Onko teillä kokemusta siitä että hammasimplantti on jouduttu poistamaan?

Anonyymi-ap

Minulla neljätoista vuotta sitten laitettu implantti josta nyt ien vetäytynyt niin että ruuvi on hiukan näkyvissä. Ohjeena puhdistaa hammas implantin alta gum-langalla joka ilta. Jos hammas joudutaan poistamaan niin millainen operaatio on saada tuo ruuvi pois ?
Jos jollakulla on tapahtunut vastaavaa, että ilmplantin ruuvi on tullut näkyviin, niin onko tuo gum- langalla puhdistaminen riittänyt niin että implanttia ei ole tarvinnut poistaa?

2

543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itseltäni jouduttiin poistamaan kolme vierekkäistä implanttia peri-implantiitin vuoksi. Toimenpide ei ollut ihan helppo, mutta hyvässä puudutuksessa täysin kivuton. Harmitti paljon kalliiden hampaiden menetys. Tilalle osaproteesi.

Jäljellä on yksi implantti, 19 vuotta vanha. Siihen on kerran tehty ikenen läppäleikkaus, että ruuvi saatiin kunnolla puhdistettua. Ennuste on kohtalainen. Hammas ei heilu.

• Anonyymi

Mulla just poistettu kolme implanttia peri-implantiitin takia. Oli se ruuvi myös näkyvissä ja luukatoakin. Ja tulehdus ikenessä, pakko siis poistaa ettei etene pidemmälle.
      Mulla oli koko yläleuan peittävä kiinteä implanttisilta ja se oli suurin syy siihen, että alkoi tulla ongelmia. Pitäisi olla edes irrotettava, mutta mulla tehtiin silloin kahdeksan vuotta sitten tuollainen ratkaisu ja tottahan tavallinen ihminen uskoo asiantuntijoita. Ei siinä oikein osaa kyseenalaistaakaan mitään.
      Implantteja oli kaikkiaan kuusi, nyt puolet poistettu ja toivotaan että loput voitais säästää. Kokoproteesi tulee ja umpinainen kitalaki, yök.
      Silloin aikanaan juurikin tuon vapaana pysyvän kitalaen takia päädyin implanttikantoiseen kokoproteesiin ja se olikin käytössä tosi hyvä monta vuotta, kunnes sitten alkoi tulla tällaista vaivaa. Puhdistin minkä pystyin kyllä ja kävin puolen vuoden välein hygienistillä, mutta ei vaan auttanut. Sellainen nepparikiinnitteinen ei mulle jostain syystä käynyt, ei olisi kai saatu tarpeeksi tukevasti laitettua tai jotain.
      Harmittaa ihan vietävästi, mutta minkäs teet. Puhumattakaan siitä, että rahaa palaa! Mutta kuntoon ne on vaan nyt pakko laittaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      133
      1971
    2. 121
      1405
    3. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      140
      1170
    4. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      303
      1124
    5. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      63
      1102
    6. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      1069
    7. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      141
      1069
    8. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      937
    9. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      94
      907
    10. Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.

Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu
      Ikävä
      59
      848
    Aihe