Totuuden viholliset uhkana ilmastotieteellekin!!

Anonyymi-ap

Monille muille aloille totuuden viholliset ovat vielä suurempi uhka. Tuleeko vielä aika, että totuuden viholliset vaativat mellakoimalla noita aloja luopumaan omasta tieteestään, jotta totuuden viholliset voittaisivat.

Professori Korhola oli jo vuonna 2013 huolissaan, että pilaako hysterian lietsonta ilmastotieteenkin maineen. Hän luetteli luennolla ylisanoja, joita jo silloin käytettiin, mutta sen jälkeenhän tahti vaan kiihtyi.

Vuonna 2018 pyysin kaasuyhtiöltä tietoa ilmakehän kaasujen todellisista ominaisuuksista, ja kerroin pyynnössäni rehellisesti, mihin tietoa käyttäisin. Sieltä insinööri vastasi, ja linkitti sen tiedon.

Jos hänellä olisi ollut jotakin sitä käyttötarkoitusta vastaan, niin ei hän olisi sitä tietoa linkittänyt. Totuuden viholliset eivät kuitenkaan sitä tietoa hyväksy, vaikka insinööri hyväksyi. Niin hyväksyi myös insinöörit täällä.

Minua vastaan inttävät selIaiset totuuden viholliset, jotka eivät ymmärrä edes sanan lämpökapasiteetti merkitystä ollenkaan. Eikö edes sanan kapasiteetti merkitys ole tuttu. Jos otetaan kilo ilmaa, niin sen lämpökapasiteetti on 1kj/K.

Eikö tuolla tiedolla muka ole mitään merkitystä ilmastossa, ja sen muuttumisessa. Tuo tieto, ja yksittäisten toisistaan erotettujen kaasujen lämpökapasiteetit ovat täysin luotettavaa tieteellistä tietoa. mutta ne on tiedetty vasta 1900 luvulla.

Samaten on täysin luotettavaa tieteellistä tietoa myös kaasujen sulamispisteet ja kiehumispisteet. Sekin tieto on saatu vasta 1900 luvulla. Minä luotan vain täysin varmaan tieteelliseen tietoon, johon luotetaan mm. metalliteollisuudessa.

Pakkohan metalliteollisuudessa on insinöörien tuo tietää, koska he ovat vastuussa siitä. miten alaiset kaasuja käyttävät. Myös työntekijöiden täytyy tietää kaasuista perusasiat. Sitten eri ammattiryhmille opetetaan vähän enemmän.

Sen opetuksen pohjalta voi sitten löytää todella tarkan tieteellisen faktan Wikipediasta suomen kielellä. Ei siis tarvitse osata vieraita kieliä, niin kuin jotkut luulee. Artikkeli ilmakehän lämpösäteilystäkin oli suomen kielellä.

Siinä sanottiin, että kaikki lämpö, mitä tänne tulee, säteilee avaruuteen. Keskilämpötila ei siis voi koskaan nousta holtittomasti. Siinä lämmön poistumisessa on vaan viivettä. Sen takia keskilämpötila on pikkusen noussut.

Se pitää laskea 0 K lämpötilasta, koska niin se kuuluu tieteessä tehdä. 0 K on tieteellinen nollapiste. Keskilämpötila on noussut vain 0,3 %. Kaasujen sulamis- ja kiehumispisteet ilmoitetaan sekä K arvona että C arvona Wikipediassa.

Tällaisten selvittäminen on metallimiehelle erittäin helppo tehtävä, Ne työt on aivan hirvittävän paljon vaikeampia kuin tämä.

Minä jouduin pyytämään kaasuyhtiöstä apua vain sen takia, kun en vielä tiennyt, että ne tarkat tiedot löytyvätkin netistä. Tulipahan siinä samalla varmistus, että se tieto on luotettavaa.

Insinööri siis luotti, että minä ammattilaisena ymmärrän sen tiedon arvon. Lähetin sitten sinnekin selostuksen, mitä sillä tiedolla olin aikaansaanut. Vaikka minä täällä esiinnyn yksin, niin minulla on ollut hyvin monia yhteistyö tahoja.

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
        Alajärvi
        181
        7537
      2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
        Nurmijärvi
        88
        3459
      3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
        Ikävä
        59
        2414
      4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
        Nurmijärvi
        70
        1538
      5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
        Maailman menoa
        373
        1484
      6. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
        Kesämökki
        20
        1376
      7. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
        Ikävä
        57
        1373
      8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
        Ikävä
        17
        1081
      9. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
        Ikävä
        79
        1030
      10. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
        Ikävä
        84
        1028
      Aihe