☝🏻☝🏻☝🏻☝🏻☝🏻☝🏻SE LOPPUU! ☝🏻☝🏻☝🏻☝🏻☝🏻
Polttomoottoriautojen myynti alkoi pienenemään 2020. Tämä pienenevä autokanta on käytössä käytössä reilu 15 vuotta.
Vuoden 2035 jälkeen polttomoottoriautokanta alkaa siis vähenemään rajusti, koska ajan hammas väkisinkin syö autot paalauskuntoon ja uusia polttomoottoriautoja ei enää tule tilalle.
Sanoisin, että 2030-luvulla polttoaineen jakeluverkosto kokee muutoksia ja 2040-luvulla loppuu. Tilalle tulee megawattien pikalatausasemia.
Sen jälkeen harrasteautoilijat tilaavat bensiininsä Yliopiston Apteekista 100 millilitran pulloissa hintaan kympin pullo. 🤣🤣🤣🤣
Bensiinin saatavuus loppuu Suomessa 2040-luvulla. Jakeluverkko pienenee jo 2030-luvulla.
27
192
Vastaukset
- Anonyymi
Ja ajelevat saaste kotteroillaan salaa saunan takana kun ei niillä ole mitään asiaa edes pienien kylien taajamiin🤣🤣🤣🤣.
- Anonyymi
Ai, entäs sähköä tuottavat agrikaatit, laitetaanko nekin toimimaan sähköllä. Entäs mijoonat Suomessakin olevat pienkoneet, mitkä käyttävät nestemäisiä polttoaineita, heitetäänkö ne kaikki uudenkin veroiset laitteet kirrätykseen ja tilalle raskailla akuilla varustetut pienkoneet, johan tarvitaan akkuja ja raaka-aineita näiden koneiden tuottamiseen. Mitähän painaa akut, kun työntekijä jähtee raivaussahan kanssa päiväksi metsään töihin. Mitähän maksaa kun joka mökille vedetään sähköt ja niiden linjojen alta kaadetaan metsät? Jos sinulla on nyt vaikka 50 hv perämoottori, niin kuinkahan paljon siihen tarvitaan akkuja, että pääset samassa ajassa veneilemään paikasta toiseen ja missä lataat akkusi merellä?
Valtava on se röykkiö pienkoneista jotka käyvät käyttökelvottomiksi kun plttoaine loppuu ja yhtä valtava kun tuotetaan niiden tilalle sähkölaitteita.
- Anonyymi
Näinhän siinä käy. Putkitelkkarit hävisi yllättävän nopeasti kun aika tuli täyteen.
- Anonyymi
Halpaa telkkaria ei voi vertailla kalliiseen autoon, tuo vertailu on typerää. Autoa voisi pikemminkin verrata asuntoihin. Myös autoja käytetään kymmeniä vuosia. Jos sähköautoihin siirrytään niin siihen menee vielä vähintään 30 vuotta. Ja tämä parhaassakin tapauksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halpaa telkkaria ei voi vertailla kalliiseen autoon, tuo vertailu on typerää. Autoa voisi pikemminkin verrata asuntoihin. Myös autoja käytetään kymmeniä vuosia. Jos sähköautoihin siirrytään niin siihen menee vielä vähintään 30 vuotta. Ja tämä parhaassakin tapauksessa.
Tuo nyt oli todella typerää. Auto on kulutustarvike, jolla on jokseenkin sama käyttöikä kuin televisiolla. Ne vertautuvat hyvin. Asunnot ei taas vertaudu lainkaan kumpaakaan.
Sähköautoihin on siirrytty jo yli 10 vuotta, tässä vaiheessa siirtymä kiihtyy, ja se on pääosin ohi 10-15 vuoden kuluessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo nyt oli todella typerää. Auto on kulutustarvike, jolla on jokseenkin sama käyttöikä kuin televisiolla. Ne vertautuvat hyvin. Asunnot ei taas vertaudu lainkaan kumpaakaan.
Sähköautoihin on siirrytty jo yli 10 vuotta, tässä vaiheessa siirtymä kiihtyy, ja se on pääosin ohi 10-15 vuoden kuluessa.Uudet tuulet puhaltaa ja sähköautojen pakkosyöttö osoittautui harha-askeleeksi. Polttomoottoreiden kehitys on edelleen kesken ja suuria parannuksia tulee jatkossakin. Ylivoimainen käytön helppous ja varmuus on toistaiseksi voittamaton etu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo nyt oli todella typerää. Auto on kulutustarvike, jolla on jokseenkin sama käyttöikä kuin televisiolla. Ne vertautuvat hyvin. Asunnot ei taas vertaudu lainkaan kumpaakaan.
Sähköautoihin on siirrytty jo yli 10 vuotta, tässä vaiheessa siirtymä kiihtyy, ja se on pääosin ohi 10-15 vuoden kuluessa.Autoja käytetään usein jopa yli 30 vuotta, televisioita ei. Vain aivoton idiootti väittää, että autolla ja televisiolla olisi jokseenkin sama käyttöikä.
- Anonyymi
Mutta vieläkin ihmisiltä puuttuu HD-tv, vaikka lähetysten lopettamisesta on puhuttu reilut 10 vuotta ja päivämäärä loppumiselle oli annettu? TV on sentään halpa hankinta kun niitä HD kelpoisia saa alle 250 euron. Polttomoottoriautoja saa myydä tämän tiedon mukaan 2035 loppuun ja sen jälkeen niillä ajetaan minimissään 15 vuotta ja tämäkin into voidaan haudata kun maailma on taas niin sekaisin.
- Anonyymi
"Vuoden 2035 jälkeen polttomoottoriautokanta alkaa siis vähenemään rajusti, koska ajan hammas väkisinkin syö autot paalauskuntoon ja uusia polttomoottoriautoja ei enää tule tilalle."
Tuohon menee todella kauan, koska polttisten keskimääräinen käyttöikä on jo nyt 23 vuotta. Ja tuo on vain keskimääräinen käyttöikä, monia autoja käytetään yli 30 vuotta. Ja koska autojen käyttöikä on nopeassa kasvussa niin on täysin mahdollista, että nykyisiä polttiksia käytetään keskimäärin yli 30 vuotta eli puolta jopa tuota paljon kauemmin. Luultavasti monia polttiksia käytetään 40 vuoden päästäkin.
Eli siirtymiseen menee paljon kauemmin ja polttoainetta myydään 2050-luvullakin ihan normaaleilla huoltoasemilla.
Lisäksi jos siirrytään synteettisiin polttoaineisiin niin polttomoottoriautojen valmistusta ei ollenkaan lopeteta. Vain aivottomat sähköautofanaatikot ajattelevat, että sähköautot ovat ainoa vaihtoehto. Sähköautot eivät tule ikinä olemaan ainoa vaihtoehto.
"koska ajan hammas väkisinkin syö autot paalauskuntoon "
Jos pitää autosta huolta niin auto ei mene paalauskuntoon edes 50 vuodessa. Ja esimerkiksi traktoreissa 50 vuotta ei ole mikään erikoinen ikä, monet käyttävät ihan työhön 70-luvun traktoria tänä päivänäkin.- Anonyymi
Nykyisen uudet polttarit sisältävät kaikki nykyisten sähköautojen turvaominaisuudet. Sos-puhelimet, tutkat liikennemerkkien tunnistukset kameralla jne. Koska ne ovat pakollisia katsastusvarusteita, on niiden toimittava myös vanhana. Kun 4G verkkoa joskus ajetaan alas, loppuu myös monen auton liikennekäyttö seuraavaan katsatukseen, ellei sitten päivitä nettiyhteyttä 5G-sos-puhelimeen, kalliilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyisen uudet polttarit sisältävät kaikki nykyisten sähköautojen turvaominaisuudet. Sos-puhelimet, tutkat liikennemerkkien tunnistukset kameralla jne. Koska ne ovat pakollisia katsastusvarusteita, on niiden toimittava myös vanhana. Kun 4G verkkoa joskus ajetaan alas, loppuu myös monen auton liikennekäyttö seuraavaan katsatukseen, ellei sitten päivitä nettiyhteyttä 5G-sos-puhelimeen, kalliilla.
Ja kaikki nuo pystyy helposti päivittämään. Käytännössä kaikki nuo saa asennettua vaikka 30 vuotta vanhaan autoon, jos omistaja sellaisia haluaa. Eli mikään noista ei estä autolla ajamista vielä kymmenien vuosien ajan. Vaihdetaanhan autoista iskareita ja jarrulevyjä, ei tämä sen kummempaa ole.
Itse asiassa peruutuskameroita myydään alle satasella eikä sen asentaminen vaadi mitään koulutusta. Elektroniikka ei oikeasti ole kallista.
"Kun 4G verkkoa joskus ajetaan alas, loppuu myös monen auton liikennekäyttö seuraavaan katsatukseen, ellei sitten päivitä nettiyhteyttä 5G-sos-puhelimeen, kalliilla."
Kalliilla eli korkeintaan parilla satasella. Ei tuo ole mitään kallista tekniikkaa. Onhan satasen kännykässäkin lähes kaikki samat ominaisuudet kuin tonnin kännykässä. 5G-kännykänkin saa satasella eikä tuo 5G-sos-puhelin käytännössä tuosta eroa, on ehkä jopa halvempi. Ja tuon 5G-sos-puhelimen voi vaikka asentaa itse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kaikki nuo pystyy helposti päivittämään. Käytännössä kaikki nuo saa asennettua vaikka 30 vuotta vanhaan autoon, jos omistaja sellaisia haluaa. Eli mikään noista ei estä autolla ajamista vielä kymmenien vuosien ajan. Vaihdetaanhan autoista iskareita ja jarrulevyjä, ei tämä sen kummempaa ole.
Itse asiassa peruutuskameroita myydään alle satasella eikä sen asentaminen vaadi mitään koulutusta. Elektroniikka ei oikeasti ole kallista.
"Kun 4G verkkoa joskus ajetaan alas, loppuu myös monen auton liikennekäyttö seuraavaan katsatukseen, ellei sitten päivitä nettiyhteyttä 5G-sos-puhelimeen, kalliilla."
Kalliilla eli korkeintaan parilla satasella. Ei tuo ole mitään kallista tekniikkaa. Onhan satasen kännykässäkin lähes kaikki samat ominaisuudet kuin tonnin kännykässä. 5G-kännykänkin saa satasella eikä tuo 5G-sos-puhelin käytännössä tuosta eroa, on ehkä jopa halvempi. Ja tuon 5G-sos-puhelimen voi vaikka asentaa itse.Esimerkiksi vanhimmissa Tesla Model S:issä oli vain 3G ja sen päivitys 4G:hen maksoi pari satasta asennuksen kanssa muutama vuosi sitten. Siis ihan Teslan virallisessa korjaamossa ja Teslan kalliiseen luksusmalliin. Ei nämä verkkopäivitykset paljon maksa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esimerkiksi vanhimmissa Tesla Model S:issä oli vain 3G ja sen päivitys 4G:hen maksoi pari satasta asennuksen kanssa muutama vuosi sitten. Siis ihan Teslan virallisessa korjaamossa ja Teslan kalliiseen luksusmalliin. Ei nämä verkkopäivitykset paljon maksa.
Onko Model S:iä vielä liikenteessä?
- Anonyymi
Oikea kysymys kuuluu mitä tapahtuu huoltoasemille ja kylmäasemille kun sähköautojen määrä kasvaa riittävästi ja polttomoottoriautojen määrä vähenee.
Eivät ne huoltoasemat polttoainejakelua hyväntekeväisyytenä harrasta vaan se täytyy olla edes siedettävää kannattavuudeltaan tai sitten samassa yhteydessä täytyy olla huoltoasema jonka myynti kattaa polttoainejakelun tappiot. Ei se nytkään taida olla kovin hyvää liiketoimintaa.
Jossain vaiheessa tankkaajien määrä vähenee niin paljon että on parempi sulkea huoltoasema tai jopa kylmäasema. Jäljelle jää ehkä huoltoasema ja latauskenttä tai sitten vain latauskenttä.
Sitten polttomoottoriautoilijat huomaavat että tankkauspaikkoja on yhä harvemmassa ja latauspisteitä yhä enemmän. Yhä useampi saattaa miettiä että sen sijaan että ajaa kauemmaksi tankkaamaan on helpompi siirtyä sähköautoon ja ladata sitä pääosin kotona. Tästä voi tulla nopeasti itseään ruokkiva kierre joka ajaa loputkin polttomoottoriautoilijat sähköautoilijoiksi.- Anonyymi
SItä voi murehtia sitten joskus 2050-luvulla, jos edes silloin. Polttiksilla ajetaan vielä kymmeniä vuosia vaikka harhaiset sähköautofanaatikot muuta haaveilee.
- Anonyymi
kerro missä on huoltoasema? itse tiedän Suomessa vain yhden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SItä voi murehtia sitten joskus 2050-luvulla, jos edes silloin. Polttiksilla ajetaan vielä kymmeniä vuosia vaikka harhaiset sähköautofanaatikot muuta haaveilee.
Miksi kukaan ei ota esille huoltovarmuutta autoihin liittyen, vaikka asiaa muuten jatkuvasti hehkutetaan? Miten sähkökatkojen yllättäessä ajetaan sähköautoilla? Ei mitenkään, vaan kaikki hyytyy tai ainakin valtaosa. Polttoaineita sen sijaan on aina totuttu pitämään varmuusvarastoissa jne.
- Anonyymi
Tietenkin jakeluverkko supistuu, sehän supistuu jo nyt koska maaseutu näivettyy eikä siellä monin paikoin enää ole ostajia joten mitä muuta siinä voi tehdä kuin lopettaa ne kannattamattomimmat jakelupisteet?
- Anonyymi
No, maaseudulle ei tule pikalatureitakaan. Väestön määrä vähenee maaseudulla ja bensan jakelua vähennetään, mutta niitä ei tulla siellä ikinä korvaamaan pikalatureilla.
Ja maaseudulta on vähennetty polttoaineiden jakelua yli 40 vuotta, ei se ole alkanut sähköautoista.
- Anonyymi
mitä sitten? joka tippa öljyä jokaa maailmasta löytyy, tullaan polttamaan, ihan sama mitä Suomessa hörhöillään.
- Anonyymi
Suomessa käy luultavasti niin että ympäristömääräyksiä kiristetään jatkuvasti. Kun sähköautoilijoiden määrä on riittävän suuri niin polttomoottoriautoilijoiden sana ei enää paljon paina poliittisessa päätöksenteossa vaan niillä ajelu voidaan tehdä niin kalliiksi että se loppuu joko vapaaehtoisesti tai pakon edessä ja vaihto sähköautoon on edessä.
- Anonyymi
Bensaa on helppo kuskata mukana lähes mihin vaan ja muutamalla kympin kanisterilla ajelee nykyautoilla jo lähes Lappiin, eikä tarvita johtoja, latureita ja kyttäämisiä mistä niitä löytyy, millä hinnalla ja sattuuko toimimaan. Sähkö on väkisinkin lisää riippuvaisuutta muista. Sitäkö siinä haetaankin?
- Anonyymi
Petrolin jakelukin loppui. Ja eipä saa kaksitahtibensaakaan enää juuri mistään. Oliko yllätys, että maailma menee eteenpäin?
- Anonyymi
Huoltoasemat eivät mihinkään katoa, pissalla pitää edelleen käydä ja kahvihammasta kolottaa.
Edelleen tarjoavat käyttövoimaa autoihin. Ennen polttolitkua ja nykyään sähköä. - Anonyymi
Joo, ja kaikki ajetaan pian kiinalaisilla sähköautoilla, kun muut autonvalmistajat ovat menneet konkurssiin.
- Anonyymi
Autoon täytyy kirjautua sisään ja maksaa kiinalaisille palvelumaksuna muutama satanen vuodessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoon täytyy kirjautua sisään ja maksaa kiinalaisille palvelumaksuna muutama satanen vuodessa.
Ainakin tojotassa ja volkkarissa pitää maksaa erikseen esim. Webaston käytöstä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1637220Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142638Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk481928Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141461Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901355Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271149- 711137
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.511117Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631113- 691017