Aina puhutaan siitä, että pitäisi olla hyvin mukana. Minä en ainakaan jaksa olla erityisen hyvin mukana. Hyvä kun selviää päivästä toiseen.
Hyvin mukana
38
394
Vastaukset
- Anonyymi
Eikö sinua häiritse järjestön vaatimukset?
Jeesus ei antanut muuta vaatimusta, kun uskoa häneen.- Anonyymi
”Sillä usko ilman tekoja on kuollut”. Kohtaa en muista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaak. 2:20
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaak. 2:20
Ne teot eivät ole järjestön farisealaisia tekoja,vaan uudestisyntymisessä saatuja armolahjoja ja siksi uskon tekoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä kohtaa ei vain puhuta mitään järjestön vaatimuksista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ole päivääkään ollut missään lahkossa tai kirkossa mukana. Silti usko näkyy teoissa joita teen. Se on henkilökohtainen asia. Tuskin tämä jae tarkoittaa sitä että työskentelet jossain kultissa ja suoritat muiden määräämät jutut.
- Anonyymi
Helpottaa kun tulet JT joukkoon, saat tietoa faktoista!
- Anonyymi
Olen jo JT joukossa. En kuitenkaan jaksa olla hyvin mukana.,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailma koukuttaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailma koukuttaa!
Fariseus JT:t vaativat sitä mitä Jeesus ei vaatinut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailma koukuttaa!
JT on ihan liikaa ohjelmaa. Terveys ei kestä, eikä muutenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi huuhaassa pitäisi olla hyvin mukana?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailma koukuttaa!
Maailma ei sen kummemmin koukuta. Olen kotona jatkuvasti.
- Anonyymi
Miten se hyvin mukana osoitetaan nykyään, kun kenttäraporttivelvollisuus on poistettu?
- Anonyymi
Kai se osoitetaan niin, että käydään säännöllisesti kokouksissa ja osallistutaan siellä ohjelmaan vastaamalla. Ulkoasun ym. pitää olla sääntöjen mukainen. Jos on jotain paheksuttuja harrastuksia, ne tulee pitää omana tietonaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai se osoitetaan niin, että käydään säännöllisesti kokouksissa ja osallistutaan siellä ohjelmaan vastaamalla. Ulkoasun ym. pitää olla sääntöjen mukainen. Jos on jotain paheksuttuja harrastuksia, ne tulee pitää omana tietonaan.
Ulkoasussa noudatan omaa makuani. En voi pukeutua jonkin järjestön vaatimiin outoihin vaatteisiin.,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulkoasussa noudatan omaa makuani. En voi pukeutua jonkin järjestön vaatimiin outoihin vaatteisiin.,
Niin voi tehdä, mutta silloin ei ole hyvin mukana. Paremmin mukana olevat alkavat ottaa etäisyyttä, ns. kevytkarttaminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin voi tehdä, mutta silloin ei ole hyvin mukana. Paremmin mukana olevat alkavat ottaa etäisyyttä, ns. kevytkarttaminen.
Tulen aina pukeutumaan oman makuni mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saavat ihan rauhassa karttaa. Tulen aina pukeutumaan omalla tavallani.
- Anonyymi
Jehovan todistajat haluavat katsoa nenänvartta pitkin paitsi ulkopuolisia ihmisiä, myös seurakunnassa huonommin mukana olevia henkilöitä. Ylemmyydentunto onkin suunnilleen ainoa asia, mitä todistajuudesta saa palkinnoksi. Uskonto on rajoittava, kuormittava ja ahdistavakin, mutta jos siihen uskoo, sen sääntöjä noudattaa ja on hyvin mukana, voi kuvitella kuuluvansa pieneen eliittiin, joka yksin on Jumalan suosiossa. Todistaja voi myös kuvitella, että hän saa järjestön kautta viisautta, joka ylittää kaiken maailmallisen viisauden, jota oppineilla on. Hän on siis viisaampi kuin professorit ja nobelistit.
- Anonyymi
Todistajat eivät osaa perustella moniakaan järjestön oppeja, eli eivät ymmärrä niitä. Sellaisten käsittämättömien viisauksien on tultava itse Jehovalta! Vai?
- Anonyymi
Tulkaa minun luokseni TE KAIKKI TYÖTÄ TEKEVÄT JA RASKAUTETUT NIIN MINÄ ANNAN TEILLE LEVON!
Oletteko jo kokeilleet käydä Evankelis-Luterilaisen kirkon jumalanpalveluksessa. Sekä Herran Pyhällä Ehtoollisella mikäli olette konfirmoitu?
Ei ole vaatimukset liian korkeat tai perfektionistiset.
Itse kotona voi lisäksi viettää vaikkapa Vigiliaa, Messiaanista sapattiateriaa tms. Itse kuuntelen joskus hyviä hengellisiä lauluja, poltan kynttilöitä sekä valvon myöhään yöhön. Netistä löytyy helposti tietoa erilaisista kotihartauksista. Vaikkapa Wikipediasta. Ehtoollisesta tms.
Liian tiukkapipoisen ohjelman vastapainona on olemassa helpompiakin. Ainakin 2000-2010 vielä oli. En tiedä enää onko. Tuolloin oli Tuomasmessuja ja Valon Messuja sekä useita uskonnollisia foorumeja netissä.- Anonyymi
Mitä tarkoittaa konfirmaatio ja mihin se perustuu?
- Anonyymi
Anonyymi 2025-04-10 23:14:12
" kenttäraporttivelvollisuus on poistettu"
-Siis vartiotorneja ei enää kaupitella ?
Luuk. 10:2 Ja hän sanoi heille: "Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän. Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa.
Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää
-Eikö vartiotorniuskonto enää väitä tekeänsä evankelioimistyötä ? - Anonyymi
Eikö sen hyvin tai huonosti mukana olevan tiedä parhaiten ihminen itse?
- Anonyymi
JT:nä huonosti mukana oleminen on yhtä tyhjän kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JT:nä huonosti mukana oleminen on yhtä tyhjän kanssa.
Minkälainen on hyvin mukana oleva? Ja minkälainen on huonosti mukana oleva?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aiemmin puhuttiin, että sydämen tila määrittää ihmisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu siitä, kuinka hyvin nuoleskelet vanhimpia ja "kiepparia". Myös ahkera viittaaminen VT tutkistelussa antaa "hyvin mukana" olevan maineen ja pääsee paratiisiin.
Ja sitten raamatunkohdat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aiemmin puhuttiin, että sydämen tila määrittää ihmisen.
Entäs jos sydän on siirretty?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu siitä, kuinka hyvin nuoleskelet vanhimpia ja "kiepparia". Myös ahkera viittaaminen VT tutkistelussa antaa "hyvin mukana" olevan maineen ja pääsee paratiisiin.
Ja sitten raamatunkohdat?En ole koskaan viitannut ja vastannut kokouksissa, enkä tule sitä tekemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten raamatunkohdat?Minä en usko, että viittaaminen kokouksissa johtaa paratiisiin. Uskon että sillä on merkitystä, minkälaisia ihmiset ovat. Kokoukset ovat tylsiä ja ikäviä. Jollakin viittaamisella siellä ei ole merkitystä Jumalalle. Tärkeintä on se, minkälaisia ihmiset ovat.,
- Anonyymi
Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut
5 Moos. 9:4 Kun Herra, sinun Jumalasi,
Jeremia 33:4 Sillä näin sanoo Herra, Israelin Jumala
Matt. 3:2 ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Jehova, Jehova!', pääse taivasten valtakuntaan
Matt. 10:7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle'.
Fil. 3:18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina; 3:19 heidän loppunsa on kadotus
3:20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa- Anonyymi
Nuo ovat vieraita siteerauksia, jakeita, meille jt:lle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo ovat vieraita siteerauksia, jakeita, meille jt:lle
Onko näiden sivut revitty UM käännöksestä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko näiden sivut revitty UM käännöksestä?
Tuossa kiero valehtelija on muutellut Raamatun kohtia hypnoosissaan, ei ole pokkaa laittaa käännöstä mistä ovat lainaukset ovat, kun sellaista ei ole.
- Anonyymi
Todistajuus sisältää lukemattomia pieniä nyansseja, joiden omaksuminen määrittelee kuinka hyvin/ huonosti on mukana. Katsomalla Jw.orgin propaganda-videoita voi opetella, miten korkean statuksen sisaret pukeutuvat ja käyttäytyvät. Naisia on huomattavasti enemmän kuin miehiä, ja jos mielii saada todistajapuolison ja sieltä hierarkian yläpäästä, saa todella panna parastaan. Kilpailu on ankaraa, ja sisaret osaavat todella piilokarttaa epäsuosittuja henkilöitä. Se kuuluisa "valtakunnan hymy" loistamaan, vaikka mikä olisi!
- Anonyymi
jt - kaksikko kävi joskus ovellani. Kun vastauksissani tunsin oppeja ja niiden eroa Raamatusta, rupesi toinen selittämään olevansa (lahko)vanhimman tytär. Hän tuntui olevan siitä onnellinen ja olevinaan, näytti arvelevan että olisin siitä kateellinenkin. No, ainakin jäin siltä osin sanattomaksi. Loukata en halunnut.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64165Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va952303Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J61999Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38861Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?186860- 47854
- 34831
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119785- 36776
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35772