ei ruokaan juuh ?
Kaljaan on varaa
50
608
Vastaukset
- Anonyymi
Kelata saa rahaa, ku vaan ruinaa.
- Anonyymi
Jaa eipä mulla ole koskaan ole ollu varaa kaljaankaan siksi tulee halvemmaksi vetää pää täyteen kirkkailla toki kirkkaita join nuorempana siksi mielummin että yhtään huvittanu sitä kaljakassia mukana roudata pullon kun sai poveen tai hiaan
- Anonyymi
Tietenkin, ja mitä se sulle kuuluu mitä kukakin omilla rahoilla ostaa. Osata sinäkin niin ei tarvi kateellisena täällä valittaa.
- Anonyymi
Kaljaa on otettu hyvinkin rajallisesti, mistä on ollut seirauksena, että on tullut
elämän aikana hankittua pari asuntoa ja useita kulkuneuvoja. - Anonyymi
Hallitus halpuutti kaljan ja Satonen työt, nyt on aikaa ja rahaa ottaa kaljaa.
- Anonyymi
Keskitöhkyrä tölökkejä tulloo lotkittua meleko ussein.
juu ja sitte peltimansikka purnukoita kylymänä pelti kii. - Anonyymi
Olen aina elänyt niin että säästän olut rahat kun teen jotain pimeetä hommaa. Laskut hoidan aina ja ja aina joku tarjoo jotain pientä hommaa että saa olut rahaa kasaan. En periaatteessa osta työttömyysrahoilla olutta vaan tienaan olut rahat muuten.
- Anonyymi
Itselle maistuu kanssa olut hyvin. Olen koittanut tehdä töitä, että pystyn pitämään elintasoni. Olen onnistunut tässä hyvin. Kippis ja kulaus! Jos maistuu, niin onhan tämä jotenkin tienattava ja mentävä töihin.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselle maistuu kanssa olut hyvin. Olen koittanut tehdä töitä, että pystyn pitämään elintasoni. Olen onnistunut tässä hyvin. Kippis ja kulaus! Jos maistuu, niin onhan tämä jotenkin tienattava ja mentävä töihin.
Mb_76Kirjoitat taas puuta heinää. Eihän sinulla elintason ylläpitämiseen kulu juuri mitään. Säästäminen on eri asia.
- Anonyymi
ei oo kaljaan rahaa. mut onneks alkoholin tekeminen ei oo mitään rakettitiedettä
- Anonyymi
Otan aina ensin kalijan
Sitten siiterin
Sitten viinapaukun
Sitten tupakin
Sitten nokoset
Sitten laiturin maalausta
ja sitten sama homma alusta, Savossa. - Anonyymi
Tekee jotain hommia että saa ostettua sen 24pack olutta ei siinä sitten taas mitään järkeä että melkein viimeistä centtiä myöden rahat kaljaan,osa alkaa varastaan.Ruokajakeluun että saa ostettua kaljaa.Venkula kuvioita noi.Itse pystyn ostaan sen 24pack viikonloppuna jos sikseen tulee.2 viikon välein olisi tavoite.
- Anonyymi
Pitää siirtyä siihen Austraalian malliin, että sossusta saa kuukauden
luottokortin, millä EI VOI ostaa kaljaa eikä tupakkaa.- Anonyymi
Tuo voisi olla hyvä konsti. Syö vaan ihmisen vapautta juoda toisinaan.
- Anonyymi
Olen täs viime päivinä saanut paljon kalaa kuten siikaa. Ruokaa on siis varmaan 2 viikoksi joten ei tarvii ostaa ja rahaa säästyy oluisiin joita nautin pääsiäisenä.
- Anonyymi
Lihaa ja kanaa ostaa pääsiäiseks sitten olutta eikä tarvi kalastaa.Joku tampio järsii kaloja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lihaa ja kanaa ostaa pääsiäiseks sitten olutta eikä tarvi kalastaa.Joku tampio järsii kaloja.
Kala on terveellistä. Itsekin kalastan mökillä paljon. Kala on niin kamalan kallista nykyään
- Anonyymi
Maalaan pari munaa tuossa vielä.
- Anonyymi
Kuka on sulle väittänyt että joillakin on varaa kaljaan muttei ruokaan? Jos näin on, silloin kyseessä äärimmäinen riippuvuus alkoholiin. Ja silloin on törkeää ivata kyseisiä henkilöitä. Katos, herra normaali, sinä et ymmärrä yhtään mitään muusta kuin vain itseäsi koskevista asioista.
- Anonyymi
Ostan toimeentulolla olutta, en ruokaa. Silloin syödään kun ruoka-avusta saadaan.
tupauuno, kuopio.savo - Anonyymi
Taitaa olla itse tehtyä Sahtia.
- Anonyymi
- Kalja on hyvää
- Ruoka on pahaa
Joskus pitää priorisoida järjellä eikä tunteella. - Anonyymi
Rahaa riittää juuri siihen mihin haluaa. Toiset ostaa ruokaa =ykköstavoite,
mutta joillakin se on pussikalja, mitä pitää saada ihan joka päivä.
Ei pystytä säästämään eikä ostamaan pitkäjännitteisellä säästämisellä, vaan
kaikki pitää saada heti ja sitten sitoudutaan älyttömiin osamaksuihin.
Katselin ihan tavallisen auton ehtoja: käytetty auto 24 t€, mutta kun sitä
maksetaan 5-6 vuotta, niin siitä tulee luottokulujen kanssa 31 t€:n auto.
En suostu koskaan sellaiseen, vaan säästän etukäteen ja ostan sitten.- Anonyymi
Köyhän kannattaa opetella säästämään. Aloittaminen on perseestä, mutta kun vauhtiin pääsee ja siitä tulee pysyvä tila, että jotain on säästössä sivussa aina, voi aina lainata itseltään tarvittaessa. Maksuista selviytyy, kun itselleen ei tarvitse maksaa korkoja. Korot vie puille paljaille.
Luottokorteista kannattaa luopua, ja yrittää säästää. Alkaa itse omaksi pankikseen.
Jos tarvitsee isompia hankintoja ja luottoja, niihin haetaan sitten lainat erikseen. - Anonyymi
Sama periaate ja jo sen 10 000€ säästäminen on vuosien pitkäjänteinen työ. Itse olen viilannut budjektoinnin niin tarkkaan, että säästöjä kertyy ihan itsekseen. Näihin asioihin ei onneksi tarvitse kiinnittää huomiota. Myöskin pystyin säästämään käyttörahoista sen 50€/viikko ainakin tällä viikolla, mikä lupaava alku. Eli säästöjä syntyy joka puolelta. Muutkin vähävaraiset pärjää sillä 70€/viikko, joten miksen minäkin?
Minulla on tämä sisutusharratus, johon on uponnut varoja. Viihtyisä asunto on kyllä kiva!
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama periaate ja jo sen 10 000€ säästäminen on vuosien pitkäjänteinen työ. Itse olen viilannut budjektoinnin niin tarkkaan, että säästöjä kertyy ihan itsekseen. Näihin asioihin ei onneksi tarvitse kiinnittää huomiota. Myöskin pystyin säästämään käyttörahoista sen 50€/viikko ainakin tällä viikolla, mikä lupaava alku. Eli säästöjä syntyy joka puolelta. Muutkin vähävaraiset pärjää sillä 70€/viikko, joten miksen minäkin?
Minulla on tämä sisutusharratus, johon on uponnut varoja. Viihtyisä asunto on kyllä kiva!
Mb_76Ethän sinä ole vähävarainen vaan saita. Vähävarainen on tonni ja sitä vähemmillä pelimerkeillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ethän sinä ole vähävarainen vaan saita. Vähävarainen on tonni ja sitä vähemmillä pelimerkeillä.
En ole saita, vaan pystyn myös kuluttamaan. Nyt pitää käydä maksamassa Iskulle keittiön pöydästä. Asunto alkaa näin olla valmis, kunhan saan sen Kartellin yöpöydän vielä säästettyä käyttörahoista. Säästötilille ei ole mitään asiaa ennen joulua. Näin toteutuu se 1500€/vuosi nostorajoitus. Näin toteutuu myös säästöjen jatkuva kasvu. Kaikki tämä tapahtuu aivan itsekseen.
Alkuun pääsee, niin kaikki tapahtuu aivan itsekseen!
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole saita, vaan pystyn myös kuluttamaan. Nyt pitää käydä maksamassa Iskulle keittiön pöydästä. Asunto alkaa näin olla valmis, kunhan saan sen Kartellin yöpöydän vielä säästettyä käyttörahoista. Säästötilille ei ole mitään asiaa ennen joulua. Näin toteutuu se 1500€/vuosi nostorajoitus. Näin toteutuu myös säästöjen jatkuva kasvu. Kaikki tämä tapahtuu aivan itsekseen.
Mb_76Et sinä mikään köyhä ole, vaikka elätkin minimaalisesti. Elämäntapaköyhä paremminkin. Olet näemmä keksinyt keinon toteuttaa noita sisustusunelmia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sinä mikään köyhä ole, vaikka elätkin minimaalisesti. Elämäntapaköyhä paremminkin. Olet näemmä keksinyt keinon toteuttaa noita sisustusunelmia.
Tulee mieleen joku nuorten trendi, että kitsastellaan ja kerätään rahaa harrastuksiin, tai mitä mieleen juolahtaa. Syödään aletuotteita ja ja kitsastellaan. Näinhän vanheneva väestö myös toimii ihan oma-aloiteisesti. Nämä vanhemmat ovat ihan luonnostaan säästäväisiä, vaikka mitään järkeä ei ole säästää perillisille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mb_76Olethan sinä saita. Se että investoit kotiin ei poista saituruutta. Ja ethän sinä siihenkään laita säästöistä kaikki vaan yöpöydän saituroit tuloista vaikka säästöilläkin olisi varaa ostaa heti. Tai ei ole varaa koska itaruus ei anna periksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olethan sinä saita. Se että investoit kotiin ei poista saituruutta. Ja ethän sinä siihenkään laita säästöistä kaikki vaan yöpöydän saituroit tuloista vaikka säästöilläkin olisi varaa ostaa heti. Tai ei ole varaa koska itaruus ei anna periksi.
Näillä raameilla mennään. 1500€/vuosi nostoista on nyt syöty 1000€ sen keittiön pöydän takia. Kaiken muun joutuu kustantaan itse käyttövaroista, esim. sen yöpöydän.
Näin myös säästöjä syntyy aivan itsekseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näillä raameilla mennään. 1500€/vuosi nostoista on nyt syöty 1000€ sen keittiön pöydän takia. Kaiken muun joutuu kustantaan itse käyttövaroista, esim. sen yöpöydän.
Näin myös säästöjä syntyy aivan itsekseen.Eläkelläisellä on pitkä aika, kun kerkee tänne puimaan finassiasioita. Johonkin sitä pitää aikaansa kuluttaa. Siinä mielessä tämä suoli24 on yliveto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkelläisellä on pitkä aika, kun kerkee tänne puimaan finassiasioita. Johonkin sitä pitää aikaansa kuluttaa. Siinä mielessä tämä suoli24 on yliveto.
Ehkä on järkevää, että niitä puuhastelupajoja on. Näin pysyy siellä toiminnassa mukana, eikä tarvitse avautua tänne elämästään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin myös säästöjä syntyy aivan itsekseen.Yllättävän säntillisesti sinä noudatat noita nostorajoittuksia. Mutta sehän on oikeastaan järkevääkin, että säästöjä syntyy pikällä aikavälillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yllättävän säntillisesti sinä noudatat noita nostorajoittuksia. Mutta sehän on oikeastaan järkevääkin, että säästöjä syntyy pikällä aikavälillä.
Nyt on Iskusta hommattu keittiön pöytä! Kipaisin juuri äsken maksamassa tämän tuotteen. Myöskin kävin Vepsäläisellä tutustumassa siihen Kartellin yöpöytään. Tämä on seuraava tuote, jota varten säästän.
Rahapussi keveni huomattavasti, kun maksoin tämän pöydän. 60€ jäi nyt 1,5viikon elämiseen, Kaikki ei siis ole mennyt olueeseen.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on Iskusta hommattu keittiön pöytä! Kipaisin juuri äsken maksamassa tämän tuotteen. Myöskin kävin Vepsäläisellä tutustumassa siihen Kartellin yöpöytään. Tämä on seuraava tuote, jota varten säästän.
Rahapussi keveni huomattavasti, kun maksoin tämän pöydän. 60€ jäi nyt 1,5viikon elämiseen, Kaikki ei siis ole mennyt olueeseen.
Mb_76Tämä on hyvä, että on mielenkiinnon kohteita. Ettei kaikki varat mene törpöttelyyn.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on hyvä, että on mielenkiinnon kohteita. Ettei kaikki varat mene törpöttelyyn.
Tai naapureiden vahtimiseen kuten sinä teet. Mikä ei tosin maksa mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mb_76Asunto alkaa olla varsin mallikas. Nyt pitää keskittyä yleiseen puhtauteen. Eli siivouspäiviä useammin. Tavoittena on tässä yksiössä sotilaallinen järjestys. Eli pölykoirat ei vilise nurkissa.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mb_76Et siitten hennonut nostaa varoja siltä säästötilliltä myös elämiseen. No siinäpähän kärvistelet minirahoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mb_76Kun oikein nuuasti elät kyllä tuosta 60€ summasta jää jotain säästettäväksikin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun oikein nuuasti elät kyllä tuosta 60€ summasta jää jotain säästettäväksikin.
Ei kannata säästää itseään hengiltä. Kunnon Budjektointi on järkevää, niin jää myos ruokarahat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siitten hennonut nostaa varoja siltä säästötilliltä myös elämiseen. No siinäpähän kärvistelet minirahoilla.
Tekee hyvää elää sillä pienellä rahalla, suosittelen kaikille. Tämähän on väliaikaista eikä jatkuva olotila. Jokaisen kannattaisi kokeilla viikkoa minibudektilla. Vielä jos saa hommattua jotain järkevää kotiin, niin vähän nuukaillen elää seuraavan viikon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekee hyvää elää sillä pienellä rahalla, suosittelen kaikille. Tämähän on väliaikaista eikä jatkuva olotila. Jokaisen kannattaisi kokeilla viikkoa minibudektilla. Vielä jos saa hommattua jotain järkevää kotiin, niin vähän nuukaillen elää seuraavan viikon.
Pieni budjetti taitaa sinulle olla pysyvä olotila, onneksi välillä teet joitakin hankintoja. Kaikkein itarimmat eivät tee niitäkään vaan säästävät päiviensä päätökseen asti ja sukulaiset/valtio/kuolinpesän tyhjentäjät perivät rahat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pieni budjetti taitaa sinulle olla pysyvä olotila, onneksi välillä teet joitakin hankintoja. Kaikkein itarimmat eivät tee niitäkään vaan säästävät päiviensä päätökseen asti ja sukulaiset/valtio/kuolinpesän tyhjentäjät perivät rahat.
Kohtuu kaikessa. Itse en halua ryhtyä itaraksi, vaan osaan myös kuluttaa. Tietenkin on pieni pesämuna, josta perilliset saa sitten kinastella keskenään.
Minulla on tiukat raamit, joiden puitteissa voin elää. 480€/kk ja säästöjen syönnistä 125€/kk Tämä menee toimeentulotuen raameihin ja hyvin on riittänyt rahat.
- Anonyymi
Kaljaa, loisia, Putin, vihervassut, kommunisteja, tiltuja, uskovaisia, ateisteja, homoja, kokkareita ... Tässäpä meille oikea sankari mielipiteineen. - Voi hyvänen aika! Onkohan tämä tyyppi koskaan tehnyt mitään työtä tai mitään hyvää kenellekään?
- Anonyymi
Rahaa riittää siihen . mihin haluaa sitä laittaa. Toisilla se menee kaljaan ja
ravintolaelämään ja toisilla vaikkapa asunnon ostoon ja matkusteluun.
Vanhempana sitten ymmärtää sen kumpi vaihtoehto oli järkevää. - Anonyymi
Elämässä on tehtävä valintoja, myös rahan käytön suhteen.
Jokainen itse laittaa ne rahansa, mihin parhaaksi omalla kohdallaan näkee. - Anonyymi
Kalja on pitempää kuin valtion leipä.
Kun ostetan kaljaa syödään paljon vähemmän jos ollenkaan. Silloin tankataan kaljalla ja katotaan budjetti. ja sitten kun tankataan ruualla ei oteta kaljaa, ja katsotaan budjettia. Aika hyvin on pysynyt balanssissa.
- Anonyymi
Ostin tänään 24 pack kaljaa. Sain aamulla kalaa niin paljon verkoilla että on varaa ostaa kaljaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3932000Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121829Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411358Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.77989Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel51950Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402918Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä33765- 56739
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70714- 63713