Kysymys oli että mitä tarkoittaa: Jumala antaa teille kaiken mitä uskossa anotte. Turunen sanoi että periaatteessa tämä on näin. Kaiken mitä uskossa anotte sen saatte. Mutta emme aina saa KOSKA USKOMME ON AINA NIIN HEIKKO ettei täytä kunnon uskomisen kriteeriteita. Mutta JuMala VOI joskus lahjoittaa niin paljon uskoa meille että sitä on tarpeeksi saamiseen. Sanoo Pasi.
Minusta tämä on uusi tulkinta. Koska Turunenkin sanoi että ei hänen uskonsa riitä saamiseen. Mutta tällä on hyvä selittää miksi joku asia ei toteudu.
Esim minulla on tappava tauti ellen hoida sitä. En ole parantunut
. Ja syynhan Turunen kertoo. En ole saanut tarpeeksi usko lahjaa..
TMV: Turusen tulkinta
64
329
Vastaukset
- Anonyymi
Tällä on todella helppo selittää mikset saa mitä rukoilee.
Onkohan tää Turunen hupi ukko vaan?🤡
- Anonyymi
Ei mutta aloittaja on!
- Anonyymi
Pasi on mukava mies. Tykkään sen opetuksista tosi paljon. Puhuu selkeästi ja asiallisesti ja tietää paljon kristinuskosta eikä ole liberaali hössö.
- Anonyymi
Mutta sen selitykset on sen tekemiä
- Anonyymi
Kyllä hän on liian liberaali huntuhommissa. Ks. Alla. Jos Pasi olisi sanonut nyt huivit päähän olisi naiset sitä tehneet.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä Turusesta, hän on erittäin selkeä Raamatun opettaja, toimittaja, kirjoittaja.
Hän kokosi ja oli yhtenä kirjoittajana mm. Jumalan sana- inspiroitu ja erehtymätön teoksessa.
Teos kertoo Raamatun muodostumisesta nykyiseen muotoonsa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen samaa mieltä Turusesta, hän on erittäin selkeä Raamatun opettaja, toimittaja, kirjoittaja.
Hän kokosi ja oli yhtenä kirjoittajana mm. Jumalan sana- inspiroitu ja erehtymätön teoksessa.
Teos kertoo Raamatun muodostumisesta nykyiseen muotoonsa.Raamattua ei nykymuodossaan ollut olemassa ennen kuin Raamattu kanonisoitiin vuosisatoja Jeesuksen ristinkuoleman jälkeen. Ja oikeastaan se sai nykyisen muotonsa - eli siitä tuli yksien kansien sisässä oleva kirjoitusten kokoelma eli YKSI ESINE eikä useita erillisiä papyruspinkkoja - vasta Gutenbergin keksimän painokoneen myötä 1400-luvun lopulla.
Nykyihminen ei ole koskaan mieltänyt Raamattua
a) toisistaan erillisten kirjoittajien
b) historian eri aikakausien aikana kirjoittamien
c) toisistaan erillisten satunnaisten kirjoitusten
d) poiminnoksi ja poikkileikkaukseksi
- siis KASAKSI AJALLISESTI JA ASIASISÄLLÖLLISESTI TOISISTAAN ERILLISIÄ KIRJOITUKSIA.
Yksien kansien sisään ymppääminen, jonka seurauksena muodostui Yksi, Ihmeellinen, Pyhä Esine, joka pitää sisällään maagis-mystisen Totuuden, tapahtui siis vasta 1483.
Turunen edustaa yhdenlaista kanonisoitua epäjumalanpalvelusta.
Historiankirjat eivät tunne kertomuksia, joiden mukaan Raamatun kanonisoineen kirkolliskokouksen tai ensimmäisen painetun Raammatun julkaisun jälkeen taivaasta olisi kuulunut ääni, joka sanoisi: "Nämä ovat minun rakkaat kirjoitukseni, joita teidän tulee kutsua Jumalan Sanaksi eli samalla nimellä kuin rakasta Poikaani."
Niin kauan kuin tällaista epäjumalanpalvelusta ylläpidetään, ihmisiä estetään tekemästä Paavalin tavoin päätöstä "olla tuntematta MITÄÄN MUUTA kuin Jeesus Kristus, ja hänet ristiinnaulittuna".
Raamatun palvonta on on yhdenlaista antikristillisyyttä, Ainakin se on antievankeliumia.
- Anonyymi
Miksi Israel ei sitten lopeta kansanmurhaa vaikka sitä on rukoiltu?
Eikö ole tarpeeksi uskoa vai onko liian kova tappamisen himo?- Anonyymi
Jos sinä olet rukoillut sinulla ei ole oikeaa uskoa tarpeeksi Pasin teorian mukaan. Israelilaiset ei Rukoile Paavalin Jeesusta. Eikä varmaan halua lopettaa ennenkuin Trumpin Gazan riviera valmistuu?
- Anonyymi
Turusella oli toinenkin uusi asia. Jossain seurakunnassa missä Paavali oli kaikki aviovaimot eivät käyttäneet aviohuntua paassaan. Paavali sanoi että seurakunnassa ajateltiin olevan jo lopun ajoissa taivaallisessa tilassa jossa sukupuolella ei ole enää niin väliä ja ollaan enkeleitä. Paavali sanoi että tämä oli vaarin. Jumala halusi että sukupuolet erottuvat selvästi seurakunnassa ja naisten pitää peittää päänsä aviossa hunnuilla. Huntu kuvaa naisten alisteista asemaa koska mies on Jumalan kuva ja nainen miehen apu kotona. Nainen on alkuisin miehestä eikä kukaan mies ole naisten kautta luotu. Lisäksi nainen luotiin jälkeenpäin miehelle apuneuvoksi ja auttamaan miestä. Huntu kruunasi sukupuolten eron Paavalin seurakunnassa.
Kuitenkin Pasin mukaan nyt voi osoittaa sormuksen kautta aviovaimoisuuden mutta saa pitää huntuakin. Muttei ole pakko.
Hunnoista tehdään kulttuurisidonnainen asia? Kyllä huntu/hattu/huivi on tarpeen jos seuraamme kirjaimellisesti Raamattua. Eihän se sormus näy. - Anonyymi
Eiköhän huivi asia ole jo sovittu. Pidä jos pidät. Myssy?
- Anonyymi
Huntu asiaa on käsitelty tuoreessa Kujalla ohjelmassa YouTubessa. Siinä on sanottu myös että huivii voi käyttää halutessaan kun on naimisissa. Ohjelmassa perustellaan myös miksi naiset on avioliitossa ja seurakunnassa miesten alamaisia vaikkei sitä huntua olekaan.
- Anonyymi
Onpas Turunen tuottelias
- Anonyymi
Kun kaikilla olisi se vahva usko, niin kyllä Israel silloin lopettaisi kansanmurhan ja mittaamaton määrä ihmishenkiä säästyisi sekä myös aineellista tuhoa ei tulisi.
Heikon uskon vuoksi kuolee paljon ihmisiä.- Anonyymi
Murha mielessä niillä, ketkä haluavat työntää Israelilaiset välimereen. Tämä on ollut jo kauan aikaa heillä mielessä.
- Anonyymi
Miten tiedän oikean uskon
- Anonyymi
Mulla meni vähän usko Pasiin, kun kritisoitiin 50 000 Israelin tappamaa tai siis lapsi ja naisuhreja, niin Pasi ei antanut kuolleille paleille mitääm arvoa. Hän sanoi , että palestiinalaiset aloitti 7.10. 2003 ja ovat vastuussa kaikesta mitä on Israel tehnyt sen jälkeen. Israel saa tappaa ketä vain. Sitä paitsi pale vauvakin on valjastettu Israelia vastaan.
- Anonyymi
Laitatko linkin!?
Vaikutat trollilta.
”Mutta emme aina saa KOSKA USKOMME ON AINA NIIN HEIKKO ettei täytä kunnon uskomisen kriteeriteita. Mutta JuMala VOI joskus lahjoittaa niin paljon uskoa meille että sitä on tarpeeksi saamiseen. Sanoo Pasi.”
Mielestäni ei ole meidän ihmisten tehtävä arvioida kenenkään uskoa siten, onko se heikko vai vahva.
Ikävä kyllä tuota hokemaa käytetään myös manipulointi välineenä.
Ihmisiä voidaan painostaa, kun joku haluttu muutos ei tapahdukaan kuten on rukoiltu, että hänen uskossaan on jotain vikaa.’
Sitten kun toinen vaikka miten hampaat irvessä ja puristaen yrittää ”uskoa” riittävästi, eikä silti mitään ”ihmettä” tapahdukaan, syyllistetään häntä siitä, miten ”väärin” hän uskoo.- Anonyymi
Ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala, mutta jos veljesi/ sisaresi rikkoo sinua ja yhteisöä, nuhtele häntä kahdenkesken ja ellei tee parannusta, ota mukaasi srk vanhempia.
Kristityllä on velvollisuus ojentaa omiaan. Anonyymi kirjoitti:
Ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala, mutta jos veljesi/ sisaresi rikkoo sinua ja yhteisöä, nuhtele häntä kahdenkesken ja ellei tee parannusta, ota mukaasi srk vanhempia.
Kristityllä on velvollisuus ojentaa omiaan."Kristityllä on velvollisuus ojentaa omiaan."
Mitähän tuolla tarkoitat? Pitääkö siis käskystä alkaa uskoa "enemmän" tai "paremmin"?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristityllä on velvollisuus ojentaa omiaan."Kristityllä on velvollisuus ojentaa omiaan."
Kyllä tuo "velvollisuus" kuuluu seurakunnalle, jonka velvollisuus on opettaa oikein ja Jumalan sanan mukaisesti. Tuon velvollisuuden lut kirkko on laiminlyönyt.
Ei siinä ole kysymys uskosta, sillä eihän uskomatonta voi ojentaa. Ongelma onkin siinä, että kirkkoon kuuluu paljon epäuskoisia eli uskomattomia.
"Usko tulee kuulemisesta", eikä ojentamisesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kristityllä on velvollisuus ojentaa omiaan."
Kyllä tuo "velvollisuus" kuuluu seurakunnalle, jonka velvollisuus on opettaa oikein ja Jumalan sanan mukaisesti. Tuon velvollisuuden lut kirkko on laiminlyönyt.
Ei siinä ole kysymys uskosta, sillä eihän uskomatonta voi ojentaa. Ongelma onkin siinä, että kirkkoon kuuluu paljon epäuskoisia eli uskomattomia.
"Usko tulee kuulemisesta", eikä ojentamisesta.Seurakunta on Jeesuksen omat!
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Kristityllä on velvollisuus ojentaa omiaan."
Mitähän tuolla tarkoitat? Pitääkö siis käskystä alkaa uskoa "enemmän" tai "paremmin"?Ei koske sinua, sinä olet liberaali et Jeesuksen oma.
- Anonyymi
Eikös Turunen ole kalvinisti. Jotkut ennaltamäärärty kadotukseen.
- Anonyymi
Kyllä sotarikosten kannattajia tosiaan pitää nuhdella kaikkien kuullen.
Mitähän Jeesus sanoo asiaan ? Älkää epäilkö.
Tässä on ydin.
Itsekin olen epäillyt joskus ja se on ihan ensimmäinen ihmisyyden reaktio asiaan joka menee hilseen yli kansankielessä.
Mitä siis tehdä ? Todellakin nöyrällä vilpittömällä sydämellä jutella...huom jutella Jumalalle eli ei uskonnollisesti pönöttää ja ehkä tarkistaa paperista menikö oikein vaan avata sydämensä Jumalalle ja pyytää voimaa heikkouteen ja epäilyyn ja niin ,että itse ymmärtää.
Sekin on, että Jumala voi antaa asian 10 krt eikä uskova tajua sitä ja niin tapahtuu paljon ja minulle myös.
Ne tulee yleensä hienovaraisesti ,herkästi kun Pyhyys liikkuu ja ilmoittaa Totuuden.- Anonyymi
Minä pidän tästä ohjeesta. Uskonnollisesta pinnistelystä ei ole mitään hyötyä.
- Anonyymi
Mitä on se paha mitä haluat tehdä, mihin kristinuskon Paavalin Roomalaiskirjeen 7. luvulla pelastuu, kun palvoo Jeesusta kirottuna ja kuoliaaksi kidutettuna uhrina tosi Jumalana itsensä puolesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä on se paha mitä haluat tehdä, mihin kristinuskon Paavalin Roomalaiskirjeen 7. luvulla pelastuu, kun palvoo Jeesusta kirottuna ja kuoliaaksi kidutettuna uhrina tosi Jumalana itsensä puolesta?
Jos EI OLE tällaista PAHUUTTA, ei kukaan edes lähde uskomaan tähän käsittämättömään lupaukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos EI OLE tällaista PAHUUTTA, ei kukaan edes lähde uskomaan tähän käsittämättömään lupaukseen.
Nimimerkki MrHyvis on kuin freudilainen lipsahdus. Oletko lasten hyväksikäyttäjä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimimerkki MrHyvis on kuin freudilainen lipsahdus. Oletko lasten hyväksikäyttäjä?
MrHyvis, olet yksi niistä uskovaisista, joka on täällä kertonut, että on demonit kimpussa.
Miten voit yllyttää muita siihen, ja vielä väittää maireasti Jumalan aiheuttaneen jotakin tällaista suuressa Pyhyydessään? Anonyymi kirjoitti:
MrHyvis, olet yksi niistä uskovaisista, joka on täällä kertonut, että on demonit kimpussa.
Miten voit yllyttää muita siihen, ja vielä väittää maireasti Jumalan aiheuttaneen jotakin tällaista suuressa Pyhyydessään?Sinä saat aikanaan palkkasi.
- Anonyymi
Aina jännä jos totuus olisi ihmisten tappamisessa.
Se olisi ateistien märkä päiväuni, että usko olisi sellaista.
Mikä riemu heillä olisi.- Anonyymi
Kuoliaaksi viattoman kiduttamisessa ja kiroamisessa kiroukseksi tosi Jumalana ja ruumiin syönnissä ja veren juonnissa, kuvitellen niiden olevan todellisesti läsnä, on Saatanan totuus.
Kysyä sopii, että mitä ovat miehiään nämä vanhat gubbet ja kaikenmaailman Raamatusta saarnaavat ukkelit?!
Sama Raamattu heillä on kuin minullakin, eikä minua huvita hetkeäkään valehdella, että kun uskot, niin voit tehdä vaikka sitä pahaa mitä vihaan - olla vaikka pedofiili. Anonyymi kirjoitti:
Kuoliaaksi viattoman kiduttamisessa ja kiroamisessa kiroukseksi tosi Jumalana ja ruumiin syönnissä ja veren juonnissa, kuvitellen niiden olevan todellisesti läsnä, on Saatanan totuus.
Kysyä sopii, että mitä ovat miehiään nämä vanhat gubbet ja kaikenmaailman Raamatusta saarnaavat ukkelit?!
Sama Raamattu heillä on kuin minullakin, eikä minua huvita hetkeäkään valehdella, että kun uskot, niin voit tehdä vaikka sitä pahaa mitä vihaan - olla vaikka pedofiili.Sinä saatanan lähettiläs saat aikanaan palkkasi.
- Anonyymi
Mikset laita linkkiä tuohon ohjelmaan niin jokainen voi itse kuunnella mitä Pasi on sanonut?
Sinun selityksesi on vain sinun tulkintaasi. - Anonyymi
On niin tottunut valehtelemaan että täytyy olla vahinko jos puhuisi jotain totta.
- Anonyymi
Uskonto on mielisairautta Raamatusta todistettuna - Paavalin opetus hänen tärkeimmässä opetuskirjeestään, kirje Roomalaisille, luku 7, on suoraan kuin psykopaatti tasoisen sarjamurhaajan puolustuspuhe, että miksi hän tekee sitä pahaa mitä vihaa.
- Anonyymi
Tuskin kuitenkaan edes fallostelee.
- Anonyymi
Otetaanpa edeltä MrHyvistä, kun niin meni minun juttuni ihon alle, kirjoitin:
"Kuoliaaksi viattoman kiduttamisessa ja kiroamisessa kiroukseksi tosi Jumalana ja ruumiin syönnissä ja veren juonnissa, kuvitellen niiden olevan todellisesti läsnä, on Saatanan totuus.
Sama Raamattu heillä on kuin minullakin, eikä minua huvita hetkeäkään valehdella, että kun uskot, niin voit tehdä vaikka sitä pahaa mitä vihaan - olla vaikka pedofiili."
Johon MrHyvis toteeaa näin: "Sinä saatanan lähettiläs saat aikanaan palkkasi."
Luterilaisuuden tärkein tunnustus:
" Kristus oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi UHRI
Opetetaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat leivän ja viinin muodossa todellisesti läsnä ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus
Nämä ovat siis suoraan luterilaisuuden tärkeimmästä tunnustuksesta - eivät minun keksimiä. Ja Raamattu kohta Paavalin kirjeestä on tässä siitä, että mihin pelastutaan:
7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan SITÄ PAHAA, MITÄ EN TAHDO, MINÄ TEEN.
7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista?
Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."
Joka sana on luterilaisuuden tärkeimmässä uskontunnustuksessa ja perustuu Raamattuun juuri kuten sanon.
MrHyvis, kumpikohan meistä todellisuudessa on saatanasta? Kysyn edelleen, että MITÄ PAHAA TEET, ETTÄ SINÄ PALVOT JEESUSTA KIROTTUNA UHRINA ITSESI PUOLESTA?
Ai niin Raamatusta vielä se Jeesuksen kiroaminen Kristuksena, tosi Jumalana, kiroukseksi Paavalin Galatalaiskirjeestä:
"3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=gal&luku=3
Eli jälleen on alkamassa vuoden uskontokohokohta, kun päästään palvomaan kuoliaaksi kidutettua ja kirottua Jumalaa Jeesuksen nimen, kun tämä on ripustettu puuhun. Ne jotka ovat lukeneet Raamatun, tietävät Paavalin opin - ei ole mahdollista, ettei tekisi jotakin sellaista pahaa, että tällainen uskonto menee sisuksiin muka hyvänä tietona.- Anonyymi
Eri asia on ne ihmiset, jotka ovat uskoneet valheita, ovat ymmärtämättömiä - nyt olikin kyse niistä raamattusaarnaajista, jotka tietävät, että mitä siinä kirjassa todella lukee pelastumisena. Siitä on taivas kaukana - puhumattakaan sinne "pääsemisestä'.
- Anonyymi
Miettikää kaksi kertaa aloitusviestin "uskon lahjaa" mikä se nyt sitten on, minkä uskossa tähän saa?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miettikää kaksi kertaa aloitusviestin "uskon lahjaa" mikä se nyt sitten on, minkä uskossa tähän saa?!
Pakko taas lainata Jeesusta, te saatanan kyykäärmeen sikiöt, luuletteko te todella pääsevänne helvetin tuomiotanne pakoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakko taas lainata Jeesusta, te saatanan kyykäärmeen sikiöt, luuletteko te todella pääsevänne helvetin tuomiotanne pakoon.
Tällä hetkellä yksin Espanjassa on katolisen kirkon piirissä tutkinnassa 500.000 lasten hyväksikäyttötapausta! Ja mikä se on koko maailman mittakaavassa! Kaikesta muusta pahuudesta puhumattakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä hetkellä yksin Espanjassa on katolisen kirkon piirissä tutkinnassa 500.000 lasten hyväksikäyttötapausta! Ja mikä se on koko maailman mittakaavassa! Kaikesta muusta pahuudesta puhumattakaan.
Suomen mittakaavassa - ja vain uutisoituna - totuushan on toinen - oli yli 140 lestadiolaissaarnaajaa, joista yhdelläkin saattoi olla kymmeniäkin uhreja. Mutta sama ongelma kattaa koko kristinuskon kentän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen mittakaavassa - ja vain uutisoituna - totuushan on toinen - oli yli 140 lestadiolaissaarnaajaa, joista yhdelläkin saattoi olla kymmeniäkin uhreja. Mutta sama ongelma kattaa koko kristinuskon kentän.
Ja minä olen sitten se, joka on Saatanan lähettiläs, kun vedän totuudet Raamatusta tiskiin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän mikään ole muuttunut kun nyt vain kannatetaan sotarikoksia ja kansanmurhaa eikä ilmekkään värähdä kun sanotaan että niin pitää tehdä.
Siihen se menee tämän päivän uskonnollisuus, eikä vanhoja syntejä tarvitse muistella kun nykyisissä on riittävästi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän mikään ole muuttunut kun nyt vain kannatetaan sotarikoksia ja kansanmurhaa eikä ilmekkään värähdä kun sanotaan että niin pitää tehdä.
Siihen se menee tämän päivän uskonnollisuus, eikä vanhoja syntejä tarvitse muistella kun nykyisissä on riittävästi.Oletko koskaan kuullut - tuli synti sanasta mieleen - että Saatana omistaa helvetin, eikä Jumala?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut - tuli synti sanasta mieleen - että Saatana omistaa helvetin, eikä Jumala?
Lutherin mukaan se piti syntikirjanpitoa hänen suolikaasunsakin päästelystä.
- Anonyymi
Tämä tosiasia miksi me uskovat olemme niin ylivoimaisia maallisiin nähden johtuu tosiaan siitä että Jumala on kansamme kaikissa tilanteissa. Tietenkin tämä ylivoimaisuus aiheuttaa myös sen suuren vastuun mikä meillä on Jeesuksen kanssa kuitenkin toimien. Me olemme vastuussa enemmän tämän kansakunnan kohtaloista kuin pressa ja hallitus ja opposition ym. vastaavat yhteensä. Suomen viime sodat toivat esiin että rukous oli ainut lopullinen keino miten Suomi selviytyi. Kannattaa käydä Pelkosenniemellä katsomassa Talvisodan muistomerkkiä missä lukee "Tässä auttoi meitä Herra!".
- Anonyymi
Kyllä kylmä tosiasia, että sodassa pärjää vain tappamalla.
Siksi suositaan sotarikoksia ja kansanmurhaa.
Suomi hävinnytkin kaikki sodat, vaikka toisessa oli kansanmurhan yritystä liittolaisella Saksalla.
Olihan taas vastauksia siihen, että miten pitäisi suhtautua siihen, että jos on painostettu johonkin ”muutokseen”, eikä sitä tapahdukaan, niin syyllistetään sitä uskovaa siitä, ettei hän ”usko oikein”.
Joku alkoi puhua ”nuhtelemisesta” ja siitä, miten tällaista uskovaa tulisi sitten ”nuhdella”. ”Anonyymi” 2025-04-12 09:31:10 kommentoi siihen:
”Kyllä tuo "velvollisuus" kuuluu seurakunnalle, jonka velvollisuus on opettaa oikein ja Jumalan sanan mukaisesti. Tuon velvollisuuden lut kirkko on laiminlyönyt.”
Ja kukahan noissa seurakunnissa olisi se taho, joka alkaisi arvostella muiden uskoa? Lestadiolaisalueilla vaan heidän vanhimpien neuvostot mutta entä muualla?
”Ei siinä ole kysymys uskosta, sillä eihän uskomatonta voi ojentaa.”
Kyllä siinä on kyse juuri siitä, miten muut arvoivat jonkun henkilön uskoa.
”Anonyymi” 2025-04-12 08:17:45 kommentoi :”Kyllä sotarikosten kannattajia tosiaan pitää nuhdella kaikkien kuullen.”
Jos tuon muuttaisi muotoon, että niitä pitäisi ”nuhdella”, jotka puolustavat näitä sotarikollisia, niin aivan varmaan syntyisi riitaa, kun nuhdeltavat eivät suostuisi siihen.
Näinhän kävi Trumpinkin kohdalla, kun pappi häntä nuhteli.- Anonyymi
Kristityn seurakunnan tehtävä on Raamatun Jeesuksen kylväjävertauksen vihollisen yöllä kylvämän rikkaviljan kerääminen elon pellosta, ja tulessa polttaminen.
Ei tarkoitus ole saada oikeasti uskomaan, että Saatana onkin Jumala.
Valinta pitää olla täysin vapaa uskovalle. Miten hyvin papit sitten noudattavat tätä - on toinen asia, kun on täysin mahdollista, että he eivät edes itse ymmärrä, että mistä on kyse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristityn seurakunnan tehtävä on Raamatun Jeesuksen kylväjävertauksen vihollisen yöllä kylvämän rikkaviljan kerääminen elon pellosta, ja tulessa polttaminen.
Ei tarkoitus ole saada oikeasti uskomaan, että Saatana onkin Jumala.
Valinta pitää olla täysin vapaa uskovalle. Miten hyvin papit sitten noudattavat tätä - on toinen asia, kun on täysin mahdollista, että he eivät edes itse ymmärrä, että mistä on kyse.Kyse on hyvästä tiedosta ja pahasta tiedosta, joilla ihminen tuli jumalien kaltaiseksi luomaan sanan voimalla, ja tarina itse sitten mittaa, että kumpaanko ryhmään kuulut - oletatko todella pahalla tiedolla Saatanan olevankin Jumala, kun käsketään uskoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse on hyvästä tiedosta ja pahasta tiedosta, joilla ihminen tuli jumalien kaltaiseksi luomaan sanan voimalla, ja tarina itse sitten mittaa, että kumpaanko ryhmään kuulut - oletatko todella pahalla tiedolla Saatanan olevankin Jumala, kun käsketään uskoa.
Lähtötilanne löytyy Paratiisista 1.Moos. 3:22, kun aika sidottiin materiaan vahingon välttämiseksi, ja tarkoitus on löytää tie takaisin paratiisiin elämän puulle, ei uskoa. Kuten Jeesus sanoi olevansa tie, totuus ja elämä.
Löytyy Ilmestyskirja 2:7 ja 2:17 - Anonyymi
Väärin: "Kyllä siinä on kyse juuri siitä, miten muut arvoivat jonkun henkilön uskoa."
Ei seurakunnan velvollisuus ole arvioida kenenkään uskoa, mutta kun tuo "usko" näkyy teoissa ja puheissa, niin seurakunnan velvollisuus on OJENTAA harhaan mennyttä:
1. Tess 5
"Me kehoitamme teitä, veljet: nuhdelkaa kurittomia, rohkaiskaa alakuloisia, holhotkaa heikkoja, olkaa pitkämieliset kaikkia kohtaan. Katsokaa, ettei kukaan kosta kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää aina tekemään hyvää toinen toisellenne ja kaikille". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähtötilanne löytyy Paratiisista 1.Moos. 3:22, kun aika sidottiin materiaan vahingon välttämiseksi, ja tarkoitus on löytää tie takaisin paratiisiin elämän puulle, ei uskoa. Kuten Jeesus sanoi olevansa tie, totuus ja elämä.
Löytyy Ilmestyskirja 2:7 ja 2:17Uskosta ei puhuta sanaakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskosta ei puhuta sanaakaan.
Ainoa usko ylipäätään mikä Raamatusta löytyy on uskoa Saatanaan - Jumala ei ole entiteetti, johon uskotaan tai jota palvotaan - ei edes Jeesuksen opetuksessa. Jumala on käsite, joka toimii koka maailmassa ja pitää pallon pyörimässä uskot siihen tai et. Tieteessä on hakusessa filosofiset periaatteet, että onko olemassa jokin määrätty syyn ja seurauksen laki, mistä syntyy sitten se meidän kohtalomme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa usko ylipäätään mikä Raamatusta löytyy on uskoa Saatanaan - Jumala ei ole entiteetti, johon uskotaan tai jota palvotaan - ei edes Jeesuksen opetuksessa. Jumala on käsite, joka toimii koka maailmassa ja pitää pallon pyörimässä uskot siihen tai et. Tieteessä on hakusessa filosofiset periaatteet, että onko olemassa jokin määrätty syyn ja seurauksen laki, mistä syntyy sitten se meidän kohtalomme.
Vähän järkeä - ei edes voi olla maailmaa, jos Jumala on kaiken luonut, niin ateistit olisivatkin yht äkkiä tuon Jumalan luoman 'järjestelmän' ulkopuolella!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän järkeä - ei edes voi olla maailmaa, jos Jumala on kaiken luonut, niin ateistit olisivatkin yht äkkiä tuon Jumalan luoman 'järjestelmän' ulkopuolella!
Uskovaisten uskopuheet nimenomaan osoittavat, etteivät he edes usko oikeasti Jumalaan ja tämän luomaan maailmaan - viitaten nyt kristinuskon perustatakin syntiopiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovaisten uskopuheet nimenomaan osoittavat, etteivät he edes usko oikeasti Jumalaan ja tämän luomaan maailmaan - viitaten nyt kristinuskon perustatakin syntiopiin.
Voi hyvä Luoja - mihin te tarvitsette edes uskon, kun ette edes usko Jeesusta, kun tämä Raamatussa sanoo, että juutalaisten Jumala on Saatana ja kaiken valheen isä?! Tässä yksi esimerkki teidän uskostanne. Pelkkää tyhjää, katteetonta hölinää.
”Anonyymi” 2025-04-14 11:46:18 kirjoitti:
”Ei seurakunnan velvollisuus ole arvioida kenenkään uskoa, mutta kun tuo "usko" näkyy teoissa ja puheissa, niin seurakunnan velvollisuus on OJENTAA harhaan mennyttä:”
Niin. Ei minunkaan mielestäni ole uskon arviointi. Se taas toin toinen juttu, jos joku tekee jotain sellaista, mikä ei ole hyväksyttyä tai suotavaa – nämähän taas vaihtelevat riippuen siitä, millaisesta seurakunnasta on kyse.
Niin ja tuossa on monta tärkeää kohtaa kuten ”rohkaiskaa alakuloisia, holhotkaa heikkoja, olkaa pitkämieliset kaikkia kohtaan. Katsokaa, ettei kukaan kosta kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää aina tekemään hyvää toinen toisellenne ja kaikille".”
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 285410
- 1611845
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1561501Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141314Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike231174- 941125
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.711068viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2101033Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan38924- 38885