Tänä vuonna (2025) on käytettynä maahantuoduista henkilöautoista 79 % on ollut ladattavia autoja.

Anonyymi-ap

Niistä...

Täyssähköautoja 5.079
Ladattavia hybridejä, bensiini/Sähkö 3.113
Ladattavia hybridejä, diesel/sähkö 159
Yhteensä 8.351 sähköautoa.

Maahan on käytettynä tuotu tänä vuonna yhteensä10.601 eri käyttövoimilla toimivaa henkilöautoaautoa.

Tuosta määrästä 8.351 sähköautoa on 79 %.
Maaliskuun osalta lukema oli noussut jo 82 %:iin.

Tiedot 4.4.2025 mukaan:

https://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Kaytettyna_maahantuodut/030_yksmaah_tau_103.px/table/tableViewLayout2/?loadedQueryId=c1bb170b-215e-4bd9-bd13-b65e8067fa96&timeType=from&timeValue=2014

83

673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tammi-maaliskuussa ulkomailta tuotiin vain 1.330 bensalla toimivaa ja 847 dieselillä toimivaa henkilöautoa. Olemattoman pieni määrä, kun henkilöautoja tuotiin yhteensä kaikkiaan 10.601.

      • Anonyymi

        Tuotiin noin vähän kun kukaan ei enää osta niitä.


      • Anonyymi

        Ja koska Suomen autokanta on 2,8 miljoonaa niin tuo 8.351 autoa 3 kuukaudessa tarkoittaisi, että autokanta vaihtuisi 1000 kuukaudessa eli 83 vuodessa. Tietenkin tuohon päälle tulee vielä uudet autot. Eli vaikka kuinka höpötetään niin autokannan vaihtuminen vie vähintään 40 vuotta.

        Lisäksi ladattavat hybridit eivät ole sähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja koska Suomen autokanta on 2,8 miljoonaa niin tuo 8.351 autoa 3 kuukaudessa tarkoittaisi, että autokanta vaihtuisi 1000 kuukaudessa eli 83 vuodessa. Tietenkin tuohon päälle tulee vielä uudet autot. Eli vaikka kuinka höpötetään niin autokannan vaihtuminen vie vähintään 40 vuotta.

        Lisäksi ladattavat hybridit eivät ole sähköautoja.

        Lisäksi ensirekisreröinneistä 59 % on ladattavia, joten autokanta sähköautoistuu nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi ensirekisreröinneistä 59 % on ladattavia, joten autokanta sähköautoistuu nopeasti.

        Vaikka prosentti on suuri niin luvut ovat pieniä. Lisäksi määrät ovat pienentyneet vuodesta 2023. Kuten totesin niin nykyisillä määrillä sähköistymiseen menee useita kymmeniä vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka prosentti on suuri niin luvut ovat pieniä. Lisäksi määrät ovat pienentyneet vuodesta 2023. Kuten totesin niin nykyisillä määrillä sähköistymiseen menee useita kymmeniä vuosia.

        20 vuodessa ovat nykyiset autot käytännössä loppuun käytettyjä, ja silloin on käytössä jo toinen autokanta. Se tulee olemaan sähköautopainotteinen. Polttiksia toki tarvitaan maksamaam ne kovemmat verot tuolloinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        20 vuodessa ovat nykyiset autot käytännössä loppuun käytettyjä, ja silloin on käytössä jo toinen autokanta. Se tulee olemaan sähköautopainotteinen. Polttiksia toki tarvitaan maksamaam ne kovemmat verot tuolloinkin.

        Nykyisillä autoilla ajetaan paljon kauemmin kuin 20 vuotta, pikemminkin 30-40 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyisillä autoilla ajetaan paljon kauemmin kuin 20 vuotta, pikemminkin 30-40 vuotta.

        Paljonko näet 80- tai 90-luvun autoja liikenteessä? Ne harvat ovat niitä loppuun ajettuja ruostepommeja, joita harsitaan kasaan vuosittain katsastukseen. Yhtään ylimääräisiä euroja eo niiden ylläpitoon käytetä.


    • Anonyymi

      Onpa tuotu valtava lukumäärä sähköautoja. Prosenttikin on kova suuresta kaikkiaan tuotujen määrästä.

      • Anonyymi

        Taistelu sähköautoja vastaan ei ole ollenkaan tuottanut tulosta.


      • Anonyymi

        Tuo on minimaalisen pieni määrä verrattuna autokantaan. Tällä tahdilla enemmistöllä on sähköauto korkeintaan 40 vuoden päästä. Siis vaikka lasketaan mukaan uusien autojen myynnit.

        Lisäksi yli 92% käytettynä ostetuista autoista ovat suomalaisia. Nämä ulkomailta tuodut käytetyt autot ylipäätään on alle 8% käytettyjen autojen myynnistä. Useimpien ihmisten tuttavapiirissä ei ole yhtäkään joka olisi ostanut autonsa ulkomailta.

        Ja ladattavat hybridit eivät ole sähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on minimaalisen pieni määrä verrattuna autokantaan. Tällä tahdilla enemmistöllä on sähköauto korkeintaan 40 vuoden päästä. Siis vaikka lasketaan mukaan uusien autojen myynnit.

        Lisäksi yli 92% käytettynä ostetuista autoista ovat suomalaisia. Nämä ulkomailta tuodut käytetyt autot ylipäätään on alle 8% käytettyjen autojen myynnistä. Useimpien ihmisten tuttavapiirissä ei ole yhtäkään joka olisi ostanut autonsa ulkomailta.

        Ja ladattavat hybridit eivät ole sähköautoja.

        Miksi puhut autokannasta. Sekö on sinun elinkeinollesi tärkeä. Prosentit ja niiden kasvu osoittavat, että pian kakki ostettavat autot ovat ladattavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi puhut autokannasta. Sekö on sinun elinkeinollesi tärkeä. Prosentit ja niiden kasvu osoittavat, että pian kakki ostettavat autot ovat ladattavia.

        Autokanta merkitsee hyvinkin paljon eikä sitä voi ohittaa. Jos enemmistö ajaa polttiksilla niin ne myös menevät käytettynä helposti myyntiin.

        "Prosentit ja niiden kasvu osoittavat, että pian kakki ostettavat autot ovat ladattavia."

        Prosenteista höpöttävät ovat idiootteja. Määrät ovat tärkeämpiä ja esimerkiksi uusien autojen rekisteröinnit ovat puolittuneet Jopa uusien sähköautojen rekisteröinnit ovat vähentyneet vuoden 2023 lukemista. Sähköautojen myyntien kasvu on jo päättynyt ja nykyisellä tahdilla menee kymmeniä vuosia siihen, että enemmistö ajaa sähköautoilla.

        Ja valtaosa Suomessa ostaa autonsa käytettynä ja käytettyjen autojen puolella polttikset ovat ylivoimaisessa johdossa. Käytettyjen autojen myyntien top 20 -listallakaan ei ole ainuttakaan sähköautoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autokanta merkitsee hyvinkin paljon eikä sitä voi ohittaa. Jos enemmistö ajaa polttiksilla niin ne myös menevät käytettynä helposti myyntiin.

        "Prosentit ja niiden kasvu osoittavat, että pian kakki ostettavat autot ovat ladattavia."

        Prosenteista höpöttävät ovat idiootteja. Määrät ovat tärkeämpiä ja esimerkiksi uusien autojen rekisteröinnit ovat puolittuneet Jopa uusien sähköautojen rekisteröinnit ovat vähentyneet vuoden 2023 lukemista. Sähköautojen myyntien kasvu on jo päättynyt ja nykyisellä tahdilla menee kymmeniä vuosia siihen, että enemmistö ajaa sähköautoilla.

        Ja valtaosa Suomessa ostaa autonsa käytettynä ja käytettyjen autojen puolella polttikset ovat ylivoimaisessa johdossa. Käytettyjen autojen myyntien top 20 -listallakaan ei ole ainuttakaan sähköautoa.

        Katso myös ne valtavat lukumäärät, jitka on ylhäällä luettavissa älökä höpötä prosenteista.

        Jos prosentti on 80 niin silloin lukumääräkin on valtava.

        Mitä ihmettä sinä selität?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autokanta merkitsee hyvinkin paljon eikä sitä voi ohittaa. Jos enemmistö ajaa polttiksilla niin ne myös menevät käytettynä helposti myyntiin.

        "Prosentit ja niiden kasvu osoittavat, että pian kakki ostettavat autot ovat ladattavia."

        Prosenteista höpöttävät ovat idiootteja. Määrät ovat tärkeämpiä ja esimerkiksi uusien autojen rekisteröinnit ovat puolittuneet Jopa uusien sähköautojen rekisteröinnit ovat vähentyneet vuoden 2023 lukemista. Sähköautojen myyntien kasvu on jo päättynyt ja nykyisellä tahdilla menee kymmeniä vuosia siihen, että enemmistö ajaa sähköautoilla.

        Ja valtaosa Suomessa ostaa autonsa käytettynä ja käytettyjen autojen puolella polttikset ovat ylivoimaisessa johdossa. Käytettyjen autojen myyntien top 20 -listallakaan ei ole ainuttakaan sähköautoa.

        Hänellä näkyy olevan tuskaista ja katkeraa hyväksyä totuus, että aika pian kaikki sekä uutena että käytettynä rekisteröitävät autot ovat ladattavia.

        Siinö ei sitten tarvitsee lukumäärästä vängätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso myös ne valtavat lukumäärät, jitka on ylhäällä luettavissa älökä höpötä prosenteista.

        Jos prosentti on 80 niin silloin lukumääräkin on valtava.

        Mitä ihmettä sinä selität?

        Kun uusien autojen ostot ovat romahtaneet puoleen aiemmasta niin silloin prosentit merkitsevät paljon vähemmän. Eikä tuota romahdusta ole pystynyt korvaamaan käytettyjen autojen tuontikaan. Edelleenkin nykyään myydään sähköautoja vähemmän kuin vuonna 2023. Sähköautojen myyntien kasvu päättyi jo kaksi vuotta sitten.

        Nuo "valtavat" lukemat tarkoittavat, että enemmistö suomalaisista ajaa polttiksilla vielä kymmeniä vuosia. Mitä sähköautobuumia ei ole olemassa.

        "Jos prosentti on 80 niin silloin lukumääräkin on valtava."

        Ei ole verrattuna autokantaan, koska ulkomailta tuotavat käytetyt autot ovat lähinnä pienen porukan tuohua. Yli 92% käytetyistä autoista ostetaan kotimaasta.

        Prosenteilla ei ole paskankaan väliä, kun määrät silti laskevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänellä näkyy olevan tuskaista ja katkeraa hyväksyä totuus, että aika pian kaikki sekä uutena että käytettynä rekisteröitävät autot ovat ladattavia.

        Siinö ei sitten tarvitsee lukumäärästä vängätä.

        Eipä sitä haluta puhua lukumääristä, koska uusien autojen myynti on lähes tulkoon kuollut. Tai ainakin nyt ollaan 90-luvun laman lukemissa. Jos/kun myyntien määrä laskee niin seuraavaksi ollaan 70-luvun lukemissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso myös ne valtavat lukumäärät, jitka on ylhäällä luettavissa älökä höpötä prosenteista.

        Jos prosentti on 80 niin silloin lukumääräkin on valtava.

        Mitä ihmettä sinä selität?

        Nuo lukumäärät ovat minimaaliset pieniä verrattuna autokantaan. Oikeasti nuo luvut todistavat vain sen, että enemmistö ajaa polttiksilla myös 2040-luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun uusien autojen ostot ovat romahtaneet puoleen aiemmasta niin silloin prosentit merkitsevät paljon vähemmän. Eikä tuota romahdusta ole pystynyt korvaamaan käytettyjen autojen tuontikaan. Edelleenkin nykyään myydään sähköautoja vähemmän kuin vuonna 2023. Sähköautojen myyntien kasvu päättyi jo kaksi vuotta sitten.

        Nuo "valtavat" lukemat tarkoittavat, että enemmistö suomalaisista ajaa polttiksilla vielä kymmeniä vuosia. Mitä sähköautobuumia ei ole olemassa.

        "Jos prosentti on 80 niin silloin lukumääräkin on valtava."

        Ei ole verrattuna autokantaan, koska ulkomailta tuotavat käytetyt autot ovat lähinnä pienen porukan tuohua. Yli 92% käytetyistä autoista ostetaan kotimaasta.

        Prosenteilla ei ole paskankaan väliä, kun määrät silti laskevat.

        Katso myös ne valtavat lukumäärät, jitka on ylhäällä luettavissa älökä höpötä prosenteista.

        Jos prosentti on 80 niin silloin lukumääräkin on valtava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso myös ne valtavat lukumäärät, jitka on ylhäällä luettavissa älökä höpötä prosenteista.

        Jos prosentti on 80 niin silloin lukumääräkin on valtava.

        Sä et vaan pysty tajuamaan . Juu , on se prosetti osuus iso juu , mutta kun myyntimäärät on mitättömiä niin autokanta uudistuu 40 vuodessa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on minimaalisen pieni määrä verrattuna autokantaan. Tällä tahdilla enemmistöllä on sähköauto korkeintaan 40 vuoden päästä. Siis vaikka lasketaan mukaan uusien autojen myynnit.

        Lisäksi yli 92% käytettynä ostetuista autoista ovat suomalaisia. Nämä ulkomailta tuodut käytetyt autot ylipäätään on alle 8% käytettyjen autojen myynnistä. Useimpien ihmisten tuttavapiirissä ei ole yhtäkään joka olisi ostanut autonsa ulkomailta.

        Ja ladattavat hybridit eivät ole sähköautoja.

        Ei niitä autoja tarvitse itse ulkomailta hakea. Useampikin yritys tuo niitä maahan ja kauppaa niitä täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun uusien autojen ostot ovat romahtaneet puoleen aiemmasta niin silloin prosentit merkitsevät paljon vähemmän. Eikä tuota romahdusta ole pystynyt korvaamaan käytettyjen autojen tuontikaan. Edelleenkin nykyään myydään sähköautoja vähemmän kuin vuonna 2023. Sähköautojen myyntien kasvu päättyi jo kaksi vuotta sitten.

        Nuo "valtavat" lukemat tarkoittavat, että enemmistö suomalaisista ajaa polttiksilla vielä kymmeniä vuosia. Mitä sähköautobuumia ei ole olemassa.

        "Jos prosentti on 80 niin silloin lukumääräkin on valtava."

        Ei ole verrattuna autokantaan, koska ulkomailta tuotavat käytetyt autot ovat lähinnä pienen porukan tuohua. Yli 92% käytetyistä autoista ostetaan kotimaasta.

        Prosenteilla ei ole paskankaan väliä, kun määrät silti laskevat.

        Tuontiautot eivät ole pienen porukan juttu, vaan suurin Suomen autokantaa uudistava kanava. Se on useammankin liikeketjun liikeidea, tuodaan maahan käytettyjä autoja, joita ei maasta muuten riitä myyntiin. Minäkin olen ostanut Suomesta kaksi käytettyinä tuotua ladattavaa autoa, edellisen plugarin ja nykyisen sähköauton. Niitä ei ole koskaan ensirekisteröity Suomeen, vaan rekisteröity uudelleen. Näitä tuontiautoja myydään paljon enemmän, kuin uusia. Niistä suutin osa on ladattavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuontiautot eivät ole pienen porukan juttu, vaan suurin Suomen autokantaa uudistava kanava. Se on useammankin liikeketjun liikeidea, tuodaan maahan käytettyjä autoja, joita ei maasta muuten riitä myyntiin. Minäkin olen ostanut Suomesta kaksi käytettyinä tuotua ladattavaa autoa, edellisen plugarin ja nykyisen sähköauton. Niitä ei ole koskaan ensirekisteröity Suomeen, vaan rekisteröity uudelleen. Näitä tuontiautoja myydään paljon enemmän, kuin uusia. Niistä suutin osa on ladattavia.

        Ja silti käytettyjen tuontiautojen myynti on pikkuista verrattuna normaaliin käytettyjen autojen myyntiin. Eikä tuontiautojen myynti ole kasvanut yhtään viimeiseen 6 vuoteen.

        "Näitä tuontiautoja myydään paljon enemmän, kuin uusia."

        Tuo ei ole häävi saavutus, kun uusien autojen markkina on lähes kuollut. Ainoa syy miksi tuontiautoja myydään enemmän on se, että uusien autojen myynti on romahtanut. Tuontiautojen myyntimäärät ei ole kasvanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä autoja tarvitse itse ulkomailta hakea. Useampikin yritys tuo niitä maahan ja kauppaa niitä täällä.

        Ehkä yritykset tuovat niitä, mutta niiden myynti on silti minimaalisen pientä koko käytettyjen autojen markkinassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuontiautot eivät ole pienen porukan juttu, vaan suurin Suomen autokantaa uudistava kanava. Se on useammankin liikeketjun liikeidea, tuodaan maahan käytettyjä autoja, joita ei maasta muuten riitä myyntiin. Minäkin olen ostanut Suomesta kaksi käytettyinä tuotua ladattavaa autoa, edellisen plugarin ja nykyisen sähköauton. Niitä ei ole koskaan ensirekisteröity Suomeen, vaan rekisteröity uudelleen. Näitä tuontiautoja myydään paljon enemmän, kuin uusia. Niistä suutin osa on ladattavia.

        "Tuontiautot eivät ole pienen porukan juttu, vaan suurin Suomen autokantaa uudistava kanava."

        Silti tuontiautoilla autokannan uudistaminen vie yli 50 vuotta. Ja edelleenkin käytetyistä autoista alle 8% on ulkomailta tuotuja, määrissä tuontiautojen osuus on vähäinen. Eikä tuontiautojen myynti ole myöskään kasvanut 6 vuoteen. Tuontiautojen myynnin huippuvuosi on edelleenkin 2019.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuontiautot eivät ole pienen porukan juttu, vaan suurin Suomen autokantaa uudistava kanava. Se on useammankin liikeketjun liikeidea, tuodaan maahan käytettyjä autoja, joita ei maasta muuten riitä myyntiin. Minäkin olen ostanut Suomesta kaksi käytettyinä tuotua ladattavaa autoa, edellisen plugarin ja nykyisen sähköauton. Niitä ei ole koskaan ensirekisteröity Suomeen, vaan rekisteröity uudelleen. Näitä tuontiautoja myydään paljon enemmän, kuin uusia. Niistä suutin osa on ladattavia.

        "Näitä tuontiautoja myydään paljon enemmän, kuin uusia."

        Tämä on valetta. Tuontiautoja myydään puolet vähemmän kuin uusia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti käytettyjen tuontiautojen myynti on pikkuista verrattuna normaaliin käytettyjen autojen myyntiin. Eikä tuontiautojen myynti ole kasvanut yhtään viimeiseen 6 vuoteen.

        "Näitä tuontiautoja myydään paljon enemmän, kuin uusia."

        Tuo ei ole häävi saavutus, kun uusien autojen markkina on lähes kuollut. Ainoa syy miksi tuontiautoja myydään enemmän on se, että uusien autojen myynti on romahtanut. Tuontiautojen myyntimäärät ei ole kasvanut.

        Se käytetty suomiauto, joka kiertää omistajalta toiselle, ei vaikuta mitään autokantaan. Se pysyy muuttumattomana. Tuotu käytetty auto lisää autokantaan yhden auton lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti käytettyjen tuontiautojen myynti on pikkuista verrattuna normaaliin käytettyjen autojen myyntiin. Eikä tuontiautojen myynti ole kasvanut yhtään viimeiseen 6 vuoteen.

        "Näitä tuontiautoja myydään paljon enemmän, kuin uusia."

        Tuo ei ole häävi saavutus, kun uusien autojen markkina on lähes kuollut. Ainoa syy miksi tuontiautoja myydään enemmän on se, että uusien autojen myynti on romahtanut. Tuontiautojen myyntimäärät ei ole kasvanut.

        Se, että Suomeen rekisteröity auto vaihtaa omistajaa, ei vaikuta autokantaan millään tavalla, se on vain yksi myyntitapahtuma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti käytettyjen tuontiautojen myynti on pikkuista verrattuna normaaliin käytettyjen autojen myyntiin. Eikä tuontiautojen myynti ole kasvanut yhtään viimeiseen 6 vuoteen.

        "Näitä tuontiautoja myydään paljon enemmän, kuin uusia."

        Tuo ei ole häävi saavutus, kun uusien autojen markkina on lähes kuollut. Ainoa syy miksi tuontiautoja myydään enemmän on se, että uusien autojen myynti on romahtanut. Tuontiautojen myyntimäärät ei ole kasvanut.

        Suomalaisen käytetyn auton myynti toiselle suomalaiselle ei vaikuta mitenkään autokantaan. Jokainen käytettynä tuotu auto lisää sitä.


    • Anonyymi

      Sähköauton pulmana on edelleen kehittymätön akusto johon on sitoutunut paljon massaa ja kokoa sekä pääomaa ??

      Akuston vaihto maksaa kymmeniä tuhansia Euroja !?

      • Anonyymi

        Oletkohan sinä aivan terve??


    • Anonyymi

      Kukaan ei osta pian bensalla ja dieselillä toimivaa autoa. Näin paljon on tuotu alkuvuonna:

      Täyssähköautoja 5.079
      Ladattavia hybridejä, bensiini/Sähkö 3.113
      Ladattavia hybridejä, diesel/sähkö 159
      Yhteensä 8.351 sähköautoa.

      Maahan on käytettynä tuotu tänä vuonna yhteensä10.601 eri käyttövoimilla toimivaa henkilöautoautoa.

    • Anonyymi

      Ladattava on täysin turha keksintö.
      Jos haluat iskeä kätesi paskaan ja menettää rahasi osta hybridi.
      Autoliikkeitä menee valtavasti nurin, ellei asiakkailta saada korjausten myötä hirveet määrät rahaa.
      Joko bensa, diesel tai täyssähkö kannattaa hankkia.

      • Anonyymi

        hybridit ovat kaikkein ongelmallisimpia ja vanhemmiten vain romutuspalkkion arvoisia .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hybridit ovat kaikkein ongelmallisimpia ja vanhemmiten vain romutuspalkkion arvoisia .

        No, pitkällä tähtäimellä kaikki autot ovat vain romutuspalkkion arvoisia. Tosin mitään romutuspalkkiota ei tällä hetkellä ole, jos ei sitten tarkoiteta romuttamon maksamaa hintaa.


    • Anonyymi

      Kolmessa kuukaudessa tyoto 8.300 ladattavaa. Hirveä määrä. Ei ihme ettei uusien kauppa käy.

      • Anonyymi

        Kahdeksantuhatta kolmesataa. Hirveä määrä.


      • Anonyymi

        On se suuri määrä ja prosenttiosuus myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahdeksantuhatta kolmesataa. Hirveä määrä.

        Ainoastaan 0,3% autokannasta 3 kuukaudessa eli tuolla vauhdilla menisi 83 vuotta autokannan vaihtumiseen.


    • Anonyymi

      Lähes kolmetuhatta ladattavaa autoa kuukaudessa. Ei ihme ettei uusia saada kaupaksi.

      • Anonyymi

        Kukaan ei osaa sanoa tuota totuutta ääneen.


    • Anonyymi

      Mahantuotu auto on vain maahantuotu ei myyty. Ja kukaan ei kohta osta hybridejä ainakaan kun takuu loppu kiitos Kokkolan autohuollon joka tehnyt hyviä videoita hybridien korjaus kuluista. Pitää myös katsoa tarkemmin myytyjen autojen ostaja kuntaa sillä yritykset pois ne ostaa sähköautoja statuksen vuoksi ja verovähennysten vuoksi kun saavat ne ilman ALV:tä eli 25€% halvemmalla + saavat koko hinnan firman vähennyksiin ja jos katsoo alkuvuoden menekkiä pitää muistaa että yritykset tekee veroilmoitukset maalis-huhtikuussa ja sitä ennen ostetut ajokit menee viime vuoden tilinpäätökseen.

      • Anonyymi

        Etkö sinä katsonut sieltä tilastosta, että myyntivarasto on lähes tyhjä, vaikka maahan on tuotu tänä vuonna 8300 ladattavaa henkilöautoa.


    • Anonyymi

      Aloitus kertoo, että sähköautot ovat kovassa suosiossa. Todella kova lukema.

      • Anonyymi

        Kysyntä on niin kovaa. niin autoliikkeillä on ostoasiamiehet Saksassa ja Ruotsissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyntä on niin kovaa. niin autoliikkeillä on ostoasiamiehet Saksassa ja Ruotsissa.

        Näin se vaaka kallistuu.


    • Anonyymi

      Vai ei se kauppa käy. Lue ketjun otsikko.

      • Anonyymi

        Niin se jaksaa väittää kaikkea totuutta vastaan.


    • Anonyymi

      Tuo lukema on kova osoitus sähköautojen suosiosta.

      • Anonyymi

        Noilla lukemilla kestää yli 40 vuotta, että enemmistö ajaa sähköautoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noilla lukemilla kestää yli 40 vuotta, että enemmistö ajaa sähköautoilla.

        Ne lukemat kylläkin ovat kaksinkertaistuneet joka vuosi, joten ei kestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne lukemat kylläkin ovat kaksinkertaistuneet joka vuosi, joten ei kestä.

        Lukemat eivät ole kaksinkertaistuneet Suomessa enää moneen vuoteen eikä tule enää koskaan kaksinkertaistumaan. Uusissa autoissa ollaan edelleen jopa vuoden 2023 lukujen alle. Sähköautojen myyntien kasvu on päättynyt.

        Eikä tuo ole edes mahdollista, koska autojen myynti ei tule nousemaan missään vaiheessa. Suomessa uusien autojen maksimimyynti on noin 80 000 autoa vuodessa eikä se tule siitä nousemaan tulevaisuudessa (pikemminkin myyntimäärät laskevat). Vaikka kaikki uudet autot olisivat sähköautoja niin tuota enempää niitä ei vuodessa tulla myymään. Ja todellisuudessa polttomoottoriautoja myydään uutena vielä pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukemat eivät ole kaksinkertaistuneet Suomessa enää moneen vuoteen eikä tule enää koskaan kaksinkertaistumaan. Uusissa autoissa ollaan edelleen jopa vuoden 2023 lukujen alle. Sähköautojen myyntien kasvu on päättynyt.

        Eikä tuo ole edes mahdollista, koska autojen myynti ei tule nousemaan missään vaiheessa. Suomessa uusien autojen maksimimyynti on noin 80 000 autoa vuodessa eikä se tule siitä nousemaan tulevaisuudessa (pikemminkin myyntimäärät laskevat). Vaikka kaikki uudet autot olisivat sähköautoja niin tuota enempää niitä ei vuodessa tulla myymään. Ja todellisuudessa polttomoottoriautoja myydään uutena vielä pitkään.

        Uusien autojen keskihinnan kasvu vaikeuttaa niiden myyntiä. Sille ei sähkisuskovainen voi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noilla lukemilla kestää yli 40 vuotta, että enemmistö ajaa sähköautoilla.

        Kannattaa muistaa, että melkein kaikki nyt liikenteessä olevat autot on romutettu 25 vuoden kuluttua, eikä niillä lopuilla ole enää mitään arvoa. Nyt ollaa jo lähellä sitä taitetta, jossa polttisten haluttavuus kääntyy jyrkkään laskuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa muistaa, että melkein kaikki nyt liikenteessä olevat autot on romutettu 25 vuoden kuluttua, eikä niillä lopuilla ole enää mitään arvoa. Nyt ollaa jo lähellä sitä taitetta, jossa polttisten haluttavuus kääntyy jyrkkään laskuun.

        Polttiksia on vielä paljon 25 vuoden päästäkin, etenkin kun edelleen myydään polttiksia. Kannattaa muistaa, että romutusikä on pian KESKIMÄÄRIN 25 vuotta. Ja tämä siis tarkoittaa, että noin puolella autoista ajetaan kauemmin kuin 25 vuotta. Monilla autoilla tullaan ajamaan yli 30 vuotta ja joillain jopa yli 40 vuotta.


    • Anonyymi

      Vai on se kasvu pysähtynyt. Ei tuo siltä näytä.

      • Anonyymi

        Tilastot näyttävät, että kasvu on pysähtynyt. Aloituksen luvutkin ovat samalla tasolla kuin vuonna 2023.


    • Anonyymi

      Sähköautokannan kasvu perustuu pääosin käytettynä maahantuotuihin sähköautoihin. Uusien myynti takertelee.

      • Anonyymi

        Ihmisten tilanne ja epävarmuus työstä ratkaisee. Se näkyy käytettyjen autojen kauppana.


      • Anonyymi

        Uusien autojen myynti yleensäkin takeltelee,


    • Anonyymi

      sfdghjfkl

    • Anonyymi

      Sattuuko aloituksen totuus pahasti.

      • Anonyymi

        Sattuuhan se polttopelleen tosi pahasti.


    • Anonyymi

      Aloituksen totuus kertoo paljon siitä mihin olemme menossa. Hyvä näin.

      • Anonyymi

        Suunta on selvä ja rajun vauhdikas.


    • Anonyymi

      Nekö ovat nuo 8400 autoa jääneet liikkeisiin seisomaan. Ei ole. Siellä ei ole edes sinulle myytävää. Käytettynä maahantuotava autokin täytyy tilata jotta saat sen.

      • Anonyymi

        Todellakin myyntivarastossa on todella vähän autoja.


    • Anonyymi

      Komeita lukemia. Varmaan dieselmiestä itkettää.

    • Anonyymi

      Ostat käytetyn sähköauton, ajat sillä vaikka 5 vuotta niin minkä arvoinen se on ja kuka sen haluaa. Saako vaihdossa mitään kun automyyjä vetoaa takuun loppumiseen?

    • Anonyymi

      Täällä hehkutetaan jatkuvasti, miten hirveästi sähköautojen kauppa kasvaa ympäri maailmaa. On se kumma, etteivät ne käytetyt mene kaupaksi alkuperäisissä ostomaissa vaan täytyy työntää Suomeen loppusijoitukseen. Luulisi että niistä kilpaillaan.

      • Anonyymi

        Vuokra- ja leasingkäytössä olleista autoista kuoritaan kermat päältä ja sitten niistä halutaan eroon. Siihen tarkoitukseen Suomi sopii erittäin hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuokra- ja leasingkäytössä olleista autoista kuoritaan kermat päältä ja sitten niistä halutaan eroon. Siihen tarkoitukseen Suomi sopii erittäin hyvin.

        Suomalaiselle kelpaa, jos saa halvalla.


    • Anonyymi

      Mukava katsella näitä suuria lukuja sähköautojen suosiosta.

      • Anonyymi

        Ne kertovat paljon ihmiselle joka on autokaupoille menossa.


    • Anonyymi

      Tämän ketjun otsikko kertoo tulevista automarkkinoista kaiken. Niin käytettyjen kuin uusienkin osalta.

      • Anonyymi

        Ei se EU polttomoottoriautoja kiellä, vaan ihmiset eivät enää osta niitä vuoden 2030 jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se EU polttomoottoriautoja kiellä, vaan ihmiset eivät enää osta niitä vuoden 2030 jälkeen.

        Ainakin muualla EU:ssa myydään edelleen lähinnä uusia polttomoottoriautoja. On täysin harhaista ja naurettavan typerää kuvitella että uusien polttisten myynti päättyisi vuonna 2030. Ja käytettyjen polttisten myynti ei pääty edes ennen vuotta 2050.


    • Anonyymi

      Joku on niin jäljessä ajasta että pitää 8300 auton määrää pienenä.

      • Anonyymi

        Bensan nuuhkiminen tyhmistää.


    • Anonyymi

      Itke lisää vetypelle.

      • Anonyymi

        Cetypellen viestit on näköjään kaikki poistettu.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Cetypellen viestit on näköjään kaikki poistettu.

        Niinkö meinaat


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

      Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      80
      1916
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

      Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1768
    3. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

      Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      360
      1645
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

      Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      169
      1453
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

      Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1330
    6. Mitä vastaisit

      Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      67
      1310
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

      Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      70
      1243
    8. Vihjeketju naisille

      Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      63
      1179
    9. KIIKKUSTUOLI

      Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      100
      1087
    10. Kuljettajasi oy konkurssi?!

      Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?
      Iisalmi
      14
      1063
    Aihe