huorin tekeminen elokuvaa katsoessa

Anonyymi-ap

Katsoin eilen yhden elokuvan missä oli kaunis näyttelijätär ja huomasin tuntevani himoa häntä kohtaan, raamattuhan sanoo että jos katsoo naista himoiten niin tekee jo huorin. Kaduin himoamista mutta hetken päästä himosin naista uudelleen kun jatkoin elokuvan katsomista. Miten pitää tehdä jos himoitsee peräkkäin ja vaikka pyytää anteeksi mutta himoaminen jatkuu?

14

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No ei kai tuo nyt niin paha juttu ole, kuin jos himoitsisit ja alkaisit tavoitella omaksesi veljesi, naapurisi tai muun lähimmäisesi vaimoa. Pitäisi aina muistaa pitää jalat maassa varsinkin näiden uskonnon lakiasioiden kanssa. Juutalaisuushan on hyvin käytännöllinen uskonto, eikä tuollainen sinun kohdallesi osunut satunnainen fantasiointi jonkin kuvaelman äärellä kaiketikaan johda käytännössä yhtään mihinkään.

• Anonyymi

Ja vaikka itse pitäisitkin sitä tekemääsi syntinä tai vaikka se olisikin syntiä, niin on kuitenkin silloinkin syytä muistaa, mitä Paavali kirjoitti Room. 7:14-25:

Me tiedämme, että laki on hengellinen. Minä sitä vastoin olen turmeltunut ihminen, synnin orjaksi myyty. En edes ymmärrä, mitä teen: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan. Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo, silloin myönnän, että laki on hyvä. Niinpä en enää teekään itse sitä, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti.

Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen. En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti. Huomaan siis, että minua hallitsee tällainen laki: haluan tehdä hyvää, mutta en pääse irti pahasta. Sisimmässäni minä iloiten hyväksyn Jumalan lain, mutta siinä, mitä teen, näen toteutuvan toisen lain, joka sotii sisimpäni lakia vastaan. Näin olen ruumiissani vaikuttavan synnin lain vanki.

Minä kurja ihminen! Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden! Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja vaikka itse pitäisitkin sitä tekemääsi syntinä tai vaikka se olisikin syntiä, niin on kuitenkin silloinkin syytä muistaa, mitä Paavali kirjoitti Room. 7:14-25:

Me tiedämme, että laki on hengellinen. Minä sitä vastoin olen turmeltunut ihminen, synnin orjaksi myyty. En edes ymmärrä, mitä teen: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan. Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo, silloin myönnän, että laki on hyvä. Niinpä en enää teekään itse sitä, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti.

Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen. En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti. Huomaan siis, että minua hallitsee tällainen laki: haluan tehdä hyvää, mutta en pääse irti pahasta. Sisimmässäni minä iloiten hyväksyn Jumalan lain, mutta siinä, mitä teen, näen toteutuvan toisen lain, joka sotii sisimpäni lakia vastaan. Näin olen ruumiissani vaikuttavan synnin lain vanki.

Minä kurja ihminen! Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden! Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia.

Ei Paavalilla tainnut olla himoa naiseen se yksi sisar nimeä en muista olisi halunnut mennä naimisiin mutta Paavali halusi yksin palvella Jeesusta. Synti hänen elämässään taisi koskea jotain muuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Paavalilla tainnut olla himoa naiseen se yksi sisar nimeä en muista olisi halunnut mennä naimisiin mutta Paavali halusi yksin palvella Jeesusta. Synti hänen elämässään taisi koskea jotain muuta.

No joka tapauksessa hän tässä yhteydessä kuitenkin puhuu nimenmaan ruumiissa vaikuttavista himoista:

Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain herättämät syntiset himot ja me kannoimme hedelmää kuolemalle. Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina.
        (Room. 7:5,6)

Ja kuin varmemmaksi vakuudeksi jatkaa vielä:

Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa. Hengen laki, joka antaa elämän Kristuksen Jeesuksen yhteydessä, on näet vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        (Room. 8:1,2)

Jos Kristus on teissä, teidän ruumiinne tosin on kuollut synnin vuoksi, mutta Henki luo elämää, koska teidät on tehty vanhurskaiksi. Jos siis teissä asuu Jumalan Henki, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, niin hän, joka herätti Kristuksen kuolleista, on tekevä eläviksi myös teidän kuolevaiset ruumiinne teissä asuvan Henkensä voimalla.
        (Room. 8:10,11)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No joka tapauksessa hän tässä yhteydessä kuitenkin puhuu nimenmaan ruumiissa vaikuttavista himoista:

Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain herättämät syntiset himot ja me kannoimme hedelmää kuolemalle. Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina.

Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa. Hengen laki, joka antaa elämän Kristuksen Jeesuksen yhteydessä, on näet vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

Jos Kristus on teissä, teidän ruumiinne tosin on kuollut synnin vuoksi, mutta Henki luo elämää, koska teidät on tehty vanhurskaiksi. Jos siis teissä asuu Jumalan Henki, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, niin hän, joka herätti Kristuksen kuolleista, on tekevä eläviksi myös teidän kuolevaiset ruumiinne teissä asuvan Henkensä voimalla.

On kai niitä muitakin himoja mistä sitä tietää mitä hän on sillä tarkoittanut voihan se olla esim ruoka?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se ihan itestään tapahdu ei aloituksen tekijän kannata jäädä märehtimään syntiinsä.
        Kun huomaa että jokin ei ole hyväksi jättää väliin eli ei katso.

• Anonyymi

Pitää muistella niitä, jotka kannattavat Israelin tekemiä sotarikoksia ja ajatella että tämä on synneistä pienin eikä edes syntiä, niin joku tätä varmasti puolustaa.

• Anonyymi

Tyypillinen luterilaisen aloitus. Uskosta et tiedä mittään.

• Anonyymi

Ihmisellä on kaksi erilaista aivopuoliskoa. Esteettinen ja eettinen. Usein tuo estetiikan viehätysvoima on suurempi. Jeesus kehotti tekemään jotakin oikealle silmälle ja oikealle kädelle. HEITTÄMÄÄN NE POIS JOS NE VIETTELEE.

Muslimit yrittää heittää pois oikean käden muussa kuin ruokailussa. He ovat valinneet käytännössä toteuttaa oikean käden pois heittämisen käyttämällä vasempaa kättään moniin asioihin epäpuhtaisiin ja oikeaa vain pyhiin.

Myös on niin että lukusuunta vasemmalta oikealle vai oikealta vasemmalle saattaa vaikuttaa siihen kumpi aivopuolisko hallitsee.

Itse tiedän kykeneväni heittämään pois television, cd levyt ja kuvakirjat mutta en enää tee niin. Heitin pois aiemmin kolme kertaa mutta ei se vaikuttanut hyvin. Ei Jumala lähentynyt vaan etääntyi.

Olin 2004-2013 celibaatissa täysin mutta se aika oli hedelmättömin ja ymmärtämättömin aika elämässäni. Sillä rakkaus rakentaa kaiken, rakkaus ei pidä kirjaa pahasta, rakkaudessa ei ole mitään pelkoa.....

Myös 980-1470 aioni joka oli luostareiden aikaa oli hedelmätön ja kuiva maailmanhistoriassa. Tulikin musta surma joka leikkasi kuivat oksat pois. Sen jälkeen alkoi renessanssi jossa rakkaus, taide, Äly, viisaus, musiikki rakensi kaiken.

Pitäisikö minun mielestänne takaisin celibaattiin mennä sekä heittää kuvat pois. Tiedän sen hedelmättömyyden määrän ja sen etääntymisen Jumalasta johon se johtaa. Mutta olen valmis siihen kuultuanne perustelunne.....

• Anonyymi

Onko niitä ohjelmia pakko katsoa?

• Anonyymi

Samat ongelmat kai vaivaavat viimeistään (lämpötiloista riippuen) kuukauden-kahden päästä kun kesämekot ja lyhyet hameet ilmestyvät katukuvaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samat ongelmat kai vaivaavat viimeistään (lämpötiloista riippuen) kuukauden-kahden päästä kun kesämekot ja lyhyet hameet ilmestyvät katukuvaan.

Ei kai siinä mitään väärää ole jos katsoo kaunista tai komeaa miestä mutta ei pakko ole alkaa himoitsemaan. Siinäkin voi jarruttaa itseään

• Anonyymi

Ei uskovilla ole nykymaailmassa mitään sääntöjä tai lakeja. Kaikki käy kun vain hyvä selitys keksitään. Syntejä puolustellaan.

• Anonyymi

Ei kaunista naista katsominen ole syntiä mutta jos alkaa himoitsemaan se on.
      Siinä sulle sääntöä olet sitte uskossa tai et.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      16
      2356
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1261
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      897
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      135
      828
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      821
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      797
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      766
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      735
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      722
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      673
    Aihe