Sähköauto kestää.
Sähköauto oli hajoamishetkellä vajaat kolme vuotta vanha, ja akun kapasiteetista oli jäljellä 87,7 prosenttia.
https://www.is.fi/autot/art-2000011140310.html
Hyundai Ioniq 5:n akku ylitti huiman 600 000 kilometrin ajamisen
6
85
Vastaukset
- Anonyymi
Diesel-Mersu olisi mennyt perushuolloilla tuollaisessa ajossa.
- Anonyymi
Tubettaja väittää, että autolla on ajettu keskimäärin käsittämättömät noin 900 kilometriä päivässä.
Saahan sitä väittää.- Anonyymi
Kannattaa lukea artikkeli loppuun saakka.
Luku tuntuu todella kovalta, mutta toisaalta maailmalta löytyy koko joukko esimerkkejä, joissa esimerkiksi kuriirikäytössä olevilla henkilöautoilla on tehtailtu vieläkin kovempia päiväsuoritteita.
Tuo on 668 tkm ja se että akun kapasiteetista on jäljellä vielä 87,7% on kova luku. Se tarkoittaa että jos akun alkuperäinen kantama on 500 km niin 668 tkm kohdalla kantamasta on jäljellä vielä 438 km. Sillä ei ole normaalikäytössä vielä suurta vaikutusta. Pidemmällä matkalla lataustauko tulee eteen hieman aiemmin. Luultavasti 300 tkm kohdalla akun kapasiteetti on ollut selvästi yli 90%. Tällaisia lukujahan Tesloilla on mitattu.
Alkaa näyttää enemmän ja enemmän siltä että monille akuille pitää kestää uusi käyttökohde sen jälkeen kun auto on hajonnut sen ympäriltä. Ei ole taattua että auto kestää mekaanisesti yli 500 tkm.
Suomessa auto romutetaan keskimäärin 21,3 vuoden jälkeen https://koeajolle.com/uutiset/autojen-romutus-suomessa/
Jos Suomessa ajetaan keskimäärin 14 tkm vuodessa niin romutettavan auton mittariin on ehtinyt kertyä keskimäärin 300 tkm. Se on alle puolet siitä 668 tkm mitä tuon Ioniq 5:n akku kesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa lukea artikkeli loppuun saakka.
Luku tuntuu todella kovalta, mutta toisaalta maailmalta löytyy koko joukko esimerkkejä, joissa esimerkiksi kuriirikäytössä olevilla henkilöautoilla on tehtailtu vieläkin kovempia päiväsuoritteita.
Tuo on 668 tkm ja se että akun kapasiteetista on jäljellä vielä 87,7% on kova luku. Se tarkoittaa että jos akun alkuperäinen kantama on 500 km niin 668 tkm kohdalla kantamasta on jäljellä vielä 438 km. Sillä ei ole normaalikäytössä vielä suurta vaikutusta. Pidemmällä matkalla lataustauko tulee eteen hieman aiemmin. Luultavasti 300 tkm kohdalla akun kapasiteetti on ollut selvästi yli 90%. Tällaisia lukujahan Tesloilla on mitattu.
Alkaa näyttää enemmän ja enemmän siltä että monille akuille pitää kestää uusi käyttökohde sen jälkeen kun auto on hajonnut sen ympäriltä. Ei ole taattua että auto kestää mekaanisesti yli 500 tkm.
Suomessa auto romutetaan keskimäärin 21,3 vuoden jälkeen https://koeajolle.com/uutiset/autojen-romutus-suomessa/
Jos Suomessa ajetaan keskimäärin 14 tkm vuodessa niin romutettavan auton mittariin on ehtinyt kertyä keskimäärin 300 tkm. Se on alle puolet siitä 668 tkm mitä tuon Ioniq 5:n akku kesti.Luepa artikkeli itse uudestaan artikkeli. Akku hajosi 580 tkm kohdalla vaikka teoriassa kapasiteettia oli 87,7%. Tuossa 660 tkm ajetussa autossa oli vaihdettu akku ja Hyundai poikkeuksellisesti sponsoroi akun vaihdon. Normaalisti vaihto olisi maksanut yli 30 000 euroa.
Ja myös sinun idioottimaisista höpinöistäsi unohtuu kokonaan ajan vaikutus sekä akkuun että autoon. Akku menettää kapasiteettiaan ajan myötä vaikka autolla ajettaisiin vähän. Samoin auton monet osat muutkin kuluvat vaikka autolla ajettaisiin vähän.
Myös dieselautoja on käytetty kuriirikäytössä ja ne ylittävät kevyesti miljoonan kilometrin rajan, osa jopa kaksi miljoonaa kilometriä. Noissa kilometreissä ei ole mitään erikoista edes dieselautoille. Suuri osa auton osista hajoaa enemmän ajan kuin kilometrien myötä. Siksi auton arvo laskee nopeasti ajan myötä eikä ole suurtakaan merkitystä auton arvoon ajetaanko sillä vähän tai paljon.
Ja tuo linkkisi on vanha, nyt keskimääräinen romutusikä on 22,8 vuotta. Tosin tuo tarkoittaa, että puolet autoista romutetaan tuota vanhempina, monet yli 30 vuotta vanhoina.
"Jos Suomessa ajetaan keskimäärin 14 tkm vuodessa niin romutettavan auton mittariin on ehtinyt kertyä keskimäärin 300 tkm. Se on alle puolet siitä 668 tkm mitä tuon Ioniq 5:n akku kesti."
Autoissa on se kumma asia, että autot romutetaan tuohon aikaan oli sillä sitten ajettu paljon vuodessa tai ei. Osalla romutetuista polttomoottoriautoista on ajettu yli miljoona kilometriä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luepa artikkeli itse uudestaan artikkeli. Akku hajosi 580 tkm kohdalla vaikka teoriassa kapasiteettia oli 87,7%. Tuossa 660 tkm ajetussa autossa oli vaihdettu akku ja Hyundai poikkeuksellisesti sponsoroi akun vaihdon. Normaalisti vaihto olisi maksanut yli 30 000 euroa.
Ja myös sinun idioottimaisista höpinöistäsi unohtuu kokonaan ajan vaikutus sekä akkuun että autoon. Akku menettää kapasiteettiaan ajan myötä vaikka autolla ajettaisiin vähän. Samoin auton monet osat muutkin kuluvat vaikka autolla ajettaisiin vähän.
Myös dieselautoja on käytetty kuriirikäytössä ja ne ylittävät kevyesti miljoonan kilometrin rajan, osa jopa kaksi miljoonaa kilometriä. Noissa kilometreissä ei ole mitään erikoista edes dieselautoille. Suuri osa auton osista hajoaa enemmän ajan kuin kilometrien myötä. Siksi auton arvo laskee nopeasti ajan myötä eikä ole suurtakaan merkitystä auton arvoon ajetaanko sillä vähän tai paljon.
Ja tuo linkkisi on vanha, nyt keskimääräinen romutusikä on 22,8 vuotta. Tosin tuo tarkoittaa, että puolet autoista romutetaan tuota vanhempina, monet yli 30 vuotta vanhoina.
"Jos Suomessa ajetaan keskimäärin 14 tkm vuodessa niin romutettavan auton mittariin on ehtinyt kertyä keskimäärin 300 tkm. Se on alle puolet siitä 668 tkm mitä tuon Ioniq 5:n akku kesti."
Autoissa on se kumma asia, että autot romutetaan tuohon aikaan oli sillä sitten ajettu paljon vuodessa tai ei. Osalla romutetuista polttomoottoriautoista on ajettu yli miljoona kilometriä.Lisään... Koska kyseessä on luultavasti tunnettu tubettaja niin Hyundai on sponsoroinut auton muitakin korjauksia joita eivät menisi takuuseen näillä kilometreillä.
- Anonyymi
Onneksi vetyautot ja vetytankkausasemat ovat tulossa myös Suomeen 😊👍
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1637250Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142648Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk481948Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141471Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901365Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271149- 711147
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.511127Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631123- 691027