Elämä on helppoa eikä tarvii töihin mennä. Hyvin pärjää jos ei asu liian kalliissa vuokra-asunnossa eikä kaipaa etelän lomia. Säästää voi aina mutta itse en ainakaan matkustele koska en näy järkeä maksaa kolmea tonnia jostain kanarian lomasta tai eiffel tornin näkemisestä. Elämä on pääosin tylsää ja yksinäistä mutta tässä maassa kun kaikki halukkaat ei töihin pääse niin emme voi mitään.
Elämä on mukavaa.
9
196
Vastaukset
- Anonyymi
Suomi tulee leikkaan ilmaisesta rahasta vielä lisääkin, että varaudu siihen jatkossa.
- Anonyymi
Onko sulta viety paljonkin? Voi kurja,, koita kestää, pyydä äidiltäsi lisää rahaa jos sulta leikataan aina vaan. Eihän se toki ole oikein että niin tehdään, mutta sitä se äänestäminen teettää, antaa luvan tehdä niin.
- Anonyymi
Hyvä mielikin, kun ei kuluta ja saastuta paljoa.
- Anonyymi
Mukavasti pärjäilee, kun tilavan asunnon kulut on vaan 340 €/kk .
Näin jää eläkeläisellekin vielä mukavasti sitä käyttörahaa . - Anonyymi
Kalastamalla saan itse ruokaa joten säästyy tukirahojakin mukavasti. Vuokra alle 400 euroa. Vuokraan menee 136 euroa ja nettiin 37 euroa joten yli 400 euroa jää ja vielä saan toimeentulotukea 86 euroa. Ruokaan käytän 180 euroa joten minulle jää 300 euroa josta säästöön menee 150 euroa. Tällä hetkellä on 640 euroa säästöjä. Säästän joka kuukausi sen 100-150 euroa. Olis enemmän säästöjä mutta piti ostaa läppäri joka maksoi 300 euroa.
- Anonyymi
No eihän sieltä järvestä leipää ja makkaraa saa vaikka kuinka siimaa heittää.
hasuka toi sun satutarina omasta elämästyäsi, mitä sä niinku tahdoit sanoa tuolla selvitykselläsi?
- Anonyymi
Helposti pärjää tuilla ja rahaa jää säästöön. En kuluta ja tiedän mitä ruokaa ostan eikä budjetti ylity. Kun ei juo eikä polta niin rahaa säästyy vuodessa 1500 euroa.
- Anonyymi
Kyllä kelan tuilla toimeen tulee. Rahaa ei mene ruokaan vaan ruokajonosta hakee 4 kassillista viikossa, niin hyvin pärjää, ja toisesta kaupunista pari lisää.
Tt tuesta maksetaan laskut ja saa käyttörahaa jne... hyvin menee. Töissä jos olisi ei näin hyvin pärjäisikään.
Eilen saatiin uusi hellakin ilmaseksi.
Säästöön jaa suurin osa, kun ruoka on ilmaista, niin ruokarahat voi laittaa jemmaan, eikä haittaa jos joutuu pois heittää kun ei mee omaa rahaa ruokaan. kahden talous nykysin niin hyvin pörjää. - Anonyymi
Kyllä se kalastus vaatii aikaa ja osaamista kuitenkin. Tekemällä oppii ja välineet maksaa mutta yhden virvelin kanssa pääsee alkuun niin olen itsekkin alkanut kalastamaan. Muilta kysymällä saa tietoo mistä kalaa saa ja kalaverkot maksaa 10-15 euroa ja itse ostanut niitä. Olen ostanut joskus halvan 100 euron soutuveneen ja kunnostanut sen itse ja sen kanssa käyn kalassa ja verkkoja laskemassa. Olen saanut varmaan 1300 kg ahvenia 5 vuoden aikana. Ahvenet menee tutuille ja itse syön niitä paljon myös. Se on kalastus kovaa työtä koska kalassa voi joutua olee 5-8 tuntiakin että löytää kalapaikan mistä ahventa saa. Joskus sen olen löytänyt 10 minuutissa ja olen saanut 20 kg ahvenia parissa tunnissa. Perkaamiseen menee paljon aikaa. 20 kg ahvenia perkaa 4 tunnissa joten se on kovaa työtä eikä se laiskoille sovi. Pitää myös osata perata ja kalan perkaamisessa tarvii kokemusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821399Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä681197Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2141184Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2021174Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103993Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍128891Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123788- 77755