alkoholisti isän tytär, voimat on nyt loppu

Anonyymi-ap

Isäni on pelannut ja juonut kaiken., koko oman omaisuutensa ja juominen aiheutti myös eron avovaimosta. Ulosotossa kymmeniä velkoja, joihin haettu velkasaneerausta.

Isäni erosi vuosi sitten ja minä maksoin hänelle kolmen kuukauden vuokravakuuden ja kahden kk:n vuokran. Tein töitä yötä päivää, että sain rahat kasaan muutamassa viikossa. Ajattelin, että sen jälkeen hän pärjää omillaan. Ei pärjännyt....

Se mikä jää eläkkeestä menee kurkusta alas. Jos eläke tulee 1. päivä, viimeistään 5 pv on pyytämässä minulta rahaa. Olen vuoden ostanut hänelle ruuat, tupakat, jo edesmenneen koiran ruuat ja kulut (viime vuonna kun oli siis elossa vielä). Olen kuskannut isää kännisenä pois ravintolasta kotiin tai vienyt baariin. Päivittäin hän pyytää rahaa, rööökiä, kyytiä.

Teen pienipalkkaista hoitotyötä ja olen koko viime vuoden tehnyt keikkaa, jotta rahani riittävät, silti kaikki menee mitä tulee. Hän valittaa ja haukkuu muita tilanteestaan. Kännipäissään tarjoaa muille, jopa kadun narkeille kaljat (minun rahoilla ostetut). Hän valehtelee nykyään kaikesta.

Joka kuukausi vannotan, että nyt hänen pitää pärjätä omillaan ja olen antanut velat anteeksi. Viime vuonna olin lainannut antanut n. 15 000 e rahaa (jota en siis ikinä saa takaisin) sekä maksanut tupakat ja ruuat.

Olen aivan loppu tähän tilanteeseen, jokainen viesti joka häneltä tulee on vaatimus jostain. Olen alkanut vihata häntä ja viestejä. En enää käy hänen luonaan.

Olen siis 43 v. mutta silti aina sorrun antamaan rahaa yms.

Tässä kuussa sama tilanne taas, eilen 7.4 tuli viesti, että rahat loppu, eikä riitä laskuihin ja pitäisi saada tupakkaa yms. Kuulemma ei ole ruokaa ja siskonsa oli jo vähän vienyt.

Pakkohan se on taas auttaa, kun ei voi isää jättää nälkiintymäänkään. Mutta olen niin loppu tähän. Itsellä jää laskuja maksamatta kun makselen hänen elämäänsä. enkä jaksa enää tehdä kahta työtäkään. Onko kohtalotovereita??? Miten te jaksatte?

4

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oliko moinen hyysääminen edes viisasta.

• Hei,

Hyvä, että kirjoitit tänne. Tilanteesi vaikuttaa raskaalta. Vertaistuki voi olla hyvä voimavara. Laitan tähän alle lisäksi infoa auttamistahoista, joihin voit halutessasi olla yhteydessä matalalla kynnyksellä ja anonyymisti.

- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi:

MIELI Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

tai

Tukea psyykkisesti oireilevien tai sairastavien läheisille tukisuhdepalvelusta https://tukinet.net/teemat/tukea-psyykkisesti-oireilevien-tai-sairastavien-laheisille/tukisuhteet/

Jälkimminen tukisuhdepalvelu on nimestään huolimatta suunnattu myös päihteiden käyttäjien läheisille.

Lisäksi ma ja to klo 15-21 sekä ti ja ke klo 15-19 on aikuisten kahdenkeskinen MIELI Kriisichat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.

Tukinetissä on lisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

• Anonyymi

Voi hyvät hyssykät! Ymmärrätkö, että sinä mahdollistat isäsi elämäntavat? Sinä tuet isäsi juomista, tupakointia ja velkaantumista. Ja kärsit itse.

Anteeksi, että sanon, mutta isäsi on julma oman lapsensa hyväksikäyttäjä. Mitä sinä saat tästä hyväksikäytöstä?

• Anonyymi
      UUSI

Entisenä juoppona uskallan väittää, että juovaa alkoholistia ei voi auttaa muuta kuin juomaan lisää. Hän kääntää kaiken saamansa avun palvelemaan omaa juomistaan.

Olet todella hankalassa tilanteessa, joskin kymmenet tuhannet alkoholistien lapset Suomessakin ovat juuri samanlaisessa tilanteessa. Tietämättään he mahdollistavat alkoholistin juomista, joku pyykkäämällä, siivoamalla, kokkaamalla, kuskaamalla, valehtelemalla työnantajalle tai sukulaisille, naapureille ja ystäville sen yhden juopon puolesta. Jotkut jopa kantavat juotavaa tai rahoittavat alkoholistin juomista, kun uskovat tämän valheisiin ja odottavat muutoksen pian tapahtuvan.

Kun mahdollistettu juominen kuitenkin aina jatkuu, niin olisikin parasta lopettaa sen mahdollistaminen. Kyseessä on silloin ns. "julma rakkaus" jossa pakotetaan alkoholisti kohtaamaan oma juomisensa ja sen seuraukset.

Sinusta varmaan tuntuu että olet yksin ja voimaton tämän ongelmasi kanssa, mutta sinulla on kymmeniä tuhansia kohtalotovereita, jotka kaikki puhuvat suomenkieltä.
      Siksi minäkin kehoittaisin sinua hakemaan itsellesi apua ja voimia jostain vertaistukiryhmästä.
      Kun huomaa ettei olekaan yksin tämän ongelman kanssa, niin se antaa valtavasti voimia jaksamiseen. Parvessa on niin paljon helpompi lentää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      110
      2423
    2. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      84
      2111
    3. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      56
      1667
    4. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      58
      1632
    5. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      155
      1560
    6. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      46
      1466
    7. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      153
      1440
    8. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      112
      1190
    9. Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla

Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!
      Puolanka
      26
      1186
    10. Paraneeko ilmapiiri nyt?

Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket
      Hyrynsalmi
      26
      1158
    Aihe