Keskivertopalkansaajan pitää tehdä töitä kolme tuntia saadakseen sen verran rahaa, että voi tankata polttomoottoriauton.
Sähköauton kohdalla riittää muutaman minuutin työ kiitos ilmaisen pörssisähkön.
Niin että kumpi on loppujen lopuksi nopeampaa?
Polttomoottoriauton tankkaamiseen vaadittava työ on noin kolme tuntia. Sähköauto vain minuutteja.
17
145
Vastaukset
- Anonyymi
Tämä taitaa olla sinulle tärkeä asia . Minulla on rahat hyvin riittäneet jo 45 vuotta autojen ja veneiden tankkauksiin .
- Anonyymi
Älä nyt liioittele, aina pitää laskea mukaan siirtohinta. Vaikka pörssisähkö olisi 0 senttiä / kWh niin jos siirto maksaa 7 senttiä / kWh niin sähköauton lataaminen maksaa 7 senttiä / kWh. Siirtomaksun "unohtaminen" on yksinkertaisesti valehtelua. Ja siirtomaksu ei riipu yhtään pörssisähköstä.
- Anonyymi
Lisäksi vain aivoton idiootti höpisee pelkästä sähkön ja bensan hinnasta. Jos ostaa vaikka 40 tonnin auton niin tuon summan säästämiseen verrattuna bensa-autoon menee helposti yli 50 vuotta. Eli jos ostaa uuden auton niin sähkön tai bensan hinnalla ei ole paskankaan väliä, sillä ei ole suurtakaan merkitystä autoilun kuluihin.
- Anonyymi
Eli tarkennettuna, nollahintaista sähköä ei ole koskaan myytävänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi vain aivoton idiootti höpisee pelkästä sähkön ja bensan hinnasta. Jos ostaa vaikka 40 tonnin auton niin tuon summan säästämiseen verrattuna bensa-autoon menee helposti yli 50 vuotta. Eli jos ostaa uuden auton niin sähkön tai bensan hinnalla ei ole paskankaan väliä, sillä ei ole suurtakaan merkitystä autoilun kuluihin.
Minulle on 40 tonnin sähköauto maksanut tasan saman verran kuin 40 tonnin polttomoottoriauto.
Sinulla on ilmeisesti todella huono taloudenhallinta, jos tuollaisen summan säästämiseen menee yli 50 vuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle on 40 tonnin sähköauto maksanut tasan saman verran kuin 40 tonnin polttomoottoriauto.
Sinulla on ilmeisesti todella huono taloudenhallinta, jos tuollaisen summan säästämiseen menee yli 50 vuotta.Koska sähköllä säästää ehkä 800 euroa vuodessa niin tuohon 40 tonniin menee 50 vuotta. Jos ostaa uuden sähköauton säästääkseen niin on joko laskukyvytön idiootti tai valehtelija.
Lisäksi sähköautot ovat paljon kalliimpia uutena kuin polttomoottoriautot. Niitä saman hintaisiksi väittävät ovat valehtelijoita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska sähköllä säästää ehkä 800 euroa vuodessa niin tuohon 40 tonniin menee 50 vuotta. Jos ostaa uuden sähköauton säästääkseen niin on joko laskukyvytön idiootti tai valehtelija.
Lisäksi sähköautot ovat paljon kalliimpia uutena kuin polttomoottoriautot. Niitä saman hintaisiksi väittävät ovat valehtelijoita.Säästän sähköautolla ajaessani 4000€ vuodessa, verrattuna edelliseen dieselmersuuni.
En ymmärrä, mitä yrität todistella tuolla 800€, 40 tonnia, 50 vuotta.
Ehkä voisit avata sen logiikkaa?
Itselleni 40000€ maksava sähköauto on aivan saman hintainen kuin 40000€ maksava polttomoottoriauto.
Minkä verran ne sinulle maksavat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säästän sähköautolla ajaessani 4000€ vuodessa, verrattuna edelliseen dieselmersuuni.
En ymmärrä, mitä yrität todistella tuolla 800€, 40 tonnia, 50 vuotta.
Ehkä voisit avata sen logiikkaa?
Itselleni 40000€ maksava sähköauto on aivan saman hintainen kuin 40000€ maksava polttomoottoriauto.
Minkä verran ne sinulle maksavat?Normaalille kotitaloudella normaaleilla ajokilometreillä 800 euroa vuodessa on tuo todellinen säästö. Eli edelleenkin jos ostaa 40 tonnin auton niin tuon säästämiseen menee yli 50 vuotta. Joten "säästämisestä" höpöttäminen on idiotismia.
"Itselleni 40000€ maksava sähköauto on aivan saman hintainen kuin 40000€ maksava polttomoottoriauto."
40000 euron polttomoottoriautot ovat paljon parempia kuin 40000 euron sähköautot. Ja käytetyissä autoissa ero on vielä huimempi, joku 10 tonnia maksava sähköauto on surkea paska romu, että polttiksissa tuollaisesta ei maksettaisi edes tonnia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normaalille kotitaloudella normaaleilla ajokilometreillä 800 euroa vuodessa on tuo todellinen säästö. Eli edelleenkin jos ostaa 40 tonnin auton niin tuon säästämiseen menee yli 50 vuotta. Joten "säästämisestä" höpöttäminen on idiotismia.
"Itselleni 40000€ maksava sähköauto on aivan saman hintainen kuin 40000€ maksava polttomoottoriauto."
40000 euron polttomoottoriautot ovat paljon parempia kuin 40000 euron sähköautot. Ja käytetyissä autoissa ero on vielä huimempi, joku 10 tonnia maksava sähköauto on surkea paska romu, että polttiksissa tuollaisesta ei maksettaisi edes tonnia.Tarkoitatko että 40 tonnin polttomoottoriautoja jaellaan jossain ilmaiseksi, vai mikä logiikkasi on?
Minulla on aivan normaali kotitalous ja normaaleilla vuotuisilla ajokilometreillä ajan Teslalla 4000€ halvemmalla kuin edellisellä dieselmersullani.
Mikä siinä 40000€ maksavassa polttomoottoriautossa on parempaa, kuin samanhintaisessa sähköautossa?
Perustuuko vertailu kokemukseen molemmista? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko että 40 tonnin polttomoottoriautoja jaellaan jossain ilmaiseksi, vai mikä logiikkasi on?
Minulla on aivan normaali kotitalous ja normaaleilla vuotuisilla ajokilometreillä ajan Teslalla 4000€ halvemmalla kuin edellisellä dieselmersullani.
Mikä siinä 40000€ maksavassa polttomoottoriautossa on parempaa, kuin samanhintaisessa sähköautossa?
Perustuuko vertailu kokemukseen molemmista?Ajat siis monta kertaa enemmän kuin normaali kotitalous. Et edusta normaalia kotitaloutta.
Jos ajatellaan normaalia käyttöä niin polttikset päihittävät kevyesti sähköautot. Jollain kiihtyvyydellä ei ole paskankaan väliä. Sitten monet sähköautot kuten sinun Teslasi on aivottoman idiootin suunnittelemia. Kaiken tunkeminen tuolle saatanan tabletille on kaikkien aikojen typerin idea. Varsinkin Y:ssä ja 3:ssa joissa jopa nopeuden nähdäkseen pitää siirtää katse tuohon typerään tablettiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajat siis monta kertaa enemmän kuin normaali kotitalous. Et edusta normaalia kotitaloutta.
Jos ajatellaan normaalia käyttöä niin polttikset päihittävät kevyesti sähköautot. Jollain kiihtyvyydellä ei ole paskankaan väliä. Sitten monet sähköautot kuten sinun Teslasi on aivottoman idiootin suunnittelemia. Kaiken tunkeminen tuolle saatanan tabletille on kaikkien aikojen typerin idea. Varsinkin Y:ssä ja 3:ssa joissa jopa nopeuden nähdäkseen pitää siirtää katse tuohon typerään tablettiin.Et kuitenkaan pysty vastaamaan esitettyihin kysymyksiin, miksi et?
Niin, Teslassa nopeuden nähdäkseen, sen voi katsoa näytöltä, sinun pakoputkiautossasi katse pitää siirtää typerään mittaristoon.
Ainakin minulle ja monelle muulle, auton hyvällä kiihtyvyydellä on suuri merkitys. Siitä osoituksena on, että harvat ostavat autonsa sillä kaikkein pienitehoisimmalla moottoriversiolla.
Ja urheiluautojakin melko paljon hankitaan.
Minkä verran sinulla on kokemusta Teslalla ajamisesta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et kuitenkaan pysty vastaamaan esitettyihin kysymyksiin, miksi et?
Niin, Teslassa nopeuden nähdäkseen, sen voi katsoa näytöltä, sinun pakoputkiautossasi katse pitää siirtää typerään mittaristoon.
Ainakin minulle ja monelle muulle, auton hyvällä kiihtyvyydellä on suuri merkitys. Siitä osoituksena on, että harvat ostavat autonsa sillä kaikkein pienitehoisimmalla moottoriversiolla.
Ja urheiluautojakin melko paljon hankitaan.
Minkä verran sinulla on kokemusta Teslalla ajamisesta?Ai niin, en aja ”monta kertaa enemmän kuin normaali kotitalous”.
Osaan vain laskea kaikki kulut.
- Anonyymi
Mistäpä löydät sitä pörssisähköä, jos lähdet matkoille ja mittari näyttää että patteri on tyhjä. Maksukorttia siinä kysytään.
- Anonyymi
Voihan sen työajan käyttää auton lataamiseenkin, jos työajan käytöllä ei ole niin väliä eikä työ ole tuottavaa.
- Anonyymi
Jos on toimistotyö niin auto on järkevää pitää työpäivän ajan latautumassa. Jos autolla liikutaan työn takia tilanne on eri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on toimistotyö niin auto on järkevää pitää työpäivän ajan latautumassa. Jos autolla liikutaan työn takia tilanne on eri.
Niinhän nuo höpisevät, kuin joskus olisivat töissä olleet. Kahta asiaa ei voi oikein samaan aikaan tehdä, töitä ja ajaa autolla. Woltti-, taksi-, bussikuski tms. tosin ajavat työkseen Mikäli työmatka menee yli 400 km yhteensä, voisi olla ehkä järkevää jonkinlainen asumisjärjestely, paitsi dieseljorman, saa istua siinä romussaan 6 tuntia päivässä. Huomaa hyvin ettei paljon töissä käyty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on toimistotyö niin auto on järkevää pitää työpäivän ajan latautumassa. Jos autolla liikutaan työn takia tilanne on eri.
Miksi pitäisi, jos ajelee sinne toimistolle vaikkapa 60 kilsaa ja mittari näyttää vielä 80%.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1637250Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142648Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk481948Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141471Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901365Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271149- 711147
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.511127Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631123- 691027