Raamattua lukiessa pitää olla tarkkana. Tutkikaa kaikki ja pitäkää vain se mikä on oikein ja hyvää.
-92 painoksessa sanotaan rehellisesti, että Markuksen evankeliumin lopun jorinat ovat tuntemattoman huijarin tekemä lisäys satojen vuosien perästä kirkolliskokousta varten. Teksti ei ole Jeesuksen eikä Markuksen puhetta ollenkaan. Ei kuulu Raamattuun ollenkaan.
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]
Myrkyn juonnit ja käärmeillä pistättämiset
12
88
Vastaukset
- Anonyymi
Käännövirheillä ja lisäyksillä kaiken voi kuitata.
Vaikka helvetin.- Anonyymi
Järki pitää olla mukana kun Raamattua luetaan.
Ei niitä käärmeen paratiisin puheitakaan pidä hyväksyä, kun käärme sanoi, ettei mitään perisyntiä ole, syökää vapaasti kaikista puista. - Anonyymi
Helvettiä ei voi poistaa, mutta jälkikäteen tuntemattoman kulkumiehen kirjoitukset tulisi poistaa.
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helvettiä ei voi poistaa, mutta jälkikäteen tuntemattoman kulkumiehen kirjoitukset tulisi poistaa.
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]-92 painosta vihataan siitä syystä, koska siellä viitetiedoissa on paljastettu aikaisempien käännösten Raamatun virheitä ja lisäyksiä, mitä ei ole ollenkaan alkuperäisissä kirjakääröissä.
Monet eksytykset ja harhaopit kun perusuu noihin jälkikäteen tehtyihin lisäyksiin.
Esim. hoviherran uskontunnustus on lisätty jälkikäteen.
Apt.8
36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]
38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.
- Anonyymi
Jeesuksen viimeiset sanat ovat oikeille apostoleille Galilean vuorella annettu kastekäsky (Matt.28:16-20), koska sen jälkeen hän nousi sieltä vuorelta taivaaseen. Ei hän sen jälkeen enää mitään toisenlaisia "lähetyskäskyjä" antanut. Ne on pelkkiä lisäyksiä.
Matt.28
16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Ap. t. 1:11
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän. - Anonyymi
Paavalin, ristinryövärin ja epämääräisten lahkosaarnaajien tarinat taivaassa käymisistä on pelkkiä illuusoita.
Joh. 3:13
Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta.
Hepr. 10:12
Kristus sitä vastoin on uhrannut yhden ainoan syntiuhrin ja asettunut pysyvästi istuimelleen Jumalan oikealle puolelle.- Anonyymi
Olet oikeassa että olematonta ja näkymätöntä ei voi olla olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa että olematonta ja näkymätöntä ei voi olla olemassa.
Eihän ihminen voi nähdä radioaaltojakaan, mutta kyllä se silti ovat olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän ihminen voi nähdä radioaaltojakaan, mutta kyllä se silti ovat olemassa.
Suuri osa asioista on näkymättömiä.
Emme näe sähköä tai tuulta, vain niiden vaikutuksen.
Ihmeellisin on painovoima.
Emme osaa edes selittää miten se meitä vetää kohden maata. Silti siihen on pakko uskoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuri osa asioista on näkymättömiä.
Emme näe sähköä tai tuulta, vain niiden vaikutuksen.
Ihmeellisin on painovoima.
Emme osaa edes selittää miten se meitä vetää kohden maata. Silti siihen on pakko uskoa.Maailman luominen
Kol. 1:16
Hänen välityksellään luotiin kaikki, kaikki mitä on taivaissa ja maan päällä, näkyvä ja näkymätön, valtaistuimet, herruudet, kaikki vallat ja voimat. Kaikki on luotu hänen kauttaan ja häntä varten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailman luominen
Kol. 1:16
Hänen välityksellään luotiin kaikki, kaikki mitä on taivaissa ja maan päällä, näkyvä ja näkymätön, valtaistuimet, herruudet, kaikki vallat ja voimat. Kaikki on luotu hänen kauttaan ja häntä varten.Raamatussa on vaan sellainen ristiriita, että Vanha Testamentti ei puhu mitään Jeesuksen roolista luomisessa, mutta Uuteen Testamenttiin se on lisätty.
Vanha Testamentti.
1. Moos. 1:1
Alussa Jumala loi taivaan ja maan.
Jes. 44:24
Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta.
- Anonyymi
Myös ihmisessä tapahtuvat asiat ovat hyvin pitkälle näkymättömiä. Ei voi nähdä että tuntuu polttavalta, ei voi nähdä jos paleltaa, eikä sitä jos on vihainen tai rakastunut ja silti se on aika todellista. Oikeastaan mitään tunteita tai ajatuksia ei voi nähdä. Ja pakko niidenkin on olla olemassa.
Ihminen joka väittää ettei usko ennen kuin näkee, joutuu aika outoon tilanteeseen elämässä. Ei hän voisi mitenkään uskoa painovoimaan. Ei varsinkaan kun kukaan ei osaa selittää sitä millä tavalla se tarttuu ihmiseen kiinni ja vetää niin tavattomasti maata kohden. Ei kukaan pysty kertomaan millä otteella ja tarraa ihmisen kiinni. Ja silti painovoima on totta.
Kuitenkin jos ihminen muka uskoo vain sen minkä näkee, niin kun hänelle selitetään että joku ihmeellinen painvoima se vetää sinua vimmatusti maata kohden, niin kun hän ei näe ketään nykymissä jaloista, hän ei usko. Hän alkaa herjata sitä joka sen asian kertoo huuhaan sepittäjäksi joka uskoo olemattomiin asioihin. Hän on omasta mielestään niin viisas kun ei usko kuin vain sen minkä näkee eikä voi mitenkään uskoa että on olemassa joku voima mitä ei näe. Hän uskoisi vasta sitten kun näkisi jonkin moottorin tuottavan voimaa ja jonkin vissin vetävän sen vuoksi jotain kappaletta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!912073- 841845
- 491480
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai481425- 1441374
Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481314Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1441254Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261116Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket251024- 1011003