Kiinnostuin yhdestä hieman vanhemmasta autosta joka on saman ikäinen kuin omanikin eli 2013. Omassa ei ole ollut mitään vikaa 10 vuoden aikana mitä olen sen omistanut. Joitain kulutusosia on tietenkin vaihdettu joskus.
Tämä myynnissä oleva auto on juuri katsastettu. Trafin sivuilta katsoin niin oli saanut kolme korjauskehotusta. Soitin ja kysyin että onko viat korjattu. Ei ole. Kysyin tietenkin että miksei niitä vikoja ole korjattu ja miksei niitä ole ilmoituksessa. Ei ole tarvetta sellaiseen. Laskin että remonttiin menee sellaset 500 euroa osineen joten sanoin että haen pois jos laskette hintaa. Ei käy.
Joku ostaa nyt sitten ajokelvottoman auton jos ei tajua katsoa tai kysyä.
Itsellä on sellainen tapa että huollan auton joka vuosi ennen katsastusta ja sanon että kaikki mikä on vähänkin kulunut niin saa vaihtaa. Joka vuosi ei edes vaihdeta mitään joten ei ne korjaamot kuseta noin sanovia.
Miksei autoliike korjaa auton vikoja?
23
276
Vastaukset
- Anonyymi
niin ja mitä sitten ?
- Anonyymi
Kyllä yksityiset jättää kaikki korjaamatta. Lähes joka vaihturissa joka tulee ja on korjauskehotus leimalta niin ei ole korjattu. Liikkeitten on pakko laittaa tai laitat jälkikäteen kun edellisen yksityisen kusettajan petos paljastuu. Eli jos liike leimaa niin kyllä korjaa mikäli tarvetta, ei ne korjaukset kuitenkaan maltaita maksa, ja fyrkkaa kun on millä laittaa . Menkää töihin sieltä saa remontti rahaa autoilu maksaa.
- Anonyymi
Tunnen todella paljon varakkaita ihmisiä ja kaikki valittaa että autoilu maksaa ja he säästävät jokaisessa asiassa. Kahvikin maksaa aivan liikaa ja sähkö varsinkin. Sanonko heille että menkää töihin?
- Anonyymi
Taitaa tulla sulle aika vanhaa raatoa vaihdossa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnen todella paljon varakkaita ihmisiä ja kaikki valittaa että autoilu maksaa ja he säästävät jokaisessa asiassa. Kahvikin maksaa aivan liikaa ja sähkö varsinkin. Sanonko heille että menkää töihin?
Sadan tonnin auto,kahden tonnin aluvanteet ja alla sakkorenkaat.Jostainhan pitää säästää.
- Anonyymi
Kun viimeksi vaihdoin autoa, käytin sen määräaikaishuollossa ja katsastuksessa ennen kauppoja. Maksoi pari sataa, mutta sain siitä tonnin enemmän, kuin jos olisin tarjonnut tekemättä niitä. Netistä on helppo seurata todellisia pyyntihintoja ja arvioida tarjoustasoa. Liike pisti ostohintaan 1200€ päälle, ja sai sen myytyä alle kahden viikon eteenpäin. Kaikki olivat tyytyväisiä. Minä pääsin vanhasta eroon, löysin mieleisen uudemman auton, ja liike teki pienen tilin näistä kaupoista.
- Anonyymi
Näin tämän vasta nyt, vaikka jo vanha.
Onko mielestäsi € 1.200,- hyvä tienesti?
Hyvä jos se edes kattaa liikkeen yleiskulut, toimitilojen
vuokran, sähköt ja kenties myyjien palkat.
Et ainakaan ole käynyt Kauppakorkeakoulua! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin tämän vasta nyt, vaikka jo vanha.
Onko mielestäsi € 1.200,- hyvä tienesti?
Hyvä jos se edes kattaa liikkeen yleiskulut, toimitilojen
vuokran, sähköt ja kenties myyjien palkat.
Et ainakaan ole käynyt Kauppakorkeakoulua!Tiedät varmasti itsekin että vaihtokaupassa paperilla näkyvä hyvityshinta voi olla aivan muuta kuin hinta millä auto menee varastoon, riippuen ihan siitä ostettavan uuden auton hinnasta/hinnoittelusta.
- Anonyymi
Käytetty auto on käytetty auto, jos ikää on 12 vuotta niin vikoja voi olla, sehän on sitten liikkeen toimintatavoista kiinni laittavatko kuntoon vai myyvätkö sellaisenaan. Kuitenkin jos leimalta on tullut vain korjauskehoituksia niin on vähän vaikea kuvitella että ne itsessään tekisivät autosta ajokelvottoman.
- Anonyymi
Rikkinäinen auto on rikkinäinen auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rikkinäinen auto on rikkinäinen auto.
Eli sinun mielestä katsastuksesta saatu korjauskehoitus tarkoittaa että koko auto on rikki?
- Anonyymi
Tähänkin pätee taas se sama, että ostakaa uudempia autoja!
Siis sellaisia, jotka ovat selvinneet siitä vuosikatsastuksesta ilman
korjauskehoituksia!
Pidemmän päälle se kuitenkin kannattaa.
Tässäkin puhutaan jo yli 10 vuoden ikäisistä autoista.
Siinä iässä parhaimpiinkin merkkeihin tulee vikoja, ellei niistä
aikaisemmin ole huolehdittu.
Mikäli Eduskunta säätäisi lain, että vaikka 12v-ikäinen auto olisi
romutettava, niin mikähän haloo siitä täällä syntyisi? - Anonyymi
Nyt en aivan ymmärrä!
Nythän myydään käytettyä autoa - ei uutta!
Nämä eivät ole samoja asioiota!
Haluatteko kenties eduskunnan säätävän sellaisen lain, että
auton edellisen omistajan velvollisuus olisi aina korjuuttaa
käytetyn auton viat ja katsastuttaa se ennen sen vaihtamista
uuteen tai uudempaan?
Mitä tästä seuraisi?
Katsastusasemilla syntyisi ruuhkaa, autokorjaamot työllistettäisiin
ja ihmiset ajelisivat ehjillä ja turvallisilla autoilla, sekä autoista valit-
taminen tällä palstalla loppuisi. - Anonyymi
Aloittajalle. Jätä se auto sinne kanaverkkoaitaukseen jobbarin iloksi. Osta vastaava auto jostain muualta, toivottavasti löydät hyvän.
- Anonyymi
Oman kokemukseni mukaan kun olen kauppoja tehnyt niin liikeestä riippumatta
kyllä ovat korjanneet kaikki jotka liittyvät tieliikennekelpoisuuteen ja katsastuskuntoon. Muissa vioissa tai kulumissa ei ole tarkoitus tehdä vanhasta uudenveroista tai parempaa kuin vastaava saman ikäinen vastaavilla ajomatkoilla oleva .
Kaikki on yleensä asiallisesti sovittavissa. - Anonyymi
Itsellä on sellainen tapa että huollan auton joka vuosi ennen katsastusta ja sanon että kaikki mikä on vähänkin kulunut niin saa vaihtaa.
Minä taas katsastan auton aina ennen huoltoa. Jos löytyy huomautettavaa niin samalla siinä huollon yhteydessä korjataan nekin viat.- Anonyymi
Mulla taas auto vaihtuu uudempaan aina ennen katsastusta,mutta kukin tyylillään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla taas auto vaihtuu uudempaan aina ennen katsastusta,mutta kukin tyylillään.
Minä ajan vain naisia. Kumin puhjettua vasta vaihtoon.
- Anonyymi
Ja meidän sitten pitäisi tietää miksi liike ei korjaa? Ehkä käyttäydyin niin että halusivat sinusta eroon?
- Anonyymi
Uuden vioista voi ostaja valitella mutta ei vanhan ja käytetyn. Eikä se autoliike ole mikään käytettyjen autojen kunnostamo jossa kaikki käydään läpi ja uusitaan.
Itse ajellaan joka päivä töissä. Vaimo ajaa viidettä vuotta nyt 20 vuotta vanhalla autolla.
Itse 25 vuotta vanhalla autolla. Kulut ja korjaukset ovat olemattomat. 90 % autoilijoista kuluttaa paljon enemmän romuihinsa rahaa. - Anonyymi
Hyvin sanottu edellinen!
Olen sanonut tämän ennenkin.
Ennen Kuluttajasuojalain voimaantuloa, vajaaat 50 vuotta sitten - v. 1978 -
kaikki oli toisin.
Käytetyt autot myytiin sellaisina kuin ne myyntihetkellä olivat ja kakkine
niine ominaisuuksineen ja xaskoineen!
Kukaan ei jälkeenpäin tullut valittamaan mistään viosta, vaan ne käsiteltiin
ennen kauppaa - usein sopivin hinnanalennuksin.
Vaikka joku vika ilmeni vasta kuukausien päästä, se oli vain huonoa onnea
eikä suinkaan "petollisen" myyjän syy.
Nyt elää sitkeässä se aivan väärä luulo, että viallisen auton kunnostuspaikka
onkin käytettyjä autoja myyvä liike.
Näin ei lainlaatijana ja esittelijänä aikanaan toiminut hallitusneuvos asiaa tarkoittanut.- Anonyymi
Yksityiset kusettaaa ja tuo piilovika pommeja vaihdossa siksi sinäkin saat paskan PUAHH Yksityiset kusettaaa Yksityiset kusettaaa Yksityiset kusettaaa........Yksityiset kusettaaa
- Anonyymi
Et näköjään edellinen ymmärtänyt, mitä kirjoitin!
Tämä käsite "piilovikapommi" johtuu nimenomaan voimaantullesta
Kuluttajansuojalaista.
Aikaisemmin koko käsite oli tuntematon, käytetyn irtaimen kaupassa
noudatettiin Kauppalakia tavanomaisine virhesäännöksineen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 315673
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus123688- 1932311
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1631723Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan771627Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike351457Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141365En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.741335- 941195
viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2241194