"Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa"

Anonyymi-ap

Kuinka hyvin tämä Jeesuksen antama ajatus (käsky) on toteutunut teidän elämässänne, vai onko toteutunut lainkaan?

40

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aika paljon toteutan. Niin paljon kuin voin. Miten itselläsi?

• Anonyymi

Aloittaja on helluntailainen JUUDAS JOKA VARASTAA JA MYY.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja on helluntailainen JUUDAS JOKA VARASTAA JA MYY.

Aloittaja voi palauttaa varastamassa RAHAT kuin tavarat jos sielunsa pelastus on kallis.

• Anonyymi

Riippuu pitkälti siitä mitä on saanut lahjaksi.

Jos tyhmyyttä, niin silloin anti on sitä tasoa.

• Anonyymi

Aika huonosti jos ajattelee palstaa. Niin kummalista kuin on niin täällä on aika ikäviä ihmisiä.

• Anonyymi

Eheyttäjien kohdalla ei ollenkaan jotka tuomion saivatkin .

• Anonyymi

Eheyttäjä on Jumala. Ihmiset voivat auttaa ja tukea toisiaan asioissa kohti parempaa, mutta eheytyksen ihminen ottaa vastaan Jumalalta. Kaikki hyvä on Jumalalta, myös ne auttavat ja tukevat ystävät.

• Anonyymi kirjoitti:

Eheyttäjä on Jumala. Ihmiset voivat auttaa ja tukea toisiaan asioissa kohti parempaa, mutta eheytyksen ihminen ottaa vastaan Jumalalta. Kaikki hyvä on Jumalalta, myös ne auttavat ja tukevat ystävät.

No heikoksi jää, jos Jumalan varassa on.

• Anonyymi

Kuulostaa helluntailaisten hurmos jutuilta.

Kamalaa tunne elämystä jne , ja miksi kunhan saadaan joku reppana kastautumaan .

,Ja 0ikeasti elämässä pitää tehdä valintoja

• Anonyymi

Ei kenenkään tarvitse mitään ymmärtää.

Kunhan vain kinastellaan tyhjänpäiväisistä asioista ja herjataan toinen toisiaan keksityillä tarinoilla.

Mitä ymmärrystä tai lahjoja siinä tarvitaan?

• Anonyymi

Miksi kuvaat jatkuvasti täällä itseäsi, muttet tee parannusta?

• Anonyymi

"Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa"

”Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.” (Ef. 2:8–9).

Armo on Jumalan lahja

Armo = Ansaitsematon Rakkaus Minun Osakseni. "

• Anonyymi

Jumala ei tarvitse meidän tekojamme rakastaakseen meitä, mutta lähimmäisemme tarvitsevat meidän hyviä tekojamme. Osaammeko julistaa evankeliumia olemalla niiden ihmisten lähimmäisiä jotka tänään kärsivät mm. Gazassa ja Ukrainassa ja niille joita syrjitään kotimaassammekin mm. uskontoon vedoten? Minusta tässä meillä kaikilla olisi opittavaa. Jos olemme itse saaneet lahjaksi, osaammeko myös antaa lahjaksi?

• Anonyymi

Oikea Raamattu, se virheetön (KJB) sanoo:

8 For by grace are ye saved through faith; and that not of yourselves: it is the gift of God:

9 Not of works, lest any man should boast.

Mistähän käännöksesi oli otettu? Se ei ole kovin täsmällinen. Kävisikö tämä paremmin:
        Armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsestänne, se on Jumalan lahja, ette tekojenne kautta ettei kukaan kerskaisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala ei tarvitse meidän tekojamme rakastaakseen meitä, mutta lähimmäisemme tarvitsevat meidän hyviä tekojamme. Osaammeko julistaa evankeliumia olemalla niiden ihmisten lähimmäisiä jotka tänään kärsivät mm. Gazassa ja Ukrainassa ja niille joita syrjitään kotimaassammekin mm. uskontoon vedoten? Minusta tässä meillä kaikilla olisi opittavaa. Jos olemme itse saaneet lahjaksi, osaammeko myös antaa lahjaksi?

Syntisi nousee taivaaseen asti Juudas. Varastat huijaat väärennät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syntisi nousee taivaaseen asti Juudas. Varastat huijaat väärennät.

Kovasti Juudakset yrittää myydä ja katsotaan . Jeesuksen kuin muiden tileillä.

• Anonyymi

Täällä ei paljoakaan näytä olevan lahjaksi saatua uskoa. Vain itse ansaittua uskoa. Luterilainen kristillisyys loistaa poissaolollaan.

• Anonyymi

Herjaavaa uskoa on enimmäkseen.

Saako sen lahjaksi, vaan pitääkö se ansaita?

Onko se uskon teko?

• Anonyymi

Kerro lisää uskostasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro lisää uskostasi.

Tässä se minun uskoni on:

”Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.” (Ef. 2:8–9).

Luterilainen kristitty Jumalan armosta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä se minun uskoni on:

Luterilainen kristitty Jumalan armosta

Efesolaiskirje 2:8, 10 FB38
        [8] Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta — se on Jumalan lahja —
        [10] Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

https://bible.com/bible/365/eph.2.8-10.FB38

Kannattaa lukea V. 38 käännöstä, siis sitä vanhaa kirkkoraamattua. siitä käännöksestä ei ole otettu mitään pois, eikä siihen ole myöskään mitään lisätty. Sen kääntäjät ovat olleet rukouksen ihmisiä ja Jumalan valtakunnan asiantuntijoita pyhässä hengessä. He ovat olleet myös todella taitavia raamatun käännöstyöhön syvästi perehtyneitä ammattinsa osaavia henkilöitä. He ovat hallinneet myös kauniin ja arvokkaan Suomen kirjakielen. Mitä vanha kirkkoraamattu edustaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Efesolaiskirje 2:8, 10 FB38
        [8] Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta — se on Jumalan lahja —
        [10] Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

https://bible.com/bible/365/eph.2.8-10.FB38

Kannattaa lukea V. 38 käännöstä, siis sitä vanhaa kirkkoraamattua. siitä käännöksestä ei ole otettu mitään pois, eikä siihen ole myöskään mitään lisätty. Sen kääntäjät ovat olleet rukouksen ihmisiä ja Jumalan valtakunnan asiantuntijoita pyhässä hengessä. He ovat olleet myös todella taitavia raamatun käännöstyöhön syvästi perehtyneitä ammattinsa osaavia henkilöitä. He ovat hallinneet myös kauniin ja arvokkaan Suomen kirjakielen. Mitä vanha kirkkoraamattu edustaa.

Pilkun nussia palauta mitä huijasit. Kristitty elää eikä kirjaimen vanhassa.

• Anonyymi

Hieno lause poimittuna aloitukseksi. Matteuksen 10. luvun mukaan Jeesus antaa tuon ohjeen opetuslapsilleen:

Sain hyvän kodin jossa sain rakkautta, hyväksyntää arvostusta ja kannustusta.
      Sitä jaoin lapsille, jopa niin että esikoinen sanoi kerran: Vaikka mä mitä teen niin aina sä sanot että mä oon hyvä. Mutta hän oli ja on edelleen enemmän kuin mitä odotin.
      Sain terveyden ja voiman. Jaan sitä mielelläni. Kerään roskia mennen tullen, kannan ihmisten kantamuksia, siivoan asuinalueen pihaa, teen hyväntekeväisyystyötä yksinäisille ja sairaille pitämällä heille seuraa ja vähän passaamallakin tilassa joka on pykätty sitä hommaa varten.
      Nämä pari esimerkkiä, ehkä muitakin on.
      Ja olen saamistani lahjoista joka päivä Jumalalle kiitollinen.

On ihmisiä, jotka antavat, en tiedä ymmärtävätkö asian niin että ovat saaneet lahjan. Saan heiltä apua niihin missä itse olen osaamattomampi, pieniä arjen tekoja. Sain juuri idean että seuraavan kerran kun joku auttaa minua, kerron tämän lahjajutun heille.
      Kiva aloitus!! Laittaisin hymynaaman jos osaisin.

• Juu.😘

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Juu.😘

Voi kiitos!

• Anonyymi

Tietenkin on huono antaa jos itse ei ole saanut mitään. Siihenhän kaikki perustaa että kun saa itse Jumalan lahjoja niin sitten voi niitä jakaa muille. Ei siten että kun antaa jollekin viimeisen pennosen, niin sitten saa paljon takaisin. Niin se ei mene, vaan nimenomaan kun Jumala ymmärtää antaa hyviä lahjoja, niin siten mekin voimme ilahduttaa niillä lähimmäisiä.

Ja parhaita ovat tietenkin henkiset ja hengelliset lahjat ja niistä virkistäytymiset.

Pelkkä maallinen lahja on vain kylmä tyly lahja siitäkin huolimatta että se tulisi tarpeeseen. Se ei itse ihmistä, ihmisen sisäistä nälkää ja janoa ruoki, vaan siihen tarvitaan Jumalan Pyhä Henki.

• Et tiedä mitään, koska olet uskova..

Kun köyhälle antaa, niin ilo on ylenpalttinen. Ei tule Pyhä Henki mieleen. Kokemusta on tästäkin.

• Anonyymi

Paavalikin kirjoittaa että voisimme antaa teille jonkin hengellisen lahjan että virkistäytyisimme yhteisestä uskosta. Ei hän mennyt seurakuntiin viemään jotain kapinetta eikä hänelle ojennettu ruskeaa kirjekuorta lahjaksi, vaan ennen muuta oli tärkeää että uskovat kohtasivat Hengessä ja totuudesta. Että heillä oli toisilleen jotain hengellisesti annettavaa, että Jumalan Pyhä Henki oli heitä siunnannut ja muokannut sillä tavalla, että he sillä lahjalla saattoivat virkistää muita eikä tapaaminen ollut vain joku muodollinen kiusaannuttava tilanne kun lahjoja vaihdettiin.

• Anonyymi

Varastetut tavarat vie helvettiin. Kuin apt. 19:19

• Anonyymi

Siis kysehän ei ole rahasta tai tavarasta, vaan siitä, että kun olemme saaneet uskon ja pelastuksen Jumalan armosta ilmaiseksi, koska Jeesus teki koko työn, kantoi syntiemme rangaistuksen itse, evankelioikaamme ilmaiseksi. Paljonkos ne luterilaisen uskonnon papit saavatkaan palkkaa virastaan? Paljonko on paavin hallinnoiman uskonnon omaisuuden arvo? No hänhän tuskin lieneekään pelastunut, eikä kyse ole kristillisestä kirkosta. Ei voi antaa, jos ei itsellä ole.

• Työssä saa yleensä palkkaa. Siitä jotkut antavat ulos.

Uskonnoissa joutuu aina uskomaan kaiken mahdollisen.

• Anonyymi

Helluntailainen pastori saa palkkaa myös. Juudas. Myytkö taas rahasta Jeesusta.

• Anonyymi

Kuitenkaan jos ei ole itse saanut mitään Jumalalta, ei voi mitään antaa vaikka miten olisi tahtoa ja halua. Ei maallisia eikä hengellisiä.

Se, että on maallista rikkautta on Jumalan siunaus, mutta ei sitä saa minään palkintona kun on jollekin antanut jotain, niin saa moninkertaisesti takaisin. Ei se niin mene, että usko olisi sijoitustoimintaa. Jumala vain siunaa jos on siunatakseen eikä se ole palkinto siitä kun ihminen on niin erinomainen.

Ilman hengellisiä siunauksia ei voi antaa toiselle ihmiselle yhtään mitään elävän vettä.

Silloin pitää vain tyytyä herjaamaan ja tylyttämään jos Jumala ei ole siunannut hengellisillä lahjoilla.

• Kyllä voi antaa vaikka itsensä kipeäksi. Itse asun yksiössä. Yhdellä perheellä on omakotitalo.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kyllä voi antaa vaikka itsensä kipeäksi. Itse asun yksiössä. Yhdellä perheellä on omakotitalo.

On Suomessa enemmän kuin yksi omakotitalo.

Rakenteillakin on hyvin hyvin monia.

Välttämättä kaikki tarina niissä eivät pääty hyvin.

• Anonyymi kirjoitti:

On Suomessa enemmän kuin yksi omakotitalo.

Rakenteillakin on hyvin hyvin monia.

Välttämättä kaikki tarina niissä eivät pääty hyvin.

Kyseinen omakotitalo ei ole Suomessa. Se päättyi hyvin

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      215
      2821
    2. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      112
      2017
    3. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      217
      1681
    4. Nyt jäi velat perimättä

Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta
      Jämsänkoski
      14
      1585
    5. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      1436
    6. Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."

RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita
      Tv-sarjat
      47
      1227
    7. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      47
      1176
    8. Mitä tekisit jos kaivattusi olisi

humalassa, kun tapaat hänet jossain seuraavalla kerralla?
      Ikävä
      105
      1014
    9. Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?

Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan
      Ähtäri
      56
      948
    10. Rakkauden kesä 2025

Oletko valmis? 🥰
      Ikävä
      85
      895
    Aihe