😲😲😲😲😲😲😲😲😲😲😲😲😲😲😲!!!!!
Huoltoihin, korjauksiin ja vakuutuksiin meni lisäksi 53 000 euroa.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5ce35064-aa8f-4c89-b080-d554eaa59046
Ei ole fossiiliautoilu halpaa. Vaatii kyllä epätervettä sisua, että jaksaa täristellä raskassoutuisella dieselillä noin paljon.
Diesel-auton tankkaukset 146 000 euroa! Jussi uskalsi laskea mitä dieselillä ajo on maksanut.
61
508
Vastaukset
- Anonyymi
Tuohon käyttöön sopivia sähköautoja ei käytännössä kuitenkaan ole myynnissä Suomessa. Tai ei ainakaan Toyota Hiluxia vastaavaa. Nuo Toyota Hiluxit ovat lisäksi erittäin luotettavia.
- Anonyymi
146 000 euroa / 1 miljoona km = 14,6 senttiä kilometri.
Ei taida monella pienemmällä autolla päästä samaan?
Nyt puhutaan raskaasta työkäyttöön tarkoitetusta autosta.
Varmasti vaikeisiin paikkoihin ajettuna jatkuvasti ja perässä
on ollut pottoainetta ja tarviketta työkohteisiin.- Anonyymi
Ei auta halpa kilometrihinta, kun kilometrejä kertyy noin paljon. Järjetöntä, kuka jaksaa viettää diesel-autossa noin ison osan valveillaoloajasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei auta halpa kilometrihinta, kun kilometrejä kertyy noin paljon. Järjetöntä, kuka jaksaa viettää diesel-autossa noin ison osan valveillaoloajasta?
Olisiko vaikka mrtsäkoneurakoitsija, kuten jutussa?
- Anonyymi
Etkö ymmärtänyt lukemaasi?
Pelkästään polttoaineseen on mennyt tuo 146000€, siihen muut kulut päälle, niin hinta onkin jo 199000€.
Ja koska miljoona kilometriä ei ole vielä täyttynyt, niin kilometrin hinnaksi tulee 0,2€, jolloin 100 km:n kustannus on 20€, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö ymmärtänyt lukemaasi?
Pelkästään polttoaineseen on mennyt tuo 146000€, siihen muut kulut päälle, niin hinta onkin jo 199000€.
Ja koska miljoona kilometriä ei ole vielä täyttynyt, niin kilometrin hinnaksi tulee 0,2€, jolloin 100 km:n kustannus on 20€,Väärin, artikkelin mukaan miljoona kilometriä on jo ylitetty. Eikä edes tuolla 200.000 euron hinnalla saa tällä hetkellä Suomesta yhtäkään vastaavaa sähköautoa.
Tuo on silti pikkusumma miljoonasta kilometristä, koska hän laski mukaan kaikki huollot ja korjaukset ja vakuutukset. Jos joku harhainen idiootti sähköautofanaatikko höpisee taas pelkästä sähkön hinnasta niin sähköautoonkin tulee valtavasti huolto- ja korjauskuluja jos sähköautolla ajaa miljoona kilometriä. Ja ne ovat monta kertaa suuremmat kuin sähkökulut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin, artikkelin mukaan miljoona kilometriä on jo ylitetty. Eikä edes tuolla 200.000 euron hinnalla saa tällä hetkellä Suomesta yhtäkään vastaavaa sähköautoa.
Tuo on silti pikkusumma miljoonasta kilometristä, koska hän laski mukaan kaikki huollot ja korjaukset ja vakuutukset. Jos joku harhainen idiootti sähköautofanaatikko höpisee taas pelkästä sähkön hinnasta niin sähköautoonkin tulee valtavasti huolto- ja korjauskuluja jos sähköautolla ajaa miljoona kilometriä. Ja ne ovat monta kertaa suuremmat kuin sähkökulut.Pitäisikö tuohon laittaa tavuviivat?
” Antmanin matkamittari nimittäin paljastaa, että hänen Toyota Hiluxillaan on pian ajettu miljoona kilometriä.” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin, artikkelin mukaan miljoona kilometriä on jo ylitetty. Eikä edes tuolla 200.000 euron hinnalla saa tällä hetkellä Suomesta yhtäkään vastaavaa sähköautoa.
Tuo on silti pikkusumma miljoonasta kilometristä, koska hän laski mukaan kaikki huollot ja korjaukset ja vakuutukset. Jos joku harhainen idiootti sähköautofanaatikko höpisee taas pelkästä sähkön hinnasta niin sähköautoonkin tulee valtavasti huolto- ja korjauskuluja jos sähköautolla ajaa miljoona kilometriä. Ja ne ovat monta kertaa suuremmat kuin sähkökulut.Hiluxia vastaavaa sähköautoa ei ainakaan vielä ole tarjolla, mutta jos ajaa sen miljoona kilometriä niin sähköauton edullisempi käyttövoima tarkoittaa varovasti arvioitunakin 100000 euron säästöjä polttomoottoriautoon verrattuna. Sillä kattaa jo aika paljon korjauskuluja, tai vaikka jopa koko auton vaihdon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiluxia vastaavaa sähköautoa ei ainakaan vielä ole tarjolla, mutta jos ajaa sen miljoona kilometriä niin sähköauton edullisempi käyttövoima tarkoittaa varovasti arvioitunakin 100000 euron säästöjä polttomoottoriautoon verrattuna. Sillä kattaa jo aika paljon korjauskuluja, tai vaikka jopa koko auton vaihdon.
Työkäytössä auton pitää toimia käyttötarkoitukseensa ja siitä pitää jonkin verran maksaa. Käyttötarkoitukseen toimimaton auto tuottaa pitkällä tähtäimellä paljon suuremmat tappiot liiketoiminnalle kuin tuo 100000euroa. Sähköauton ostaminen vain polttoainekuluista säästämisen takia on typerää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiluxia vastaavaa sähköautoa ei ainakaan vielä ole tarjolla, mutta jos ajaa sen miljoona kilometriä niin sähköauton edullisempi käyttövoima tarkoittaa varovasti arvioitunakin 100000 euron säästöjä polttomoottoriautoon verrattuna. Sillä kattaa jo aika paljon korjauskuluja, tai vaikka jopa koko auton vaihdon.
16 vuotta ja miljoona kilometriä . Vastaavaan ajoon tarvitaan ainakin 4 sähköautoa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
16 vuotta ja miljoona kilometriä . Vastaavaan ajoon tarvitaan ainakin 4 sähköautoa .
Älä viitti jauhaa täyttä p**kaa,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työkäytössä auton pitää toimia käyttötarkoitukseensa ja siitä pitää jonkin verran maksaa. Käyttötarkoitukseen toimimaton auto tuottaa pitkällä tähtäimellä paljon suuremmat tappiot liiketoiminnalle kuin tuo 100000euroa. Sähköauton ostaminen vain polttoainekuluista säästämisen takia on typerää.
Niinkuin todettu Hiluxia vastaavaa autoa sähkönä ei ole olemassa, joten siihen käyttötarpeeseen ei oikein vaihtoehtoja ole.
Mutta yleisemmin jos ajaa paljon niin tuo esimerkki osoittaa hyvin että niillä polttoainekuluilla on oikeasti merkitystä. Tuon Hiluxin kokonaiskustannuksista kuitenkin melkein 75% tulee polttoaineesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiluxia vastaavaa sähköautoa ei ainakaan vielä ole tarjolla, mutta jos ajaa sen miljoona kilometriä niin sähköauton edullisempi käyttövoima tarkoittaa varovasti arvioitunakin 100000 euron säästöjä polttomoottoriautoon verrattuna. Sillä kattaa jo aika paljon korjauskuluja, tai vaikka jopa koko auton vaihdon.
Niitä auton vaihtoja, jos ajaa saman määrän kuin mitä tuolla alussa mainitulla tojolla, kertyy akun loppumisen takia2-3kpl, joten mitä järkeä on tuollaisessa luonnonvarojen tuhlauksessa (sähköauon akut) kun sillä yhdellä ja samalla dieselillä hommat hoituu sitä patteriautoa paremmin?
Tojon kantavuus dieselinä on huomattavasti enemmän kuin patterikäyttöisenä, kokonaispaino on dieselinä vähemmän, eli hyötykuorma isompi ja sen tähden ajokilometrejä kertyy patteriautoa vähemmän, vain muutamia dieselin etuja patteriautoon verraten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
16 vuotta ja miljoona kilometriä . Vastaavaan ajoon tarvitaan ainakin 4 sähköautoa .
Tällä tietoa juurikin niin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö ymmärtänyt lukemaasi?
Pelkästään polttoaineseen on mennyt tuo 146000€, siihen muut kulut päälle, niin hinta onkin jo 199000€.
Ja koska miljoona kilometriä ei ole vielä täyttynyt, niin kilometrin hinnaksi tulee 0,2€, jolloin 100 km:n kustannus on 20€,20 senttiä / kilometri on hyvin edulinen hinta .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä auton vaihtoja, jos ajaa saman määrän kuin mitä tuolla alussa mainitulla tojolla, kertyy akun loppumisen takia2-3kpl, joten mitä järkeä on tuollaisessa luonnonvarojen tuhlauksessa (sähköauon akut) kun sillä yhdellä ja samalla dieselillä hommat hoituu sitä patteriautoa paremmin?
Tojon kantavuus dieselinä on huomattavasti enemmän kuin patterikäyttöisenä, kokonaispaino on dieselinä vähemmän, eli hyötykuorma isompi ja sen tähden ajokilometrejä kertyy patteriautoa vähemmän, vain muutamia dieselin etuja patteriautoon verraten.Jos ajaa miljoona km fossiilisella polttoaineella niin en kyllä puhuisi luonnonvarojen tuhlaamisesta mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ajaa miljoona km fossiilisella polttoaineella niin en kyllä puhuisi luonnonvarojen tuhlaamisesta mitään.
Kyllä se patteriautojen tarvitsemien harvinaisten ja kalliiden akkumateriaalien tarve tekee sen , että kun noita materiaaleja tarvitaan sen miljoonan ajokilometrin ajamiseen sen ylempänä mainitun neljän patteriauton verran dieseliin nähden , niin kyllä tuossa luonnonvarojen tuhlaamisesta juurikin voidaan puhua.
- Anonyymi
sähköauton akku 40.000
- Anonyymi
Sepä hienoa, mitä ajattelit tehdä sillä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sepä hienoa, mitä ajattelit tehdä sillä?
Sähköautot ovat höyhensarjan autoja pikkuajoja varten suunniteltuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot ovat höyhensarjan autoja pikkuajoja varten suunniteltuja.
Etkö ymmärtänyt kysymystä?
- Anonyymi
Konttorirotta jakelee viisauksia.
- Anonyymi
Käsittämätöntä että joku jaksaa ajaa tuollaisella tojotanpaskalla noin paljon.
Itseäni suunnattomasti harmittaa, kun joudun välillä käymään uudella tojota rav4 hybridillä työmaalla, vaikka niihin ei ajomatkaa ole kuin enimmillään 30 km.
On se niin kamala ajettavaksi!- Anonyymi
No, Toyota Hilux on enemmän työauto eikä vastaavaa yhtä hyvin toimivaa sähköautoa ainakaan vielä ole olemassa.
- Anonyymi
Kyllähän alle 20 snt/km käyttökulut on HALPA.
- Anonyymi
Kertokaas nyt sähkispellet vaihtoehtoja tuolle autolle. Kantavuus, vetomassat, maastoajo yms. Joka metsässä ei taida olla latureitakaan.
- Anonyymi
Ei löydy ainuttakaan.
- Anonyymi
Huollot ja korjaukset on täysin ihmisestä kiinni. Siis mitä laskuja saa.
En näe järkeväksi itse käyttää mitään autoa ulkopuolisella ihmisellä joka kertoo laskujen hinnat. Teen itse ja mukavaa on, sitä on vaan niin harvoin kun pääsee autoa korjaamaan tai uusimaan osaa.
27 vuoden huolto-ja korjauskulut autoissani = auto liikkunut joka päivä. Noin 3000€ yhteensä, kerra vuodessa huollot ja tarvittaessa kaikki muu mitä tulee eteen.
Jakopään hihnojen, pumpun uusinta toukokuussa tähän autoon, siitä tulee kulut 70€.- Anonyymi
Ja sitten satu meni saunaan...
- Anonyymi
Paljonko niitä kilometrejä on tullut? Ei voi olla paljon tuolla 3000 euron summalla. Varastamallako olet osat, renkaat, öljyt jne hankkinut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko niitä kilometrejä on tullut? Ei voi olla paljon tuolla 3000 euron summalla. Varastamallako olet osat, renkaat, öljyt jne hankkinut.
Ajanut pyhinä kirkkoon.
- Anonyymi
JUu JUU ,,,jakopään hihnat maksaa jo yleensä satkun,,, pumppu vesi siis saman....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JUu JUU ,,,jakopään hihnat maksaa jo yleensä satkun,,, pumppu vesi siis saman....
Missä autossa alle 400 tkm ajettuna on vaihdettu vesipumppu? Ei ainakaan minun Toyotassa, eikä jakohihnaa ole moottorissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä autossa alle 400 tkm ajettuna on vaihdettu vesipumppu? Ei ainakaan minun Toyotassa, eikä jakohihnaa ole moottorissa.
Tojotan huolto-ohjelman mukainen vesipumpun vaihtoväli on 150 tkm.
- Anonyymi
Kaikilla ei ole mahdollisuuksia tehdä itse, jos tekee pitkää päivää ja viikonloput haluaa viettää perheen kanssa.
- Anonyymi
Joku/kuka on siis maksanut kaiken saastuttaminen?
- Anonyymi
Sähköautoilijoilla on puhdas omatunto. Tuo tunne kylläkin perustuu valheeseen.
- Anonyymi
Jotain on pahasti pielessä, jos joutuu ajamaan autolla MILJOONA kilometriä?? Olisi kyllä toisenlaisiakin tapoja viettää tämä elämä....
- Anonyymi
Tuollaisessa työssä ajetaan paljon autolla, joten ei siinä ole mitään erikoista. Varsinkin kun kyseessä on kuhmolainen yrittäjä, mistä on pitkät matkat kaikkialle.
- Anonyymi
Uudet sähköautotko soveltuvat metsäkoneurakoitsijan käyttöön? Oletko koskaan edes nähnyt harvesteria ja missä niillä tehdään hommia. Ne ei käy sähköllä ja jollakin niille viedään polttoaineet ja tarvittaessa korjausvehkeet.
- Anonyymi
Monessa kommentissa sanotaan ettei vastaavaa sähköautoa hiluxille löydy, voi olla.
Mutta mikä muuttuu kun otetaan tavallinen henkilöauto vastaavalla dieselkoneella kuin tuossa hiluxissa? Kustannukset samat, eli 200 000€ pelkkiin juokseviin kuluihin.
Sähköauton energiakulut miljoonalla kilometrillä 15c/kWh kotisähköllä 30 000€. Määräaikaishuollot noin puolet, ei suurta "dieselveroa". Tuolla erotuksella helposti ostaa uuden akun, ja vielä jopa uuden sähköauton..- Anonyymi
Pointti onkin, löytyykö sellaista ’tavallista’ sähköautoa, jolla päästäisiin läheskään samoille kilometreille edes sileillä asfalttiteillä.
Tuossahan oli kyse maastokelpoisesta raskaasta lava-autosta, jolla ajetaan huonoja teitä jatkuvasti. Eipä tarvita kuin kerrran pohjanaarmu sähköautoon, niin heti nousee korjauskustannus jonnekin reiluun 20.000€:on. Ja montako kertaa sellainen tulisikaan kymmenessä vuodessa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pointti onkin, löytyykö sellaista ’tavallista’ sähköautoa, jolla päästäisiin läheskään samoille kilometreille edes sileillä asfalttiteillä.
Tuossahan oli kyse maastokelpoisesta raskaasta lava-autosta, jolla ajetaan huonoja teitä jatkuvasti. Eipä tarvita kuin kerrran pohjanaarmu sähköautoon, niin heti nousee korjauskustannus jonnekin reiluun 20.000€:on. Ja montako kertaa sellainen tulisikaan kymmenessä vuodessa?Ei löydy mistään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pointti onkin, löytyykö sellaista ’tavallista’ sähköautoa, jolla päästäisiin läheskään samoille kilometreille edes sileillä asfalttiteillä.
Tuossahan oli kyse maastokelpoisesta raskaasta lava-autosta, jolla ajetaan huonoja teitä jatkuvasti. Eipä tarvita kuin kerrran pohjanaarmu sähköautoon, niin heti nousee korjauskustannus jonnekin reiluun 20.000€:on. Ja montako kertaa sellainen tulisikaan kymmenessä vuodessa?"Pointti onkin, löytyykö sellaista ’tavallista’ sähköautoa, jolla päästäisiin läheskään samoille kilometreille edes sileillä asfalttiteillä."
No maailmalta löytyy yli 2 miljoonaa ajettu Tesla, uutisten mukaan.
Jos nyt ajatellaan tuollaista tavallista autoa, joko sähköautona tai polttomoottorilla, niin en keksi yhtään syytä miksi sähköautolla ei ajaisi yhtä paljon kuin polttomoottoriautollakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pointti onkin, löytyykö sellaista ’tavallista’ sähköautoa, jolla päästäisiin läheskään samoille kilometreille edes sileillä asfalttiteillä.
Tuossahan oli kyse maastokelpoisesta raskaasta lava-autosta, jolla ajetaan huonoja teitä jatkuvasti. Eipä tarvita kuin kerrran pohjanaarmu sähköautoon, niin heti nousee korjauskustannus jonnekin reiluun 20.000€:on. Ja montako kertaa sellainen tulisikaan kymmenessä vuodessa?"Pointti onkin, löytyykö sellaista ’tavallista’ sähköautoa, jolla päästäisiin läheskään samoille kilometreille edes sileillä asfalttiteillä."
Miksei pääse, ja on jo päästy. Esim. Tesla model S. Siinä on ruostumaton alumiinikori, uuden akun hinta noin 20k€. Nykyisillä malleilla ajaa akulla yli 500 tkm helposti. Noiden kulujen jälkeen voikin ostaa uuden säästyneillä polttoainekuluilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Pointti onkin, löytyykö sellaista ’tavallista’ sähköautoa, jolla päästäisiin läheskään samoille kilometreille edes sileillä asfalttiteillä."
No maailmalta löytyy yli 2 miljoonaa ajettu Tesla, uutisten mukaan.
Jos nyt ajatellaan tuollaista tavallista autoa, joko sähköautona tai polttomoottorilla, niin en keksi yhtään syytä miksi sähköautolla ei ajaisi yhtä paljon kuin polttomoottoriautollakin.Kyllä paljon ajettuja Tesloja on uutisten mukaan . Niihin on yleensä vaihdettu ajomoottoreita alle 200 tkm välein . Myös akkuja on vaihdettu paljon . Onko myös Teslan akkutakuussa maininta siitä , että akkutakuun enimmäiskorvausmäärä on auton arvo vian toteamishetkellä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä paljon ajettuja Tesloja on uutisten mukaan . Niihin on yleensä vaihdettu ajomoottoreita alle 200 tkm välein . Myös akkuja on vaihdettu paljon . Onko myös Teslan akkutakuussa maininta siitä , että akkutakuun enimmäiskorvausmäärä on auton arvo vian toteamishetkellä ?
Kuinka moneen Teslaan on vaihdettu ajomoottori alle 200tkm ajolla?
Kuinka moneen on vaihdettu akku?
Teslan akkutakuussa ei ole arvoon perustuvaa rajoitusta.
- Anonyymi
On ollut viisas mies kun ajanut samalla autolla noin kauan. Jos olisi vaihtanut autoa vuoden tai kahden välein, vaikka sitten aina vain sähköautoon niin olisi hävinnyt rahaa todella paljon enemmän.
- Anonyymi
Niin ja vielä Hilux. Varmempaa autoa saa hakea aika kauan.
- Anonyymi
Yrittäjän, yrityksen ajoista? Onko niitä ilmoitettu verotukseen.
Jos on niin kuluja on maksanut koko yhteiskunta.- Anonyymi
Mielenkiintoinen näkökulma.Siis jos vähentää yritystoiminnan kulut kirjanpidossa niin ne siirtyvät yhteiskunnan maksettaviksi.Sie taiatkin olla kommunisti,tai vähintäänkin demari.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielenkiintoinen näkökulma.Siis jos vähentää yritystoiminnan kulut kirjanpidossa niin ne siirtyvät yhteiskunnan maksettaviksi.Sie taiatkin olla kommunisti,tai vähintäänkin demari.
Porvari maksattaa köyhillä ja ottaa rahat valtiolta, että pärjää tässä yhteiskunnassa.
- Anonyymi
Noissa toyotissa on kova kulutus esim, työautona sellaine on ajossa epävakaa , nelivedoltaan epäiluttävä , huonot istuimet mieluummin ajelen volkkarin crafterilla kuluttaakin vähemmän kuin toyota ko hiluxsi
- Anonyymi
Hiluxksi käy kerran 10 vuodessa remontissa... Crafteri jatkuvasti... kumpi on luotettavampi työauto??
- Anonyymi
Sähköhipsterit maksavat tuonkin Hiluxin kulut kulutushyödykkeiden muodossa.
Sähkövatkaimella ei puu liiku eikä huolto pelaa.
Sähkö-Petterin kannattaa keskittyä lähimatkailuun rangeahdistuksineen ja tonnin arvonalenemisiin per kk. - Anonyymi
Verotus ja km vähennys maksaA ne dieselkulut...
Työ tai työmatkat- Anonyymi
Yhteiskunta eli kaikki muut ihmiset maksaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhteiskunta eli kaikki muut ihmiset maksaa.
Ja sitten kateellinen idiootti taas rääkyy. Eikä yhteiskunta oikeastaan maksa mitään, nuo kulut vain vähennetään verotuksessa. Siis nämä maksavat vähemmän verotuksessa, ei kukaan suorastaan maksa kuluja.
Ja ihan samalla vähentävät normaalit kotitaloudetkin työmatkojensa kuluja verotuksessa.
- Anonyymi
Eiköhän dieselin valinnut ole myöskin valmis maksamaan dieselin kalliit kulut...
- Anonyymi
Kokemuksesta MB EQE aj. 17 tkm. Arvonalennus 28 000 euroa.
- Anonyymi
Kokemuksesta Audi A6 4,2 Avant Quattro aj. 170tkm, arvonalennus 120000€.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 275333
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34677- 1551703
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1551446Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141282- 931114
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211094viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.206987En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.69982- 37839