Mitä vakuuttuneempi henkilö on omasta "raamatullisuudestaan", sitä tyhmempi ja ylpeämpi hän on.
Ihmisten raamatullisuus ei ole yhtikäs mitään muuta kuin sitä, mitä heille on heidän uskonnollisessa herätysliikkeessään tai suuntauksessaan tai seurakunnassaan OPETETTU.
Heidän raaamatullisuutensa on ainoastaan NIITÄ SANOJA , SANONTOJA JA HOKEMIA, joita he ovat uskonyhteisössään toistuvasti kuulleet ja kuunnelleet.
He lukevat ja siteeraavat Raamattuaan näitä sanoja ja sanontoja hokien ja noilla sanoilla ja sanonnoilla lukemaansa ikuisesti siilaten.
Ja mikä koomisinta, jotkin noista sanoista ovat sellaisia, että NIITÄ EI OLE KOSKAAN ESIINTYNYT RAAMATUSSA.
Surkuhupaisin esimerkki tällaisesta epäraamatullisesta raamatullisuudesta on Usko Toivonen ja hänen itse itselleen omaksumansa ja palvomansa käsitekainalokeppi "ASIAYHTEYS".
Kun Usko tempaisee esille tämän kainalokeppinsä, jonka hän yhdellä huiskautuksella muuttaa taikasauvaksi, hän asettuu Jumalan paikalle ja alkaa jorista perinnäissäntöjään niin omavanhurskas oikeassa olemisen kuola pyhästä suupielestä valuen, koska hän on sanonut ilmoille tuon taikasanan, johon hänellää on monopoli.
Koskaan Usko ei ole tuota ihmeellistä käsitettään määritellyt, ei sen alkuperää paljastanut eikä ylipäätään sen käyttöä perustellut.
Ja tämä älypää pälliäinen pitää jostain syystä itseään kaikki muita Suomi-24:lle kirjoittavia "raamatullisempana".
Raamatullisuudesta
5
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Aloittaja on oikeissa.
Yleinen väärä käsitys on myös sanonta, että koko Raamattu on totta, otetaan sieltä mikä lause tahansa ja sitä sitten hoetaan ja mantrataan ehdottomana totuutena. - Anonyymi
Harhaoppisen kohdalla täysin totta.
Uusi liitto solmittaan Hengessä ja siihen UT johdattaa.- Anonyymi
Liitto on Jumalan yksipuolinen armoteko, mikä on voimassa ikuisesti.
Ihminen ei ole tavertainen kumppani tekemään mitään sopimuksia tai kauppoja Jumalan kanssa.
Juutalaisten ympärileikkauksen liitto on ikuInen liitto, mikä on edelleen voimassa. Paavalikin sen myöntää, vaikka kiemurteli niiden asioiden kanssa.
Ap. t. 16:3
Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän.
Samoin kasteen liitto on ikuinen liitto ja on voimassa ajan rajan tuolle puolelle ikuisuuteen asti.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,
- Anonyymi
Kannattaa varoa helluntailaisten epämääräisiä ja irrallisia"henkikasteita".
Niissä tehdään liitto henkimaailman kanssa.- Anonyymi
Sodoman homppelikuningas esitti diiliä ja liittoa Abrahamin kanssa.
Mutta Abraham ei siihen suostunut.
1. Moos. 14:21
Sodoman kuningas sanoi Abramille: "Anna minulle ihmiset. Karjan ja tavaran voit pitää itse."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 285390
- 1611825
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1561493Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141314Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike231174- 931114
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.711068viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2101023Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan36913- 38885