Huoltoasemien kuolemia lehdet ovat täynnä jo nyt.
https://www.aamulehti.fi/talous/art-2000010202301.html
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011001374.html
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011134140.html
https://ilkkapohjalainen.fi/uutiset/st1-sulkee-ovensa-hyllykalliolla-moni-muistaa-paikan-nurmon-essona-millaisia-muistoja-sinulla-on
https://www.juvanlehti.fi/paikalliset/4030907
https://www.ess.fi/paikalliset/426697
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009886414.html
https://yle.fi/a/74-20089046
Bensiinin saatavuus on Suomessa huono jo vuoden 2030 jälkeen.
12
83
Vastaukset
- Anonyymi
Nä se vaan menee.
- Anonyymi
Nyt jo huoltoasemia kuolee niin viiden vuoden päästä niitä on vähän, sillä sähköautobuumi on todella raju.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt jo huoltoasemia kuolee niin viiden vuoden päästä niitä on vähän, sillä sähköautobuumi on todella raju.
Noilla huoltoasemien lopettamisilla ei ole mitään tekemistä sähköautojen kanssa vaikka kuinka typeränä sähköautofanaatikkona valehtelet. Huoltoasemia ehkä lopetetaan, mutta polttoaineen jakelu ei lopu, koska noihin paikkoihin jätetään kylmäasema. Ja osa noista lopettamisista on maaseudulla muuttotappioalueella, jossa kaikki palvelut loppuvat muutenkin. Ei sinne tule pikalatureitakaan.
Ja mikä "sähköautobuumi"? Sähköautojen myyntimäärät ovat tippuneet vuoden 2023 huippulukemista. Nykyisellä tahdilla menee vähintään 40 vuotta, että sähköautot olisivat autokannassa enemmistössä. Sähköautojen myyntien kasvu on jo pysähtynyt.
Ja muuten, sellaiset 2300 uutta täyssähköautoa kuukaudessa on todella minimaalisen pieni määrä, kun Suomessa on 2,8 miljoonaa henkilöautoa. Jos täyssähköautojen yleistyminen olisi kiinni vain uusista autoista niin tuolla tahdilla kaikilla olisi täyssähköauto yli 100 vuoden päästä. Toki sähköautojen maahantuonti hieman auttaa, mutta silti tuohon menee useita kymmeniä vuosia.
- Anonyymi
Kyllä se on niin, että Bensan ja Dieselin saatavuus paranee, koska Sähköautot yleistyy, eivätkä ole kuluttamassa Polttoaineita, näinollen Polttoaineita on käytettävänä enemmän ja sitäkautta polttoaineiden hinnat halpuu.
- Anonyymi
Huoltoasemien tankit vanhenevat vuosi vuodelta, eikä niiden huoltaminen ainakaan halpene. Kannattamattomat vanhat säiliöt kaivetaan maasta pois, ennenkuin aiheuttavat vielä kalliimman vahingon. Uusia ei enää kannata hankkia. Asema kerrallaan lopettaa polttoaineiden jakelun, palataan 60-luvun harvaan huoltoasemaverkkoon maaseudulla. Helsingistä ei enää montaa huoltoasemaa löydy nykyisinkään. Melkein kaikki ovat kadonneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huoltoasemien tankit vanhenevat vuosi vuodelta, eikä niiden huoltaminen ainakaan halpene. Kannattamattomat vanhat säiliöt kaivetaan maasta pois, ennenkuin aiheuttavat vielä kalliimman vahingon. Uusia ei enää kannata hankkia. Asema kerrallaan lopettaa polttoaineiden jakelun, palataan 60-luvun harvaan huoltoasemaverkkoon maaseudulla. Helsingistä ei enää montaa huoltoasemaa löydy nykyisinkään. Melkein kaikki ovat kadonneet.
Eihän Helsingissä ole kuin varmaan noin 70 polttoaineasemaa. Siis pelkästään Helsingin puolella, lisää on Espoossa ja Vantaalla. Valtaosa polttoaineasemista on nykyään kylmäasemia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän Helsingissä ole kuin varmaan noin 70 polttoaineasemaa. Siis pelkästään Helsingin puolella, lisää on Espoossa ja Vantaalla. Valtaosa polttoaineasemista on nykyään kylmäasemia.
Korjaan... Itse asiassa niitä taitaa olla vielä tuotakin enemmän.
- Anonyymi
Jos bensa-asema on etäällä säännöllisistä ajoreiteistä, niin kanisteritankkauksen hyötysuhde on erinomainen.
- Anonyymi
Palveluasemia saattaa hyytyä, mutta kylmiä asemia kyllä riittää tulevaisuudessakin vaikka kuinka.
- Anonyymi
Rääkyvä aivoton sähköautofanaatikko ei ymmärrä paskaakaan huoltoasemien lopettamisen syistä. Suuri osa huoltoasemista lopettaa toimintansa, koska ihmiset eivät osta niiden ylihintaista ja paskaa ruokaansa ja niiden kaupatkin ovat kalliita. Useimmissa noista jätetään silti polttoaineen jakelu, se ei noissa yleensä pääty. Eli huoltoasema päättyy, mutta tilalle tulee kylmäasema. Kylmäasemien määrä ei ole vähentynyt. Useimmathan menevät vain tankkaamaan ja jatkaa sitten matkaansa.
Ja huoltoasemia on lopettanut joukoittain maaseudulta jo 1980-luvulla, ei tämä ole uusi asia. Lopettamisilla ei ole mitään tekemistä sähköautojen kanssa. Ja muuten, jos maaseudulla loppuu huoltoasema niin tilalle ei tule ikinä pikalatureita. Jos huoltoasema ei kannata niin ei kannata pikalaturitkaan.
Ja Teboilien lopettaminen johtuu boikotoinnista, ei sähköautoista. Jos väität sen johtuvan sähköautoista niin olet naurettavan typerä idiootti.
Ja polttoaineiden jakelua on laajasti niillä alueilla joissa ihmiset liikkuvat jopa 2040-luvulla.
Lisäksi tuo yksi uutinen Shell-asemien "katoamisesta" ei tarkoita noiden paikkojen lopettamista. Nimi vain vaihtuu Shellistä St1:ksi. Vain aivokuollut idiootti kuvittelee, että tuo tarkoittaa noiden lopettamista. St1:hän on omistanut Shellin tuotemerkin Suomessa jo pitkään.
Kannattaa muistaa, että Suomessa on täyssähköautoja vain 4% autokannasta. Ladattavissa hybrideissä on edelleen polttomoottori ja niitä tankataan silloin tällöin. On aika idioottimaista väittää, että joku minimaalinen 4% osuus autokannasta sulkisi joukoittain huoltoasemia. Noissa linkeissä oli monta keskellä maaseutua olevia huoltoasemia ja nuo alueet ovat muuttotappioalueita. Sieltä katoavat kaikki palvelut hiljalleen muutenkin eikä mitään tule tilalle, ei myöskään pikalatureita. - Anonyymi
Jos noita ABC asemia ja muita isoja kolosseja loppuu, niin syynä ei ole vain bensan myynnin väheneminen, vaan aseman palveluiden käytön vähäisyys, sillä jos kahvila/ravintola/elintarvikekauppa ei käy, niin eihän se voi kannattaa pelkällä bensanmyynnillä.
Kannattaisi hieman miettiä asioita ja lukea oikeasti mitä uutisissa kerrotaan, eikä asioiden ymmärtämisestäkään ole lainkaan haittaa. - Anonyymi
Kun se polttoaineen myyminen ei kannata nytkään, niin miten se kannattaa viiden vuoden päästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1185576Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744511756- 2001213
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk201199Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111183Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861063Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.48975- 64951
- 64906
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64856