😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄
Sähköauton vastustaja: "Sähköauto on huono talvella."
Tekniikan Maailman talviautovertailu: Kaikki palkintosijat menivät täyssähköautoille.
Sähköauton vastustaja: "Sähköauto syttyy helposti tuleen."
VTT:n tutkimus: Sähköauton paloriski on 20 kertaa pienempi kuin polttomoottoriauton.
Sähköauton vastustaja: "Sähköautojen latauspisteet ovat harvinaisia."
Autoalan tiedotuskeskus: Suomessa oli syyskuun 2024 lopussa lähes 15 000 julkista latauspistettä. Vuonna 2022 YLE uutisoi, että Suomessa on enää vain noin 1800 tankkausasemaa ja määrä on vähenemässä.
Sähköauton vastustaja: "Sähköautolla ei tee mitään kylmässä Pohjolassa, jossa etäisyydet ovat pitkiä.
Norja: Suurin osa autoista on täyssähköautoja ja määrä kasvaa hurjalla vauhdilla.
Sähköautojen vastustajat tekevät itsensä naurettaviksi. :D :D Miksi he haluavat toimia näin?
85
1022
Vastaukset
- Anonyymi
Patteriautot - Ei ole vielä Bensa-auton tasolla - siis Ei vielä .
- Anonyymi
Meni ohi jo vuosia sitten...
- Anonyymi
Onneksi ei ole bensa-auton tasolla, se olisi hyvin säälittävää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi ei ole bensa-auton tasolla, se olisi hyvin säälittävää.
Joo, sähköautot ovat menneet polttoleluista ohi jo monta vuotta sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, sähköautot ovat menneet polttoleluista ohi jo monta vuotta sitten.
Leluista tuli mieleen että kaikista kovinta oli aikoinaan kun jollain oli RC-auto polttomoottorilla.
Me jotka jouduimme ajamaan sähköllä olimme kateellisia.
Nyt minä olen kateellinen niille joilla on sähköauto koska minulla ei ole varaa sellaiseen ellen sitten tyydy maks. 15 tonnin autoon joita ei kunnollisia ole. Tosin minulle riittäisi ihan hyvin joku Vw e-Up. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leluista tuli mieleen että kaikista kovinta oli aikoinaan kun jollain oli RC-auto polttomoottorilla.
Me jotka jouduimme ajamaan sähköllä olimme kateellisia.
Nyt minä olen kateellinen niille joilla on sähköauto koska minulla ei ole varaa sellaiseen ellen sitten tyydy maks. 15 tonnin autoon joita ei kunnollisia ole. Tosin minulle riittäisi ihan hyvin joku Vw e-Up.Noita saakin näköjään jo reilusti alle 15 tonnilla jopa alle 50 tonnia ajettuina. Pitäisikö ostaa?
- Anonyymi
Sähköllä on paljon kivempi ajaa kuin polttomoottorilla varsinkin kaupungissa.
Nyt uusimpien autojen ajomatkatkin alkavat olla riittäviä ja lataus riittävän nopea.
Nyt on pullonkaulana nopeiden latauspaikkojen määrä, mutta eiköhän sekin korjaannu.
Luotettavan pikkudieselin saa käytettynä kymppitonnilla ja sillä voi ajaa 1000 km tankillisella. Kulutus on 5 litran luokkaa eli 8 euroa sadalla kilometrillä. Se on tällaisen tavallisen tossunkuluttajan ulottuvissa. Ne 60.000 maksavat autot jäävät haaveeksi.- Anonyymi
Plus korjaukset vuosittain 1000-2000 dieselissä plus vero. Eli kallista ajelemista ja meluisaa
- Anonyymi
Kuka tässä vastustaa sähköautoja. Ei ole vastustamista, jos toteaa, että sähköauto ei ole riittävän hyvä minulle. Joskus tulevaisuudessa voi olla riittävän hyvä. Mutta tosiasia on, että on vaan hyvä etteivät läheskään kaikki osta sähköautoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Plus korjaukset vuosittain 1000-2000 dieselissä plus vero. Eli kallista ajelemista ja meluisaa
Diiselvero 340 €/ vuosi . Huolto/ korjauskulut n.250 €/ vuosi . Näin minulla nykyisellä autollani viimeiset170 km /7 vuotta . Hiljainen ja mukava auto . Nuo korjauskulut nousi noin suureksi, kun eräs sähköjärjestelmän osa piti vaihtaa . Tämä osa ei vaikuttanut ajamiseen . Muutoin nuo kulut olisi alle 100 €/ vuosi .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Plus korjaukset vuosittain 1000-2000 dieselissä plus vero. Eli kallista ajelemista ja meluisaa
Meillä on töissä "riisselillä" ajavia melko paljon kun asun pienellä paikkakunnalla jossa ei sähköautoja juuri arvosteta kun ne kuulemma hajoaa heti. Mutta siihen ikivanhaan dieseliin voi vaihtaa kalliit suuttimet kerran vuodessa ja muuta pientä kivaa kerran kuussa. Verokin on vain tonnin luokkaa.
- Anonyymi
RYYYYSSÄN TROLLITEHDAS DISSAA SÄHKÖAUTOJA ! ! RYYYYSSÄ I maailman suurimpia öljyn/kaasun toimittajia ! ! Siksi dissataan sähköautoja kun öljyn/kaasun myynti vähenee ! ! Sit ei varaa sotia ja valloittaa/alistaa muita DEMOKRAATTISIA MAITA RYYYYSSÄN ALUSMAIKSI ! ! ÄLÄPÄ KOMMENTOI ! ! AUTOPALSTOJEN SYÖPÄ. . TOJO HÖNÖ ON RYYYSSÄN TROLLI ! !
- Anonyymi
Suuri osa öljystä ja kaasusta tulee demokraattisista maista ja puolestaan suuri osa sähköauton valmistuksesta ja komponenteista taas diktatuureista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuri osa öljystä ja kaasusta tulee demokraattisista maista ja puolestaan suuri osa sähköauton valmistuksesta ja komponenteista taas diktatuureista.
Lähi-idän maat, venäjä, ... demokraattrisiako?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähi-idän maat, venäjä, ... demokraattrisiako?
USA, Kanada, Norja ja Britannia ovat ainakin käsittääkseni demokraattisia, vaikka USA tuntuukin nykyään joltain muulta.
Eikä ainakaan Kiina ole demokraattinen kuten ei Kongokaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuri osa öljystä ja kaasusta tulee demokraattisista maista ja puolestaan suuri osa sähköauton valmistuksesta ja komponenteista taas diktatuureista.
Suuret demokratiat humaaneista yhtiöistä
-Arabiemiraatit
-Saudiarabia (naiset saavat ajaa autolla miespuolisen sukulaisen tai aviomiehen valvonnassa).
Nigeria
-Venäjä
-Azerbaizan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuret demokratiat humaaneista yhtiöistä
-Arabiemiraatit
-Saudiarabia (naiset saavat ajaa autolla miespuolisen sukulaisen tai aviomiehen valvonnassa).
Nigeria
-Venäjä
-AzerbaizanLisää demokratioita
Irak, Iran, Kuwait, Venezuela ja sokerina pohjalla Yhdysvallat.
- Anonyymi
Osta tesla, saattaa vaikka palaa yöllä. Elon Muskista niin tykätään.
- Anonyymi
Mitä pahaa Musk on sinulle tehnyt?
Ilmeisesti olet yksi idiooteista, jotka vastustaa Muskia, koska lammaslauman johtaja niin käski. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä pahaa Musk on sinulle tehnyt?
Ilmeisesti olet yksi idiooteista, jotka vastustaa Muskia, koska lammaslauman johtaja niin käski.Musk edustaa Trumpin hallintoa, joka on tuhoamassa maailman talouden ja pyrkii valloittamaan maailmaa. Joten on täysin perusteltua boikotoida Teslaa. Tosin Tesla tekee muutenkin heikkolaatuista romua, joten ei ole mitään tarvetta ostaa Teslaa muutenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Musk edustaa Trumpin hallintoa, joka on tuhoamassa maailman talouden ja pyrkii valloittamaan maailmaa. Joten on täysin perusteltua boikotoida Teslaa. Tosin Tesla tekee muutenkin heikkolaatuista romua, joten ei ole mitään tarvetta ostaa Teslaa muutenkaan.
Eli olet idiootti lammas, joka hyppää kun viherkommunistinen media sanoo hep!
Olen pahoillani, että jäit osattomaksi kun aivoja jaettiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli olet idiootti lammas, joka hyppää kun viherkommunistinen media sanoo hep!
Olen pahoillani, että jäit osattomaksi kun aivoja jaettiin.Näyttää nuo muutkin jättävän Teslat ostamatta, koska Teslan myynnit romahtivat juuri. Tosin yksi syy Teslan romahtamiseen on myös se, että Tesla tuottaa lähinnä paskaa romua tehtaistaan. Varsinkin Cybertruck on epäonnistunut täydellisesti.
- Anonyymi
Sähköautojen vihaajat läpällä heittelevät palojuttujaan. Vajakit sitten ihan oikeasti sytytelevät niitä. Suuri osa polttomoottoriautoilijoista on puheissaan vaarallisia ja tuhopolttajia löytyy valitettavasti. Sairasta porukkaa
- Anonyymi
Norjassa on sähkö halpaa siks.
Elon Musk on syy miksi sähköautoja vastustetaan. - Anonyymi
Sähköautohan on ihan paska. Kyllä mä myös rikon peilit tai värjään auton kun kohdalle sattuu sopivasti. Elon Musk on täys tollo. Vielä en ole päässyt tihutöitä tekemään. Unelmoin vaan.
- Anonyymi
Sairauksien kirjo laajenee. Tihutyöfantasiapolttisvajakki. Ottaisiko Taipale tämän viralliseksi diagnoosiksi tai tuhopolttofantasiapolttisvajakki, pahin on kyllä tämä tuhopolttopolttisvajakki.
- Anonyymi
Sähköauto on romu 2 vuoden käytön jälkeen. Sähköauton paino kuluttaa teitä ja renkaita. Sähköauto voi syttyä itsekseenkin palamaan. Pitkiä matkoja varten on tiedettävä latauspaikat ja lataukseen menee aikaa.
Hybridi on parempi jos ongelmia voi vaihtaa bensalle. - Anonyymi
Autotonta aluetta puuhataan Helsingin keskustaan ts tarkemmin eteläiseen Helsinkiin koska Helsingin keskusta on aseman-kampin- kluuvin alueella ja siellä olisi kai mahdotonta edes elää jos ei olisi liikennettä julkista tai yksityistä oli se bensalla, kaasulla tai sähköllä.
Skuutti on myös ympäristöystävällinen. Siitä vain vihreät ajelemaan helmat heiluen. Mutta ei humalassa.- Anonyymi
Onneksi niille scooteille tulee ensi kuussa 15 vuoden ikäraja ja 0,5 promillen rattijuopumusraja.
- Anonyymi
ÄLÄ KOMMENTOI RYYYYSSÄN TROLLITEHTAALLE MITÄÄN. . .IKINÄ. .
- Anonyymi
"Autoalan tiedotuskeskus: Suomessa oli syyskuun 2024 lopussa lähes 15 000 julkista latauspistettä. Vuonna 2022 YLE uutisoi, että Suomessa on enää vain noin 1800 tankkausasemaa ja määrä on vähenemässä."
Ja ylivoimainen valtaosa noista hitaita 11 kW latauspisteitä. Toki voihan noissa olla tuntikausia lataamassa, mutta harvalla siihen on aikaa.
Lisäksi tankkausasema tarkoittaa koko asemaa vaikka siellä olisi 10 tankkauspaikkaa ja latauspiste yhtä laturia. Aivan eri asia. Jos lasketaan vain pikalaturit ja lasketaan asemia niin pikalatausasemia on Suomessa paljon vähemmän kuin tankkausasemia. Esimerkiksi jos pikalatauspaikassa on 20 laturia niin se lasketaan vain yhdeksi asemaksi.- Anonyymi
Minulla on kotona 11kW laturi ja mökillä 11kW matkalaturi. Hitaampikin toki kävisi, ei sitä autoa tarvitse vierestä vahtia, kun se latautuu. Mokille on vain hieman reilu 300 km, eikä sillä välillä tarvitse ladata kaupallisilla. Pörssisähkö on usein halpaa tai ilmaista, niihinn kannattaa ajastaa latauksen. Viimeksi tuli mökkimatkalle hintaa toiseen suuntaan 5€, ja toiseen 7€. Mökillä on suurempi siirtomaksu.
- Anonyymi
Yksi syy ehkä kateus ja siitä johtuva katkeruus jota puretaan palstalla tällaisilla kommenteilla. Jos rahat riittävät juuri ja juuri muutaman tonnin autoon eikä ole koskaan mitään mahdollisuuksia hankkia 50 000 € sähköautoa niin se voi turhauttaa.
- Anonyymi
No eihän se raha riitä kunnon autoon, kun raha poltetaan moottorissa taivaan tuuliin....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eihän se raha riitä kunnon autoon, kun raha poltetaan moottorissa taivaan tuuliin....
On se mukavampaa kun 30 tonnia on tilillä kuin että se olisi sähköauton lattiassa !?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se mukavampaa kun 30 tonnia on tilillä kuin että se olisi sähköauton lattiassa !?
Tilillä ei ole pidemmän päälle järkeä pitää 30 tonnia vaan sijoittaa se tuottavasti. Toisaalta jos sijoitussalkussa on 300 tonnia tai enemmän ja suuret tulot niin 50 tonnin sähköauton hankinta ei ole mikään iso asia. On monia jotka haluavat päästä ensimmäisten joukossa kokeilemaan uutta teknologiaa jos taloudellinen asema mahdollistaa sen vaivattomasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilillä ei ole pidemmän päälle järkeä pitää 30 tonnia vaan sijoittaa se tuottavasti. Toisaalta jos sijoitussalkussa on 300 tonnia tai enemmän ja suuret tulot niin 50 tonnin sähköauton hankinta ei ole mikään iso asia. On monia jotka haluavat päästä ensimmäisten joukossa kokeilemaan uutta teknologiaa jos taloudellinen asema mahdollistaa sen vaivattomasti.
Kun pohjassa rapsahtaa, niin tulee pankinjohtajalle asiaa, noin 30 tonnin verran !!
Tällaisia ne sähköautot ovat. Lattia on arvokas ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun pohjassa rapsahtaa, niin tulee pankinjohtajalle asiaa, noin 30 tonnin verran !!
Tällaisia ne sähköautot ovat. Lattia on arvokas !Pohja ja lattia eivät tarkoita samaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pohja ja lattia eivät tarkoita samaa
Turkki ja lattia ovat kaksi eri asiaa. Turkki on vesikulkuneuvossa ja lattia talossa.
- Anonyymi
Tuskin silloin ostaa 50.000€ polttariakaan, vsikka niitakin on paljon tarjolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilillä ei ole pidemmän päälle järkeä pitää 30 tonnia vaan sijoittaa se tuottavasti. Toisaalta jos sijoitussalkussa on 300 tonnia tai enemmän ja suuret tulot niin 50 tonnin sähköauton hankinta ei ole mikään iso asia. On monia jotka haluavat päästä ensimmäisten joukossa kokeilemaan uutta teknologiaa jos taloudellinen asema mahdollistaa sen vaivattomasti.
No ei näillä palstoilla kirjoittele normaalit ihmiset, eikä varsinkaan ne, joilla rahaa on ostaa niitä autoja. Minä kirjoittelen huvikseni ja härnään polttisvajakkeja. ne saa helposti väittelemään keskenään, kuten automaatti vastaan manuaalivaihteisto, olisi helposti saanut 300 kommenttia ja ylikin lopeti 250 paikkeilla tollot jatkoivat vielä. Nyt se taitaa jo onneksi olla historiaa. Väliin, kunn laittoi automaatti on paras, niin taas tuli 30 kommenttia, että heilahti. toinen juureva riidan aihe on kumpi on halvempi bensa vai diesel, siitä myös kikkailemalla saa aikaan mahtavan keskustelun, varsinkin, kun tämän pitäisi olla sähköautopalsta. Huvittavaa. Tuo on kestoaihe tuo latausjuttu siitä saa myös tinen toistaan typerämpiä polttiskommentteja aika yksinkertaisilla väitteillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilillä ei ole pidemmän päälle järkeä pitää 30 tonnia vaan sijoittaa se tuottavasti. Toisaalta jos sijoitussalkussa on 300 tonnia tai enemmän ja suuret tulot niin 50 tonnin sähköauton hankinta ei ole mikään iso asia. On monia jotka haluavat päästä ensimmäisten joukossa kokeilemaan uutta teknologiaa jos taloudellinen asema mahdollistaa sen vaivattomasti.
Olet aivan oikeassa ! Sähköauto sopii varakkaille . Ei tarvitse miettiä autoilun kuluja . Miksiköhän enemmistö tänne kirjoittaneista ei tätä tajua ?
- Anonyymi
Tosiasiat ovat nykyautojen puolella.
- Anonyymi
Ennen laulettiinkin, että "karavaanari - teiden tukko". Nyt se on usein sähköauto. Siellä se tiellä usein hiipii viimeisiä virtoja säästääkseen. Ehkä "poltti" liikaa, kun pitää näyttää se viiden sekunnin kiihtyvyysvara. Sitten hissutellaan oikeaa kaistaa jonoa keräten tai körötellään vasemman puoleista kaistaa vakionopeussäätimellä. Huvittavaa noiden kaiken maailmojen teslojen lisäksi myös ne yleensä saksalaiset automerkit, joilla on vakionopeussädin 110km/h, oli rajoitus sitten 100 tai 80. Tai sitten hivutellaan kilometrejä rinnalla vasenta kaistaa muka ohittaessaan. Siinä ei pää käänny eikä jalat toimi muuta liikennettä kunnioittaen. Käsi sentään todennäköisesti vatkaa alakerrassa.
- Anonyymi
Kyllä on taas satuja uunolla. Yleisin alinopeutta köröttelijä on joku papparainen dieselkäryttimessään.
- Anonyymi
Mistä noita sähköauton vastustajia löytyy? Itse en ainakaan tunne ketään vaikka suurin osa tutuista ajaakin bensalla, dieselillä tai hybridillä.
- Anonyymi
Ei kannata moralisoida, koska ei tällä foorumilla tarvitse olla läsnä !
- Anonyymi
Tosiasiat ovat ennenkin pilanneet monta asiaa.
- Anonyymi
Pitäisi säätää laki, joka edellyttäisi sähköauton myyjät myymään tarvittaessa akuston enintään 10% maksavana uuden auton myyntihinnasta !
Muuten electric car on järjetön riski !- Anonyymi
Eihän fossiiliaikakaudella robottilaatikoitakaan ja uusia polttomoottoreitakaan saanut tehtaalta ilmaiseksi. Autooni vaihdettiin molemmat ja lasku oli viisinumeroinen. Sain onneksi tietää, että uusi robottilaatikko oli samanlainen kuin alkuperäinen eli sekin tulisi särkymään.
- Anonyymi
ALOITTAJA on elokapinan puukengillä
IKUISESTI klenkkaava hum. kandi.
Hän opiskeli itsensä TYÖTTÖMÄKSI.
Onneksi olkoon aasi. - Anonyymi
Antakaa heidän tehdä itsensä naurettaviksi. On kiva nauraa heille.
- Anonyymi
Pitäisi säätää laki, joka edellyttäisi sähköauton myyjät myymään tarvittaessa akuston enintään 10% maksavana uuden auton myyntihinnasta !
Muuten electric car on järjetön riski ! - Anonyymi
Ei fossiilia voi perustella järkisyillä.
- Anonyymi
Ja silti monille polttis on halvempi kuin sähköauto. Itse asiassa jopa enemmistölle.
- Anonyymi
En vastusta koska bensa halpenee kun menekki vähenee
- Anonyymi
Ei taida sähköautojen hinta laskea vielä tarpeeksi nopeasti, että köyhällä olisi varaa ostaa. No katsotaan miten uudet halvat sähköautot alkaa mennä kaupaksi.
Ehkä ne on 10v kuluttua tarpeeksi halpoja että köyhät voi ostaa.- Anonyymi
hah...ja millähän rahalla meinaavat sitten korjauttaa autoissa kun alkaa vanhempana ilmestyä vikoja enempi ja vähempi...köyhän kannattaa ostaa uusi pieni halvempi sähköauto kuin vanhaa pukupellen luxusta..
- Anonyymi
Hah hah haa!
- Anonyymi
Pitäisi säätää laki, joka edellyttäisi sähköauton myyjät myymään tarvittaessa akuston enintään 10% maksavana uuden auton myyntihinnasta !
Muuten electric car on järjetön riski ! - Anonyymi
Ei siinä mitään jos sähköautoilijat maksaisivat autoverot ym niinkuin polttomoottoriautoilijatkin. Mm kotilataus verolle tai sitten se on kiellettävä. Sähköautoille käyttövoimavero. Mutta olkaa aivan rauhassa sähköautoilijat. Kyllä teidän vapaamatkustelu ennenpitkään loppuu. Kyllä Arkadianmäen porukka keksii siihen keinot
- Anonyymi
Hah hah haa!!
- Anonyymi
Muuan tollo kertoili sellaisen syyn että aikomus, joksi se varmaan jääkin, " Hesasta" Kuopiorockiin, matkaa 400 km vähän yli. 1,5 tunnin setti heviä perillä ja takaisin, kun pitää mennä töihin. Missähän töissä tuollainen urpo on. " Ei taida lataamatta onnistua sähköautolla, onnenksi on dieseli tallissa" , sanaili musiikin ystävä. Heavy kaveri raskaan sarjan urpo. Olisi edes laittanut "stadista". Kuuluu sarjaan, mökille 1100 kilsaa Lappiin ja peräkärry perässä, kesät talvet joka viikonloppu.
- Anonyymi
no ei kait kukaan uusia vastusta.suurin luulosairaus on se että sähköauton omistaja luulee autonsa kestävä ikuisuuden.. uusia kehitetään kokoajan paremmaksi vanhempaa laitetaan kohta paaliin ..
- Anonyymi
Talvivatit syntyy hattivattien kaa himmeleissä yhdessä. Älkää uskoko.
- Anonyymi
Tottakai latauspisteitä on oltava paljon tihemmässä kuin bensa-asemia koska patterilavetteja on ladattava vähän väliä!!
- Anonyymi
Miksi ei polttikset pärjää testissä?
Tekniikan Maailman vuoden 2023 talvivertailussa BMW i4 eDrive40 sijoittui ensimmäiseksi ja sai viisi tähteä lehden arvion mukaan. Vertailussa auto sai kiitosta erityisesti sähkövoimalinjastaan, ajettavuudestaan ja toimintamatkastaan, jonka sanottiin olevan toiseksi pisin vertailussa. Lisäksi auton pikalatausteho ja talvivarusteet, kuten ajovalot ja lämmityslaite, olivat vertailun kärkeä.- Anonyymi
Ennenkuin ostatte sähköautoa lukekaa seuraava !
Sähköautojen kehityksessä eletään riskialtista vaihetta yksityisen ostajan kannalta katsoen !
Akusto on tällä hetkellä kehittymätön, joten siihen on sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja pääomaa !? Riski koskee siis sähköauton omistajaa !
Mutta, tämä vaihe on kuitenkin välttämätön, koska sähköauton valmistajien on saatava myytyä myös nämä kehittymättömät sähköautoversiot, jotta akustojen kehitykseen saadaan pääomia !
Tämä on se välivaihe jolloin yksityisen henkilön ei kannattaisi sähköautoja ostaa/omistaa mutta tehtaiden on kuitenkin saatava nämä nykyisetkin myytyä !?
Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennenkuin ostatte sähköautoa lukekaa seuraava !
Sähköautojen kehityksessä eletään riskialtista vaihetta yksityisen ostajan kannalta katsoen !
Akusto on tällä hetkellä kehittymätön, joten siihen on sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja pääomaa !? Riski koskee siis sähköauton omistajaa !
Mutta, tämä vaihe on kuitenkin välttämätön, koska sähköauton valmistajien on saatava myytyä myös nämä kehittymättömät sähköautoversiot, jotta akustojen kehitykseen saadaan pääomia !
Tämä on se välivaihe jolloin yksityisen henkilön ei kannattaisi sähköautoja ostaa/omistaa mutta tehtaiden on kuitenkin saatava nämä nykyisetkin myytyä !?
Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !?Eivätkä viranomaiset ja tekniikan media edelleenkään halua ihmisiä yllä olevasta asiasta varoittaa ??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennenkuin ostatte sähköautoa lukekaa seuraava !
Sähköautojen kehityksessä eletään riskialtista vaihetta yksityisen ostajan kannalta katsoen !
Akusto on tällä hetkellä kehittymätön, joten siihen on sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja pääomaa !? Riski koskee siis sähköauton omistajaa !
Mutta, tämä vaihe on kuitenkin välttämätön, koska sähköauton valmistajien on saatava myytyä myös nämä kehittymättömät sähköautoversiot, jotta akustojen kehitykseen saadaan pääomia !
Tämä on se välivaihe jolloin yksityisen henkilön ei kannattaisi sähköautoja ostaa/omistaa mutta tehtaiden on kuitenkin saatava nämä nykyisetkin myytyä !?
Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !?Joku 20 tkm/vuosi on jo aika paljon yli keskiarvon. Tosin ainakin meillä (eläkeläisillä) tulee vähintään tuo 20 tkm joka vuosi. Tiedä sitten kuinka pitkään...
- Anonyymi
No onhan se sähkis ainakin aivan hiton paljon huonompi talvella kuin kesällä.
Ja tarkoitan kulutusta, joka kunnon pakkasilla jopa kaksinkertaistuu >> rangesta katoaa puolet.
Turha tätä on kaunistella, on minullakin jo parin vuoden kokemus sähköautosta.
Silti ihan ok, kun pikkusen ajattelee ja suunnittelee. Riittävän tehokas kotilatausmahdollisuus on kutakuinkin pakko olla, muuten menee liian vaikeaksi. Ainakin meillä menisi... - Anonyymi
Ei töpseliautoista ole huolta. Ne häviävät katukuvasta sitä myöten, kun varaosat loppuvat. Jenkeissä paalataan jo vuoden 2015 autoja, joiden ohjauselektroniikkaan ei saada varaosia, eikä niitä pystytä pitämään liikenteessä.
Sähköautot ovat kalliita kertakäyttötuotteita. Kriisitilanteessa autonvalmistajat pakotetaan sulkemaan kulkuneuvonsa etänä. Aivan kuten John Deer ja muut traktorinvalmistajat tekivät Ukrainasta varastetuille maatalouskoneille.
Vanhan dieselin saa sentään kulkemaan hieman jatkojalostetulla muovijätteellä tai muuttamalla se häkäpöntöllä käyväksi. - Anonyymi
Liikennevalot, turvavyön käyttöpakko, katalysaattori, lyijyton bensiini, polttoaineen suihkutus... kaiken näiden piti tuhota autoilu lopullisesti vaan aina parempaan on kuitenkin mennyt.
- Anonyymi
Tämä pulma ei ole edelleenkään muuttunut !!
Ennenkuin ostatte sähköautoa lukekaa seuraava !
Sähköautojen kehityksessä eletään riskialtista vaihetta yksityisen ostajan kannalta katsoen !
Akusto on tällä hetkellä kehittymätön, joten siihen on sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja pääomaa !? Riski koskee siis sähköauton omistajaa !
Mutta, tämä vaihe on kuitenkin välttämätön, koska sähköauton valmistajien on saatava myytyä myös nämä kehittymättömät sähköautoversiot, jotta akustojen kehitykseen saadaan pääomia !
Tämä on se välivaihe jolloin yksityisen henkilön ei kannattaisi sähköautoja ostaa/omistaa mutta tehtaiden on kuitenkin saatava nämä nykyisetkin myytyä !?
Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !?
- Anonyymi
Muutosvastarinta.
- Anonyymi
Tämä pulma ei ole edelleenkään muuttunut !!
Ennenkuin ostatte sähköautoa lukekaa seuraava !
Sähköautojen kehityksessä eletään riskialtista vaihetta yksityisen ostajan kannalta katsoen !
Akusto on tällä hetkellä kehittymätön, joten siihen on sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja pääomaa !? Riski koskee siis sähköauton omistajaa !
Mutta, tämä vaihe on kuitenkin välttämätön, koska sähköauton valmistajien on saatava myytyä myös nämä kehittymättömät sähköautoversiot, jotta akustojen kehitykseen saadaan pääomia !
Tämä on se välivaihe jolloin yksityisen henkilön ei kannattaisi sähköautoja ostaa/omistaa mutta tehtaiden on kuitenkin saatava nämä nykyisetkin myytyä !?
Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä pulma ei ole edelleenkään muuttunut !!
Ennenkuin ostatte sähköautoa lukekaa seuraava !
Sähköautojen kehityksessä eletään riskialtista vaihetta yksityisen ostajan kannalta katsoen !
Akusto on tällä hetkellä kehittymätön, joten siihen on sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja pääomaa !? Riski koskee siis sähköauton omistajaa !
Mutta, tämä vaihe on kuitenkin välttämätön, koska sähköauton valmistajien on saatava myytyä myös nämä kehittymättömät sähköautoversiot, jotta akustojen kehitykseen saadaan pääomia !
Tämä on se välivaihe jolloin yksityisen henkilön ei kannattaisi sähköautoja ostaa/omistaa mutta tehtaiden on kuitenkin saatava nämä nykyisetkin myytyä !?
Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !?Ja taas tuo sama massapostaus missä oikein on van tyypillinen akkutakuu 8v/160tkm.
Kaikki muu on harhaista kuvitelmaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja taas tuo sama massapostaus missä oikein on van tyypillinen akkutakuu 8v/160tkm.
Kaikki muu on harhaista kuvitelmaa.Mitä ?
Eikö akusto maksakkaan enää kuin 50000€ ?
Ompa halpa ??
- Anonyymi
sähköautojen puolustajat tekevät itsensä demariaaseiksi, koska
köyhille on turha yrittää myydä mitään.
Velan ottaminen sähköautoon on 100% hulluutta.
Paitsi jos se on taxi. - Anonyymi
Miksi tämä asia menee ihon alle?
- Anonyymi
Koska polttopellet ovat naurettavia typeriä masokisteja?
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido1173643Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.383202Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t1392764Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦182335En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v152303Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota
"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain2122111- 362075
- 351894
- 1211886
- 291881