
3. Olen vajonnut syvälle pohjattomaan liejuun,
olen joutunut vetten syvyyksiin,
ja virta on huuhtonut minut mukanaan.
Ps. 18:5; Ps. 42:8
4. Olen väsynyt huutamisesta,
kurkkuani kuivaa.
Silmäni ovat rauenneet
odottaessani Jumalaani.
Ps. 6:7; Ps. 38:11
5. Enemmän kuin hiuksia päässäni on niitä,
jotka minua syyttömästi vihaavat.
Paljon on niitä, jotka tahtovat tuhota minut,
noita petollisia vihollisiani.
Se, mitä en ole ryöstänyt,
minun täytyy palauttaa.
Ps. 25:19; Joh. 15:25
6. Jumala, sinä tunnet mielettömyyteni,
eikä syyllisyyteni ole sinulta salassa.
7. Älkööt minun vuokseni joutuko häpeään ne,
jotka odottavat sinua,
Herra Jumala,29 Sebaot. Älkööt minun vuokseni joutuko häväistyiksi ne,
jotka etsivät sinua, Israelin Jumala.
Heprean kielellä <Adonaj JHWH>. Samoin jakeissa 71:16 ja 73:28.}
8. Sillä sinun tähtesi minä kannan häpeää,
pilkka peittää kasvoni.
Ps. 44:23
9. Olen käynyt vieraaksi veljilleni,
muukalaiseksi äitini lapsille,
Job 19:13-14; Ps. 31:12; Ps. 38:12; Joh. 7:5
10. sillä kiivaus huoneesi puolesta on kuluttanut minut
ja sinua herjaavien herjaukset ovat osuneet minuun.
Ps. 119:139; Joh. 2:17; Room. 15:3
11. Minä itkin ja vaivasin sieluani paastolla,
mutta siitäkin sain pilkkaa osakseni.
12. Kun otin puvukseni säkin,
silloinkin minusta tuli heille sananparsi.
13. Porteissa istujat puhuvat minua vastaan,
ja väkijuomien juojat laulavat minusta.
Job 30:9; Valit. 3:63
14. Mutta otollisella ajalla
minä tuon rukoukseni sinulle, Herra.
Jumala, vastaa minulle suuressa armossasi
pelastavan uskollisuutesi tähden.
Jes. 49:8; 2. Kor. 6:2
15. Pelasta minut liejusta, etten vajoaisi siihen.
Anna minun pelastua vihamiesteni käsistä
ja vetten syvyyksistä.
16. Älköön virta huuhtoko minua mukanaan, älköön syvyys minua nielkö, älköönkä kuilu sulkeko suutaan ylläni.
17. Vastaa minulle, Herra, sillä sinun armosi on hyvä,
käänny puoleeni suuren laupeutesi tähden.
18. Älä kätke kasvojasi palvelijaltasi.
Vastaa minulle pian, sillä minulla on ahdistus.
Ps. 102:3; Ps. 143:7
19. Tule lähelle sieluani ja lunasta se,
lunasta minut vihollisteni tähden....
... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sielä ne Parhami ja Olseni jo odottelee seuraajiaan. Ne kielsi lapsien uskon.
Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.Venäjän riitaa kylvävä trolli parhaminsa juttuja levittäää kuin paskaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus puhui lapsista
UUDESTIKASTAJUUS ON HARHAOPPIALapsia ei voi kastaa, koska lasten kaltaisten on taivasten valtakunta.
Jokainen tuomitaan vain omien tekojensa mukaan, lapsi ei ole voinut tehdä syntiä.
Jesus otti lapsen syliinsä ja siunasi lapsia. HÄN EI KASTANUT LAPSIA.
- Anonyymi
Upotuskasteen esikuvat tulee Intiasta Gagnes-virran upotuskasteista.
Raamatussa ei ketään kastettu kokonaan veden alle painamalla.
Eikä Kristillistä kastetta ei pidä sotkea Juutalaisten Mikve-pesuun, mikä oli ainoa rituaali, missä mentiin kokonaan veden alle katseilta piiloon pesemään lihan saastaisuuksia kuukautisten ja yhdynnän jälkeen.
Kristittyjä vainottiin ja he kokoontuivat ihmisten kodeissa, missä kasteita tehtiin sillä vedellä, mitä oli köytössä. Juutalaisten pyhille lammikoille jos olisi menty jotain upotuksia tekemään, niin vähemmästäkin olisi kivitetty kuoliaaksi vääräuskoisuuden vuoksi.
Ap. t. 16:33
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.- Anonyymi
Kasteen perimmäinen merkitys oli Juutalaisille täysin selvä entuudestaan.
4. Moos. 8:7
"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä." - Anonyymi
Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja täyttä potaskaa alun ja lopun välillä. Näin luterilaiset kusevat ihmisten silmiin: Kastekaava paljastaa petoksen ja väkevän eksytyksen: "Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"
Siis luterilainen kaste onkin päänkastelu, aivan kuin kastekaavassa sanotaan ja kuvataan.
LUTERILAISUUDEN PERUSTA KASTE, EI OLE KASTE, VAIKKA HE MEUHKAAVAT PALSTALLA OIKEASTA KRISTILLISESTÄ KASTEESTA, VAAN KASTELU!
Lasta ei kasteta, vaan "pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kasteen perimmäinen merkitys oli Juutalaisille täysin selvä entuudestaan.
4. Moos. 8:7
"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä."Luterilainen, valehtelet päin silmiä: Raamattu todistaa sinun valhettelijaksi! hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet. Astuminen on kävelemistä, mutta sylissä makaaminen ei ole astumista!
LUTERILAISUUS ON VALEHTELUA. KOKO LUTERILAISUUS ON TÄYTTÄ VALHETTA, ALUSTA LOPPUUN JA KAIKKI ALUN JA LOPUN VÄLILLÄ ON VALHETTA!
Raamattu puhuu edeltä varoittaen luterilaisuudesta: jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
Luterilaisuus on valheisiin uskomista! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja täyttä potaskaa alun ja lopun välillä. Näin luterilaiset kusevat ihmisten silmiin: Kastekaava paljastaa petoksen ja väkevän eksytyksen: "Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"
Siis luterilainen kaste onkin päänkastelu, aivan kuin kastekaavassa sanotaan ja kuvataan.
LUTERILAISUUDEN PERUSTA KASTE, EI OLE KASTE, VAIKKA HE MEUHKAAVAT PALSTALLA OIKEASTA KRISTILLISESTÄ KASTEESTA, VAAN KASTELU!
Lasta ei kasteta, vaan "pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"Kyllä se on kaste. Ei vikinä auta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilainen, valehtelet päin silmiä: Raamattu todistaa sinun valhettelijaksi! hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet. Astuminen on kävelemistä, mutta sylissä makaaminen ei ole astumista!
LUTERILAISUUS ON VALEHTELUA. KOKO LUTERILAISUUS ON TÄYTTÄ VALHETTA, ALUSTA LOPPUUN JA KAIKKI ALUN JA LOPUN VÄLILLÄ ON VALHETTA!
Raamattu puhuu edeltä varoittaen luterilaisuudesta: jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
Luterilaisuus on valheisiin uskomista!Tottakai ateistille Jeesukseen uskominen on valhetta
Sinun riehumisesti on koomista eikä kukaan usko itkuvirsiäsi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on kaste. Ei vikinä auta
Kastekaavan mukaan lasta ei kasteta, vaan "pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kastekaavan mukaan lasta ei kasteta, vaan "pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä".
Nimenomaan kastetaan
- Anonyymi
Vanginvartijan perhe tuli uskoon kuultuaan pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi. ( Apt 16)
Ja kaste ei tapahtunut vanginvartijan kodissa.
" hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta. Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa"
Kaste tapahtui muualla, jonka jälkeen palattiin vanginvartijan asuntoon.
Vanginvartija asui Filippissä, mikä sijaitsi joen rannalla, mikä on mahdollinen kastepaikka.
Raamatun ilmoitus ei kuitenkaan tarkemmin ilmoita asiaa, ainoastaan sen, että uskoontulleet kastettiin jossakin muualla, kuin vanginvartijan kodissa.
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Niin tekevät. Mutta uudestikastajalässyttäjä parkuu täällä tuskaansa samojen viestien kera. Jälleen kerran.
- Anonyymi
on sillä vaan paha olla
- Anonyymi
Jokaisesta turhasta sanasta joutuu tuomiolle.
Saatana on valehtelia. ÄLÄ enään palvele sitä. Teehkää parannus.
Luuk. 24:
47. . ja parannusta syntien anteeksiantamiseksi on saarnattava hänen nimessään kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
on sillä vaan paha olla
Jeesus opetti oikeaa perustusta: Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
Oikea perustus muodostuu evankeliumin kuulemista ja Sanan mukaan toimimisesta.
Kolmen vesitilkan avulla uskoon tulo ei ole oikea perusta, vaan maan pinnalle rakentamista, eli tähän maailmaan turvautumista.
Jokaisen, joka uskoo ja luottaa kirkon toimittamiin sakramentteihin käy lopulta näin: Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."
Paavali todisti tessalonikialaisten uskoon tulosta: teistä tuli meidän seuraajiamme ja Herran, kun suuressa ahdingossa otitte sanan vastaan ilolla Pyhässä Hengessä,
Jeesuksen seuraajaksi tullaan ottamalla Sana vastaan; aivan kuten Jeesus opettaa: .jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen,
- Anonyymi
Apt. 8:
35. Filippos alkoi puhua ja lähtien tästä raamatunkohdasta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta.
36. Tietä kulkiessaan he tulivat veden ääreen. Hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
37. [Silloin Filippos sanoi hänelle: "Jos sinä uskot koko sydämestäsi, se tapahtukoon." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]10
1. Joh. 5:5
38. Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.
39. Kun he olivat nousseet vedestä, Herran Henki tempasi Filippoksen pois, eikä hoviherra enää nähnyt häntä. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten.
1. Kun. 18:12; 2. Kun. 2:16u
Filippos kastettiin kun hän tunnusti uskonsa ja hän itse pyysi kastatta ja kun paikalla oli paljon vettä, että sinne voitiin kokonaan upottaa.
He kävelivät rannasta syvemmälle. Lue se itse Raamatusta.- Anonyymi
upotus - kaste on ihan eri asia . kuin , - uudelleen -kaste.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
upotus - kaste on ihan eri asia . kuin , - uudelleen -kaste.
Jeesus ei tehnyt yhtä ainoaa ihmistä opetuslapsekseen valuttamalla kiposta vettä päähän, vaan Herra kutsui hyvin arkisesti, ilman juhlaa ja kummeja ja vanhempien suostumusta sanoen: "Tule ja seuraa minua".
Vertauksessa kuninkaan pojan häistä Jeesus opettaa: Taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka laittoi häät pojallensa.
Ja hän lähetti palvelijansa kutsumaan häihin kutsuvieraita, mutta nämä eivät tahtoneet tulla.
Vielä hän lähetti toisia palvelijoita lausuen: 'Sanokaa kutsutuille: Katso, minä olen valmistanut ateriani, minun härkäni ja syöttilääni ovat teurastetut, ja kaikki on valmiina; tulkaa häihin'.
Kuningas ei käskenyt häihin kutsuttaessa valuttaa vettä kenenkään päälakeen, vaan kuningas käski sanoa: kaikki on valmiina; tulkaa häihin' - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei tehnyt yhtä ainoaa ihmistä opetuslapsekseen valuttamalla kiposta vettä päähän, vaan Herra kutsui hyvin arkisesti, ilman juhlaa ja kummeja ja vanhempien suostumusta sanoen: "Tule ja seuraa minua".
Vertauksessa kuninkaan pojan häistä Jeesus opettaa: Taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka laittoi häät pojallensa.
Ja hän lähetti palvelijansa kutsumaan häihin kutsuvieraita, mutta nämä eivät tahtoneet tulla.
Vielä hän lähetti toisia palvelijoita lausuen: 'Sanokaa kutsutuille: Katso, minä olen valmistanut ateriani, minun härkäni ja syöttilääni ovat teurastetut, ja kaikki on valmiina; tulkaa häihin'.
Kuningas ei käskenyt häihin kutsuttaessa valuttaa vettä kenenkään päälakeen, vaan kuningas käski sanoa: kaikki on valmiina; tulkaa häihin'Mutta Jeesus käski tekemään opetuslapsia
- Anonyymi
Nyt on pohja pois pakkovauvakastetettujen upotuskasteesta rienaamiselta, kun kirkon johto on hyväksynyt upotuskasteen!
- Anonyymi
Useamman kerran kylvetetty pedo ei hyväksy Raamattua
S vihaa uskovia ja herjaa näitä pakkovauvakastetuiksi - Anonyymi
Ef.4:5 Yksi kaste, hen baptisma, hen on numeraalia, kasteiden lukumäärää yksi ilmaiseva sana. Kristityillä on vain yksi kaste, ei useita erilaisia ja eriaikaisia "kasteita".
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Kristityillä on vain yksi kaste, missä on Henki, vesi ja sovintoveren osallisuus yhdessä ja samassa kasteessa.
Helluntailaisilla on useita erilaisia ja eriaikaisia "kasteita" ja muita rituaaleja ja henkien kosketuksia, siksi lahkoista pitää pysyä kaukana.
Helluntailaisuus on paha eksytys ja heresia.
- Anonyymi
Jenkkilahkojen (Mormonit,Jehovat,Helluntailaiset,Adventistit) yhteinen kastelaki
on kirjoitettu Mormonin Kirjaan.
Moroni, luku-8
Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi. - Anonyymi
Room. 9:8
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.
Oikeat kristityt on kastannu lapsensa sisälle Jumalan valtakuntaan Jeesuksen verensuojaan jo 2000 vuotta ja tekevät niin edelleen aina Ihmisen Pojan päivään asti.
Silloin ei enää ketään ehditä kastaa kristityksi, kun toinen korjataan talteeen ja toinen jätetään.
Helluntailaisuus on Amerikasta tuotu harhaoppinen uskonliike, ei se ole tervettä kristinuskoa ollenkaan. Ei sellaisiin pidä sotkeentua.- Anonyymi
KYLLÄHÄN HELLUNTAILAISUUS - EKSYTYKSEN JOKAINEN TERVE IHMINEN TUNTEE.
noh, Suomessa on uskonnonvapaus , > kukin taablatkoon tyylillään < - Anonyymi
Tuo lupaus on pelastuksen evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, ei kaste.
Pelastuksen evankeliumi on Jumalan voima, kasteesta ei ole vastaavaa todistusta.
16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta". ( Room 1)
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. ( 1Kor 1)
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta. ( Joh 1)
Jokainen Jumalan lapsi on sitä uskon kautta.
25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa. ( Gal 3)
Pelastuksen evankeliumin ja sydäämen uskon puolesta.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Helluntailaiset kieltää lapsien uskon kokonaan.
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.
Ap. t. 16:15
Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.
1. Tim. 5:8
Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi. - Anonyymi
Pelkkä ihmissiunaus ei voi korvata kristillistä kastetta Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen, mikä tarkoittaa pelastusta ja ikuista elämään.
1.Piet.3
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun ARKKIA rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTSE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi
Vanha liitto alkoi: pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä. Tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysenpoikasta syntiuhrina perisynnin vuoksi.
Uusi liitto alkaa: sekä pojat että tytöt, Kaste Kristukseen, joka on syntiuhri. - Anonyymi
Raamatun mukaan kun pakanoiden täysi lukumäärä on tullut sisälle Jumalan valtakuntaan, niin Saatana lahkoapureineen heitetään tuliseen järveen.
Siksi se käy enää raivoisaa viivytystaistelua yrittäessään estää lapsien pääsyn kasteessa sisälle Jumalan valtakuntaan.
Ilm. 12:17
Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita LAPSIA VASTAAN, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle. - Anonyymi
Helluntailaiset ovat aina riidelleen kasteasioista.
Helluntailaiset ratkaisivat kastekiistansa Helsingissä pitämässään kokouksessa.
Norjalainen T.B.Barrat kannatti lapsien kastamista kristityiksi ihan samalla tavalla kuin kaikki kristilliset kirkot ovat tehneet koko ajan.
Toinen Norjalainen Gerhard Olsen-Smidt kannatti vain aikuisten kastamista helluntailaiseksi.
Asiasta järjestettiin riitaisa äänestys, jonka voitti niukasti tuo Gerhard Olsen-Smidt:n ehdotus.
Samalla helluntailaiset päättivät, että ehtoollista annetaan vain helluntailaisille itselleen.
Silloin kaikki helluntailaisten kanssa alussa yhteistyötä tehneet kristilliset piirit äänestivät jäloillaan. - Anonyymi
Jenkkilahkojen kanssa pitää olla varovainen.
Pelkkä Jeesuksen-nimen hokeminen ei takaa, että kyseessä on kristitty seurakunta.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Helluntailaiset puhuvat pelkistä ulkoisista asioista. Kastetekniikasta ja veden määrästä.
Helluntailaiset eivät myönnä kasteen todellista merkitystä, syntien pois peseminen ja Pyhän Hengen lahjan saaminen puhdistettuun sydämeen. Ilman sitä kukaan ei pääse sisälle Jumalan valtakuntaan. - Anonyymi
Kristityt eivät hyväksy helluntailaisten anabaptistisia uudestikasteita lahkolaiseksi, tehdään ne sitten miten tahansa.
- Anonyymi
Anabaptistinen uudestikaste lahkolaiseksi on vakava hengellinen synti, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen pilkka.
- Anonyymi
Helluntailaiset eivät kasta Jeesuksen käskyn mukaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
Helluntailaisten kasteet eivät ole oikeita kristillisiä Jeesuksen käskyn mukaisia kasteita, tehtiin ne sitten miten ja millä tekniikalla tahansa.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."- Anonyymi
Kavalat eksytykset tulevat aina pelkän Jeesuksen-nimessä.
"Monta tulee minun nimessäni ja he eksyttävät monta." (Jeesus) - Anonyymi
Pakkovauvakastetut ovat kirjoitelleen taas tänne. Pakkovauvakastetut pitäisi ampua jokainen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kavalat eksytykset tulevat aina pelkän Jeesuksen-nimessä.
"Monta tulee minun nimessäni ja he eksyttävät monta." (Jeesus)Käy kirjastossa hakemassa Raamattu ja lue: "jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko". Jeesuksen mukaan eksyttäjät käyttävät Kristus-nimeä. Sana Sana "kristitty" tarkoittaa "Kristuksen kaltaista" tai "olla Kristuksen kaltainen".
- Anonyymi
Sanan mukaan jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla. Yhden todistajan todistus ei ole pätevä. Matteus 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran. Näin ollen Sanan pohjalta Matteus 28:19 ei ole pätevä, vaan arvoton, jota ei pidä huomioida ja jonka varaan ei pidä kirkkoaan perustaa. "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava". Ilmaisuun "Jokainen sana" sisältyy myös Raamatun ilmoitus.
Hebrealaiskirje todistaa: jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanan mukaan jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla. Yhden todistajan todistus ei ole pätevä. Matteus 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran. Näin ollen Sanan pohjalta Matteus 28:19 ei ole pätevä, vaan arvoton, jota ei pidä huomioida ja jonka varaan ei pidä kirkkoaan perustaa. "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava". Ilmaisuun "Jokainen sana" sisältyy myös Raamatun ilmoitus.
Hebrealaiskirje todistaa: jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt.Todistajia paikalla Jeesuksen antamalle kastekäskyllä oli 11 apostolia.
Eiköhän se jo riitä.
Matt.28
16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA HEIDÄT NIMEEN ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN.
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Svenksa Bibeln v. 1917
16 Men de elva lärjungarna begåvo sig till det berg i Galileen, dit Jesus hade bjudit dem att gå.
17 Och när de fingo se honom, tillbådo de honom. Dock funnos några som tvivlade.
18 Då trädde Jesus fram och talade till dem och sade: »Mig är given all makt i himmelen och på jorden.
19 Gån fördenskull ut och gören alla folk till lärjungar, döpande dem i Faderns och Sonens och den helige Andes namn,
20 lärande dem att hålla allt vad jag har befallt eder. Och se, jag är med eder alla dagar intill tidens ände.» - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt.Jotta voisimmie uskoa sinua ja kirkkosi oppia, niin luterilainen, laita tänne kaikkien nähtäville joka ikinen Raamatun paikka, jossa Pietari kastaa tai muuta toimittaa isän ja pojanm ja pyhän hengen nimeen, ja ala sen jälkeen vasta reikkua!
- Anonyymi
Eittämätön tosiasia: Jeesus opetti kolme ja puoli vuotta opetuslapsia käyttämään vain ja ainoastaan Hänen nimeään, eli Jeesus-nimeä. Olisi ollut hyvin outoa ja järjetöntä, jos Jeesus hetkeä ennen poismenoaan olisi käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
Toinen täysin selvä totuus: Jeesus ei koskaan tehnyt opetuslapsia valuttamalla vettä päälakeen, ja vasta jonkin ajan kuluttua palannut takaisin kertomaan näiden päälaen kastelun saaneiden olevan päänkastelun myötä hänen omiaan, opetuslapsia ja taivaan kansalaisia.
Kolmas ja kammottava totuus: Isän ja pojan ja pyhän Hengen nimeen murhattu ja kidutettu ja hukutettu Jeesuksen omia! Niin kuka on isä ja poika ja pyhä henki jonka nimeen on murhattu miljoonia Jeesuksen todistajia?- Anonyymi
Jeesus tiesi, että hänen maanpäällistä pelkkää tavallista miehen nimeä (Joshua, eli Jeesus), joita oli monta muuta samannimistä, käytetään väärin, siksi hän pyysi rukoilemaankin suoraan isäänsä: Isä meidän, joka olet taivaassa....Matt. 6:6 Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.
Siksi Jeesus käski kastamaan Kolmiyhteisen Jumaan nimeen: Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Matt.28:18-20
Jeesuksella on uusi nimi, joka selviää kun hän tulee takaisin maan päälle.
lm. 3:12
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, JA OMAN UUDEN NIMENI. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus tiesi, että hänen maanpäällistä pelkkää tavallista miehen nimeä (Joshua, eli Jeesus), joita oli monta muuta samannimistä, käytetään väärin, siksi hän pyysi rukoilemaankin suoraan isäänsä: Isä meidän, joka olet taivaassa....Matt. 6:6 Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.
Siksi Jeesus käski kastamaan Kolmiyhteisen Jumaan nimeen: Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Matt.28:18-20
Jeesuksella on uusi nimi, joka selviää kun hän tulee takaisin maan päälle.
lm. 3:12
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, JA OMAN UUDEN NIMENI.Oikean kristityn tunnistaa juuri siitä, että he tunnustaa Kolmiyhteisen Jumalan , Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, jotka yhdessä ovat ja heillä kaikilla on yhteiset säännöt, lait ja käskyt, johon he ovat sitoutuneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikean kristityn tunnistaa juuri siitä, että he tunnustaa Kolmiyhteisen Jumalan , Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, jotka yhdessä ovat ja heillä kaikilla on yhteiset säännöt, lait ja käskyt, johon he ovat sitoutuneet.
Mitä muitakaan nämä Jeesustelijat on kuin helluntailaisia?
Ei ne miltään rippikoulupojilta vaikuta?
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä muitakaan nämä Jeesustelijat on kuin helluntailaisia?
Ei ne miltään rippikoulupojilta vaikuta?
Matt.7
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.OIkea Jeesus, Pyhä Henki ja sovintoveren osallisuus otetaan vastaan Kristillisessä yhdessä kasteessa. Ei missään helluntailaisten hurmoskokemuksissa. Niihin ei pidä sotkeentua.
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OIkea Jeesus, Pyhä Henki ja sovintoveren osallisuus otetaan vastaan Kristillisessä yhdessä kasteessa. Ei missään helluntailaisten hurmoskokemuksissa. Niihin ei pidä sotkeentua.
1.Joh.5
9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.Ilman uskoa Herraan Jeesukseen Kristukseen ei Jeesus lupaa Pyhää Henkeä, ei syntien anteeksisaamista, ei iankaikkista elämää.
Se on "uskon kautta".
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)
1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
( 1Joh 5)
Miten on tämän päivän Suomessa?
Esim. maailmanmenoa (syntiä) rakastaa hyvin suuri osa suomalaisista.
Euroviisuista uutisoitiin, että niitä katseli yli 2 miljoonaa suomalaista.
"kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme."
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilman uskoa Herraan Jeesukseen Kristukseen ei Jeesus lupaa Pyhää Henkeä, ei syntien anteeksisaamista, ei iankaikkista elämää.
Se on "uskon kautta".
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)
1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
( 1Joh 5)
Miten on tämän päivän Suomessa?
Esim. maailmanmenoa (syntiä) rakastaa hyvin suuri osa suomalaisista.
Euroviisuista uutisoitiin, että niitä katseli yli 2 miljoonaa suomalaista.
"kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme."
Usko ToivonenKäännyttämällä kuulosta ja muiden aistien välityksellä aikaansaatu päänusko on psykologinen uskon tila, eikä se tuo ihmiselle mitään Pyhää Henkeä.
Vain kristillisessä kasteessa synneistä pestyyn sydämeen voidaan vuodattaa
USKON HENKI LAHJAKSI.
Pyhä Henki on uskon henki, mikä annetaan vain kasteessa synneistä pestyyn sydämeen, mukaan lukien perisynti on ensin puhdisttava pois ja sitten puhdistettuun ja täysin tyhjään sydämeen voidaan vuodattaa Pyhän Hengen lahja.
Käännyttämällä aikaansaatu ihmisen oma usko on vain este ja tulppa oikean Pyhän Hengen lahjan saamiselle.
Älä mene helluntailaisten kokouksiin käännytettäväksi helluntailaisten uskoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käännyttämällä kuulosta ja muiden aistien välityksellä aikaansaatu päänusko on psykologinen uskon tila, eikä se tuo ihmiselle mitään Pyhää Henkeä.
USKON HENKI LAHJAKSI.
Pyhä Henki on uskon henki, mikä annetaan vain kasteessa synneistä pestyyn sydämeen, mukaan lukien perisynti on ensin puhdisttava pois ja sitten puhdistettuun ja täysin tyhjään sydämeen voidaan vuodattaa Pyhän Hengen lahja.
Käännyttämällä aikaansaatu ihmisen oma usko on vain este ja tulppa oikean Pyhän Hengen lahjan saamiselle.
Älä mene helluntailaisten kokouksiin käännytettäväksi helluntailaisten uskoon.Lahkolaisten vilitsevät hurmoshenget matkii oikeata Pyhää Henkeä ja siksi monet erehtyy pahasti näissä uskon asioissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käännyttämällä kuulosta ja muiden aistien välityksellä aikaansaatu päänusko on psykologinen uskon tila, eikä se tuo ihmiselle mitään Pyhää Henkeä.
USKON HENKI LAHJAKSI.
Älä mene helluntailaisten kokouksiin käännytettäväksi helluntailaisten uskoon.No, luetaan yhdessä Raamatusta, kuinka siellä todistetaan kääntymyksestä.
19 Ne, jotka olivat hajaantuneet sen ahdingon vuoksi, joka oli syntynyt Stefanuksen tähden, vaelsivat ympäri hamaan Foinikiaan ja Kyproon ja Antiokiaan saakka, mutta eivät puhuneet sanaa muille kuin ainoastaan juutalaisille.
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)
Nämä saivat Pyhän hengen uskon kautta julistettuun Herraan Jeesukseen Kristukseen, kuten Raamatun ilmoitus todistaa.
Miksi?
Koska Herran käsi oli heidän kanssaan, evankeliumi on Jumalan voima ja usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
He olivat kääntyneet Herran puoleen ( Herran nimen avukseen huutaminen ) ja olivat nyt Herrassa.
Miksi vastustat evankeliumin kuulemisen kautta uskoon tulemista ja uskon kautta Pyhän Hengen saamista?
Tuleehan paljon lapsena kastettujakin uskoon evankeliumin kuultuaan ja he saavat Pyhän Hengen sinetiksi.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Jeesuksen antama kaskekäsky
Svenkska Bibeln
19 Gån fördenskull ut och gören alla folk till lärjungar, döpande dem i Faderns och Sonens och den helige Andes namn,
20 lärande dem att hålla allt vad jag har befallt eder. Och se, jag är med eder alla dagar intill tidens ände.»
King James
18 And Jesus came and spake unto them, saying, All power is given unto me in heaven and in earth.
19 Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost:
20 Teaching them to observe all things whatsoever I have commanded you: and, lo, I am with you alway, even unto the end of the world. Amen.
Textus Receptus
18 και προσελθων ο ιησους ελαλησεν αυτοις λεγων εδοθη μοι πασα εξουσια εν ουρανω και επι γης
19 πορευθεντες ουν μαθητευσατε παντα τα εθνη βαπτιζοντες αυτους εις το ονομα του πατρος και του υιου και του αγιου πνευματος
20 διδασκοντες αυτους τηρειν παντα οσα ενετειλαμην υμιν και ιδου εγω μεθ υμων ειμι πασας τας ημερας εως της συντελειας του αιωνος αμην- Anonyymi
Helluntaipäivänä Pietarin julistus ei ole pelkästään tuon Matteuksen evankeliumin sisältämän lähetyskäskyn mukaista.
Vaan siinä puheessa on mukana Jeesuksen lähetyskäskyt.
Matteuksen evankeliumissa olevassa kastekäskyssä ei ole mukana parannuksen tekemistä, kääntymystä, mutta se on mukana Pietarin puheessa.
36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. ( Apt 2)
Pietari ei julistanut kastetta, vaan itsekutakin kuulijaa parannuksen kautta kääntymään pois pahuudestaan Herran puoleen ( Herran avukseen huutaminen ).
Ja heidät, jotka ottivat vastaan ( n. 3000 ) kastettiin, ei muita.
Uskovaisten ( usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta ) lukumäärä kasvoi nopeasti jo noin viiteen tuhanteen.
26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
1 Mutta kun he puhuivat kansalle, astuivat papit ja pyhäkön vartioston päällikkö ja saddukeukset heidän eteensä,
2 närkästyneinä siitä, että he opettivat kansaa ja julistivat Jeesuksessa ylösnousemusta kuolleista.
3 Ja he kävivät heihin käsiksi ja panivat heidät vankeuteen seuraavaan päivään asti, sillä oli jo ehtoo.
4 Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat, ja miesten luku nousi noin viiteentuhanteen. ( Apt 3:26; Apt 4:1-4)
Sanan rististä kuuleminen vaikutti uskoon tulemiset.
Uskovien miesten luku nousi n. viiteen tuhateen.
Usko Toivonen
- Anonyymi
"Joshua" eli Jeesus suomalaisittain oli ihan tavallinen miehen nimi, joita Jerusalemissa oli satoja saman nimisiä miehiä.
- Anonyymi
Ensin kristillinen yksi kaste syntien pois pesemiseksi ja sydämen puhdistamiseksi, jotta sinne voidaan antaa Pyhä uskon Hengen lahja.
"Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensin kristillinen yksi kaste syntien pois pesemiseksi ja sydämen puhdistamiseksi, jotta sinne voidaan antaa Pyhä uskon Hengen lahja.
"Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne."kääntyä, engl. REPENT tarkoittaa syntisyyden vuoksi kasteen saamista, ei mitään omia parannuksen tekoja kasteen ehtona.
Jeesus: tule sellaisena kuin olet, eli syntisenä kasteelle, jotta kasteessa synnit pestään pois ja saadaan tilalle sydämeen uskon Hengen lahja. - Anonyymi
Tätäkö tarkoit?
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
( Joh 1)
Oliko Herra Jeesus mielestäsi, kuin kuka tahansa saman niminen ihminen?
Eikö tekstin asiayhteys ilmoita asian selkeästi, kuinka on?
1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
.
10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta. ( Joh 1)
14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. ( Joh 3)
37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu. ( Joh 7)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätäkö tarkoit?
( Joh 1)
Oliko Herra Jeesus mielestäsi, kuin kuka tahansa saman niminen ihminen?
Eikö tekstin asiayhteys ilmoita asian selkeästi, kuinka on?
1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
.
10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta. ( Joh 1)
14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. ( Joh 3)
37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu. ( Joh 7)
Usko ToivonenHelluntaina 3000 syntisen Juutalaisen kasteessa Jeesuksen lupaus toteutui. Kasteessa pestiin synti pois ja tilalle annettiin Jeesuksen kasteeseen veden ja sovintoveren osallisuuden lisäksi lupaama Pyhän Hengen lahja.
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Helluntailaisten lupaamia pelkkiä irtohenkien kosketuksia ja henkikasteita pitää varoa.
Helluntailiikkeen Suomeen tuonut Gerhard Olsen-Smidt kertoi saaneensa Amerikassa helluntailaisten henkikasteen. Mies vietiin vankilaan homoseksuaalisesta hurjastelusta
v. 1925. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne."Pietari todistaa, että Jumala puhdistaa sydämet uskolla ja antaa Pyhän hengen heille, jotka uskovat Herraan Jeesukseen Kritukseen.
43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?" ( Apt 10)
He olivat saaneet Pyhän Hengen uskon kautta.
14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
( Apt 11)
7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla. ( Apt 15)
Myös Herra Jeesus Kristus todistaa, että se on uskon kautta Häneen.
Saarnattu uskon sana, sana rististä vaikuttaa sydämen kääntymyksen Herran puoleen.
Uskomalla Herraan Jeesukseen Kristukseen syynnit anteeksi ja Pyhä Henki, perintöosa pyhitettyjen joukossa.
Ilman uskoa ei kukaan ole Jumalan lapsi Jeesuksessa Kristuksessa.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pietari todistaa, että Jumala puhdistaa sydämet uskolla ja antaa Pyhän hengen heille, jotka uskovat Herraan Jeesukseen Kritukseen.
43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?" ( Apt 10)
He olivat saaneet Pyhän Hengen uskon kautta.
14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
( Apt 11)
7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla. ( Apt 15)
Myös Herra Jeesus Kristus todistaa, että se on uskon kautta Häneen.
Saarnattu uskon sana, sana rististä vaikuttaa sydämen kääntymyksen Herran puoleen.
Uskomalla Herraan Jeesukseen Kristukseen syynnit anteeksi ja Pyhä Henki, perintöosa pyhitettyjen joukossa.
Ilman uskoa ei kukaan ole Jumalan lapsi Jeesuksessa Kristuksessa.
Usko ToivonenJaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
Henki, vesi ja veri puhdistaa kasteessa synnit pois, ei ihminen omalla uskollaan mitään syntiä tai perisyntiä voi hävittää. Kaste on Jumalan armoteko syntiselle ihmiselle Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen tähden.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Raamatussa usko tarkoittaa alkukielen mukaan aina jotain tekemistä, uskollisuutta Jumalan käskyille ja Jumalan tahdolle. Ei mitään pelkkää käännyttämällä aikaansaatua mielentilaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
Henki, vesi ja veri puhdistaa kasteessa synnit pois, ei ihminen omalla uskollaan mitään syntiä tai perisyntiä voi hävittää. Kaste on Jumalan armoteko syntiselle ihmiselle Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen tähden.
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Raamatussa usko tarkoittaa alkukielen mukaan aina jotain tekemistä, uskollisuutta Jumalan käskyille ja Jumalan tahdolle. Ei mitään pelkkää käännyttämällä aikaansaatua mielentilaa.Pirulinen harhaoppi tehdä uskosta irrallinen ihmisen jopa pelastava asia, mielentilan muutos, kreikaksi "metanoia", mikä on psykologinen käsite, spyyken tason mielenmuutos.
Kasteessa Jumalan tekemä uudestisyntyminen vedestä ja Hengestä on paljon syvällisempi asia, kuin pelkkä ihmisen uskoontulo käännyttämällä.
Matt. 7:24
"Jokainen, joka kuulee nämä sanani ja tekee niiden mukaan, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaak. 2:20
Raamatussa usko tarkoittaa alkukielen mukaan aina jotain tekemistä, uskollisuutta Jumalan käskyille ja Jumalan tahdolle. Ei mitään pelkkää käännyttämällä aikaansaatua mielentilaa.Kirjoitit:
>> Henki, vesi ja veri puhdistaa kasteessa synnit pois, ei ihminen omalla uskollaan mitään syntiä tai perisyntiä voi hävittää. Kaste on Jumalan armoteko syntiselle ihmiselle Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen tähden. >>
Tuollaista ei Raamatun ilmoitus vahvista.
Oletko lukenut Pietarin todistukset Raamatusta?
Mitä Pietari todistaa Pyhän Hengen saamisesta?
Mitä Pietari todistaa uudestisyntymisestä?
Mitä Pietari todistaa kasteesta?
5 jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.
6 Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,
7 että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.
8 Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,
9 sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.
..
23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
(1Piet 1)
Usko kohde ei ole kaste, vaan syntiemme tähden itsensä ristiinnaulittavaksi antanut Herra Jeesus Kristus.
On vain yksi nimi ihmiskuntaa varten annettu, jossa on pelastus.
8 Silloin Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille: "Kansan hallitusmiehet ja vanhimmat!
9 Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut,
10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." ( Apt 4)
Ja katsotaan mitä Johannes kirjoittaa "meidän uskostamme".
4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme. ( 1Joh 1)
Uskon teko on esim. voittaa se, mitä maailma tarjoaa.
15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta. ( 1Joh 2)
Yli kaksi miljoonaa katsoi maailman menoa euroviisujen muodossa, sitä mistä tuossa varoitetaan.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, USKO, hiljaisuus, puhtaus.- Anonyymi
Helluntailaisuus on meluava joukko.
- Anonyymi
Sinähän täällä meuhkaat, luterilainen, sinun jumalattoman ihmisen elämässä ei ole hiljaisuutta, vaan pahan henget repivät luterilaisia!
- Anonyymi
Joo, kyllä luterilaisessakin kirkossa totta kai kastetaan nuoria ja aikuisia, jos heillä ei vielä kastetta ole. Periaatteessa varmaan tuo upotuskastekin on ihan ok, vaikka käytännössä tällöinkin kastetaan maljan ääressä vettä valellen. Voisi toki esim. seurakuntien kesäleirikeskuksissa tarvittaessa ottaa tuo upotuskastekin järvessä käyttöön. Siitä voisi piispainkokouskin mainita erikseen. Eihän siinäkään mitään väärää olisi.
Lapsikaste on kuitenkin ihan hyvä myös ja vakiintunut tapa vanhoissa kirkkokunnissa. Perustuu alkuseurakunnan käytäntöihin, jossa perheen vanhempien ottaessa kasteen koko perhekunta kastettiin.
Voidaan ajatella myös, että lapsi saa elämässään heti alusta arvokkaimman lahjan, minkä Hän voi ikinä maan päällä ihmisten toimesta saada, kun hänet kastetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Monissa ateistisissa maissa mummot veivät salaa lastenlapsiaan kasteelle, koska he halusivat pitää ikiaikaisista perinteistä kiinni ja pyhittää heidät levottomassa maailmassa Kristukselle kuuluviksi.
Jos lapsena saa kasteen, se ei koskaa tule merkityksettömäksi. Jos taas ei saa vauvana kastetta, ei sitä ikinä enää myöhemminkään sitten voi saada. Aikuiskasteen voi saada kuolemaansa asti. Tämäkin korostaa lapsikasteen merkitystä aika tavalla.
Kaikkea hyvää!- Anonyymi
Ainoa, mitä pikkulapsen kasteessa saa on kastetodistus, se on menolippu helvettiin!
- Anonyymi
Kaikke hyvää ja kasteeseen turvaten helvettiin, näinhän kirkon oppi menee!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa, mitä pikkulapsen kasteessa saa on kastetodistus, se on menolippu helvettiin!
Ei Raamattu noin opeta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oi oi, ethän uhkaile ketään sisartasi tai veljeäsi Jeesuksessa Kristuksessa helvetillä. Se on myös paha synti. Armoa sinulle, ystävä.
Ajattele vauvaa. Hän ei ole vielä tehnyt mitään syntiä, vaikka toki perisynnistä onkin osallinen. Eikö kuitenkin puhtaalle ihmiselle, mitä hän vähän aikaa elämässään vielä on, ainakin niin synnitön ja puhdas, mitä ihminen voi koskaan olla. Jos Hän saa kasteen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, koska vanhemma ja suku vuosisatoja taaksepäin ovat näin myös saaneet, ei siinä ole mitään pahaa. Päinvastoin. Sitä ei voi koskaan ottaa kukaan pois. Jumala seuraa lapsensa elämää. Monille vauvana saatu kaste on merkityksellinen. He ymmärtävät joskus, että heistä on pidetty ja pidetään jatkossakin huolta. He ovat syntymästään asti päässeet osalliseksi Jeesuksen Kristuksen armosta ja huolenpidosta. Se kantaa läpi elämän.
Kun joskus toivottavasti menet taivaaseen, tapaat siellä paljon vauvana kastettuja. Ei tule tilannetta, että siellä ei ole yhtään vauvana kastettua, vaan vain aikuiskasteen ottaneita. Tämän voin sinulle vakuuttaa. Päinvastoin varmaan enemmän siellä on vauvana kastettuja, jos ihan loogisesti asiaa ajatellaan. Pyhän Hengen kaste kuitenkin ratkaisee. Sitä ei evätä vauvana kastetuiltakaan.
Ole turvallisella mielellä ja voimia! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikke hyvää ja kasteeseen turvaten helvettiin, näinhän kirkon oppi menee!!!
Oi oi, ei kai ihan sentään noin mene. Helvetti on paholaisen ja hänen joukkojensa residenssi, jossa toki voi viettää ikuisuuttaan myös kadotetut eli aikoinaan paatuneet ihmissielut. Tosin helvetti ei ole ikuinen, koska Jumala joskus senkin tuomitsee häviämään. Silloin myös siellä olevat häviävät.
Kaikkea hyvää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oi oi, ei kai ihan sentään noin mene. Helvetti on paholaisen ja hänen joukkojensa residenssi, jossa toki voi viettää ikuisuuttaan myös kadotetut eli aikoinaan paatuneet ihmissielut. Tosin helvetti ei ole ikuinen, koska Jumala joskus senkin tuomitsee häviämään. Silloin myös siellä olevat häviävät.
Kaikkea hyvää!Raateleva susi ja helvettin johdattaja toivottaa kaikkea hyvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oi oi, ethän uhkaile ketään sisartasi tai veljeäsi Jeesuksessa Kristuksessa helvetillä. Se on myös paha synti. Armoa sinulle, ystävä.
Ajattele vauvaa. Hän ei ole vielä tehnyt mitään syntiä, vaikka toki perisynnistä onkin osallinen. Eikö kuitenkin puhtaalle ihmiselle, mitä hän vähän aikaa elämässään vielä on, ainakin niin synnitön ja puhdas, mitä ihminen voi koskaan olla. Jos Hän saa kasteen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, koska vanhemma ja suku vuosisatoja taaksepäin ovat näin myös saaneet, ei siinä ole mitään pahaa. Päinvastoin. Sitä ei voi koskaan ottaa kukaan pois. Jumala seuraa lapsensa elämää. Monille vauvana saatu kaste on merkityksellinen. He ymmärtävät joskus, että heistä on pidetty ja pidetään jatkossakin huolta. He ovat syntymästään asti päässeet osalliseksi Jeesuksen Kristuksen armosta ja huolenpidosta. Se kantaa läpi elämän.
Kun joskus toivottavasti menet taivaaseen, tapaat siellä paljon vauvana kastettuja. Ei tule tilannetta, että siellä ei ole yhtään vauvana kastettua, vaan vain aikuiskasteen ottaneita. Tämän voin sinulle vakuuttaa. Päinvastoin varmaan enemmän siellä on vauvana kastettuja, jos ihan loogisesti asiaa ajatellaan. Pyhän Hengen kaste kuitenkin ratkaisee. Sitä ei evätä vauvana kastetuiltakaan.
Ole turvallisella mielellä ja voimia!Yksikään ei astu taivaaasen kastekipon äärellä eikä luonnollisen veden voimata. Olet isäsi, valheen isän kuva.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksikään ei astu taivaaasen kastekipon äärellä eikä luonnollisen veden voimata. Olet isäsi, valheen isän kuva.
SIunausta ja rauhaa sinulle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raateleva susi ja helvettin johdattaja toivottaa kaikkea hyvää.
Rauhaa, armoa ja siunausta sinulle!
- Anonyymi
Katakombeissa asuneet vainonut kristityt kastoivat lapsensa kristityiksi heti kohta lapsen syntymän jälkeen ja hakkasivat kallioon lapsen nimen, syntymäpäivän, kastepäivän ja kuolinpäivän. Ne ensimmäiset säilyneet "kirkonkirjat" ovat vieläkin siellä turistien nähtävissä.
Nyt Jenkkilahkojen kellokkaat tulevat tänne ja syyttävät, että he tekivät väärin.- Anonyymi
Pakkovauvakastetut pitäisi tappaa ja niiden lapet raiskata!
Pakkovauvakaste on vitsi! - Anonyymi
Nämä todistukset vaatisivat jotain muutakin todistusta, kuin mitä kirjoitit.
Onko sinulla jokin varma todistus ko. asiasta, vai onko tämä samaa sarjaa, kuin ne muutkin todistukset, mistä ei ole Raamatun ilmoituksessa mainintaa.
Tarkoitan ihmisten lisäämiä ajatuksia, mitkä syntyvät opeista käsin, mutta ovat Raamatun ilmoituksen ulkopuolelta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkovauvakaste on vitsi!Siinäpä taas useamman kerran kylvetetyn rakkauden osoitus
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä todistukset vaatisivat jotain muutakin todistusta, kuin mitä kirjoitit.
Onko sinulla jokin varma todistus ko. asiasta, vai onko tämä samaa sarjaa, kuin ne muutkin todistukset, mistä ei ole Raamatun ilmoituksessa mainintaa.
Tarkoitan ihmisten lisäämiä ajatuksia, mitkä syntyvät opeista käsin, mutta ovat Raamatun ilmoituksen ulkopuolelta.
Usko ToivonenUsko Toivonen=sleyn kääärme!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkovauvakaste on vitsi!"kirkonkirjat" ovat vieläkin siellä turistien nähtävissä". Kirkonkirjat eivät ole yhtä kuin Jumalan ilmoitus!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko Toivonen=sleyn kääärme!
Luterilaisen kasteen tarkoitus ja päämäärä on saada ihmiset turvautumaan valheseen ja johdattaa jokaikinen vauvakasteen uhriksi joutunut helvettiin!
- Anonyymi
Luterilaisuus on saatanan syvyyksiä. Kuulkaa! Katso, kylväjä lähti kylvämään.
Ja hänen kylväessään osa putosi tien oheen, ja linnut tulivat ja söivät sen.
Ja osa putosi kallioperälle, jossa sillä ei ollut paljon maata, ja se nousi kohta oraalle, kun sillä ei ollut syvää maata... Ja osa putosi hyvään maahan; ja se nousi oraalle, kasvoi ja antoi sadon ja kantoi kolmeenkymmeneen ja kuuteenkymmeneen ja sataan jyvään asti.
KYLVÄJÄ KYLVÄÄ SANAN!
Kylväjä ei kylvä vettä. vaan kylväjä kylvää Sanan ja Jumalan Sanasta nousee varsi ja tähkä ja hedelmä.
Luterilaisista voidaan sanoa: että he näkemällä näkisivät, eivätkä huomaisi, ja kuulemalla kuulisivat, eivätkä ymmärtäisi, niin etteivät kääntyisi ja saisi anteeksi. - Anonyymi
Luterilaiset antavat lahkolaisten harrastaa myös ihmeparantelua, kielilläpuhumisia ja mitä hyvänsä poppamiesjuttuja. Lahkolaiset saavat touhuta omissa porukoissaan ihan mitä lystäävät muittenkin mielstä.
- Anonyymi
Suomessa on uskonnonvapaus, minkä turvissa voi tehdä melkein mitä tahansa. Kukaan ei sitä toimintaa valvo, eikä ole kuluttajansuojaa.
Pelkästään Suomessa on yli tuhat erioppista uskonlahkoa ei uskonnollista yhdistystä ry:ä perinteisten Kristillisten kirkkojen lisäksi.
Jos kaikki lahkot kuuluisivat Kristuksen ruumiiseen, niin Jeesus olisi kuin tuhatjalkainen mato tai paremminkin vaskikäärme, johon tuijottamalla pelastuisi.
- Anonyymi
Helluntailiikkeen perusti jumalattomat miehet, jotka vietiin vankilaan sodomiasta.
Keksi nyt siitä sitten lapsille iltasatuja!- Anonyymi
Wikipedia
Gerhard Olsen-Smidt sai helluntailaisten "henkikasteen" Amerikassa.
Norjalainen Gerhard Olsen-Smidt työskenteli helluntaiherätyksen eteen vuoden 1911 lopusta lähtien.[8] Entinen Pelastusarmeijan upseeri oli tutustunut Yhdysvalloissa helluntaiherätykseen ja kokenut henkikasteen, minkä vuoksi tämä oli jättänyt Pelastusarmeijan.
Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]
Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] - Anonyymi
Luterilainen kirkko ja lohikäärme tekevät yhteistyötä! Lohikäärme on ottamassa vauvat heti synnyssaleissa, ja kirkko toimii lohikäärmeen suuna ja käsinä! lohikäärme seisoi synnyttämäisillään olevan vaimon edessä nielläkseen hänen lapsensa, kun hän sen synnyttäisi.
Luterilainen kirkkoon käärmeen palvelija! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wikipedia
Gerhard Olsen-Smidt sai helluntailaisten "henkikasteen" Amerikassa.
Norjalainen Gerhard Olsen-Smidt työskenteli helluntaiherätyksen eteen vuoden 1911 lopusta lähtien.[8] Entinen Pelastusarmeijan upseeri oli tutustunut Yhdysvalloissa helluntaiherätykseen ja kokenut henkikasteen, minkä vuoksi tämä oli jättänyt Pelastusarmeijan.
Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]
Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22]Hellareilla on tänä vuonna suuret 100-vuotisjuhlat tiedossa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hellareilla on tänä vuonna suuret 100-vuotisjuhlat tiedossa!
Vietekäänkö niitä Olsenin muistojuhlia kesällä Keuruulla, vai missä?
- Anonyymi
Luterilaisten juhla on Kristalliyö.
Lutherin syntymäpäivä!- Anonyymi
Ei vaan joulua vietetään Jeesuksen syntymän muistoksi
- Anonyymi
Helluntailaisuus on Amerikasta 100 v. sitten alkanutta eksytystä ja heresiaa, jälkikylvöä, jolla yritetään käännyttää Kristittyjä pois totuudesta ja liittymään villitsevien henkien sitomaksi uskonlahkoon.
- Anonyymi
Milloin luterilaiset viettävät Korpelaisuus-lahkon vuosipäivää. Elokuvahan on siitä juuri nyt valmistunut.
- Anonyymi
Wikipedia
Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22]
Pikkupojilla ei tainnut enää paikat kestää noita hengen lahjoja?- Anonyymi
Oliko tuo jo 124. kerta, kun kopioit tuon saman juorun?
Helpottiko? - Anonyymi
Olet siis itse kokeillut? "Pikkupojilla ei tainnut enää paikat kestää noita hengen lahjoja?"
- Anonyymi
Itsekukin on vastuussa omista teoistaan, sanomisistaan, siis itsestään, ei toisen puolesta voi toisen syntejä saada anteeksi.
Itsekunkin pitää kääntyä pois pahuudestaan, jotta lupaus Kristuksessa voisi tulla omalle osalle.
4 Mutta tutkikoon kukin omat tekonsa, ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on;
5 sillä kunkin on kannettava oma taakkansa. ( Gal 6)
Toisten tekoja luetteleva, on kuin se fariseus, joka tuli rukoilemaan, joka luuli jotakin enemmän Jumalan edessä olevan, kuin mitä oli.
9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään." ( Luuk 18)
Tässä on myös se, että joka toimii kuin tuo fariseus, tullaan tuomitsemaan sillä perusteella, millä hän toisia ylenkatsoi.
Siis, itsekunkin on käännyttävä pois pahuudestaan, saadakseen osalleen lupauksen Kristuksen siunauksesta.
26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
( Apt 3)
Juoruilu on vakava synti, eikä se ole Hengen tuottamaa hedelmää.
20 Sillä minä pelkään, että tullessani ehkä en tapaa teitä semmoisina, kuin tahdon, ja että te tapaatte minut semmoisena, kuin te ette tahdo. Minä pelkään, että teidän keskuudessanne ehkä on riitaa, kateutta, vihaa, juonia, panetteluja, juoruja, pöyhkeilyä, epäjärjestyksiä;
21 ja että, kun tulen, Jumalani on taas nöyryyttävä minua teidän tykönänne, ja että joudun suremaan monen tähden, jotka ennen ovat synnissä eläneet eivätkä ole katuneet sitä saastaisuutta ja haureutta ja irstautta, jota ovat harjoittaneet. ( 2Kor 12)
Myöskin kaikki panetteleminen, pahan puhuminen.
Kehoitus koetelle itseään.
5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta. ( 2Kor 13)
Itsekukin kantaa oman taakkansa tuomioistuimen eteen.
Jos joku jatkuvasti nousee uuteen päivään vain saadakseen nautintoa panetella ja juoruilla, eli siitä pahuudesta, mistä itsekunkin pitäisi kääntyä, niin onko Kristus hänessä / heissä?
Jos ei ole, niin kysymyksessä on uskosta osaton, koska jokainen Jumalan lapsi, jota Pyhä Henki johdattaa, on sitä uskon kautta.
24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
( Gal 3)
Kristus ei salli jatkuvaa panettelua, pahan puhumista, jos Jeesus on ihmisen Herra, niin ko. ihminen tottelee Herraansa.
Kuten Herra Jeesus todistaa:
26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
( Joh 10)
Epäuskoisille Raamatun ilmotus todistaa:
12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi. ( 1Tim 1)
Kysymys kuuluukin, kumpaa palvelen?
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
( 2Kor 6)
5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta. ( 2Kor 13)
Usko Toivonen
- Anonyymi
Wikipedia
Jakautuminen seurakuntakäsityksen pohjalta
Helluntailaisten mielipiteitä jakanut ehtoolliskysymys ratkaistiin eräässä kastekokouksessa Betel-kirkossa Isolla Roobertinkadulla. Kokouksessa olivat muun muassa Olsen-Smidt ja Väinö Plafer, Eino I. Manninen, Vilho Pylkkänen ja useita muita. Olsen-Smidt kysyi: ”Emmekö tahdokin kulkea siinäkin sanaan luottaen, että vain kastetuille uskoville kuuluu ehtoollinen?” Kädennostolla koko joukko hyväksyi esityksen. Tämä oli ensimmäinen julkinen tilaisuus, jossa asia tuli esille. Helluntailaiset jakaantuivat 1920 ehtoolliskysymyksen vuoksi helluntaiystäviin ja helluntaiseurakuntiin.[19]
Tampereen helluntaiseurakunnassa pidettiin 15. syyskuuta 2001 kokous, jossa helluntaiseurakuntien edustajien enemmistön päätöksellä päätettiin Helluntaikirkko-nimisen uskonnollisen yhdyskunnan perustamisesta. Suomen Helluntaikirkko rekisteröitiin 2002.
Suomen Helluntaikansa ry perustettiin Helluntaiherätyksen itsenäisten seurakuntien toimikunnan kokouksessa 28. heinäkuuta 2003 - Anonyymi
Paavali oli paha mies. Ei katunut Stefanoksen murhaa, eikä valehteluaan, vaan puolusteli niitä.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Paavali ei tehnyt todellista parannusta synneistään missään vaiheessa.- Anonyymi
Mies meni niin pitkälle eksyttämisessään, että tekeytyi nasiiriksi.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mies meni niin pitkälle eksyttämisessään, että tekeytyi nasiiriksi.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä]Ja sinä luterilainen menet niin pitkälle eksyttämisessäsi, että ¨esiinnyt Sanan opettaja, vaikka olet ääriäsi myöten pahuutta täynnä oleva pimeyden juoksupoika.
- Anonyymi
Paavali antoi Mormoneille valheen avaimet perustamalla Korinttoon ensimäisen Mormonikirkon tekemällä ns. sijaiskasteita eli kastamalla täysin sivullisia ihmisiä aikaisemmin kuuolleitten ihmisten puolesta, jotta heidät herätettäisiin kuolleista.
1. Kor. 15:29
Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan? - Anonyymi
Korinton touhut oli täysin sairasta touhua.
Nainen ei saanut rukoilla ääneen seurakunnassa. Piti olla täysin hiljaa ja miehen alamainen Korintossa.
1. Kor. 14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo. - Anonyymi
Paha henki valtasi Paavalin Korintossa ja hän puhui täysin sekavia molotuksia eli glossolaliaa.
Jos ulkopuolinen olisi nähnyt heidät, niin olisi sanonut, että he ovat järjiltään.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. - Anonyymi
Vain osa hyväksyi Paavalin Korintossa, eivät kaikki. Suuri osa säilytti järkensä ja harkintakykynsä.
Paavali repi ja hajotti seurakuntia. Ei yhdistänyt.
1. Kor. 1:12
Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen". - Anonyymi
Hyväksymällä ehdoitta Paavalin, hyväksyy Stefanoksen murhan ja Korinton valheet.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Paavali kirjoitti tunnustuskirjettä valehtelustaan kaukaiseen Roomaan, asuessaan juuri Korintossa. Kuriiri vei kirjeen perille. Korinttolaisille sitä kirjettä ei annettu.- Anonyymi
"Sielä ne Parhami ja Olseni jo odottelee seuraajiaan":
Tuo trolli tarkoittaa varmaan lut kirkon piispoja, jotka tuputtavat homoaatetta lut kirkkoon. - Anonyymi
Pakkovauvakastetut Paavalin rienaajat ovat menossa kadotukseen kirjoittaa Pietari.
Mikä uskonto ja mikä "raamattu" heillä on? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sielä ne Parhami ja Olseni jo odottelee seuraajiaan":
Tuo trolli tarkoittaa varmaan lut kirkon piispoja, jotka tuputtavat homoaatetta lut kirkkoon.Helluntailaiset kieltää , että lapsi voisi uskoa Jeesukseen ja esim. sillä perusteella eivät kasta lapsia kristityiksi.
Parhami ja Olseni esti lapsien kastamisen ja heidät vietiin vankilaan sodomiasta.
Matt. 18:6
Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet UPOTETTAISIIN meren syvyyteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkovauvakastetut Paavalin rienaajat ovat menossa kadotukseen kirjoittaa Pietari.
Mikä uskonto ja mikä "raamattu" heillä on?Useamman kerran kylvetetty rienaaja haluaa vauvoja ha hän tuomitsee muita
- Anonyymi
Charles Fox Paraham was the father of Modern Pentecostalism.
William Branham
On July 20, 1907, Charles Fox Parham and JJ Jourdan, a Jewish boy, were charged with sodomy. - Anonyymi
Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi.
- Anonyymi
Vanginvartija oli työikäinen viriili mies. Mitään ehkäisyä ei käytetty siihen aikaan. Perheiden lapsiluku oli suuri. Juutalaiset rakastivat lapsia.
Kasteella oli kova kiire, koska kyse on sielun pelastuksesta.
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.
- Anonyymi
Sen ajan käytännön mukaan koko perhe ja perhekunta, vanhemmat, lapset, isovanhemmat, palvelijat, orjat lapsineen ja perheineen kastettiin heti välittömästi perheenpään määräyksestä samaan uskoon hänen kanssaan.
Mitään sekauskoisia perhekuntia ei hyväksytty.
Suurin tiedetty perhekuntakaste alkukirkon ajalta käsitti 400 ihmisen kastamisen samaan uskoon perheenpään kanssa.- Anonyymi
Lyydia oli kuulemassa opetusta ja sen perusteella koko hänen tukkuliikkeensä palvelijoista perheineen hänen omien omaistensa lisäksi kastettiin heti kristityiksi hänen kanssaan.
Ap. t. 16:15 ja hänet ja hänen perhekuntansa/omaisensa kastettiin. Hän sanoi sitten meille: "Jos kerran pidätte minua Herraan uskovana, tulkaa kotiini ja jääkää vieraikseni." Hän vaatimalla vaati meitä tulemaan. [Hepr. 13:2]
Kristuksen kastettuja alettiin kutsua uskoviksi "pistis". Antiokiassa Kristukseen kastettuja alettiin kutsua Kristityiksi.
Kristittyjen Kasteessa syntinen ihminen pääsee Kristuksen verensuojaan.
(ei lahkokasteissa) niissä toimii ihan muut voimat ja energiat.
Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lyydia oli kuulemassa opetusta ja sen perusteella koko hänen tukkuliikkeensä palvelijoista perheineen hänen omien omaistensa lisäksi kastettiin heti kristityiksi hänen kanssaan.
Ap. t. 16:15 ja hänet ja hänen perhekuntansa/omaisensa kastettiin. Hän sanoi sitten meille: "Jos kerran pidätte minua Herraan uskovana, tulkaa kotiini ja jääkää vieraikseni." Hän vaatimalla vaati meitä tulemaan. [Hepr. 13:2]
Kristuksen kastettuja alettiin kutsua uskoviksi "pistis". Antiokiassa Kristukseen kastettuja alettiin kutsua Kristityiksi.
Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?Ketkä kaikki me,..?
Eikö älli riitä lyhyen lauseen tajuamiseen, kokeile miettiä ! - Anonyymi
Sen ajan käytännöt riippuu sen ajan käytännöistä !
Jeesuksen seuraaminen on eri asia kuin ..ajan käytännöt..!
Vähän aikaa sitten omi ajan käytäntö laittaa homot linnaan, nyt laitetaan linnaan jos arvostelet homoilua! - Anonyymi
"Suurin tiedetty perhekuntakaste alkukirkon ajalta käsitti 400 ihmisen kastamisen samaan uskoon"
Tämä tapahtui varmaakin miekkalähetyksen aikana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?Antiokiassa evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta kuulemisen kautta uskoon tulleita opetuslapsia alettiin nimittämään kristytyiksi.
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)
Suuri joukko tuli uskoon evankeliumin kuulemisen kautta.
Uskon kautta he olivat Jumalan lapsia Kristuksessa.
Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Näin Raamattu sen ilmoittaa.
Jos Raamatun ilmoitusta tarkoituksellisesti vääristetään, niin se on harhaoppia.
Antiokiassa kuulemisen kautta uskoon tulleita opetuslapsia alettiin nimittämään kristityiksi.
" jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta. Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen."
23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa.
24 Sillä hän oli hyvä mies ja täynnä Pyhää Henkeä ja uskoa. Ja Herralle lisääntyi paljon kansaa.
25 Niin hän lähti Tarsoon etsimään Saulusta, ja kun hän oli hänet löytänyt, toi hän hänet Antiokiaan.
26 Ja he vaikuttivat yhdessä kokonaisen vuoden seurakunnassa, ja niitä oli paljon, jotka saivat heiltä opetusta; ja Antiokiassa ruvettiin opetuslapsia ensiksi nimittämään kristityiksi. ( Apt 11)
Jokainen Jumalan lapsi Jeesuksessa Kristuksessa on sitä uskon kautta.
28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan. ( Gal 3)
Nämäkin olivat saaneet Hengen eavnkeliumin kuultuaan.
1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? ( Gal 3)
Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Ylivainionkin muistiinpanojen mukaan tiedetään hänen ajoittain katuneen katkerasti, kun luopui lapsena saamastaan pyhästä kasteesta ja esikoisoikeudesta ja vaihtoi sen helluntailaisten uudestikasteen höyräviin hernesvelleihin.
- Anonyymi
Saatana on tuhansien juonien mestari eksyttämään ihmisiä uskon asioissa.
Eikä Iisak tuntenut häntä, sillä hänen kätensä olivat karvaiset, niinkuin hänen veljensä Eesaun kädet, ja hän siunasi hänet.
Vielä hän kysyi: "Oletko sinä todella minun poikani Eesau?" Hän vastasi: "Olen". - Anonyymi
Pystyt kyllä isompiinkin valeisiin, pystyihän lutterikin, tuskin polvi pojista huononee !
- Anonyymi
Hyvinkö vain saatte nukuttua kaiken vääristelyn jälkeen !?
Olisko kyseessä syvä paatumus, mitäs luullaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pystyt kyllä isompiinkin valeisiin, pystyihän lutterikin, tuskin polvi pojista huononee !
Pystyt ulisemaan paremmin, pystyihän parhamikin kun veteli lapsia
- Anonyymi
Tääl on taas lutterin baskerinkantajat käyneet sotkemassa paikkoja !
- Anonyymi
Jeesuksen seuraaminen tarkoittaisi käymistä kerran viikossa Juutalaisessa synagoogassa.
Luuk. 4:16
Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan. - Anonyymi
Ylivainio laittoi liikkeelle 1304 valheellista väitettä tapahtuneista ihmeparanemista.
Oikea lääkäri tutki Tampereen yliopistossa tekemässään tri:n väitöskirjassa kaikki 1304 väitettyä helluntailaisten ihmeparanemista.
Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään..- Anonyymi
Ylivainio pakeni kohua Espanjaan, missä puoskarointi sai tylyn lopun.
Paha äkkikuolema vain 61-vuotiaana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylivainio pakeni kohua Espanjaan, missä puoskarointi sai tylyn lopun.
Paha äkkikuolema vain 61-vuotiaana.Raamatussa paha apostolin äkkikuolema tarkoittaa niitä julistajia, jotka puhuivat väärin luvattuun maahan menemisestä ja sinne pääsemisestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa paha apostolin äkkikuolema tarkoittaa niitä julistajia, jotka puhuivat väärin luvattuun maahan menemisestä ja sinne pääsemisestä.
Jumalan käskyissä ja tahdossa pysyminen takaa pitkän iän.
1. Kun. 3:14
"Ja jos sinä vaellat minun teitäni, noudattaen minun säädöksiäni ja käskyjäni, niinkuin sinun isäsi Daavid vaelsi, niin minä suon sinulle pitkän iän."
Tartu kiinni Jumalan sanan lupauksiin! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan käskyissä ja tahdossa pysyminen takaa pitkän iän.
1. Kun. 3:14
"Ja jos sinä vaellat minun teitäni, noudattaen minun säädöksiäni ja käskyjäni, niinkuin sinun isäsi Daavid vaelsi, niin minä suon sinulle pitkän iän."
Tartu kiinni Jumalan sanan lupauksiin!Stefanus vaelsi sitä tietä, jota vainottiin, eikä saavuttanut pitkää ikää siinä mielessä, mistä nyt kirjoitat.
Mutta saavutti iankaikkisen elämän Jeesuksen Kristuksen lupauksen mukaisesti, uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
( Joh 11)
Tiesitkö muuten, kuka on kaikkia muita ihmisiä surkuteltavin?
19 Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat. ( 1Kor 15)
Kaikkihan me joskus kuolemme ja sitten tulee tuomio.
27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio ( Hep 9)
Miten olet ajatellut omaa tilaasi?
Onko tavoitteesi elää pitkään, jotta voisit tehdä enemmän pahaa, kuin lyhyen elämän eläneet ihmiset, vai mihin tarvitset pitkää ikää?
Kuitenkin eräänä päivänä olet tuomiolla.
10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
( 2Kor 5)
Ja eihän pitkä elämä ruumiissa ollessaan todista uskosta, monet ateistitkin elävät pitkään. Esim. ateisti David Attenborough on liki 100 vuotias.
Pilkkajatkin saattavat saavuttaa pitkän iän ruumissaan ollessaan, mutta mitä se on iankaikkiseen elämään verrattuna.
36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." ( Joh 3)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Stefanus vaelsi sitä tietä, jota vainottiin, eikä saavuttanut pitkää ikää siinä mielessä, mistä nyt kirjoitat.
Mutta saavutti iankaikkisen elämän Jeesuksen Kristuksen lupauksen mukaisesti, uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
( Joh 11)
Tiesitkö muuten, kuka on kaikkia muita ihmisiä surkuteltavin?
19 Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat. ( 1Kor 15)
Kaikkihan me joskus kuolemme ja sitten tulee tuomio.
27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio ( Hep 9)
Miten olet ajatellut omaa tilaasi?
Onko tavoitteesi elää pitkään, jotta voisit tehdä enemmän pahaa, kuin lyhyen elämän eläneet ihmiset, vai mihin tarvitset pitkää ikää?
Kuitenkin eräänä päivänä olet tuomiolla.
10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
( 2Kor 5)
Ja eihän pitkä elämä ruumiissa ollessaan todista uskosta, monet ateistitkin elävät pitkään. Esim. ateisti David Attenborough on liki 100 vuotias.
Pilkkajatkin saattavat saavuttaa pitkän iän ruumissaan ollessaan, mutta mitä se on iankaikkiseen elämään verrattuna.
36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." ( Joh 3)
Usko ToivonenPaavali Saatanan apuri, joka hoiti niitä tappohommia kun Stefanoksen tappoi.
Ei tehnyt todellista parannusta missään vaiheessa.
Pelotteli ihmisiä fyysisillä voimillaan ja nyrkkeilijän taidoillaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali Saatanan apuri, joka hoiti niitä tappohommia kun Stefanoksen tappoi.
Ei tehnyt todellista parannusta missään vaiheessa.
Pelotteli ihmisiä fyysisillä voimillaan ja nyrkkeilijän taidoillaan.Toivottavasti huolehdit enemmänkin omasta pahuudestasi kääntymisestäsi, koska et voi vaikuttaa muiden puolesta kääntymystä.
Itsekunkin tulee kääntyä pois omasta pahuudestaan.
26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne." ( Apt 3)
Ei se tee kenestäkään hyvää, jos osoittelee toisia, kuten fariseus.
9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään." ( Luuk 18)
Vai ajatteletko olevasi vanhurskaampi, kuin ne joita panettelet, ylenkatsot?
Usko Toivonen
- Anonyymi
On vaarallista heittää Jumalan lait ja käskyt romukoppaan ja lähteä lahkolaisten villitsevien hurmoshenkien matkaan.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.- Anonyymi
Tarkoitat varmaan luterilaista kirkkoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitat varmaan luterilaista kirkkoa.
Luulen että helluntaikirkkoa
- Anonyymi
Oikein totesit, että .. >>On vaarallista heittää Jumalan lait ja käskyt romukoppaan>>.
Mutta ymmärrätkös mitä kirjoitat?
Ymmärrätkö, että Jumalan käskyt koskevat samalla tavalla itseäsikin, kuin muitakin?
Suomihan on luopumuksen kärkimaita maailmassa vallitsevasta "kirkkokunnasta" huolimatta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein totesit, että .. >>On vaarallista heittää Jumalan lait ja käskyt romukoppaan>>.
Mutta ymmärrätkös mitä kirjoitat?
Ymmärrätkö, että Jumalan käskyt koskevat samalla tavalla itseäsikin, kuin muitakin?
Suomihan on luopumuksen kärkimaita maailmassa vallitsevasta "kirkkokunnasta" huolimatta.
Usko ToivonenHelluntailaiset heittää Jumalan lait ja käskyt roskikseen ja lähtevät epämääräisten villitsevien henkien pillin mukaan hurmostelemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset heittää Jumalan lait ja käskyt roskikseen ja lähtevät epämääräisten villitsevien henkien pillin mukaan hurmostelemaan.
Ymmärtänet, ettei se, jos helluntailaiset olisivat luopumuksen tilassa tekisi Suomesta yhtä luopumuksen kärkimaista, koska helluntailaisia on vain pieni osa suomalaista.
Valtauskonto ei ole helluntailaisuus ja sen edustajat itse ovat todenneet Suomen olevan luopumuksen kärkimaita.
Esimerkkinä esim. euroviisujen seuraaminen ( yli kaksi miljoonaa suomalaista ).
3 Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
5 Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.
6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.
..
15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta. (1Joh 2)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärtänet, ettei se, jos helluntailaiset olisivat luopumuksen tilassa tekisi Suomesta yhtä luopumuksen kärkimaista, koska helluntailaisia on vain pieni osa suomalaista.
Valtauskonto ei ole helluntailaisuus ja sen edustajat itse ovat todenneet Suomen olevan luopumuksen kärkimaita.
Esimerkkinä esim. euroviisujen seuraaminen ( yli kaksi miljoonaa suomalaista ).
3 Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
5 Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.
..
16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta. (1Joh 2)
Usko ToivonenParhami ja Olseni vietiin vankilaan sodomiasta.
Keksi nyt siitä sitten lapsillesi iltasatuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhami ja Olseni vietiin vankilaan sodomiasta.
Keksi nyt siitä sitten lapsillesi iltasatuja.Jos omassa "kirkkokunnassasi" ei ole moista tapahtunut, niin ehkä silloin sinulla voisi olla oikeus osoitella sitä "roskaa" toisten silmissä.
41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
..
46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
( Luuk 6)
Miksi et tee, niin kuin Jeesus sinuakin kehoittaa?
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos omassa "kirkkokunnassasi" ei ole moista tapahtunut, niin ehkä silloin sinulla voisi olla oikeus osoitella sitä "roskaa" toisten silmissä.
41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
..
( Luuk 6)
Miksi et tee, niin kuin Jeesus sinuakin kehoittaa?
Usko ToivonenEi se ole mikään pelkkä rikka silmässä, kun helluntailainen mies tappoi raskaana olevan naisen Tampereella keskellä katua.
- Anonyymi
Mitäs muitakaan nämä jeesustelijat on kuin helluntailaisia.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'- Anonyymi
Ai, keitäkö muita?
Esim. Herran Jeesuksen Kristuksen aikalaisia, jotka olivat Hänet nähneet ja Hänen kanssaan syöneet ja kuulleet Hänen opetustaan.
23 Ja joku kysyi häneltä: "Herra, onko niitä vähän, jotka pelastuvat? Niin hän sanoi heille:
24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
25 Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.
26 Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.
27 Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'
28 Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.
29 Ja tulijoita saapuu idästä ja lännestä ja pohjoisesta ja etelästä, ja he aterioitsevat Jumalan valtakunnassa. ( Luuk 13)
Ja nykyajassa eläviä, jotka rakastavat syntielämää.
..
16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
17 Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.
(1Joh 2)
Kommenttisi on vastoin Jumalan tahtoa, koska käytät tekstikohtaa vääryyden palvelemiseen, koska osoitat Herran Jeesuksen sanat, kuten fariseus rukouksessaan itseään ylentäen ja mainitsemaasi joukkoa ylenkatsoen.
( Luuk 6)
Usko Toivonen
- Anonyymi
"Helluntailaiset heittää Jumalan lait ja käskyt roskikseen"
Suomessa on 3,5 miljoonaa muotojumalista jumalatonta.- Anonyymi
Useamman kerran kylvetetty taas vauhdissa
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1526309
- 491753
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381414- 461033
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se47928Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13909Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384876Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14857Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75845