Jeesus Kristus on Sana

Anonyymi-ap

”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
Joh 1:14

36

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

”Och Ordet vart kött och tog sin boning ibland oss, och vi sågo hans härlighet, vi sågo likasom en enfödd Sons härlighet från sin Fader, och han var full av nåd och sanning.”

• Anonyymi

”And the Word was made flesh, and dwelt among us, (and we beheld his glory, the glory as of the only begotten of the Father,) full of grace and truth.”

• Anonyymi

Sanahan se on valekin.

• Anonyymi

Se on sitten se Grace eli armo.

Totuus on lain mukaan ja vanhurskauden mukaan kuolema syntiselle, mutta armo on päinvastoin YLENPALTTINEN. Ikuinen elämä ja seitsemänkertainen siunaus syntiselle joka uskoo ja rakastaa Jumalaa sekä Jeesusta ja Sanaa.

Armo merkitsee totuuden kumoutumista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on sitten se Grace eli armo.

Totuus on lain mukaan ja vanhurskauden mukaan kuolema syntiselle, mutta armo on päinvastoin YLENPALTTINEN. Ikuinen elämä ja seitsemänkertainen siunaus syntiselle joka uskoo ja rakastaa Jumalaa sekä Jeesusta ja Sanaa.

Armo merkitsee totuuden kumoutumista.

Vai meinaat tappaa Jeesuksen kun kumoat Totuuden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö se ole oikeus ja vanhurskaus jotka tuovat ravinnon. Totuus tuo vapauden. Mutta Sakarja tai joku muu profeetta sanoo: Minä vapautan teidät Miekkaan, nälkään ja ruttoon.

Kyllä valheet ennemmin leivän tuovat kuin Totuus. Jeesus itse sanoi OLKAA OVELAT KUIN KÄÄRMEET.....

Ilmestyksen mielestä Uusi Jerusalem toki arvostaa totuutta. Mutta miten sen asian laita todellisuudessa mahtaa olla. Taitaa sielläkin Armo olla totuutta tärkeämpi.

Tuli dokumentti eilen Kiinasta ja Maosta. Siinä aikuiset innolla leivän tähden kannatti kommunistista ideologiaa. Mutta lasten kasvot olivat täynnä epäilyä, sillä lasten ja imeväisten suusta kuullaan Totuus. Tämä johtaa sukupolvien väliseen sotaan. En tiedä. Lapset rakastaa totuutta ja vapautta. Aikuiset oikeutta ja leipää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jesse oli omituinen höpöttelijä.
        Eli Jeesus kumosi kuppia ja totuutta.

• Anonyymi

Alkuperäinen termi Logos tarkoittaa kylläkin järkeä, viisautta, tietoa, logiikkaa.

VT:n mukaan Jumala yksin loi taivaan ja maan ja kaiken mitä niissä on.

Jes. 44:24

Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta.

1. Moos. 1:1

Alussa Jumala loi taivaan ja maan.

Vasta Uuteen Testamenttiin Jeesus on Messiaana liitetty mukaan luomistyöhän.

• Anonyymi

Ei Jumala ole kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt. Ei uusia eikä vanhoja.

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta.

• Anonyymi

Testamentti-sana on yritys kumota Luoja-Jumala pois paikaltaan.

Alkuperäinen sana ei tarkoita testamenttia, vaan liittoa, mikä tarkoittaa Jumalan yksipuolista tekoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Testamentti-sana on yritys kumota Luoja-Jumala pois paikaltaan.

Alkuperäinen sana ei tarkoita testamenttia, vaan liittoa, mikä tarkoittaa Jumalan yksipuolista tekoa.

Liitot eivät kumoa toisiaan, vaan täydentävät toisiaan. Liittoja voi olla yhtä aikaa voimassa useita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liitot eivät kumoa toisiaan, vaan täydentävät toisiaan. Liittoja voi olla yhtä aikaa voimassa useita.

Matt. 5:17

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan"

Matt. 5:18

Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.

• Anonyymi

Voi teitä uskoon seonneita ja henkisesti heikkoja.

• Anonyymi

Jeesus ei koskaan luopunut Juutalaisesta uskosta ja siitä opetuksesta, mitä Synagoogassa opetetaan. Ei Jeesus ollut mikään lahkoissa hilluja, kaatuilev ja sekavia moliseva helluntailainen.

Luuk. 4:16

Ja tuli Natsaretiin, kussa hän kasvatettu oli, ja meni tapansa jälkeen sabbatin päivänä synagogaan, ja nousi lukemaan.

• Anonyymi

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt
        ja Jeesuksen uskon.

Jeesus oli uskoltaan Juutalainen, ei mikään hihhuli.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt
        ja Jeesuksen uskon.

Jeesus oli uskoltaan Juutalainen, ei mikään hihhuli.

Niin, samaan Jumalaan uskotaan kuin Jeesuskin. Pieleen mentiin silloin kun keksittiin kolminaisuusoppi, jossa Jeesuksesta tehtiin osa Jumalaa.

• Anonyymi

Mikä se sana oli?

• Anonyymi

logos,

järki, tieto, viisaus, logiikka, matematiikka jne.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

logos,

järki, tieto, viisaus, logiikka, matematiikka jne.

Sitten pyyteli tarpeeseensa oikein. Jesseltähän puuttui kaikki nuo, jos raamattua on yhtään uskominen

• Anonyymi
      UUSI

Missä muodossa/mikä Sana oli ennen kuin tuli lihaksi?

• Anonyymi
        UUSI

Ei siinä lihoista mainita mitään.

Joh.1: 1 "Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sana λογος (logos log'-os) word

Thayer's Greek Lexicon

Sana

Translitteroitu

Strongin koodi 3056

λογος

logos log'-os

King James Version käännökset sanasta
        AV-word 218, saying 50, account 8, speech 8, Word (Christ) 7, thing 5, not tr 2, misc 32

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala joka oli Jumalan luona?
        Eli kaksi Jumalaa?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala joka oli Jumalan luona?
        Eli kaksi Jumalaa?

Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kolme eri Persoonaa.

• Anonyymi
        UUSI

" 2 kg kassleria kiitos."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eli kovin on vähistä tarpeista äpäräkultti kasaan tuunattu

• Anonyymi
      UUSI

Lihat mainitaan vasta sitten kun Jeesus tuli ihmiseksi.

Hepr. 2:14

Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta, [1. Kor. 15:45; Gal. 4:4,5; 2. Tim. 1:10]

1. Joh. 4:2

Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. [1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1]

2. Joh. 7

Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. [1. Joh. 2:18, 4:1]

• Anonyymi
        UUSI

Jeesuksen tekeminen pelkäksi henkijeesukseksi on eksytystä. Jeesus varoitti valejeesuksista, joilta puutuu fyysinen ruumis.

Matt.24:24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen tekeminen pelkäksi henkijeesukseksi on eksytystä. Jeesus varoitti valejeesuksista, joilta puutuu fyysinen ruumis.

Matt.24:24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

Uskonlahkoissa voidaan pelkkiä hurmoshenkiä ottaa vastaan "jeesuksena"...ja kanttuvei lattialle selälleen...taju kankaalla ja järki narikassa. Silloin se Ilmestyskirjan peto painaa sen tunnuslukunsa ihmisen otsaan ja käsivarteen.

• Anonyymi
        UUSI

Ja silti väitetään että Jeesus oli myös Jumala ihmisenäkin ollessaan? Eikö ihmiset lue Raamattua vaiko oma ideologia painaa enemmän...

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja silti väitetään että Jeesus oli myös Jumala ihmisenäkin ollessaan? Eikö ihmiset lue Raamattua vaiko oma ideologia painaa enemmän...

Luuk. 1:35

Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

Hepr. 5:5

Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";

Jeesus sai kasteessa Jumalan valtuudet ihmisiä kohtaan.

Matt.28
        16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
        17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";

Matt.28
        16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
        17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Kastekäskyllä Jeesus delegoi ja siirsi omaa valtaansa oikeille Karitsa apostoleille.

Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä....

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Matt.28

Jumalan Poika ei ole Jumala.

• Anonyymi
        UUSI

Jeesus tosiaan vittumaisuuttaan tuhosi satoja kiloja hyvää sianlihaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kastekäskyllä Jeesus delegoi ja siirsi omaa valtaansa oikeille Karitsa apostoleille.

Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä....

Ei kovin demokraattista päätöksentekoa. Meno kuin Teiniliiton loppuluisussa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus tosiaan vittumaisuuttaan tuhosi satoja kiloja hyvää sianlihaa.

Eipä sen miehen muissakaan touhuissa juurikaan mitään järkeä ollut!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      85
      2157
    2. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      43
      1740
    3. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      69
      1503
    4. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      75
      1264
    5. Mitä hellittelynimiä

Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      77
      1171
    6. Pitsaa selliiä

Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      26
      1164
    7. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      48
      1153
    8. Mitä meille oikein

Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      59
      1061
    9. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      38
      954
    10. Olet vain kiltimpi

Ja rauhallisempi ja rakastavampi. Se vetoaa
      Ikävä
      37
      933
    Aihe