Bensiinin saatavuus on Suomessa huono jo vuoden 2030 jälkeen.

Anonyymi-ap

Huoltoasemien kuolemia lehdet ovat täynnä jo nyt.

https://www.aamulehti.fi/talous/art-2000010202301.html

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011001374.html

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011134140.html

https://ilkkapohjalainen.fi/uutiset/st1-sulkee-ovensa-hyllykalliolla-moni-muistaa-paikan-nurmon-essona-millaisia-muistoja-sinulla-on

https://www.juvanlehti.fi/paikalliset/4030907

https://www.ess.fi/paikalliset/426697

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009886414.html

https://yle.fi/a/74-20089046

12

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nä se vaan menee.

      • Anonyymi

        Nyt jo huoltoasemia kuolee niin viiden vuoden päästä niitä on vähän, sillä sähköautobuumi on todella raju.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt jo huoltoasemia kuolee niin viiden vuoden päästä niitä on vähän, sillä sähköautobuumi on todella raju.

        Noilla huoltoasemien lopettamisilla ei ole mitään tekemistä sähköautojen kanssa vaikka kuinka typeränä sähköautofanaatikkona valehtelet. Huoltoasemia ehkä lopetetaan, mutta polttoaineen jakelu ei lopu, koska noihin paikkoihin jätetään kylmäasema. Ja osa noista lopettamisista on maaseudulla muuttotappioalueella, jossa kaikki palvelut loppuvat muutenkin. Ei sinne tule pikalatureitakaan.

        Ja mikä "sähköautobuumi"? Sähköautojen myyntimäärät ovat tippuneet vuoden 2023 huippulukemista. Nykyisellä tahdilla menee vähintään 40 vuotta, että sähköautot olisivat autokannassa enemmistössä. Sähköautojen myyntien kasvu on jo pysähtynyt.

        Ja muuten, sellaiset 2300 uutta täyssähköautoa kuukaudessa on todella minimaalisen pieni määrä, kun Suomessa on 2,8 miljoonaa henkilöautoa. Jos täyssähköautojen yleistyminen olisi kiinni vain uusista autoista niin tuolla tahdilla kaikilla olisi täyssähköauto yli 100 vuoden päästä. Toki sähköautojen maahantuonti hieman auttaa, mutta silti tuohon menee useita kymmeniä vuosia.


    • Anonyymi

      Kyllä se on niin, että Bensan ja Dieselin saatavuus paranee, koska Sähköautot yleistyy, eivätkä ole kuluttamassa Polttoaineita, näinollen Polttoaineita on käytettävänä enemmän ja sitäkautta polttoaineiden hinnat halpuu.

      • Anonyymi

        Huoltoasemien tankit vanhenevat vuosi vuodelta, eikä niiden huoltaminen ainakaan halpene. Kannattamattomat vanhat säiliöt kaivetaan maasta pois, ennenkuin aiheuttavat vielä kalliimman vahingon. Uusia ei enää kannata hankkia. Asema kerrallaan lopettaa polttoaineiden jakelun, palataan 60-luvun harvaan huoltoasemaverkkoon maaseudulla. Helsingistä ei enää montaa huoltoasemaa löydy nykyisinkään. Melkein kaikki ovat kadonneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoltoasemien tankit vanhenevat vuosi vuodelta, eikä niiden huoltaminen ainakaan halpene. Kannattamattomat vanhat säiliöt kaivetaan maasta pois, ennenkuin aiheuttavat vielä kalliimman vahingon. Uusia ei enää kannata hankkia. Asema kerrallaan lopettaa polttoaineiden jakelun, palataan 60-luvun harvaan huoltoasemaverkkoon maaseudulla. Helsingistä ei enää montaa huoltoasemaa löydy nykyisinkään. Melkein kaikki ovat kadonneet.

        Eihän Helsingissä ole kuin varmaan noin 70 polttoaineasemaa. Siis pelkästään Helsingin puolella, lisää on Espoossa ja Vantaalla. Valtaosa polttoaineasemista on nykyään kylmäasemia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Helsingissä ole kuin varmaan noin 70 polttoaineasemaa. Siis pelkästään Helsingin puolella, lisää on Espoossa ja Vantaalla. Valtaosa polttoaineasemista on nykyään kylmäasemia.

        Korjaan... Itse asiassa niitä taitaa olla vielä tuotakin enemmän.


    • Anonyymi

      Jos bensa-asema on etäällä säännöllisistä ajoreiteistä, niin kanisteritankkauksen hyötysuhde on erinomainen.

    • Anonyymi

      Palveluasemia saattaa hyytyä, mutta kylmiä asemia kyllä riittää tulevaisuudessakin vaikka kuinka.

    • Anonyymi

      Rääkyvä aivoton sähköautofanaatikko ei ymmärrä paskaakaan huoltoasemien lopettamisen syistä. Suuri osa huoltoasemista lopettaa toimintansa, koska ihmiset eivät osta niiden ylihintaista ja paskaa ruokaansa ja niiden kaupatkin ovat kalliita. Useimmissa noista jätetään silti polttoaineen jakelu, se ei noissa yleensä pääty. Eli huoltoasema päättyy, mutta tilalle tulee kylmäasema. Kylmäasemien määrä ei ole vähentynyt. Useimmathan menevät vain tankkaamaan ja jatkaa sitten matkaansa.

      Ja huoltoasemia on lopettanut joukoittain maaseudulta jo 1980-luvulla, ei tämä ole uusi asia. Lopettamisilla ei ole mitään tekemistä sähköautojen kanssa. Ja muuten, jos maaseudulla loppuu huoltoasema niin tilalle ei tule ikinä pikalatureita. Jos huoltoasema ei kannata niin ei kannata pikalaturitkaan.

      Ja Teboilien lopettaminen johtuu boikotoinnista, ei sähköautoista. Jos väität sen johtuvan sähköautoista niin olet naurettavan typerä idiootti.

      Ja polttoaineiden jakelua on laajasti niillä alueilla joissa ihmiset liikkuvat jopa 2040-luvulla.

      Lisäksi tuo yksi uutinen Shell-asemien "katoamisesta" ei tarkoita noiden paikkojen lopettamista. Nimi vain vaihtuu Shellistä St1:ksi. Vain aivokuollut idiootti kuvittelee, että tuo tarkoittaa noiden lopettamista. St1:hän on omistanut Shellin tuotemerkin Suomessa jo pitkään.

      Kannattaa muistaa, että Suomessa on täyssähköautoja vain 4% autokannasta. Ladattavissa hybrideissä on edelleen polttomoottori ja niitä tankataan silloin tällöin. On aika idioottimaista väittää, että joku minimaalinen 4% osuus autokannasta sulkisi joukoittain huoltoasemia. Noissa linkeissä oli monta keskellä maaseutua olevia huoltoasemia ja nuo alueet ovat muuttotappioalueita. Sieltä katoavat kaikki palvelut hiljalleen muutenkin eikä mitään tule tilalle, ei myöskään pikalatureita.

    • Anonyymi

      Jos noita ABC asemia ja muita isoja kolosseja loppuu, niin syynä ei ole vain bensan myynnin väheneminen, vaan aseman palveluiden käytön vähäisyys, sillä jos kahvila/ravintola/elintarvikekauppa ei käy, niin eihän se voi kannattaa pelkällä bensanmyynnillä.
      Kannattaisi hieman miettiä asioita ja lukea oikeasti mitä uutisissa kerrotaan, eikä asioiden ymmärtämisestäkään ole lainkaan haittaa.

    • Anonyymi

      Kun se polttoaineen myyminen ei kannata nytkään, niin miten se kannattaa viiden vuoden päästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

      Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      118
      5576
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

      Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      451
      1756
    3. Missä mustasusi on?

      Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      200
      1213
    4. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

      Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      20
      1199
    5. Pakko kertoa mies

      Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      111
      1183
    6. Sinä vain tulit elämääni

      Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1063
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

      Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      48
      975
    8. Miten koskettaisit häntä?

      Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      951
    9. Mitä ajattelet

      Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      906
    10. Onko se niin

      Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      856
    Aihe