Onkohan vain Raahen työllistämistoimia vai koko valtion suunnnitelmissa painostaa työttömiä hankkimaan työkokeilupaikka tietyn ajan kuluessa? Vaihtoehtoina on hankkia työ tai opiskelupaikka ennen kuin määrätty aika on kulunut umpeen . Aikaa esim. 4 kuukautta. "Kaikki on suunnitelmissa eli ne pitää toteuttaa". Kaksi opiskeltua ammattia ja työkokemus ei katsota hyvitykseksi, ainakin pari ihmistä on joka tapaamisesssa takomassa sääntöjä työttömän (typerään?) päähän. Kuntouttavassa työtoiminnassa, mistä työtön saisi 4:ltä tunnilta 9€, eli tarpeellista lisärahaa, ei saa nykyisin jatkaa, vaikka työtön niin haluaisi. Ammatillisen kuntoutusselvityksen jälkeen (suositeltiin masennuksen vuoksi, ei kerrottu mitä kaikkea sen jälkeen seuraisi) saa työkokeilusta 31,99€/pvä, väh. 6h/pvä töitä. Työmarkkinatuki "kotona ollessa" on 37,21€/pvä, lisänä tietysti työnhakuvelvoite. Onko tämä yksi hallituksen tai kuntien säästötoimista?
Työkokeilu työttömälle
4
115
Vastaukset
- Anonyymi
Työmarkkinatuki on aika surkea summa kun sitä vertaa vaikkapa työeläkkeeseen.
- Anonyymi
Orpon säästö/pakkotalkoot etenee sen verran ronskisti että työpaikat on jo loppumassa, ei ole paikkoja minne mennä. Kohta on 100 000 uutta työtöntä kun ei ole töitä.... vaikka sen piti olla toisinpäin.
Nyt ei ole kuin terveysjättien lääkrietä töissä, , kaikki hoitajat on kohta työttömiä, joten ei ole pelkoa että mitään harjoittelupaikkoja jää enää jäljelle.
Iso osa on lakossa ja loput on lopetettu...0rpo kovalla innolla puhdistaa työmarkkinat ihmisitä ja työpaikoista. - Anonyymi
Säästötoimia. Ainahan on parempi maksaa työttömälle vähemmän kuin enemmän. Lisäksi tilastot kaunistuu kun työtön on työkokeilussa. Kuntouttavaa työtoimintaa ajetaan alas ettei tarvitse maksaa sitä 9€/päivä. Kaikki köyhät osallistuu nyt säästötoimiin, mutta näille arjen sankareille ei jaeta mitaleita.
- Anonyymi
Työkkärin (vai mikä nimitys nykyisin on) ns. asiakaspalvelijoita ei kannata heti uskoa. Niillä on omat tavoitteet. Ei ne valehtele, mutta jättävät tiettyjä asioita kertomatta. Kolme tuttua on langennut ammatilliseen kuntoutusselvitykseen. Sanotaan että kela korvaa matkat jne. Kela korvaa ehkä kuukausien päästä valituksien kautta. Ei pienestä työmarkkinatuesta ole helppoa lainata kelalle muutamaa sataa euroa. Houkuttimena on myös että tämä tuo töitä. Käytännössä on työttömän itse kerjättävä työkokeilupaikkaa. Niitähän ei ole tarjolla kuin suhteiden kautta. Ja jatkossa työ...hah hah. Jätetään myös kertomatta että korvaus työkokeilun osalta (vähintään 6h/pvä, 3pvä/vko) on pienempi kuin työttömänä kotona ollessa. Kaikki kunnia tietysti näille ihmisille jotka työttömiä haluavat aktivoida, mutta rehellisyyttä arvostaisi moni. Eli suoraan voisi kertoa tulojen vähenemisestä ja kelalle annettavasta "lainasta".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821399Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä681197Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2141184Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2021174Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103993Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍128891Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123788- 77755