🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀!!!!!
POLTTOMOOTTORIAUTON TANKKAAMINEN:
- avaan bensatankin luukun
- ruuvaan bensatankin korkin auki
- menen maksuautomaatin luokse
- syötän bonuskortin ja odotan
- vedän bonuskortin pois
- syötän maksukortin ja odotan
- syötän PIN-koodin, maksurajan ja valitsen mittarin
- vedän maksukortin pois ja tungen kortit lompakkooni
- menen mittarin luokse ja valitsen oikean pistoolin
- aloitan tankkaamisen ja seison auton vieressä tuulessa ja tuiskussa sormet jäässä
- lopetan tankkaamisen ja laitan pistoolin paikalleen
- (jos polttoainetta roiskahti auton kylkeen, haen paperia ja pyyhin sotkun)
- istun autoon.
SÄHKÖAUTON LATAAMINEN
- painan napista latausluukun auki
- tökkään latausjohdon autoon, laturi tunnistaa auton ja osaa veloittaa oikeaa tiliä
- megawatin latausteholla 100 kWh latautuu 6 minuutissa, lähitulevaisuudessa 2 minuutissa
- istun hetken lämpimässä autossa tai asioin huoltoasemalla
- otan latausjohdon pois, suljen latausluukun ja istun autoon.
Tällä hetkellä lataustehon kehitysvauhti on sitä luokkaa, että tankkaaminen alkaa olemaan hidasta lataamiseen verrattuna. 👍🏻Onhan se paljon yksinkertaisempaa siirtää elektroneja kuin pumpata nestettä ahtaan letkun läpi.
/ ! \ Sähköauton lataaminen on kohta nopeampaa kuin polttomoottoriauton tankkaaminen! / ! \
3
113
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla on kylläkin bonuskortti samassa kortissa kuin maksukortti. Tosin joissain paikoissa maksan vain lähimaksulla ilman bonuskortti. Bonukset ovat niin minimaalisen pienet muutenkin, että sen käyttö on aika turhaa. Muutenkin tuo litaniasi on aivottoman sähköautofanaatikon liioittelua.
"megawatin latausteholla 100 kWh latautuu 6 minuutissa, lähitulevaisuudessa 2 minuutissa"
Tuollaisia latureita ei ole olemassa eikä yksikään Suomessa myytävä sähköauto ylitä edes 200 kW rajaa keskimääräisessä lataustehossa. Kyllä, jotkut sähköautot ovat hetken ajan ylittää 200 kW, mutta se on yleensä vain sekuntien ajan ja sitten latausteho tippuu hiljalleen. Esimerkiksi 70% kohdalla latausteho on lähes aina alle 100 kW. Itse asiassa useimmissa myytävissä uusissa sähköautoissa maksimi pikalatausteho on edelleen alle 100 kW.
Ja tuo megawatin teholla lataaminen tuhoaa akun hetkessä. Ei tarvita montaa kertaa ladata tuolla teholla akkua ja akku on mennyttä.
Lisäksi minulla on seuraava periaate, en tule ikinä kytkemään autoani nettiin eikä auton valmistajalle saa mennä tavuakaan dataa autosta. En laita maksukorttitietojani autoon. Valmistajalla ei ole oikeutta datoihini. Ja tietenkään en maksa euroakaan kuukausimaksuja autosta kuten jotkut valmistajat toivovat.- Anonyymi
Lisään... Ja, kyllä, myös bensaa voi ostaa nykyisin lähimaksulla eikä silloin tarvitse laittaa PIN-koodia eikä maksurajaa. Toki silloin voi tankata maksimissaan 50 euron arvosta, mutta aika usein sekin riittää.
Ja realistisempi latausaika on 30-40 minuuttia (ja joissain autoissa tunti), tuo 6 minuuttia on mielikuvituksen tuotetta eikä sellaista autoa ole olemassa missään koko maailmassa. Ja 2 minuutissa ladattavaa sähköautoa tuskin ikinä tulee.
- Anonyymi
Aiva valtavan paljon halvempaa se on ollut jo kauan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1197626Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857285- 955334
- 524875
- 2434393
- 444365
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494356Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san284038- 593173
- 482616