Keskivertopalkansaajan pitää tehdä töitä kolme tuntia saadakseen sen verran rahaa, että voi tankata polttomoottoriauton.
Sähköauton kohdalla riittää muutaman minuutin työ kiitos ilmaisen pörssisähkön.
Niin että kumpi on loppujen lopuksi nopeampaa?
Polttomoottoriauton tankkaamiseen vaadittava työ on noin kolme tuntia. Sähköauto vain minuutteja.
32
271
Vastaukset
- Anonyymi
Tämä taitaa olla sinulle tärkeä asia . Minulla on rahat hyvin riittäneet jo 45 vuotta autojen ja veneiden tankkauksiin .
- Anonyymi
Älä nyt liioittele, aina pitää laskea mukaan siirtohinta. Vaikka pörssisähkö olisi 0 senttiä / kWh niin jos siirto maksaa 7 senttiä / kWh niin sähköauton lataaminen maksaa 7 senttiä / kWh. Siirtomaksun "unohtaminen" on yksinkertaisesti valehtelua. Ja siirtomaksu ei riipu yhtään pörssisähköstä.
- Anonyymi
Lisäksi vain aivoton idiootti höpisee pelkästä sähkön ja bensan hinnasta. Jos ostaa vaikka 40 tonnin auton niin tuon summan säästämiseen verrattuna bensa-autoon menee helposti yli 50 vuotta. Eli jos ostaa uuden auton niin sähkön tai bensan hinnalla ei ole paskankaan väliä, sillä ei ole suurtakaan merkitystä autoilun kuluihin.
- Anonyymi
Eli tarkennettuna, nollahintaista sähköä ei ole koskaan myytävänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi vain aivoton idiootti höpisee pelkästä sähkön ja bensan hinnasta. Jos ostaa vaikka 40 tonnin auton niin tuon summan säästämiseen verrattuna bensa-autoon menee helposti yli 50 vuotta. Eli jos ostaa uuden auton niin sähkön tai bensan hinnalla ei ole paskankaan väliä, sillä ei ole suurtakaan merkitystä autoilun kuluihin.
Minulle on 40 tonnin sähköauto maksanut tasan saman verran kuin 40 tonnin polttomoottoriauto.
Sinulla on ilmeisesti todella huono taloudenhallinta, jos tuollaisen summan säästämiseen menee yli 50 vuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle on 40 tonnin sähköauto maksanut tasan saman verran kuin 40 tonnin polttomoottoriauto.
Sinulla on ilmeisesti todella huono taloudenhallinta, jos tuollaisen summan säästämiseen menee yli 50 vuotta.Koska sähköllä säästää ehkä 800 euroa vuodessa niin tuohon 40 tonniin menee 50 vuotta. Jos ostaa uuden sähköauton säästääkseen niin on joko laskukyvytön idiootti tai valehtelija.
Lisäksi sähköautot ovat paljon kalliimpia uutena kuin polttomoottoriautot. Niitä saman hintaisiksi väittävät ovat valehtelijoita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska sähköllä säästää ehkä 800 euroa vuodessa niin tuohon 40 tonniin menee 50 vuotta. Jos ostaa uuden sähköauton säästääkseen niin on joko laskukyvytön idiootti tai valehtelija.
Lisäksi sähköautot ovat paljon kalliimpia uutena kuin polttomoottoriautot. Niitä saman hintaisiksi väittävät ovat valehtelijoita.Säästän sähköautolla ajaessani 4000€ vuodessa, verrattuna edelliseen dieselmersuuni.
En ymmärrä, mitä yrität todistella tuolla 800€, 40 tonnia, 50 vuotta.
Ehkä voisit avata sen logiikkaa?
Itselleni 40000€ maksava sähköauto on aivan saman hintainen kuin 40000€ maksava polttomoottoriauto.
Minkä verran ne sinulle maksavat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säästän sähköautolla ajaessani 4000€ vuodessa, verrattuna edelliseen dieselmersuuni.
En ymmärrä, mitä yrität todistella tuolla 800€, 40 tonnia, 50 vuotta.
Ehkä voisit avata sen logiikkaa?
Itselleni 40000€ maksava sähköauto on aivan saman hintainen kuin 40000€ maksava polttomoottoriauto.
Minkä verran ne sinulle maksavat?Normaalille kotitaloudella normaaleilla ajokilometreillä 800 euroa vuodessa on tuo todellinen säästö. Eli edelleenkin jos ostaa 40 tonnin auton niin tuon säästämiseen menee yli 50 vuotta. Joten "säästämisestä" höpöttäminen on idiotismia.
"Itselleni 40000€ maksava sähköauto on aivan saman hintainen kuin 40000€ maksava polttomoottoriauto."
40000 euron polttomoottoriautot ovat paljon parempia kuin 40000 euron sähköautot. Ja käytetyissä autoissa ero on vielä huimempi, joku 10 tonnia maksava sähköauto on surkea paska romu, että polttiksissa tuollaisesta ei maksettaisi edes tonnia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normaalille kotitaloudella normaaleilla ajokilometreillä 800 euroa vuodessa on tuo todellinen säästö. Eli edelleenkin jos ostaa 40 tonnin auton niin tuon säästämiseen menee yli 50 vuotta. Joten "säästämisestä" höpöttäminen on idiotismia.
"Itselleni 40000€ maksava sähköauto on aivan saman hintainen kuin 40000€ maksava polttomoottoriauto."
40000 euron polttomoottoriautot ovat paljon parempia kuin 40000 euron sähköautot. Ja käytetyissä autoissa ero on vielä huimempi, joku 10 tonnia maksava sähköauto on surkea paska romu, että polttiksissa tuollaisesta ei maksettaisi edes tonnia.Tarkoitatko että 40 tonnin polttomoottoriautoja jaellaan jossain ilmaiseksi, vai mikä logiikkasi on?
Minulla on aivan normaali kotitalous ja normaaleilla vuotuisilla ajokilometreillä ajan Teslalla 4000€ halvemmalla kuin edellisellä dieselmersullani.
Mikä siinä 40000€ maksavassa polttomoottoriautossa on parempaa, kuin samanhintaisessa sähköautossa?
Perustuuko vertailu kokemukseen molemmista? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko että 40 tonnin polttomoottoriautoja jaellaan jossain ilmaiseksi, vai mikä logiikkasi on?
Minulla on aivan normaali kotitalous ja normaaleilla vuotuisilla ajokilometreillä ajan Teslalla 4000€ halvemmalla kuin edellisellä dieselmersullani.
Mikä siinä 40000€ maksavassa polttomoottoriautossa on parempaa, kuin samanhintaisessa sähköautossa?
Perustuuko vertailu kokemukseen molemmista?Ajat siis monta kertaa enemmän kuin normaali kotitalous. Et edusta normaalia kotitaloutta.
Jos ajatellaan normaalia käyttöä niin polttikset päihittävät kevyesti sähköautot. Jollain kiihtyvyydellä ei ole paskankaan väliä. Sitten monet sähköautot kuten sinun Teslasi on aivottoman idiootin suunnittelemia. Kaiken tunkeminen tuolle saatanan tabletille on kaikkien aikojen typerin idea. Varsinkin Y:ssä ja 3:ssa joissa jopa nopeuden nähdäkseen pitää siirtää katse tuohon typerään tablettiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajat siis monta kertaa enemmän kuin normaali kotitalous. Et edusta normaalia kotitaloutta.
Jos ajatellaan normaalia käyttöä niin polttikset päihittävät kevyesti sähköautot. Jollain kiihtyvyydellä ei ole paskankaan väliä. Sitten monet sähköautot kuten sinun Teslasi on aivottoman idiootin suunnittelemia. Kaiken tunkeminen tuolle saatanan tabletille on kaikkien aikojen typerin idea. Varsinkin Y:ssä ja 3:ssa joissa jopa nopeuden nähdäkseen pitää siirtää katse tuohon typerään tablettiin.Et kuitenkaan pysty vastaamaan esitettyihin kysymyksiin, miksi et?
Niin, Teslassa nopeuden nähdäkseen, sen voi katsoa näytöltä, sinun pakoputkiautossasi katse pitää siirtää typerään mittaristoon.
Ainakin minulle ja monelle muulle, auton hyvällä kiihtyvyydellä on suuri merkitys. Siitä osoituksena on, että harvat ostavat autonsa sillä kaikkein pienitehoisimmalla moottoriversiolla.
Ja urheiluautojakin melko paljon hankitaan.
Minkä verran sinulla on kokemusta Teslalla ajamisesta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et kuitenkaan pysty vastaamaan esitettyihin kysymyksiin, miksi et?
Niin, Teslassa nopeuden nähdäkseen, sen voi katsoa näytöltä, sinun pakoputkiautossasi katse pitää siirtää typerään mittaristoon.
Ainakin minulle ja monelle muulle, auton hyvällä kiihtyvyydellä on suuri merkitys. Siitä osoituksena on, että harvat ostavat autonsa sillä kaikkein pienitehoisimmalla moottoriversiolla.
Ja urheiluautojakin melko paljon hankitaan.
Minkä verran sinulla on kokemusta Teslalla ajamisesta?Ai niin, en aja ”monta kertaa enemmän kuin normaali kotitalous”.
Osaan vain laskea kaikki kulut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et kuitenkaan pysty vastaamaan esitettyihin kysymyksiin, miksi et?
Niin, Teslassa nopeuden nähdäkseen, sen voi katsoa näytöltä, sinun pakoputkiautossasi katse pitää siirtää typerään mittaristoon.
Ainakin minulle ja monelle muulle, auton hyvällä kiihtyvyydellä on suuri merkitys. Siitä osoituksena on, että harvat ostavat autonsa sillä kaikkein pienitehoisimmalla moottoriversiolla.
Ja urheiluautojakin melko paljon hankitaan.
Minkä verran sinulla on kokemusta Teslalla ajamisesta?Katseen pitää Teslassa siirtyä paljon enemmän koska tuo paska tabletti on sivussa.
"Siitä osoituksena on, että harvat ostavat autonsa sillä kaikkein pienitehoisimmalla moottoriversiolla."
Ei osta vaan valtaosa ostaa autonsa perusmoottorilla. Auton kiihtyvyys on useimmille autoilijoille tarpeeton tieto. Lähinnä kiihtyvyydestä kiihkoilee pinnalliset henkisesti teinin asteelle jääneet typerykset.
Autossa on satoja tärkeämpiä asioita kuin jokin saatanan kiihtyvyys. Se, että hansikaslokeron saa auki ilman näyttöä on tärkeämpää.
"Ja urheiluautojakin melko paljon hankitaan."
Ei hankita, koska myydyimpien listalla ei ole koskaan ollut urheiluautoja.
Lisäksi tuon saatanan kosketusnäytön hiplailu ajon aikana pitäisi olla laitonta. Oikeastaan laissa pitäisi säätää, että kosketusnäyttö sulkeutuu automaattisesti kun auto lähtee liikkeelle. Ainoa mahdollinen poikkeus voi olla navigaattorin kartan näyttäminen, mutta silloinkaan kosketusnäyttö ei toimisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai niin, en aja ”monta kertaa enemmän kuin normaali kotitalous”.
Osaan vain laskea kaikki kulut.Noilla kuvittelemillasi säästöillä sinä ajat monta kertaa enemmän kuin normaali kotitalous tai sitten vain valehtelet. Normaaleilla kilometreillä ei voi päästä 4000 euron polttoainekuluihinkaan, joten tuollaiset säästöt ovat mahdottomia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katseen pitää Teslassa siirtyä paljon enemmän koska tuo paska tabletti on sivussa.
"Siitä osoituksena on, että harvat ostavat autonsa sillä kaikkein pienitehoisimmalla moottoriversiolla."
Ei osta vaan valtaosa ostaa autonsa perusmoottorilla. Auton kiihtyvyys on useimmille autoilijoille tarpeeton tieto. Lähinnä kiihtyvyydestä kiihkoilee pinnalliset henkisesti teinin asteelle jääneet typerykset.
Autossa on satoja tärkeämpiä asioita kuin jokin saatanan kiihtyvyys. Se, että hansikaslokeron saa auki ilman näyttöä on tärkeämpää.
"Ja urheiluautojakin melko paljon hankitaan."
Ei hankita, koska myydyimpien listalla ei ole koskaan ollut urheiluautoja.
Lisäksi tuon saatanan kosketusnäytön hiplailu ajon aikana pitäisi olla laitonta. Oikeastaan laissa pitäisi säätää, että kosketusnäyttö sulkeutuu automaattisesti kun auto lähtee liikkeelle. Ainoa mahdollinen poikkeus voi olla navigaattorin kartan näyttäminen, mutta silloinkaan kosketusnäyttö ei toimisi.Ja olen ollut Teslassa (model 3) ja ajanutkin sitä. Edelleenkin olen sitä mieltä, että Tesla on surkeasti suunniteltu ja ajettavuuskin on huono. Tuo kaiken kontrollin siirtäminen tablettiin on typerä idea. Senhän takia muut valmistajat ovat siirtämässä taas kontrolleja pois tabletilta takaisin fyysisiin nappuloihin. Esimerkiksi ilmastoinnin kontrollointi on nopeinta ja helpointa fyysistä nappuloista ja säätimistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noilla kuvittelemillasi säästöillä sinä ajat monta kertaa enemmän kuin normaali kotitalous tai sitten vain valehtelet. Normaaleilla kilometreillä ei voi päästä 4000 euron polttoainekuluihinkaan, joten tuollaiset säästöt ovat mahdottomia.
Ainahan nää patteripetterit keksii itselleen ja muille valheita perustellakseen aivotonta hankintaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noilla kuvittelemillasi säästöillä sinä ajat monta kertaa enemmän kuin normaali kotitalous tai sitten vain valehtelet. Normaaleilla kilometreillä ei voi päästä 4000 euron polttoainekuluihinkaan, joten tuollaiset säästöt ovat mahdottomia.
Ne eivät ole ”kuviteltuja säästöjä”, vaan aivan todellisia säästöjä.
Ja vuosittainen kilometrimääräni on n.
30000km.
Edellinen autoni 2017 MB E200d.
Polttoainekulut 3600€ ( katsottu pankin sovelluksesta).
Dieselvero 650€
Huolto 800€
Yhteensä: 3600+650+800=5 050€
Teslan kulut: latauskulut 650€
Vero: 150
Yhteensä: 800€
5050€-800€=4 250,00 € - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne eivät ole ”kuviteltuja säästöjä”, vaan aivan todellisia säästöjä.
Ja vuosittainen kilometrimääräni on n.
30000km.
Edellinen autoni 2017 MB E200d.
Polttoainekulut 3600€ ( katsottu pankin sovelluksesta).
Dieselvero 650€
Huolto 800€
Yhteensä: 3600 650 800=5 050€
Teslan kulut: latauskulut 650€
Vero: 150
Yhteensä: 800€
5050€-800€=4 250,00 €Keskimääräinen ajomäärä autoilijoilla Suomessa on 14000km, joten jo se on sinulla kaksinkertainen. Tai oikeastaan tuo 14000 km on aika vanhaa tietoa ennen korona-aikaan, nyt luku lienee tuotakin pienempi, koska etätyö on yleistynyt.
Eikä sillä ole merkitystä kun ajat nykyään Teslalla eli markkinoiden heikkolaatuisimmalla ja paskimmalla autolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskimääräinen ajomäärä autoilijoilla Suomessa on 14000km, joten jo se on sinulla kaksinkertainen. Tai oikeastaan tuo 14000 km on aika vanhaa tietoa ennen korona-aikaan, nyt luku lienee tuotakin pienempi, koska etätyö on yleistynyt.
Eikä sillä ole merkitystä kun ajat nykyään Teslalla eli markkinoiden heikkolaatuisimmalla ja paskimmalla autolla.Lisäksi valtaosa suomalaisista ajaa bensa-autoilla joten heillä ei ole dieselveroa.
- Anonyymi
Mistäpä löydät sitä pörssisähköä, jos lähdet matkoille ja mittari näyttää että patteri on tyhjä. Maksukorttia siinä kysytään.
- Anonyymi
Voihan sen työajan käyttää auton lataamiseenkin, jos työajan käytöllä ei ole niin väliä eikä työ ole tuottavaa.
- Anonyymi
Jos on toimistotyö niin auto on järkevää pitää työpäivän ajan latautumassa. Jos autolla liikutaan työn takia tilanne on eri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on toimistotyö niin auto on järkevää pitää työpäivän ajan latautumassa. Jos autolla liikutaan työn takia tilanne on eri.
Niinhän nuo höpisevät, kuin joskus olisivat töissä olleet. Kahta asiaa ei voi oikein samaan aikaan tehdä, töitä ja ajaa autolla. Woltti-, taksi-, bussikuski tms. tosin ajavat työkseen Mikäli työmatka menee yli 400 km yhteensä, voisi olla ehkä järkevää jonkinlainen asumisjärjestely, paitsi dieseljorman, saa istua siinä romussaan 6 tuntia päivässä. Huomaa hyvin ettei paljon töissä käyty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on toimistotyö niin auto on järkevää pitää työpäivän ajan latautumassa. Jos autolla liikutaan työn takia tilanne on eri.
Miksi pitäisi, jos ajelee sinne toimistolle vaikkapa 60 kilsaa ja mittari näyttää vielä 80%.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäisi, jos ajelee sinne toimistolle vaikkapa 60 kilsaa ja mittari näyttää vielä 80%.
Totta. Jos kantama on 500 km niin ei sitä tarvitse ladata toimistolla eikä edes kotona saman illan aikana. Tuolla ajelee useamman päivän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Jos kantama on 500 km niin ei sitä tarvitse ladata toimistolla eikä edes kotona saman illan aikana. Tuolla ajelee useamman päivän.
Eikä ajele
- Anonyymi
Kuinka pitkä työaika vaaditaan sähköauton akuston uusintaan ??
Kerroppa !- Anonyymi
Varmaankin saman verran, kuin pakoputkiauton moottorin uusiminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaankin saman verran, kuin pakoputkiauton moottorin uusiminen.
Onko sinulla tapana miten usein uusia polttomoottoriautosi moottori, minulla ei ole yli 50- vuotiselta autoiluajalta ainuttakaan kokemusta sellaisesta. Kilometrejä on tullut 350000- 400000 per auto ennen autosta luopumista ja moottorit ovat olleet yhä toimivia...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla tapana miten usein uusia polttomoottoriautosi moottori, minulla ei ole yli 50- vuotiselta autoiluajalta ainuttakaan kokemusta sellaisesta. Kilometrejä on tullut 350000- 400000 per auto ennen autosta luopumista ja moottorit ovat olleet yhä toimivia...
Onko sinulla miten usein tapana uusia sähköautosi akusto?
Tällä tiedolla sähköauton akusto kestää ainakin yhtä pitkään, kuin polttoauton moottoritkin.
Itselläni on autoilua takana vasta hiukan yli 2 miljoonaa kilometriä, mutta useamman koneremontin olen jo ehtinyt tekemään.
- Anonyymi
Jotkut kuitenkin tuhlaavat aikaansa istumalla autossa, kun auto lataantuu sen tunnin verran.
- Anonyymi
Siinä on hyvä samalla trollata ihmisiä täällä palstalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465711Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki552985- 1832625
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t102301- 272063
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k122016törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/151726- 1451305
- 131217
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2611133