Keskuudessamme ovat lisääntymässä harhaopit,
ylistysmenetelmät ja sellaiset mallit ja tavat, joita
tarkkaan noudattamalla uskotaan oven avautuvan
Kaikkivaltiaan läsnäoloon. Nämä opit syrjäyttävät
salakavalasti ristin evankeliumin.
Ne eivät edusta Raamatun ja alkuseurakunnan
opetusta, käytäntöä ja vapautta Pyhässä Hengessä.
Kyse on jostakin aivan muusta. Ylistys metodina avaa
kyllä oven erilaisiin sieluntunteisiin.
Tällaisen ylistysbuumin
seurauksena Jumalan Sanan saarnan on täytynyt suurelta
osin väistyä. Alussa moni vilpitön uskova tuskin
huomaa, kuinka suurin osa tilaisuuksien ajasta käytetään
tunnelman nostattamiseen.
”Me menemme nauttimaan ylistyksestä.”
”Siellä on valtava fiilis!”
Kun tätä on jatkunut tunnista puoleentoista ja kun
estoitta on antauduttu ”virran vietäväksi”, saavutetaan
tunnetila, jota erehdytään luulemaan Pyhän Jumalan läsnäoloksi:
”Nyt ollaan valtaistuinsalissa.”
”Meillä on avaimet.” ”Me saimme sen
ylistyksellä aikaan!”
Australialainen tri Kleinig Adeleide kirjoittaa:
”Tällaisen
ylistämisen imaisema teologia on aivan yksinkertainen:
Jumala asetetaan valtaistuimelleen Israelin kiitosvirsillä.
Ylistyssuoritteen kautta Jumalan kansa saa yhteyden
Hänen taivaalliseen läsnäoloonsa. Kun he asettavat hänet
sydämensä valtaistuimelle laulamalla hänen ylistystään,
heidän henkensä kohoaa, kuin tikkaita pitkin, Pyhän Hengen
voimalla taivaan valtakuntaan...
Tällä tavoin ylistyksen
laulaminen mielletään eräänlaisiksi taivaan liukuportaiksi,
joiden kautta uskovat nousevat, kuin kotkan siivellä,
maan päältä taivaaseen.
Ylistyssuoritteensa kautta uskovat nyt yhtyvät Kristuksen
seuraan taivaan valtakunnan…”
Sanaa ja uskoa ei enää tarvita. Tällaisen ylistyksen luoma
”läsnäolo” täytyy toistuvasti uusia. Tunteet tulevat ja menevät,
me omistamme pysyvän armon. Pyhän Hengen elävöittävän sanan
puute kirkoissa ja seurakunnissa on osaltaan luonut tyhjiön,
joka nyt täyttyy näillä harhoilla.
Ylistyksestä, joka tuli osoittaa Herralle, tulikin itsessään
keinoksi saavuttaa tunnelma ja nautinto. Nämä opettajat
tukeutuvat opetuksissaan ilmestysmajaan ainoastaan silloin,
kun se heille sopii. Eräs aikamme megatrendi on elämyshakuisuus.
Se määrää suurelta osin ihmisten rahan ja vapaa-ajan käyttöä.
Elämyksiä saadakseen ihmisen täytyy ”kuluttaa”
kaikkea mahdollista, tarpeetontakin.
Nyt myös Jeesuksesta on tulossa pelkkä kulutushyödyke.
Homo sapiens onkin homo konsumus, kuluttaja!
Raamattu sanoo: ”Viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita
aikoja. Sillä ihmiset ovat silloin... hekumaa enemmän kuin
Jumalaa rakastavia” (kreikaksi filedonoi, ”nautintoja rakastavia,
2. Tim. 3:4).
Sanaa elämys ei Raamatusta löydy, vaikka hengelliset
julkaisut mainostavatkin tarjoavansa elämyksiä. Uskon,
että Jumala tahtoo sanoa monille aikamme uskoville:
”Oi te älyttömät galatalaiset [monet helluntailaiset,
vapaakirkolliset, luterilaiset ja muut]!
Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus
Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
--- Oletko huomannut, kuinka elämyksiä
on tarjolla, tavalla tai toisella, ja kuinka
ne yrittävät hiipiä ajatusmaailmaammekin,
mukamas merkityksellisinä!
Kuinka helposti sitä voi mukautua ja omaksua
voiman tarpeellisuuden ja sen etsimisen?
Ainut voima on kuitenkin Evankeliumin voima,
muuta voimaa ei ole!
Se, että v o i m a n pitäisi tuntua ja näkyä,
näkyä armolahjoina, kaatamisvoimana,
ja että ollaan edustava uskova, idoli.
Raamattu sanoo:
"Minun tulee vähentyä ja Jeesuksen enentyä"
( Lähde: Ote Matti Pyykösen kirjasta Herätysliikkeen huominen.)
s-seutulainen
Sanan saarna vähenee ja tunnelma lisääntyy
42
269
Vastaukset
- Anonyymi
s-seutulainen, olet, isäsi tämän maailmna ruhtinaan kuva ja veljien syytttäjä! Mene omaan seurakuntaasi sleyn messuun ja pysy siellä!
- Anonyymi
s-seutulainen, sinussa lisääntyy vain pahuus!!!
- Anonyymi
Kehoituksista huolimatta et tehnyt parannusta, etkä käänynyt Jumalan puoleen, s-seutulainen!
- Anonyymi
Onhan ihan aiheellista varoittaa eksytyksistä kun nykyisin on liikkeellä fallostelua, sotakiimaa ja kaikkea sekavaa selitystä.
Mutta ei pidä vain varoittaa, vaan pitää myös opettaa miten löytää oikean, tien, miten Jumalan yhteyteen pääsee Hengessä, miten kokee Hengen rikkauden ja miten erilainen se on kuin maailmaan henki. - Anonyymi
Vapaamuurari-helluntailaisuus on alusta asti ollut satanismille perustettu. Sen näkyvä olemus vahvistuu kaiken aikaa. Turha teeskennellä "huolestunutta". Helluntailaisuus ei koskaan muutu Elävän Jumalan palvelemiseksi, Jeesuksen aidoksi seuraamiseksi.
Ainoa, mikä voi muuttua on SINÄ ITSE, että itse hylkäät satanismin, teet parannuksen, jos se enää on mahdollista. - Anonyymi
Kristillisen uskon ydin on Jeesuksen Kristuksen sisällisessä tuntemisessa. Jos se puuttuu, minulta puuttuu kaikki. Todellinen kasvu kristittynä on kasvua Herramme ja Vapahtajamme armossa ja tuntemisessa (2 Piet 3:18). Se on tavallista arkista elämää luottamuksessa Jeesuksen lupauksiin iankaikkisesta elämästä. Se on päivittäistä elämää syntien anteeksiantamuksessa. Se on kamppailua uskon säilyttämiseksi loppuun asti.
Mitä sitten tarkoittaa hurmos ja hurmahenkisyys? Vaikka emme tietäisi kovin tarkasti, mistä siinä on kysymys, todennäköisesti koemme asian jotenkin kielteisenä, ehkä pelottavanakin emmekä itse haluaisi olla hurmahenkisiä.
Raamatussa kerrotaan kuningas Saulista kuinka Herran henki tuli häneen ja hän joutui hurmoksiin (1 Sam 10:10,13). Myöhemminkin hän joutui hurmoksiin sillä tavoin, että hän riisui vaatteensa, kaatui maahan ja makasi alastonna (1 Sam 19:23-24). Hurmoskokemus ei millään tavoin koskettanut hänen omaatuntoaan.
Myös Baalin profeetat joutuivat hurmoksiin huutamalla yhä kovemmin (1 Kun 18:29). Samoin Bileamista sanotaan, että Jumalan henki tuli häneen ja hän näki näkyjä, lankesi loveen ja silmät avattiin (4 Moos 24:4). Myös Uuden testamentin puolella kerrotaan kuinka Pietari joutui hurmoksiin ja näki näyn (Apt 10:10). Samaa kerrotaan Paavalista (Apt 22:17).
Hurmos on voimakas kokemus. Se tempaa ihmisen mukaansa. Se ei ole ilmiönä vain raamatulliseen uskoon kuuluvaa. Kohtaamme hurmosta kaikissa maailmanuskonnoissa. Aina kielilläpuhumiseen, profetoimiseen, rukouksella parantamiseen ja kaatumiseen liittyy hurmosta. Kaikkia näitä ilmiöitä esiintyy myös eri uskonnoissa.
Hurmos on kuin työkalu, väline. Sitä voi käyttää Jumalan henki, ihmisen oma henki (Hes 13:17) tai demooniset henget. Usein se tarttuu toisista kuten Saulin kohdalla. Se voidaan saavuttaa myös määrätyllä menetelmällä.
Oikea hurmoksellisuus on aina oltava alistetussa ja palvelevassa asemassa. Sitä ei tule tavoitella. Jos sellainen kokemus tulee, niin tulkoon. Se ei nosta kokemuksen saanutta Raamatun sanan yläpuolelle. Jokainen hurmoskokemus pitää arvostella Raamatulla. Jos ihminen ei suostu kokemustensa arvosteluun, hänestä tulee hurmahenkinen ja hän eksyy.
Ratkaisevaa on hurmoskokemuksen sisältö, se, minkä asian se tuo esille, ei itse kokemus. Saatan olla epävarma hurmoskokemuksen luonteesta. Silloin eräs testi on: "Kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä" (5 Moos 18:21-22).
Älä etsi hurmoskokemuksia. Etsi Kristuksen todellista tuntemista. Hurmoksen avulla et sitä saavuta. Kristuksen tunteminen on nimenomaan hänen ristinsä tuntemista, osallisuutta hänen sovituskuolemaansa ja hänen kärsimyksiinsä.
( Lähde: Olavi Peltola/Hurmos ja hurmahenkisyys)
s-seutulainen- Anonyymi
olavi peltola on elinaikanaan, käyttäen hyväkseen asemaansa ja arvovaltaansa johdattanut satoja, sanoisin tuhansia matkalle helvettiin. peltola on tahallisesti ja tietoisesti himoiten mammonaa ja kunnioitusta ihmisiltä valhetellen johdattanut tietämättömiä ja eksyviä uskomaan kirkon sakramenttien olevan pelastus ja tie Jumalan tykö. Täysin ymmärtäen peltolaon pukeunut baal-jumalan papin asuihin ja harjoittanut taikuutta ja lukenut loitsuja ja tehnyt käsillään taikurien merkkejkä.
OLAVI PELTOLA ON TEHNYT KAMMOTTAVIA TEKOJA, EIKÄ HÄN OLE KOSKAAN KATUNUT PAHUUTTAAN!!!!
OLAVI PELTOLA ON KAMMOTTAVA!!!!!! - Anonyymi
s-seutulainen ja muut luterilaiset, Suomessa on uskonnonvapaus. Te luterilaiset hyökäätte perustuslaillista oikeutta vastaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
olavi peltola on elinaikanaan, käyttäen hyväkseen asemaansa ja arvovaltaansa johdattanut satoja, sanoisin tuhansia matkalle helvettiin. peltola on tahallisesti ja tietoisesti himoiten mammonaa ja kunnioitusta ihmisiltä valhetellen johdattanut tietämättömiä ja eksyviä uskomaan kirkon sakramenttien olevan pelastus ja tie Jumalan tykö. Täysin ymmärtäen peltolaon pukeunut baal-jumalan papin asuihin ja harjoittanut taikuutta ja lukenut loitsuja ja tehnyt käsillään taikurien merkkejkä.
OLAVI PELTOLA ON TEHNYT KAMMOTTAVIA TEKOJA, EIKÄ HÄN OLE KOSKAAN KATUNUT PAHUUTTAAN!!!!
OLAVI PELTOLA ON KAMMOTTAVA!!!!!!Väärä todistus, rikot käskyjä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
s-seutulainen ja muut luterilaiset, Suomessa on uskonnonvapaus. Te luterilaiset hyökäätte perustuslaillista oikeutta vastaan!
Myös luterilaisilla ja s-seutulaisella on uskonnonvapaus. Mihin sinä uskot, mikä on uskontosi? Et näytä olevan kristitty.
- Anonyymi
asenttellinen haku - oman pään ja uskonnon mukaan, on yhtä harhassa, kuin papattaminen hurmoksesta.
Tässä suomalaisessa uskonnossa ilovirretkin on tummaihoisien- päiväntasaaja- kansan silmissä syvää hautajais- elämää. Miiiinääää vaevaevaenben maatkamieeees
ja seutulainen peltolan sanomassa, joka on mukamas jumalan sanaa- kumarretaan, ja nostetaan kultainen vasikka palvottavaksi.....
Osaatteko te ylistää edes- pelastuksesta.... Miiiiinäää sontasyntisäkki olen aina ja voe voe sitä henkeä minuuuuussa.......
Jos teitin valitustaivaaseen pitäisi mennä, laittakoon teidät linnunradan toiseen päähän itkeään uskonne taivasosuutta,.
- Anonyymi
Luterilaisuuteen sisältyy aina Jeesuksen omien ja juutalaisten vainoaminen. Oppinsa mukaisesti luterilaiset pääsevät sisälle Jumalan valtakuntaan ns. kasteen kautta. Kasteessaan luterilaiset saavat uskon ja Pyhän Hengen ja kasteen lahjana osan ensimmäiseen ylösnousemukseen.
Mutta mitä Jeesus opetti: Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi...Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
Kastemalja ei ole Jeesus, vaan kastemaljojen ääreltä ja kasteen kautta nouseminen on Herran sanojen mukaan muualta nousemista lammastarhaan. Muualta, myös kastemaljoista Jumalan valtakuntaan nousseet ovat varkaita ja ryöväreitä. Näin ollen luterilaiset ovat Sanan mukaan muualta kuin ovesta lammastarhaan tulleita varkaita ja ryöväreitä.
Sana puhuu varkaista ja ryöväreitä: Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan.
Luterilaiset ovat astuneet lammastarhaan tuhoamaan ja tappamaan lampaita. - Anonyymi
Äärikarismaattisuus ja helluntailaisuus tarjoaa sielullisia elämyksiä.
Niihin tulee helposti riippuvuus.- Anonyymi
voe voe, ihanko totta., äääåäöäääörikarismaattisuus.
Pelottaako oletko peiton alla, ettei vain iloa näy.... sielullista, pitkää olla itkuvirsien valitusta, että teillä jubileeraa----
Onneksi teitin sukupolvi on kuoleman porteilla, että päästään itkuvirsistä...
Ehkä se nälkävuosina oli poiikoo, mutta, onko juoksuhaudassa mukava märässä ja kylmässä maata...... miiiinä vaevaenen... kolottaakin niin kovasti-- kun maataan suruvalitushaudoissa.
- Anonyymi
Helluntaipastorin käsien alta saa henkivoiteluita ja joskus jopa hurmahenkiä.
- Anonyymi
ai, että helluntai sitä ja tätä. vaivaako sinua fobia, korvien välissä kivistää.
ainakin näin sivulliselle näyttäytyy surullinen ennakkouskonnollinen vaivasi joka vaivaa ja kaivaa sieluasi. Onneksi taivas ja elämä ei ole sinun maailmasta pakko ottaa esimerkiksi.
Ei kiinnosta pätkääkään valitusvirsien jotlaaminen...
Ei partasuu ----urohon joilotusitku ole Jumalanpalvontaa.
- Anonyymi
Helvetinpalvojat paljastavat kusipäisyytensä siinä, että heitä pidättelee heidän kauhistelemistaan synneistä ainoastaan ja vain helvetin pelko - ei mikään muu. Voiko ihminen syyllistyä enää suurempaan tekopyhyyteen ja teennäisyyteen?
Helvetinpalvoja ei typeryydessään voi tajuta, että se, joka uskoo Jeesukseen USKOMATTA HELVETTIIN, voi elää uskoaan todeksi vapaana ihmisenä, ILMAN RANGAISTUKSEN PELKOA. Helvetinpalvoja ei puolestaan voi koskaan olla itsestään varma, koska hänen koko elämänsä ja kaikki valintansa perustuvat pelkoon - hän elää pelkurin elämää. Ja pelkurin elämä perustuu aina valheeseen - siihen, että ihminen on pakotettu valehtelemaan itselleen elämänsä ydinkysymyksessä.
Siksi kaikki helvettiin uskovat, jotka kuvittelevat uskovansa Paavalin julistamaan Jeesukseen, kadehtivat ihmisiä, joita helvetin tuomion odotus ei vaivaa. Ja samalla tuo oppi on tyhmentänyt heidät niin kerta kaikkiaan, etteivät he edes tunnista siskunnassaan kytevää kateutta.
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti jo koko MAAILMAN itsensä kanssa, mutta tämä maailman yksinkertaisin asia ei uppoa helvettiopin lumoamien pelkuriressukoiden kaaliin.- Anonyymi
Tämän sekavan vyyhden, jossa kaikki haukkuvat toisiaan harhaooppisiksi, taustalla vaikuttaa ainoastaan ja vain helvetin pelko. Ja helvetin pelon jähmettämät ja orjuuttamat aivot.
Kunpa suomut putoaisivat ihmisten silmiltä, niin lakkaisi tuo loputon toisten kiroaminen ja manaaminen.
Te olette lauma pellehermanneja, jotka tietämättään kisaavat siitä, kuka on surkuhupaisin ja teennäisin pellehermanni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän sekavan vyyhden, jossa kaikki haukkuvat toisiaan harhaooppisiksi, taustalla vaikuttaa ainoastaan ja vain helvetin pelko. Ja helvetin pelon jähmettämät ja orjuuttamat aivot.
Kunpa suomut putoaisivat ihmisten silmiltä, niin lakkaisi tuo loputon toisten kiroaminen ja manaaminen.
Te olette lauma pellehermanneja, jotka tietämättään kisaavat siitä, kuka on surkuhupaisin ja teennäisin pellehermanni.GF, näillä purkauksillasi ei ole mitään tekemistä aloituksen aiheen kanssa.
Silti on tunnustettava, että sinä lyöt tasapuolisesti lyttyyn kaikki muut -
paitsi itsesi, kuten tavallista.
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
GF, näillä purkauksillasi ei ole mitään tekemistä aloituksen aiheen kanssa.
Silti on tunnustettava, että sinä lyöt tasapuolisesti lyttyyn kaikki muut -
paitsi itsesi, kuten tavallista.
s-seutulainens-seutulainen, oppisi on avointa ja kaikkien nähtävillä olevaa Jumalan pilkkaa. Luterilaisten oppisi mukaan synnit ovat yhä edelleen sovittamatta, ja kirkollesi jäi vastuu ihmisen pelastuksesta. Kirkkosi kykenee siihen, mihin Jumalan Poika ei kyennyt, pelastamaan ihmisen. Kasteen armoa julistava kirkkosi itse asiassa sanoo koko sovituksen ja evankeliumin olevan yhtä tyhjän kanssa. Jumala ei ketään kykene pelastamaan, tämä on kirkkosi sanoma! Kirkkosi kykenee siihen, mihin Jumalan Poika ei kyennyt, pelastamaan ihmisen. Kasteen armoa julistava kirkkosi itse asiassa sanoo koko sovituksen ja evankeliumin olevan yhtä tyhjän kanssa. Jumala ei ketään kykene pelastamaan, tämä on sinunsanoma!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
GF, näillä purkauksillasi ei ole mitään tekemistä aloituksen aiheen kanssa.
Silti on tunnustettava, että sinä lyöt tasapuolisesti lyttyyn kaikki muut -
paitsi itsesi, kuten tavallista.
s-seutulainenIhmisen täytyy olla aika täydellinen kusipää tai kuolaava idiootti, kun hän kykenee tulkitsemaan KAIKKIEN SOVITUKSESTA kertovan evankeliumin siten, että tuo oppi muka lyö lyttyyn kaikki muut paitsi julistajansa. Mistäköhän ihmeestä sinä noin sianpaskaisen ajatuksen olet kyennyt kehittämään? Oletan, että se kumpuaa samasta ajatuslähteestä kuin se asenne, jolla paskot sovituksen sanan päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
GF, näillä purkauksillasi ei ole mitään tekemistä aloituksen aiheen kanssa.
Silti on tunnustettava, että sinä lyöt tasapuolisesti lyttyyn kaikki muut -
paitsi itsesi, kuten tavallista.
s-seutulainenEt tunnu tajuavan ressukka edes sitä, että tällaiset kritisoimasi tunnelmointien ja kokemusten metsästykset raukeavat tyhjiin sillä sadasosasekunnilla, kun Paavalin julistama sovituksen sana avautuu ihmissielulle. Mutta koska sinä nimenomaan et suostu siihen uskomaan vaan vastustat sitä koko sielustasi, sinä tarjoat tunnelmoinnin tilalle tuota kuollutta kirjaintasi. Elu asetat typeyydessäsi itsesi noiden toisten yläpuolelle verhoutuesasi tuojon tympeään paheksunnan kaapuusi. Pellehermanni!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et tunnu tajuavan ressukka edes sitä, että tällaiset kritisoimasi tunnelmointien ja kokemusten metsästykset raukeavat tyhjiin sillä sadasosasekunnilla, kun Paavalin julistama sovituksen sana avautuu ihmissielulle. Mutta koska sinä nimenomaan et suostu siihen uskomaan vaan vastustat sitä koko sielustasi, sinä tarjoat tunnelmoinnin tilalle tuota kuollutta kirjaintasi. Elu asetat typeyydessäsi itsesi noiden toisten yläpuolelle verhoutuesasi tuojon tympeään paheksunnan kaapuusi. Pellehermanni!
No niin,
sieltähän tuli oikein täyslaidalliset.
Sillä tavalla GF.
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin,
sieltähän tuli oikein täyslaidalliset.
Sillä tavalla GF.
s-seutulainenHei nulikka, mitäpä jos kommentoisit ASIAA, josta oli puhe?
Selittäisit, millä sianpaskalogiikalla sinä kykenet väittämään, että koko maailma sovitusta julistava henkilölyö lyttyyn muita paitsi itseään?
Millä logiikalla? Kerro nyt ihmeessä, nulikka, kun olet itse mielestäsi niin nöyrä ja niin oikeassa.
- Anonyymi
Hyvä kuvaus ajastamme.
Kiitos "s-seutulainen", että toit tämän esille.
Todellakin "elämys-jumikset" ovat vallanneet alaa.
Ja myöskin tuo maininta "ylistyssuoritteesta" on nähtävissä.
Ylistykselle annetaan yhä enemmän jumalanpalveluksen ajasta.
Sanotaan jopa, että kun bändi yltää harmooniseen suoritukseen,
niin Pyhä Henki silloin yhtyy siihen menoon.
Voi, voi.
Viihteellisyys on luonnollisesti usean mieleen, varsinkin se bilettäminen festareiden tapaan.
Mutta onko toiminta Jumalan tahdon mukaista, vaiko ei.
Se paljastuu kyllä ajallaan, onhan kirjoitettu.
" Sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa; mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa." (Apt 5:38-39)
Vaarana on, että mennään yhä enemmän sielullisuuteen hengellisyydestä.
Mutta, onhan maallistuminen voittanut alaa viimeaikoina yhä enemmän hengellisissä yhteisöissä ja Jumalan sanasta on tapahtunut luopumista sitä mukaa, kuin maallisuus vyöryy sisälle.
Pekka Simojoen laulussa, Ajan henki, on sanoitettu tämä kehitys jo vuosituhannen vaihteessa.
"Mikä on sen ajan henki, isännäksi päässyt renki,
jonka suuren pillin mukaan täällä tanssittava on?
Ajan henki meille määrää, mikä oikein on ja väärää,
eikä epäillä saa kukaan, se on vastustamaton.
"Valta kunnassa kaikki hyvin!"
vanha vartija huutaa silmin hämärtyvin
näkemättä, mistä hyökkää vihollinen armoton.
Minne joutuu se valtakunta,
jonka paimenetkin nukkuu syvää unta
näkemättä, huomaamatta, mikä hetki yöstä on!"
15 Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,
16 ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.
17 Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.
18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
20 kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä. ( Ef 5)
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi
Usko Toivonen, eikö sinua lainkaan vaivaa ja häiritse, vaikka taivaassa miljoonat marttyyrit huutavat kostoa luterilaiselle kirkollesi!!! Vai oletko täysin paatunut!
- Anonyymi
Mitä muuta kuin kaavoja ja viihdettä löytyy luterilaisesta kirkostasi! Koko luterilaisuus perustuu kaavojen toistoon ja kaavamaiseen ns. jumalanpalvelukseen. Luterilasuudessa uskoon tulokin tapahtuu kastekaakaavan eli loitsujen ja taikojen avulla!!!
- Anonyymi
Taas kerran yksi ketju, joka on suunnattu Jeesuksen omia vastaan, ja jossa väkivaltaiset luterilaiset vainoavat ja painostavat Jeesuksen omia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas kerran yksi ketju, joka on suunnattu Jeesuksen omia vastaan, ja jossa väkivaltaiset luterilaiset vainoavat ja painostavat Jeesuksen omia!
On sulla hyvät luulot helluntailaisuudesta. Tuomion päivänä hämmästys on oleva suuri. Viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi.
- Anonyymi
Toinen tekopyhä paheksuja siinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sulla hyvät luulot helluntailaisuudesta. Tuomion päivänä hämmästys on oleva suuri. Viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi.
Luterilainen näet harhoja ja koko uskontosi perustuu harhoihi:N Näit harhoissa tässä puhuttavan helluntailaisista: Taas kerran yksi ketju, joka on suunnattu Jeesuksen omia vastaan, ja jossa väkivaltaiset luterilaiset vainoavat ja painostavat Jeesuksen omia!
- Anonyymi
aloittajan seutulaisen herätysliikkeen tarina on erittäin hyvää ihmisen omaa tarinaa, ei Jumalan sanaa------ eli on kuiva- uskoisuuden oppikirja....
Kielletään uskovan riemu ja ilo Herrassa, sekä Hengellinen elämä.
Halleluja! Ylistäkää Jumalaa hänen pyhäkössään, ylistäkää häntä hänen väkevyytensä taivaanvahvuuksissa. Ylistäkää häntä hänen voimallisista teoistansa, ylistäkää häntä, sillä hänen herrautensa on suuri. Ylistäkää häntä pasunan pauhulla, ylistäkää häntä harpuilla ja kanteleilla. Ylistäkää häntä vaskirummuilla ja karkelolla, ylistäkää häntä kielisoittimilla ja huiluilla. Ylistäkää häntä helisevillä kymbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla kymbaaleilla. Kaikki, joissa henki on, ylistäkää Herraa! Halleluja!
(Psa 150:1-6)
seutulaisen sanoma on raahautukaa ja maatkaa masennuksessa kirkoissanne, ei riemua ollenekaan, se on jumalan saa- sen ja sen päpin päpättäjän syystä- eikun suusta.
voi pyhä sylvi..... ei armolahjoja saa pyytää Herralta......
t
Ei muuta kuin huivi päähän ja körttipuku päälle....- Anonyymi
>> Ei Jumalan sanaa >>
Tuosta heräsi ajatus, että ylistys, mikä nyt on vallannut alaa, että onko se Jumalan sanaa?
Onhan ajan tapa ottaa ylistykseen niitä hittibiisejä, joita maailmalta tulee ja toki myös ylistyksen johtajat tekevät omia biisejään, joita sitten esittävät.
Ja onko niissä uusissa ylistysbiiseissä läsnä Jumalan sanaa minkä verran?
Osassa varmaan enemmän ja osassa hyvinkin vähän, voi olla että nimi Jeesus yhden kerran esiintyy.
Eikös jumalanpalveluksen tarkoitus nimenomaan perustua Jumalan sanaan, olla saarnattuna se kuvastin, joka paljastaa sen, mikä Jumalan sanan tarkoitus kulloinkin on?
22 Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
23 Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan;
24 hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.
25 Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.
( Jaak 1)
Jos siis jumalanpalveksusta lähtevien mieleen jää vain se ylistyksen pauhu ja siinä viityminen, niin perustuuko se Jumalan sanaan, vaiko tunnelmaan musiiikin äärellä.
Se on Jumalan armoa, että Pyhä Henki saa näyttää synnin puhutun sanan saarnan kautta, että sanankuulossa ollut ei ole kuin tuo "muistamaton kuulija", joka lähtee saamatta tietää, millainen hän on.
Myöskin se, että jos seurakunta paimentaa sellainen paimen, joka uhraa osan seurakunnasta ylistyksen nimissä.
Onhan seurakuntia, joissa ei enää lauleta virsiä, hengellisiä yhteislauluja, todistukset puuttuvat. Paljon jää pois vanhempia seurakuntalaisia, koska he kokevat nykyisen ylistysbuumin vieraaksi. Tämä tietenkin on vakava merkki huonosta paimenuudesta.
Ja tässähän on taustalla ne maailmalta tulevat tuulahdukset, joita tulee jatkuvasti uusia.
Unohtuuko siis se, että Jumalan sana on muuttumaton ja pysyvä ja seurakunnan perusta?
Ja mikä on ylistystä?
Onko se ne uunituoreet ylistysbiisit, hitit, rockmusiikki, vai voiko "ikivihreät" hengelliset laulut yhteislauluina myös olla sitä?
Seurakunnan tulisi olla kaikenikäisten seurakunta, se edellyttää ensisijaisesti Jumalan sanan kunnioittamista seurakunnan paimentamisen perustana.
Vaarana on, että seurakuntaa johtaakin susi lammasten vaatteissa.
Hyvä paimen pitää huolta kaikesta laumasta.
28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut. ( Apt 20)
Ylistys kuuluu jumalanpalvelukseen, mutta ei siten, että se tapahtuu surakuntaa hajoittaen.
Huomoiden koko seurakunta.
26 Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi. ( 1Kor 14)
"kaikki tapahtukoon rakennukseksi".
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Ei Jumalan sanaa >>
Tuosta heräsi ajatus, että ylistys, mikä nyt on vallannut alaa, että onko se Jumalan sanaa?
Onhan ajan tapa ottaa ylistykseen niitä hittibiisejä, joita maailmalta tulee ja toki myös ylistyksen johtajat tekevät omia biisejään, joita sitten esittävät.
Ja onko niissä uusissa ylistysbiiseissä läsnä Jumalan sanaa minkä verran?
Osassa varmaan enemmän ja osassa hyvinkin vähän, voi olla että nimi Jeesus yhden kerran esiintyy.
Eikös jumalanpalveluksen tarkoitus nimenomaan perustua Jumalan sanaan, olla saarnattuna se kuvastin, joka paljastaa sen, mikä Jumalan sanan tarkoitus kulloinkin on?
22 Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
23 Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan;
24 hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.
25 Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.
( Jaak 1)
Jos siis jumalanpalveksusta lähtevien mieleen jää vain se ylistyksen pauhu ja siinä viityminen, niin perustuuko se Jumalan sanaan, vaiko tunnelmaan musiiikin äärellä.
Se on Jumalan armoa, että Pyhä Henki saa näyttää synnin puhutun sanan saarnan kautta, että sanankuulossa ollut ei ole kuin tuo "muistamaton kuulija", joka lähtee saamatta tietää, millainen hän on.
Myöskin se, että jos seurakunta paimentaa sellainen paimen, joka uhraa osan seurakunnasta ylistyksen nimissä.
Onhan seurakuntia, joissa ei enää lauleta virsiä, hengellisiä yhteislauluja, todistukset puuttuvat. Paljon jää pois vanhempia seurakuntalaisia, koska he kokevat nykyisen ylistysbuumin vieraaksi. Tämä tietenkin on vakava merkki huonosta paimenuudesta.
Ja tässähän on taustalla ne maailmalta tulevat tuulahdukset, joita tulee jatkuvasti uusia.
Unohtuuko siis se, että Jumalan sana on muuttumaton ja pysyvä ja seurakunnan perusta?
Ja mikä on ylistystä?
Onko se ne uunituoreet ylistysbiisit, hitit, rockmusiikki, vai voiko "ikivihreät" hengelliset laulut yhteislauluina myös olla sitä?
Seurakunnan tulisi olla kaikenikäisten seurakunta, se edellyttää ensisijaisesti Jumalan sanan kunnioittamista seurakunnan paimentamisen perustana.
Vaarana on, että seurakuntaa johtaakin susi lammasten vaatteissa.
Hyvä paimen pitää huolta kaikesta laumasta.
28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut. ( Apt 20)
Ylistys kuuluu jumalanpalvelukseen, mutta ei siten, että se tapahtuu surakuntaa hajoittaen.
Huomoiden koko seurakunta.
26 Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi. ( 1Kor 14)
"kaikki tapahtukoon rakennukseksi".
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko ToivonenUsko Toivonen=eli sleyn raatele susi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Ei Jumalan sanaa >>
Tuosta heräsi ajatus, että ylistys, mikä nyt on vallannut alaa, että onko se Jumalan sanaa?
Onhan ajan tapa ottaa ylistykseen niitä hittibiisejä, joita maailmalta tulee ja toki myös ylistyksen johtajat tekevät omia biisejään, joita sitten esittävät.
Ja onko niissä uusissa ylistysbiiseissä läsnä Jumalan sanaa minkä verran?
Osassa varmaan enemmän ja osassa hyvinkin vähän, voi olla että nimi Jeesus yhden kerran esiintyy.
Eikös jumalanpalveluksen tarkoitus nimenomaan perustua Jumalan sanaan, olla saarnattuna se kuvastin, joka paljastaa sen, mikä Jumalan sanan tarkoitus kulloinkin on?
22 Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
23 Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan;
24 hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.
25 Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.
( Jaak 1)
Jos siis jumalanpalveksusta lähtevien mieleen jää vain se ylistyksen pauhu ja siinä viityminen, niin perustuuko se Jumalan sanaan, vaiko tunnelmaan musiiikin äärellä.
Se on Jumalan armoa, että Pyhä Henki saa näyttää synnin puhutun sanan saarnan kautta, että sanankuulossa ollut ei ole kuin tuo "muistamaton kuulija", joka lähtee saamatta tietää, millainen hän on.
Myöskin se, että jos seurakunta paimentaa sellainen paimen, joka uhraa osan seurakunnasta ylistyksen nimissä.
Onhan seurakuntia, joissa ei enää lauleta virsiä, hengellisiä yhteislauluja, todistukset puuttuvat. Paljon jää pois vanhempia seurakuntalaisia, koska he kokevat nykyisen ylistysbuumin vieraaksi. Tämä tietenkin on vakava merkki huonosta paimenuudesta.
Ja tässähän on taustalla ne maailmalta tulevat tuulahdukset, joita tulee jatkuvasti uusia.
Unohtuuko siis se, että Jumalan sana on muuttumaton ja pysyvä ja seurakunnan perusta?
Ja mikä on ylistystä?
Onko se ne uunituoreet ylistysbiisit, hitit, rockmusiikki, vai voiko "ikivihreät" hengelliset laulut yhteislauluina myös olla sitä?
Seurakunnan tulisi olla kaikenikäisten seurakunta, se edellyttää ensisijaisesti Jumalan sanan kunnioittamista seurakunnan paimentamisen perustana.
Vaarana on, että seurakuntaa johtaakin susi lammasten vaatteissa.
Hyvä paimen pitää huolta kaikesta laumasta.
28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut. ( Apt 20)
Ylistys kuuluu jumalanpalvelukseen, mutta ei siten, että se tapahtuu surakuntaa hajoittaen.
Huomoiden koko seurakunta.
26 Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi. ( 1Kor 14)
"kaikki tapahtukoon rakennukseksi".
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko ToivonenJa sinun kuollut kirjaimesi on sitten muka jotenkin parempaa hengellisyyttä? On aivan sama, mitä siellä tehdään, jos ja kun ei julisteta KOKO MAAILMAN SOVITTANUTTA Jeesusta Kristusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Ei Jumalan sanaa >>
Tuosta heräsi ajatus, että ylistys, mikä nyt on vallannut alaa, että onko se Jumalan sanaa?
Onhan ajan tapa ottaa ylistykseen niitä hittibiisejä, joita maailmalta tulee ja toki myös ylistyksen johtajat tekevät omia biisejään, joita sitten esittävät.
Ja onko niissä uusissa ylistysbiiseissä läsnä Jumalan sanaa minkä verran?
Osassa varmaan enemmän ja osassa hyvinkin vähän, voi olla että nimi Jeesus yhden kerran esiintyy.
Eikös jumalanpalveluksen tarkoitus nimenomaan perustua Jumalan sanaan, olla saarnattuna se kuvastin, joka paljastaa sen, mikä Jumalan sanan tarkoitus kulloinkin on?
22 Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
23 Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan;
24 hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.
25 Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.
( Jaak 1)
Jos siis jumalanpalveksusta lähtevien mieleen jää vain se ylistyksen pauhu ja siinä viityminen, niin perustuuko se Jumalan sanaan, vaiko tunnelmaan musiiikin äärellä.
Se on Jumalan armoa, että Pyhä Henki saa näyttää synnin puhutun sanan saarnan kautta, että sanankuulossa ollut ei ole kuin tuo "muistamaton kuulija", joka lähtee saamatta tietää, millainen hän on.
Myöskin se, että jos seurakunta paimentaa sellainen paimen, joka uhraa osan seurakunnasta ylistyksen nimissä.
Onhan seurakuntia, joissa ei enää lauleta virsiä, hengellisiä yhteislauluja, todistukset puuttuvat. Paljon jää pois vanhempia seurakuntalaisia, koska he kokevat nykyisen ylistysbuumin vieraaksi. Tämä tietenkin on vakava merkki huonosta paimenuudesta.
Ja tässähän on taustalla ne maailmalta tulevat tuulahdukset, joita tulee jatkuvasti uusia.
Unohtuuko siis se, että Jumalan sana on muuttumaton ja pysyvä ja seurakunnan perusta?
Ja mikä on ylistystä?
Onko se ne uunituoreet ylistysbiisit, hitit, rockmusiikki, vai voiko "ikivihreät" hengelliset laulut yhteislauluina myös olla sitä?
Seurakunnan tulisi olla kaikenikäisten seurakunta, se edellyttää ensisijaisesti Jumalan sanan kunnioittamista seurakunnan paimentamisen perustana.
Vaarana on, että seurakuntaa johtaakin susi lammasten vaatteissa.
Hyvä paimen pitää huolta kaikesta laumasta.
28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut. ( Apt 20)
Ylistys kuuluu jumalanpalvelukseen, mutta ei siten, että se tapahtuu surakuntaa hajoittaen.
Huomoiden koko seurakunta.
26 Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi. ( 1Kor 14)
"kaikki tapahtukoon rakennukseksi".
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko ToivonenKiitos Usko Toivonen todella hyvästä kirjoituksesta.
Siunausta
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos Usko Toivonen todella hyvästä kirjoituksesta.
Siunausta
s-seutulainenKKK = Keskinäisen kehun kaksikko
:D
- Anonyymi
Monet näyttävät nykyisin pelkäävän, että ihminen saattaa jäädä
ilman jotakin hyvin tärkeää hengellistä siunausta, jos hän ei mene
mukaan nykyisiin ”eläviin liikkeisiin”. Jeesus oli tietoinen tällaisista
edessä olevista hengellisistä kiusauksista ja hän varoitti
seuraajiaan niistä avoimesti. Hän sanoi mm.:
”Monet tulevat
esiintymään minun nimelläni. He sanovat: ’Minä olen Messias
(kr. voideltu)’ ja eksyttävät monia...”
Matkaevääksi Jeesus jätti mm. seuraavan ohjeen:
”Jos joku silloin sanoo teille: ’Täällä on Messias’,
tai: ’Messias on tuolla’, älkää uskoko.” Sillä ”vääriä
messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria
tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista,
valitutkin harhaan.” Matt. 24:5, 23.
Ihmiset ovat aina pelastuneet yksin Jumalan armon evankeliumin
varassa ilman tietoa niistä uusista opeista ja elämyksistä,
joita nyt saatetaan pitää varsinaisen kristillisyyden ilmentyminä
ja jopa ytimenä. Pyhä Jumala ja hänen Poikansa Jeesus Kristus on
Pyhän Hengen vaikutuksesta ollut tunnettu kristillisyydessä alusta lähtien.
”Älkää uskoko”, sanoi Jeesus. Monet kuitenkin toimivat tänä
aikana niin kuin ihmiset toimivat H.C. Andersenin sadussa
”Keisarin uudet vaatteet”. Sadussa ihmiset ihastelivat keisarin
uutta pukua sen tähden, että oli levinnyt tieto, jonka mukaan vain
viisaat ihmiset näkivät puvun.
Koska kukaan ei halunnut olla tyhmä, kaikki ylistivät keisarin
puvun kauneutta – kunnes pieni lapsi sanoi totuuden ääneen:
”Eihän keisarilla ole vaatteita ollenkaan”.
* * *
On tullut aika sanoa uuden kristillisyyden ihailijoille,
jotka suurinkin joukoin kerääntyvät ihastelemaan keisarin
uusia ”hengellisiä vaatteita”, ettei näitä vaatteita ole lainkaan.
Tieto on kyllä levinnyt laajalle siitä, että se, joka ei näe näitä vaatteita,
on epähengellinen. Koska kukaan ei halua olla epähengellinen, lähes
kaikki ovat vaiti ja antavat tapahtumien mennä eteenpäin.
”Uusina vaatteina” ymmärretään mm. niitä kokemuksia ja tapahtumia,
joista kerrotaan ja joita näytetään kokouksissa. Jos sairaiden
sanotaan paranevan, jos kuulijat kaatuvat, jos ilmapiiri on elävän
ja aidon tuntuinen, niin uudet ”hengelliset vaatteet” ovat upeat
ja oikeat hengelliset ihmiset näkevät ne.
Mutta kuka näissä tällaisissa vaatteissa aikoo pelastua tuomiopäivänä?
Kuka voi Jumalan edessä peittää syyllisyytensä vetoamalla siihen,
että maan päällä parantui taudistaan? Kuka voi pelastua tuomiolla sen tähden,
että kaatui jossakin tilaisuuksissa lattialle? Kuka pelastuu sen perusteella,
että kokouksissa oli lämmin, aito ja ystävällinen tunnelma tai että sai
rukousvastauksen?
Siihenkö viimeisenä päivänä voi panna toivonsa, että puhujat
olivat kokouksissa vakuuttavia ja ”palavia hengessä”? Siihenkö voi
turvata, että on nähnyt ihmeitä ja tunnustekoja ja paljon ihmisiä
koolla? Sonnustautukaamme Kristuksen lahjavanhurskauden vaatteeseen,
ettei meitä viimeisenä päivänä havaittaisi ”keisareiksi, joilla ei
ole vaatteita ollenkaan”. Kristuksen lahjavanhurskaus on ainoa
vaate, jossa voimme toivoa perille pääsyä.
Liittykäämme yhteen rukoillaksemme, että sanoma
tästä lahjavanhurskaudesta olisi hengellisten kokousten pääasia
nykyaikana. Jeesus tarjoaa syntien anteeksiantamusta tänäänkin.
( Lainattu lähde: Per-Olof Malk/Pääkirjoitus/Keisarin uudet vaatteet/Numero 5/2004 Armo riittää – 3)
s-seutulainen- Anonyymi
Jeesuksen omien ei pidä harjoittaa uskoaa jumalattomien luterilaisten kanssa. Luterilaisten ja niin myös sinun, s-seutulainen jumala tämä on maailman ruhtinas!!!!
- Anonyymi
Onhan sinunkin s-s-seutulainen, synkkyys ja synnin tuska huono omantunto tunnelmaa...
- Anonyymi
On myös unohdettu, että viimeisinä päivinä S:tana riehuu kuin karjuva leijona kenet saisi niellä. Helppo nähdä tämä kuitenkin todeksi erityisesti näillä Suomi24 sivustoilla.
Täälläkin on uskomatonta karjuntaa ja yksikin uskoo koko maailman sovituksen (oikein), mutta unohtaa, että Jumala ei pakota vastaanottamaan ja kukaan ei voi vastaanottaa, jos Jumala ei erikseen häntä saa vetää. Halvaksi ja turhaksi jää sellainen usko, samoin kuin koettelematonkin usko. - Anonyymi
Sanon "ei" viihteellisyydelle ja tunnelman nostattamiselle. Sanon "kyllä" todelliselle Jumalan palvonnalle ja ylistämiselle. Mutta se ei ole mikään poppaskonsti saada Jumalalta mitään, vaan Jumala yksinkertaisesti ANSAITSEE ylistyksemme ja palvontamme!!!
Mitä sitten tulee siihen, että ylistys olisi syrjäyttämässä "Sanan saarnan"... Haluaisin vilpittömästi kysyä, onko "Sanan saarna" Uudessa Testamentissa kuitenkaan aivan NIIN keskeisessä osassa Uuden Liiton seurakunnan kokoontumisia, mitä herätyskristillisissä ja luterilaisissa seurakunnissa länsimaissa tavataan ajatella? Onko "Sanan saarna" noussut meidän perinteessämme ylikorostuneeseen asemaan suhteessa seurakunnan muihin yhteyden muotoihin? Kyllä, opettaminen ja saarnaaminen on tärkeä osa seurakunnan elämää, mutta onko UT:n mukaan aivan niin keskeinen, kuin monet perinteensä kautta ajattelevat?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 275373
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34697- 1591788
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1551466Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais131297Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike231144- 931114
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.701033viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2101013- 37859