miten köyhä lomailee ens kesänä?

Vinkkejä pöytään.. toukokuu lähenee.

Itse oon meinannut monta kertaa alkaa kesäkulkuriksi ja kulkee vanhoja raideverkkoja pitkin. Luulis pääsevän perille ja olevan kartoilla.

Toinen mitä oon miettinyt niin pyhän Jaakobin vaellus hattulasta turkkuseen. Huono puoli on et härkätietä pitkin ei taida päästä koko matkaa vaan pitää tallailla pääteiden varsia nou nice.

Miten te meinaatte kesän viettää pikku tai olemattomalla budjetilla?

49

369

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tänne tullee kohta joku käyhä ilimottamaan että 3000e /kk lähetään purjevenneilemään välimerelle vaikka savossa suap siikaa soutuvenneeseen, saunassa keskitöhkyrätä ja selekään...vihta ukkowa.

• Niin se on kovin ikävää että varakkaiden pitää tulla tänne kettuilemaan. No onhan se sentään mieleltään köyhä jos täällä pyörii varakkaana..

minä en ole ja yritän miettiä mitä muuta vois tehdä..no uinti tietty.. temun halpis video kameralla 27e.. matkakuvailua ja kenties sukelluskuvailu sameissa suomen vesissä..

• Anonyymi

Niin satuilemaan.

• Anonyymi

Viime vuonna mietin että säästän rahaa ja olen säästänyt pari tonnia lomaan mutta nyt olen miettinyt että en lomaile enkä lähde mihinkään vaan säästän rahat Oli ennestään säästössä puskuri rahaa noin 8 tonnia joten voisin lähteä jonnekkin mutta ei nyt vaan huvitakkaan lähteä. Voisin käydä vaan jossain turussa konsertissa DPTL festareilla. Ei se maksa kun pari sataa.

• ..on se hyvä päästä vähän liikenteeseen, muille maisemille..

• Anonyymi

Osta vaikka huonekaluja, kodin irtaimistoa. Itse pärjään ihan hyvin käyttörahoilla ja voin käyttää kesälomarahat keittiön pöytään. Rahat menee näin hyödylliseen. Minulla oli takavuosina sama tilanne, mutta potti on kasvanut joka vuosi.

Mb_76

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Osta vaikka huonekaluja, kodin irtaimistoa. Itse pärjään ihan hyvin käyttörahoilla ja voin käyttää kesälomarahat keittiön pöytään. Rahat menee näin hyödylliseen. Minulla oli takavuosina sama tilanne, mutta potti on kasvanut joka vuosi.

Mb_76

Vanhoista kuormalavoista voi rakentaa itselleen asuntolaivan edullisesti. Sillä on sitten hyvä lomailla maamme lukuisissa vesistöissä. Ahkera köyhä rakentaa useammankin ja myy sitten ylimääräiset kauppojen pysäköintialueilla.

• Anonyymi

Nuohan ovat ihan hyviä ideoita. Voisit myös kokeilla mato-ongintaa Lapin tammukkapuroilla, se on urheilukalastusta (kiinnijäämistä kun välttelet).---Me mennään vaimokullan kanssa kesällä marjametsään, varmistetaan seuraavat pari reissua lämpimään. Toukokuun lopussa lähdetään pariksi kuukaudeksi lämpimän paikan leirille Thaimaahan, sinne oman mangopuun varjoon. Siihen vielä riittää viime kesän marjarahat, ja sitten mustikoita keräämään.
      Hyyää kessää sulle, naatithaan kesästä ite kuki tavalhaan!

• Olen samaa mieltä..kiitos..nykysuomen helteet riittää vaikka olishan tuo thaimaa mukava kävästä joskus.. säästän rahaa kyllä..mut en ulkomaan matkailuun.. ainakaan just nyt..

• Anonyymi
        P.ervokki kirjoitti:

Olen samaa mieltä..kiitos..nykysuomen helteet riittää vaikka olishan tuo thaimaa mukava kävästä joskus.. säästän rahaa kyllä..mut en ulkomaan matkailuun.. ainakaan just nyt..

Rahanhaaskausta. Thaimaassa oli ryssiä jo liikaa ennen ukrainan sotaa ja nyt kuulemma paljon enemmän. Paikallisetkin ovat valittaneet vaikka nuo porsaat tuovat rahaa mutta ei kompensoi täysin riesaa.

• Anonyymi

Mina lenna loma koti kauas Afrika. Kela iso company maksa kaike.
      Min Ola turvapaikka hakijat.suomi auttaa.mina tykaa lomasta. Kiitos.sina hyvä olla.

• Anonyymi

Mistä sinä eläkeläispieru muka pidät lomaa? Eläkepäivistäkö? Vai työttömänä työnhausta?

• Anonyymi

Itse olen suonut itselleni kesäloma rahat, vaikka kalenteri näyttää tyhjää ympari vuoden. Vuoden lopussa loppui työt ja seuraavat työt mennään harrastus puolelta. Valintakysymyksiä mihin rahansa käyttää. Olen varsin aktiivinen ihminen, joten jotain pikkutöitä tulen tekemään harraste puolelta.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse olen suonut itselleni kesäloma rahat, vaikka kalenteri näyttää tyhjää ympari vuoden. Vuoden lopussa loppui työt ja seuraavat työt mennään harrastus puolelta. Valintakysymyksiä mihin rahansa käyttää. Olen varsin aktiivinen ihminen, joten jotain pikkutöitä tulen tekemään harraste puolelta.

Mb_76

Kun säästää määrätietoisesti ja tavoitehakuisesti, niin kesäloma rahoitetaan hyvin.
        Talvella ollaan hissukseen ja säästellään, niin kesällä on sitten mitä käyttää.
        Eli kesänloman ylimääräinen kulutus rahoitetaan jo talvella rahaa keräten.
        Näin on kesällä mukavaa ja voi matkustella.
        Enää ei mennä käymään Lapin perukoille, sillä se tarkoittaisi 4 tankkia bensaa.
        Yhdella tankillisella pärjää hyvin Itä-Suomessa, minne on lyhyt matka täältä
        Suomenlahden rannalta. Hintatsokin on maljon matalampi kuin lapissa.

• Anonyymi

Kuumilla raiteilla alle verkkosukat.

• Raiteet eivät ole kuumat.

• Anonyymi

Jaahas, Luomus (luonnontieteellinen keskusmuseo) heillä on meneillään 100-lajia vuodessa haaste. Kun kuljet siellä luonnossa niin voit vaikka kuvata kasveja tai eläimiä ja ötököitä kotikuntasi alueella ja ilmoittaa niistä Luomukselle.
      Mukaan luontokierrokselle reppuun vesipullo ja pikkupurtavaa ja lippalakki, kulje mielelläänjalkaisin tai polkupyörällä.

• Jos nyt lähden niin tarkoitus on kyllä dokumentoida jotain ja vaikka mitä, seikkailun lisäksi. Tosiaan kiinahalpismatkavideokamera mukaan. On toki kännykin.

• Anonyymi

Alan tekemään kuten palstan ääliömäinen ruokahifistelijä. Kiertelen marketteja kuolaamassa ruokia ja jos hyvä tuuri niin tuotemaistatuksia tarjolla. Joskus ostan omenan mutta punnitsemisen muistaminen on vaikeaa.

• Onnea nuuhkailuun ja maisteluun ja haisteluun.

• Anonyymi

Meillä on budjetti lomailuun 20 000 e, ja sillä mennään laivalle, sitten mökille, ulkomaille pariin kertaan, käydään tanskassakin ja norjassa, mennään miten jaksetaan. Ei ksuurempaa suunnitelmaa, kotimaassa ollaan vaan mökillä hetken kaikki muu ulkomailla. Käydään disney landissa, joka kesä käyty... se on mahtava. Menkää ihmeessä sinne, kannattaa kähydä. Upee huvipuisto.

Tanskas ollaan viikko ja norjassa viikko... loma menee siinä.

• Anonyymi

Sisältyykö budjettiin laiturin maalit vai onko mökin ylläpitoon oma muutakan kymppitonnin putjetti, vajakki?

• Aha?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sisältyykö budjettiin laiturin maalit vai onko mökin ylläpitoon oma muutakan kymppitonnin putjetti, vajakki?

Heippa vajakki!

Ei sisälly, maalit erikseen ja loma rahat erikseen. Rahaa on niin pajon että on hyvä vähäh alimmaisia pöyhiä... lisää kun tulee aina vaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heippa vajakki!

Ei sisälly, maalit erikseen ja loma rahat erikseen. Rahaa on niin pajon että on hyvä vähäh alimmaisia pöyhiä... lisää kun tulee aina vaan.

Niin varmaan vajakki..vaan tuskin kuitenkaan. Pitäydy vain kelan tukemissa kylpylälomissa vaikka taidat tehdä nekin reissut vain mielikuvituksissasi.

• Anonyymi

Kylpylä vaihtui amsterdamiin mutta sekään ei enää riitä. Pian olet vatipää matkustamassa australiaan jollet peräti kuuhun!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin varmaan vajakki..vaan tuskin kuitenkaan. Pitäydy vain kelan tukemissa kylpylälomissa vaikka taidat tehdä nekin reissut vain mielikuvituksissasi.

Toki toki, kaikki tulot on aina kotiinpäin. Kaikki tuet otetaan vastaan mitä tulee. ihän se ole uutta suomessa, niin tekee kaikki suomalaiset, harvapa niistä kieltäytyy.

Raha tulee aina rahan luokse, mitä enempi omistat sen enempi saat lisää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kylpylä vaihtui amsterdamiin mutta sekään ei enää riitä. Pian olet vatipää matkustamassa australiaan jollet peräti kuuhun!

Ei vaihdu, se tulee lisäksi, Juupa, ei riitä aina sitä haluu lisää lomailla kun on maolisuus. Olen käynyt ausseissa, pariinkin kertaan. kuuhun ei vielä pääse lomareissuille, mutta ainahan toivoa soppii, jää sitä sitä odottelemaan koska tulee lentoja kuuhun...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaihdu, se tulee lisäksi, Juupa, ei riitä aina sitä haluu lisää lomailla kun on maolisuus. Olen käynyt ausseissa, pariinkin kertaan. kuuhun ei vielä pääse lomareissuille, mutta ainahan toivoa soppii, jää sitä sitä odottelemaan koska tulee lentoja kuuhun...

Kyllä kuuhun pääsee jo nytkin jos rahaa riittää. Ja sinullahan sitä on. Voi tosin olla ettei ihan tarpeeksi ja muutaman vuoden joudut vielä säästellä toimeentulotuista ja tekemään tiliä kirpputorimyynneillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kuuhun pääsee jo nytkin jos rahaa riittää. Ja sinullahan sitä on. Voi tosin olla ettei ihan tarpeeksi ja muutaman vuoden joudut vielä säästellä toimeentulotuista ja tekemään tiliä kirpputorimyynneillä.

No rahaa on, mutta kuuhun en lähtisi, mitä sinne kylmyyteen pomppimaan happipullot selässä???? Ei kiitos, minä haluan lomamtakoiltani kauneutta, lämpöä, shoppailua ja rannalla oloa. Kuussa tuulee ja on pakkasta, ei mun juttu.

Kyllä rahaa laitan aina sivuun oli sitä paljon tai vähän, en ole koskaan ollut tuhlari olen hyvin nuuka. Rahalla pitää saada omia haaveitaan toteutettua, ei krääsää ja ajatusta että pitää ostaa ostamisen vuoksi, se ei ole mun ideologi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No rahaa on, mutta kuuhun en lähtisi, mitä sinne kylmyyteen pomppimaan happipullot selässä???? Ei kiitos, minä haluan lomamtakoiltani kauneutta, lämpöä, shoppailua ja rannalla oloa. Kuussa tuulee ja on pakkasta, ei mun juttu.

Kyllä rahaa laitan aina sivuun oli sitä paljon tai vähän, en ole koskaan ollut tuhlari olen hyvin nuuka. Rahalla pitää saada omia haaveitaan toteutettua, ei krääsää ja ajatusta että pitää ostaa ostamisen vuoksi, se ei ole mun ideologi.

Itse asiassa Kuussa ei tuule ja päiväsaikaan on hyvinkin kuumaa - sinne vaan.

• Anonyymi

Ehkä vuokraan mökin jostain ja vietän siellä viikon. Olen joskus vuokrannut mökin ahvenanmaalta ja kalastellut siellä viikon. Jos saan kaverin mukaan niin vois ahvenanmaalle lähtee ja mökin vuokran vois maksaa puoliksi niin säästää 400-500 euroa.

• Anonyymi

Miksi pitäisi oikein lomailemalla lomailla? En minä ole koskaan mihinkään mennyt enkä mene. Kerran olen lapsena käynyt Särkänniemessä.

• Anonyymi

Tpi on hyvä periaate. Loma on kotonakin, ei vaan tee mitään mitä ei haluu. Paras lomapäiä on aina kotona, eikä maksa mitään.

Ei loma ole aina sitä että lähdet johonkin, johan sekin rasittaa ja loman pitää olla olemista ei tekemistä.

• Anonyymi

Bussin vuorokausilippu on iso investointi. Mutta, jos valitsee oikeat vyöhykkeet voi matkustaa todella paljon. Suunnitelmallisuuden mahdollistaessa, jopa eläinkunnan, niin kotieläinten, tuotantoeläinten kuin villieläintenkin näkemisen. Kauppojen tarjotetessa jäätävän kylmää punaista maitoa matkaevääksi. Jos pääsee ulos, on voittaja.

• Anonyymi

Eivät kaupat sinulle tarjoa muuta kuin lähestymiskieltoa, puliukko.

• Onhan se bussilippu investointi.

Luotan vielä jalkojeni elikä apostolin kyytiin. Hyytävän maidon voi laittaa termariin tai sitten sinne laittaa kuumaa teetä ja maidon voi laittaa lasipulloon ja roskiksesta keräämistäni rytoksista voi rakentaa kylmälaatikko.

Ei muuta kuin leikkaa muotoilee. Ja teippaa alumiiniteipillä. Semmonen pikku kevyt loota mukaan. Iso reppu hyväksi. Sellasenkin fiksu väsää itse. Semmonen ei ehkä ole mallikelpoinen mutta ehkä maailmakelpoinen.

• Anonyymi

On myös mahdollisuus tuetuille lomille, niitä on työikäisille, perheille, eläkeläisille ym
      Nettiä kun selailette tuetut kesälomat niin voi katsoa mieluisimman ja hakea.

• Oon kuullut joo. Ja joskus aikoinaan katsonutkin joitain mutta jäi silloin.

• Anonyymi

''Köyhän ainoa huvitus
      on vilkas mlelikuvitus''
      Ja niinhän loma menee rattoisasti-

• Itse teen oman parhaani mukaan ja jätän mielikuvituksen arkeen. Tarvitaan silloin eniten.

• Anonyymi

Mä kyllä junaliput saan ostettua ja onnibussiin. En erikseen lomaile,koska elämäni on lomaa työttömänä. Toki mietin jotain helppoa ja kevyttä työtä,toki joudun tukia hakemaan lisäksi.

• Anonyymi

Joku risteilykin maksaa 700 euroa hytteineen. En taida lomailla vaan säästelen rahaa. Olen suunnitellut pyöräilyreissua kilpisjärvelle saakka. Siihen menee rahaa kun pitää ostaa varusteita ja yöpyä jossain hotellissa aina. Tämä vuosi menee siis kotona vaan.

• Anonyymi

Ei tarvitse hotellia, kun pakkaa pyörän päälle teltan ja jotain energiapitoista juomaa.

• Anonyymi

Polkypyörällä voi tehdä päiväretkiä. Katsoa kartalta joku kohde.
      Eväät ja uikkarit mukaan, reitti kannattaa varata niin että pääsee uimaan!

• Anonyymi

voihan sitä myös mennä vapaaehtoiseksi työntekijäksi festareille, urheilukilpailuihin, ym. Hehän tarjoavat kuitenkin ruoan ellei mitään muuta.
      Googletin sanoilla vapaaehtoistyö kesä 2025 ja tuli esille aika paljon erilaista ehdotusta. Alkaa pitää kiirettä ennenkuin hakuaika umpeutuu.

• Anonyymi

Jos rahaa olisi tarve, niin keräsin marjoja, ja sieniä. Metsässä on kiva viettää aikaa, ja syödä eväitä, kahvin kera.
      Mutta kun rahaa on ja tulee lisää, niin taidan ottaa yhden, monista moottoripyöristä ja lähteä Balttiaan. Tietysti Lappikin kiinnostaa, mut siellä on niin saakelisti itikoita.

• Anonyymi

Ei kesällä Lappiin. Syksyllä vasta, kun siellä on rauhallista eikä ole itikoita.
        Aina syyskuun lomilla kävin Lapissa ja yövyin mökeissä tai jopa halvassa
        hotellista ja ostin kaupasta aamu- ja iltapalan verran tarpeita.
        Viikossa ehtii Suomenlahden rannalta piipahtamaan Jäämeren rannalle.
        Kun ajalee rauhallisesti, niin ei tule edes kalliiksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kesällä Lappiin. Syksyllä vasta, kun siellä on rauhallista eikä ole itikoita.
        Aina syyskuun lomilla kävin Lapissa ja yövyin mökeissä tai jopa halvassa
        hotellista ja ostin kaupasta aamu- ja iltapalan verran tarpeita.
        Viikossa ehtii Suomenlahden rannalta piipahtamaan Jäämeren rannalle.
        Kun ajalee rauhallisesti, niin ei tule edes kalliiksi.

Lappi on hinnoitellut itsensä ulos , joten pitää siirtyä lähemmäs eli Itä-Suomeen,
        missä on edelleen edullista ja lyhyemmät välimatkat.
        Joten parin bensatankillisen hinnan voi käyttää vaikka herkullisiin syömisiin.
        Majoittuminen on paljon halvempaa kuin Saariselän bungaloveissa konsanaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      105
      2246
    2. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      84
      1975
    3. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      53
      1566
    4. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      49
      1492
    5. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      153
      1476
    6. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      48
      1374
    7. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      144
      1304
    8. Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla

Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!
      Puolanka
      26
      1156
    9. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      111
      1118
    10. Paraneeko ilmapiiri nyt?

Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket
      Hyrynsalmi
      25
      1084
    Aihe