"Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa"

Anonyymi-ap

Kuinka hyvin tämä Jeesuksen antama ajatus (käsky) on toteutunut teidän elämässänne, vai onko toteutunut lainkaan?

73

525

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aika paljon toteutan. Niin paljon kuin voin. Miten itselläsi?

• Anonyymi

Aloittaja on helluntailainen JUUDAS JOKA VARASTAA JA MYY.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja on helluntailainen JUUDAS JOKA VARASTAA JA MYY.

Aloittaja voi palauttaa varastamassa RAHAT kuin tavarat jos sielunsa pelastus on kallis.

• Anonyymi

Riippuu pitkälti siitä mitä on saanut lahjaksi.

Jos tyhmyyttä, niin silloin anti on sitä tasoa.

• Etkö ole koskaan muuta saanut? Edes vanhemmiltasi?

• Anonyymi

Aika huonosti jos ajattelee palstaa. Niin kummalista kuin on niin täällä on aika ikäviä ihmisiä.

• Anonyymi

Eheyttäjien kohdalla ei ollenkaan jotka tuomion saivatkin .

• Anonyymi

Eheyttäjä on Jumala. Ihmiset voivat auttaa ja tukea toisiaan asioissa kohti parempaa, mutta eheytyksen ihminen ottaa vastaan Jumalalta. Kaikki hyvä on Jumalalta, myös ne auttavat ja tukevat ystävät.

• Anonyymi kirjoitti:

Eheyttäjä on Jumala. Ihmiset voivat auttaa ja tukea toisiaan asioissa kohti parempaa, mutta eheytyksen ihminen ottaa vastaan Jumalalta. Kaikki hyvä on Jumalalta, myös ne auttavat ja tukevat ystävät.

No heikoksi jää, jos Jumalan varassa on.

• Anonyymi kirjoitti:

Eikä siihen tarvita ihmisiä välikätenä :D

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Eikä siihen tarvita ihmisiä välikätenä :D

Ei eheyttämiseen tarvita, mutta kyllä ihmisiä tarvitaan auttamaan ja tukemaan toisiaan eri asioissa, eikä jättää toisiaan yksin. Siinähän ihminen vain kärsisi ja eksyisi enemmän. Ystävien tuen lisäksi myös mm. maalliset terapeutit auttavat ihmistä siihen pisteeseen, että hän on otollisempi eheytymään. Muiden ihmisten tuen tärkeys pitäisi olla selvyys, eikä se estä mitenkään Jumalaa omavoimaisesti eheyttämästä ihmistä, niin että kunnia asiasta on yksin Hänen. Lähimmäisenrakkaus kuitenkin toteutuu. kun ei jätetä ihmistä ongelmineen yksin.

• Anonyymi

Kuulostaa helluntailaisten hurmos jutuilta.

Kamalaa tunne elämystä jne , ja miksi kunhan saadaan joku reppana kastautumaan .

,Ja 0ikeasti elämässä pitää tehdä valintoja

• Anonyymi

Ei kenenkään tarvitse mitään ymmärtää.

Kunhan vain kinastellaan tyhjänpäiväisistä asioista ja herjataan toinen toisiaan keksityillä tarinoilla.

Mitä ymmärrystä tai lahjoja siinä tarvitaan?

• Anonyymi

Miksi kuvaat jatkuvasti täällä itseäsi, muttet tee parannusta?

• Anonyymi

"Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa"

”Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.” (Ef. 2:8–9).

Armo on Jumalan lahja

Armo = Ansaitsematon Rakkaus Minun Osakseni. "

• Anonyymi

Jumala ei tarvitse meidän tekojamme rakastaakseen meitä, mutta lähimmäisemme tarvitsevat meidän hyviä tekojamme. Osaammeko julistaa evankeliumia olemalla niiden ihmisten lähimmäisiä jotka tänään kärsivät mm. Gazassa ja Ukrainassa ja niille joita syrjitään kotimaassammekin mm. uskontoon vedoten? Minusta tässä meillä kaikilla olisi opittavaa. Jos olemme itse saaneet lahjaksi, osaammeko myös antaa lahjaksi?

• Anonyymi

Oikea Raamattu, se virheetön (KJB) sanoo:

8 For by grace are ye saved through faith; and that not of yourselves: it is the gift of God:

9 Not of works, lest any man should boast.

Mistähän käännöksesi oli otettu? Se ei ole kovin täsmällinen. Kävisikö tämä paremmin:
        Armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsestänne, se on Jumalan lahja, ette tekojenne kautta ettei kukaan kerskaisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala ei tarvitse meidän tekojamme rakastaakseen meitä, mutta lähimmäisemme tarvitsevat meidän hyviä tekojamme. Osaammeko julistaa evankeliumia olemalla niiden ihmisten lähimmäisiä jotka tänään kärsivät mm. Gazassa ja Ukrainassa ja niille joita syrjitään kotimaassammekin mm. uskontoon vedoten? Minusta tässä meillä kaikilla olisi opittavaa. Jos olemme itse saaneet lahjaksi, osaammeko myös antaa lahjaksi?

Syntisi nousee taivaaseen asti Juudas. Varastat huijaat väärennät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syntisi nousee taivaaseen asti Juudas. Varastat huijaat väärennät.

Kovasti Juudakset yrittää myydä ja katsotaan . Jeesuksen kuin muiden tileillä.

• Anonyymi

Täällä ei paljoakaan näytä olevan lahjaksi saatua uskoa. Vain itse ansaittua uskoa. Luterilainen kristillisyys loistaa poissaolollaan.

• Anonyymi

Herjaavaa uskoa on enimmäkseen.

Saako sen lahjaksi, vaan pitääkö se ansaita?

Onko se uskon teko?

• Anonyymi

Kerro lisää uskostasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro lisää uskostasi.

Tässä se minun uskoni on:

”Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.” (Ef. 2:8–9).

Luterilainen kristitty Jumalan armosta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä se minun uskoni on:

Luterilainen kristitty Jumalan armosta

Efesolaiskirje 2:8, 10 FB38
        [8] Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta — se on Jumalan lahja —
        [10] Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

https://bible.com/bible/365/eph.2.8-10.FB38

Kannattaa lukea V. 38 käännöstä, siis sitä vanhaa kirkkoraamattua. siitä käännöksestä ei ole otettu mitään pois, eikä siihen ole myöskään mitään lisätty. Sen kääntäjät ovat olleet rukouksen ihmisiä ja Jumalan valtakunnan asiantuntijoita pyhässä hengessä. He ovat olleet myös todella taitavia raamatun käännöstyöhön syvästi perehtyneitä ammattinsa osaavia henkilöitä. He ovat hallinneet myös kauniin ja arvokkaan Suomen kirjakielen. Mitä vanha kirkkoraamattu edustaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Efesolaiskirje 2:8, 10 FB38
        [8] Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta — se on Jumalan lahja —
        [10] Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

https://bible.com/bible/365/eph.2.8-10.FB38

Kannattaa lukea V. 38 käännöstä, siis sitä vanhaa kirkkoraamattua. siitä käännöksestä ei ole otettu mitään pois, eikä siihen ole myöskään mitään lisätty. Sen kääntäjät ovat olleet rukouksen ihmisiä ja Jumalan valtakunnan asiantuntijoita pyhässä hengessä. He ovat olleet myös todella taitavia raamatun käännöstyöhön syvästi perehtyneitä ammattinsa osaavia henkilöitä. He ovat hallinneet myös kauniin ja arvokkaan Suomen kirjakielen. Mitä vanha kirkkoraamattu edustaa.

Pilkun nussia palauta mitä huijasit. Kristitty elää eikä kirjaimen vanhassa.

• Anonyymi

Hieno lause poimittuna aloitukseksi. Matteuksen 10. luvun mukaan Jeesus antaa tuon ohjeen opetuslapsilleen:

Sain hyvän kodin jossa sain rakkautta, hyväksyntää arvostusta ja kannustusta.
      Sitä jaoin lapsille, jopa niin että esikoinen sanoi kerran: Vaikka mä mitä teen niin aina sä sanot että mä oon hyvä. Mutta hän oli ja on edelleen enemmän kuin mitä odotin.
      Sain terveyden ja voiman. Jaan sitä mielelläni. Kerään roskia mennen tullen, kannan ihmisten kantamuksia, siivoan asuinalueen pihaa, teen hyväntekeväisyystyötä yksinäisille ja sairaille pitämällä heille seuraa ja vähän passaamallakin tilassa joka on pykätty sitä hommaa varten.
      Nämä pari esimerkkiä, ehkä muitakin on.
      Ja olen saamistani lahjoista joka päivä Jumalalle kiitollinen.

On ihmisiä, jotka antavat, en tiedä ymmärtävätkö asian niin että ovat saaneet lahjan. Saan heiltä apua niihin missä itse olen osaamattomampi, pieniä arjen tekoja. Sain juuri idean että seuraavan kerran kun joku auttaa minua, kerron tämän lahjajutun heille.
      Kiva aloitus!! Laittaisin hymynaaman jos osaisin.

• Juu.😘

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Juu.😘

Voi kiitos!

• Anonyymi

Tietenkin on huono antaa jos itse ei ole saanut mitään. Siihenhän kaikki perustaa että kun saa itse Jumalan lahjoja niin sitten voi niitä jakaa muille. Ei siten että kun antaa jollekin viimeisen pennosen, niin sitten saa paljon takaisin. Niin se ei mene, vaan nimenomaan kun Jumala ymmärtää antaa hyviä lahjoja, niin siten mekin voimme ilahduttaa niillä lähimmäisiä.

Ja parhaita ovat tietenkin henkiset ja hengelliset lahjat ja niistä virkistäytymiset.

Pelkkä maallinen lahja on vain kylmä tyly lahja siitäkin huolimatta että se tulisi tarpeeseen. Se ei itse ihmistä, ihmisen sisäistä nälkää ja janoa ruoki, vaan siihen tarvitaan Jumalan Pyhä Henki.

• Et tiedä mitään, koska olet uskova..

Kun köyhälle antaa, niin ilo on ylenpalttinen. Ei tule Pyhä Henki mieleen. Kokemusta on tästäkin.

• Anonyymi

Paavalikin kirjoittaa että voisimme antaa teille jonkin hengellisen lahjan että virkistäytyisimme yhteisestä uskosta. Ei hän mennyt seurakuntiin viemään jotain kapinetta eikä hänelle ojennettu ruskeaa kirjekuorta lahjaksi, vaan ennen muuta oli tärkeää että uskovat kohtasivat Hengessä ja totuudesta. Että heillä oli toisilleen jotain hengellisesti annettavaa, että Jumalan Pyhä Henki oli heitä siunnannut ja muokannut sillä tavalla, että he sillä lahjalla saattoivat virkistää muita eikä tapaaminen ollut vain joku muodollinen kiusaannuttava tilanne kun lahjoja vaihdettiin.

• Anonyymi

Varastetut tavarat vie helvettiin. Kuin apt. 19:19

• Anonyymi

Siis kysehän ei ole rahasta tai tavarasta, vaan siitä, että kun olemme saaneet uskon ja pelastuksen Jumalan armosta ilmaiseksi, koska Jeesus teki koko työn, kantoi syntiemme rangaistuksen itse, evankelioikaamme ilmaiseksi. Paljonkos ne luterilaisen uskonnon papit saavatkaan palkkaa virastaan? Paljonko on paavin hallinnoiman uskonnon omaisuuden arvo? No hänhän tuskin lieneekään pelastunut, eikä kyse ole kristillisestä kirkosta. Ei voi antaa, jos ei itsellä ole.

• Työssä saa yleensä palkkaa. Siitä jotkut antavat ulos.

Uskonnoissa joutuu aina uskomaan kaiken mahdollisen.

• Anonyymi

Helluntailainen pastori saa palkkaa myös. Juudas. Myytkö taas rahasta Jeesusta.

• Anonyymi

Kuitenkaan jos ei ole itse saanut mitään Jumalalta, ei voi mitään antaa vaikka miten olisi tahtoa ja halua. Ei maallisia eikä hengellisiä.

Se, että on maallista rikkautta on Jumalan siunaus, mutta ei sitä saa minään palkintona kun on jollekin antanut jotain, niin saa moninkertaisesti takaisin. Ei se niin mene, että usko olisi sijoitustoimintaa. Jumala vain siunaa jos on siunatakseen eikä se ole palkinto siitä kun ihminen on niin erinomainen.

Ilman hengellisiä siunauksia ei voi antaa toiselle ihmiselle yhtään mitään elävän vettä.

Silloin pitää vain tyytyä herjaamaan ja tylyttämään jos Jumala ei ole siunannut hengellisillä lahjoilla.

• Kyllä voi antaa vaikka itsensä kipeäksi. Itse asun yksiössä. Yhdellä perheellä on omakotitalo.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kyllä voi antaa vaikka itsensä kipeäksi. Itse asun yksiössä. Yhdellä perheellä on omakotitalo.

On Suomessa enemmän kuin yksi omakotitalo.

Rakenteillakin on hyvin hyvin monia.

Välttämättä kaikki tarina niissä eivät pääty hyvin.

• Anonyymi kirjoitti:

On Suomessa enemmän kuin yksi omakotitalo.

Rakenteillakin on hyvin hyvin monia.

Välttämättä kaikki tarina niissä eivät pääty hyvin.

Kyseinen omakotitalo ei ole Suomessa. Se päättyi hyvin

• ”Anonyymi” 2025-04-04 09:03:20 kirjoitti :
      ”Jumala ei tarvitse meidän tekojamme rakastaakseen meitä, mutta lähimmäisemme tarvitsevat meidän hyviä tekojamme.”

Tuo on hyvä kiteytys.

”Anonyymi” 2025-04-05 14:13:09 kommentoi: ”On ihmisiä, jotka antavat, en tiedä ymmärtävätkö asian niin että ovat saaneet lahjan. Saan heiltä apua niihin missä itse olen osaamattomampi, pieniä arjen tekoja…”

Niin, eihän sitä aina pidä olla niin tietoinen, mutta kunhan itse antaa erilaisia lahjoja, joka voi olla vaikka aikaa tai kuuntelua, se lisää rakkautta.

”Anonyymi” 2025-04-05 21:40:15 kirjoitti: ”Kannattaa lukea V. 38 käännöstä, siis sitä vanhaa kirkkoraamattua. siitä käännöksestä ei ole otettu mitään pois, eikä siihen ole myöskään mitään lisätty.”

Eiköhän asia ole vähän niin, että mitä on tottunut lukemaan?

Onhan vanhoissa käännöksissä paljon sellaisia ilmaisuja, jotka ovat vanhentuneita. Asia lienee tärkeämpi, kuin se, mitä sanoja käytetään.

1642 käännös
      Ef 2:8 Sillä Armosta te oletta autuaxi tullet/ Uscon cautta/ ja et te idze teistän/ Jumalan lahja se on/ ei töistä/

KR 1933/-38
      Ef. 2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja

1992
      8Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta — se on Jumalan lahja

2020
      8Pelkästä armosta hän on antanut uskon ja pelastanut teidät. Ette voineet itse pelastaa itseänne, pelastus on Jumalan lahja.

• Anonyymi

Minä en oo ikinä saanut mitään lahjaksi. Kaikki on pitänyt aina itse tienata.

• Oletpas elänyt tylyjen ja kovien ihmisten keskellä.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Oletpas elänyt tylyjen ja kovien ihmisten keskellä.

Tai ollut niin tuhma ettei pukki ole tuonut koskaan lahjoja.

• Anonyymi kirjoitti:

Tai ollut niin tuhma ettei pukki ole tuonut koskaan lahjoja.

Vaikka ei tuossa mitään tavaroita tarkoiteta.

• Anonyymi

Joskin Raamatussa sanotaan, että kun te ihmiset, jotka olette pahoja, osaatte kuitenkin antaa lapsillenne hyvä lahjoja, niin miten siten voikaan Jumala antaa lahjoja, joka on hyvä.

• Anonyymi

Aina sitä on pitänyt tehdä töitä leipänsä eteen. En ymmärrä niitä äänenpainoja, jotka sanovat, että voisi jäädä pelkkien tukien varaan elämään. Kyllä minusta huonon talouden aikana on jokaisen terveen ihmisen kortensa kannettava. Ei kenenkään rahat riitä jos jäädään vain siivellä elämään.

• Anonyymi

Sillä tavalla isketään ammattiyhdistysliikettä päin korvia kun mitään työttömyysmaksuja ei siten maksettaisi eikä korvausta jos joutuu jäämään pakkolomalle kun tehdas on menossa nurin.

Se on melko vallankumouksellinen ajatus ja varmaan nousee moni takajaloilleen kun ansioon suhteutettu päiväraha lopetaan eikä sitä saa jos tulee huilijaksoja töissä.

Ehkä muutama torimielenosoitus sen ajatuksen vuoksi saatettaisiin järjestää ja tulisi aikamoinen lakkosuma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sillä tavalla isketään ammattiyhdistysliikettä päin korvia kun mitään työttömyysmaksuja ei siten maksettaisi eikä korvausta jos joutuu jäämään pakkolomalle kun tehdas on menossa nurin.

Se on melko vallankumouksellinen ajatus ja varmaan nousee moni takajaloilleen kun ansioon suhteutettu päiväraha lopetaan eikä sitä saa jos tulee huilijaksoja töissä.

Ehkä muutama torimielenosoitus sen ajatuksen vuoksi saatettaisiin järjestää ja tulisi aikamoinen lakkosuma.

Tarkoitin sellaisia, joilla on työpaikka, ja jotka jäävät tahallaan tukien varaan kun työ ei muka sovi heidän arvoihinsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitin sellaisia, joilla on työpaikka, ja jotka jäävät tahallaan tukien varaan kun työ ei muka sovi heidän arvoihinsa.

Ne ovatkin sitten yhä harvinaisia kuin mitä kuolleet amerikan homot.

Mutta onhan niitä kaikenlaisia, on fallostelijoita ja sotarikosten kannattajia, niin miksi ei muka olisi laiskoja työn vieroksujia.

Paavalikin käski tehdä työtä käsillään ja ansaita itse elantonsa eikä olla avun tarpeessa.

Mutta ei nykypäivänä enää mukauduta uuden liiton mukaan, eikä usko ole sen mukaan ojentautumista, vaan sitä toteutetaan yksin herjaamalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne ovatkin sitten yhä harvinaisia kuin mitä kuolleet amerikan homot.

Mutta onhan niitä kaikenlaisia, on fallostelijoita ja sotarikosten kannattajia, niin miksi ei muka olisi laiskoja työn vieroksujia.

Paavalikin käski tehdä työtä käsillään ja ansaita itse elantonsa eikä olla avun tarpeessa.

Mutta ei nykypäivänä enää mukauduta uuden liiton mukaan, eikä usko ole sen mukaan ojentautumista, vaan sitä toteutetaan yksin herjaamalla.

Eikö Vasemmistoliiton puheenjohtaja kehunut juuri vaalien alla, että hän voisi ajatella jäävänsä pelkästään tukien varaan.

• Anonyymi

Niin, sanotaanhan sitä niinkin että, " kun ei ole kuin lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia"

• Anonyymi

Toisille on annettu vain pipetillä, huom.

• Ehkä tässä ei tuota tarkoiteta.

• ”Anonyymi” 2025-04-14 16:44:56 on käsittänyt täysin väärin: ”Aina sitä on pitänyt tehdä töitä leipänsä eteen. En ymmärrä niitä äänenpainoja, jotka sanovat, että voisi jäädä pelkkien tukien varaan elämään.”

Etkähän itse ole ainakin lapsena saanut kaikenlaisia lahjoja? Etenkin hoivaa ja huolenpitoa.

Pidän lahjana myös sitä, kun on saanut apua erilaisissa elämäntilanteissa. Niin tavaraa, vaatteita kuin muuttoapua sekä henkistä tukea. Niitä ei ole tarvinnut ostaa.

Jo se voi olla lahja, kun ilahdutat jotain toista ihmistä.

Yhteiskunta kantaa vastuutaan ja pyrkii pitämään ihmiset yhteiskunnan jäseninä. Sen vuoksi on tukia, mitkä auttavat vaikeiden aikojen läpi. Jos niitä ei olisi, silloin ihminen syöksyy yhteiskunnan ulkopuolella ja pahimmassa tapauksessa joutuu kerjäämään asunnottomana tai alkaa tekemään rikoksia.
      Meille kaikille on siis hyvä asia, että tuemme näinkin toinen toisiamme.

• Anonyymi

Minä olen elänyt aikaa jolloin ei ollut muuta tukia kuin sosiaalihuolto jos apua tarvitsi. Köyhissä olosuhteissa olen kasvanut. Lahjoja ei lapsena saatu. Jostain Kummikerholta sai käytettyjä vaatteita lahjaksi. Juu kyllä minä olen kiitollinen näistä lahjoituksista. Ja todellakin vanhempieni oli töitä tehtävä leipänsä eteen. Kyllä minä tiedän millaista on olla köyhä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen elänyt aikaa jolloin ei ollut muuta tukia kuin sosiaalihuolto jos apua tarvitsi. Köyhissä olosuhteissa olen kasvanut. Lahjoja ei lapsena saatu. Jostain Kummikerholta sai käytettyjä vaatteita lahjaksi. Juu kyllä minä olen kiitollinen näistä lahjoituksista. Ja todellakin vanhempieni oli töitä tehtävä leipänsä eteen. Kyllä minä tiedän millaista on olla köyhä.

Lisään vielä, että minua jotenkin ärsyttää se kun näitä asioita tuodaan esiin aivan kuin kaikki olisivat eläneet yltäkylläisyydessä. Syyllistetään sellaisiakin, jotka juuri ja juuri ovat sen leipänä työllä ja vaivalla saaneet.
        Mutta useinhan se on niin että " hyvä antaa vähästään paha ei paljostakaa". Niin kuin leski antoi sen viimeisen roponsa.

• Anonyymi kirjoitti:

Lisään vielä, että minua jotenkin ärsyttää se kun näitä asioita tuodaan esiin aivan kuin kaikki olisivat eläneet yltäkylläisyydessä. Syyllistetään sellaisiakin, jotka juuri ja juuri ovat sen leipänä työllä ja vaivalla saaneet.
        Mutta useinhan se on niin että " hyvä antaa vähästään paha ei paljostakaa". Niin kuin leski antoi sen viimeisen roponsa.

" hyvä antaa vähästään paha ei paljostakaa".

Näin se vain tuntuu olevan.

• Anonyymi

Paavalihan kirjoittaa, että virkistyisimme yhteisestä uskosta. Antamalla uskonsa lahjaksi toisille.

Ei antamalla herjaus, että hermostuisimme.

• Tuota, miten oman uskon voi antaa toiselle?

• Anonyymi

Amen. Upea sana demokraatin torjuntaankin kertakaikkisesti.
      Yellowcanary

• Tuota, miten tuo torjuu "demokraattia"?

• Anonyymi

Alkuseurakunnassa uskovien kokoontuminen oli sitä että virkistäydyttiin yhteisestä uskosta kun kullakin oli oma hengellinen lahjansa annettavana. Tietenkään jos mitään hengellisiä lahjoja ei ole, jos tullaan vain yhteen tuijottamaan toinen toisiaan hölmönä ja jaarittelemaan jotain kuulumisia, niin ei siinä uskon lahjat vaihda omistajaa.

Eikä se ollut vain sitä että joku pitää jonkin tyhmän saarnan, josta ollaan sitten jotain mieltä, että oliko nyt oikein hyvä sopivasti korvasyyhyyn ja sitten talsitaan takaisin kotiin, vaan silloin ihmiset rohkeasti kohtasivat toinen toisensa uskossa kuten Paavali kirjoittaa ja heillä oli antaa toisilleen hengellisiä lahjoja puolin ja toisin kuten Paavali kirjoittaa, eikä vain että hän tulisi ja kertoisi miten teidän torveloiden tulisi elää.

Mutta ei se ole ihmisen vallassa miten käy, vaan Jumalan, joka ne lahjat ihmiselle antaa.

• "...heillä oli antaa toisilleen hengellisiä lahjoja puolin ja toisin kuten Paavali kirjoittaa..."

Mitähän ne mahtoivat olla?

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

"...heillä oli antaa toisilleen hengellisiä lahjoja puolin ja toisin kuten Paavali kirjoittaa..."

Raamatussa on siihenkin vastaus:
        1. Kor 14
        " Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi."

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

"...heillä oli antaa toisilleen hengellisiä lahjoja puolin ja toisin kuten Paavali kirjoittaa..."

Kyllä Paavali selitti ne, miten yhdellä yksi lahja ja toisella toinen.

Ja miten kuin ruumiin jäsenet kuuluvat tasa-arvoisina Kristukseen.

Niin ne ovat

Ei herjaten toisiaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa on siihenkin vastaus:
        1. Kor 14
        " Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi."

Aivan. Lahjoja on paljon muitakin.

• Anonyymi

Tuota voi tehdä ilman kenenkään käskemättä,pitääkö jokaiseen tekemiseen olla joku ohjekirja?ettekö ite älyä tehdä mitään?

• Anonyymi

Kyllä se kirkko on ryövänny ihmisiä iät ajat!sieltä mitään lahjoja saa.niillä ryöstörahoilla ne on rakentanu nuo isot pystingitkin,ja ne on suurimpia rakennuksia nytkin kaupungeissa ja kylissä.

• Mitäs sinulta on ryöstetty?

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5304
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4498
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2621
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2284
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2028
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1968
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1627
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1551
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1297
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1214
    Aihe