Onko Konstantinopolin kirkolliskokouksessa. V.553 mitään todellista fakta

Anonyymi-ap

Siellä kun käsiteltiin sitä jälleensyntymisoppia ?

32

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuudennelle vuosisadalle asti kristinusko tunnusti jälleensyntymisen.

      • Anonyymi

        Origenes, yksi kuuluisista varhaiskristillisistä teologeista, puhui avoimesti jälleensyntymisestä. Mistä muualta kuin evankeliumien varhaisimmista versioista hän sai nämä ajatukset? Ja Tuomas Akvinolainen puhuu Summa Theologica -teoksessaan sielun kyvystä vajota alempiin elämänmuotoihin (gravitas) ja nousta korkeampiin ruumiisiin (levitas). Monet varhaiskristityt hyväksyivät jälleensyntymisen, koska se selittää elämänmuotojen moninaisuuden sekä monia kiistanalaisia asioita, joita ei voida muuten selittää. Esimerkiksi: miksi hyville ihmisille tapahtuu pahoja asioita, kun taas suoranaiset roistot menestyvät? Yleisesti tiedetään myös, että Johannes Kastajan uskottiin olevan Vanhan testamentin profeetta Elian reinkarnaatio......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Origenes, yksi kuuluisista varhaiskristillisistä teologeista, puhui avoimesti jälleensyntymisestä. Mistä muualta kuin evankeliumien varhaisimmista versioista hän sai nämä ajatukset? Ja Tuomas Akvinolainen puhuu Summa Theologica -teoksessaan sielun kyvystä vajota alempiin elämänmuotoihin (gravitas) ja nousta korkeampiin ruumiisiin (levitas). Monet varhaiskristityt hyväksyivät jälleensyntymisen, koska se selittää elämänmuotojen moninaisuuden sekä monia kiistanalaisia asioita, joita ei voida muuten selittää. Esimerkiksi: miksi hyville ihmisille tapahtuu pahoja asioita, kun taas suoranaiset roistot menestyvät? Yleisesti tiedetään myös, että Johannes Kastajan uskottiin olevan Vanhan testamentin profeetta Elian reinkarnaatio......

        Vedoissa puhutaan 8 400 000 elämänmuodon tai kehotyypin olemassaolosta tässä maailmankaikkeudessa, jotka antavat sielulle mahdollisuuden kokea eri kehoissa kaikki aistikokemuksen lajit. Tämä on sama kuin se, että sama ihminen voi muuttua erilaisiin autoihin, lentokoneisiin, höyrylaivoihin, sukellusveneisiin jne. ja tämän ansiosta hän nauttii liikkumisesta eri elementeissä (maa, vesi, ilma). Vedan mukaan jälleensyntyminen on eräänlainen mekanismi, joka takaa meille kaikkien toiveidemme täyttymisen, johon elämä yhdessä ruumiissa ei tietenkään riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedoissa puhutaan 8 400 000 elämänmuodon tai kehotyypin olemassaolosta tässä maailmankaikkeudessa, jotka antavat sielulle mahdollisuuden kokea eri kehoissa kaikki aistikokemuksen lajit. Tämä on sama kuin se, että sama ihminen voi muuttua erilaisiin autoihin, lentokoneisiin, höyrylaivoihin, sukellusveneisiin jne. ja tämän ansiosta hän nauttii liikkumisesta eri elementeissä (maa, vesi, ilma). Vedan mukaan jälleensyntyminen on eräänlainen mekanismi, joka takaa meille kaikkien toiveidemme täyttymisen, johon elämä yhdessä ruumiissa ei tietenkään riitä.

        Fysiologisesta näkökulmasta katsottuna aineenvaihdunnan ansiosta kaikki kehon solut uudistuvat täysin seitsemässä vuodessa, ja joka seitsemäs vuosi löydämme itsemme kehosta, joka on luotu uusista elementeistä. Tätä kutsutaan sisäiseksi jälleensyntymiseksi samassa kehossa. Ja jälleensyntyminen prosessina, jossa siirrytään kehosta toiseen, on yksinkertaisesti sisäisen jälleensyntymisen luonnollinen jatke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fysiologisesta näkökulmasta katsottuna aineenvaihdunnan ansiosta kaikki kehon solut uudistuvat täysin seitsemässä vuodessa, ja joka seitsemäs vuosi löydämme itsemme kehosta, joka on luotu uusista elementeistä. Tätä kutsutaan sisäiseksi jälleensyntymiseksi samassa kehossa. Ja jälleensyntyminen prosessina, jossa siirrytään kehosta toiseen, on yksinkertaisesti sisäisen jälleensyntymisen luonnollinen jatke.

        Juutalainen mystinen perinne, joka tunnetaan nimellä Kabbala, uskoo vakaasti sielunvaelluksen käsitteeseen.

        Vaikka valtavirran ja ortodoksisen juutalaisuuden piirissä ei keskitytä jälleensyntymiseen, viittauksia tähän käsitteeseen löytyy juutalaisesta kirjallisuudesta.

        Monet rabbit ja muut oppineet ovat viitanneet siihen. Merkittävimpiä kabbalisteja, jotka vaikuttivat myös valtavirran yleisöön, olivat muun muassa Abraham Abulafia (n. 1240- 1290), Joseph Karo (1488-1575) ja Moses Cordovero (1522-1570).
        ”Sielujen on palattava takaisin absoluuttiin, josta ne ovat nousseet. Mutta saavuttaakseen tämän päämäärän niiden on kehitettävä täydellisyyksiä; niiden itu on istutettu niihin. Ja jos he eivät ole kehittäneet näitä piirteitä tässä yhdessä elämässä, heidän on aloitettava toinen, kolmas ja niin edelleen. Heidän on jatkettava näin, kunnes he saavuttavat sen tilan, joka sallii heidän jälleen yhdistyä jumalan kanssa”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalainen mystinen perinne, joka tunnetaan nimellä Kabbala, uskoo vakaasti sielunvaelluksen käsitteeseen.

        Vaikka valtavirran ja ortodoksisen juutalaisuuden piirissä ei keskitytä jälleensyntymiseen, viittauksia tähän käsitteeseen löytyy juutalaisesta kirjallisuudesta.

        Monet rabbit ja muut oppineet ovat viitanneet siihen. Merkittävimpiä kabbalisteja, jotka vaikuttivat myös valtavirran yleisöön, olivat muun muassa Abraham Abulafia (n. 1240- 1290), Joseph Karo (1488-1575) ja Moses Cordovero (1522-1570).
        ”Sielujen on palattava takaisin absoluuttiin, josta ne ovat nousseet. Mutta saavuttaakseen tämän päämäärän niiden on kehitettävä täydellisyyksiä; niiden itu on istutettu niihin. Ja jos he eivät ole kehittäneet näitä piirteitä tässä yhdessä elämässä, heidän on aloitettava toinen, kolmas ja niin edelleen. Heidän on jatkettava näin, kunnes he saavuttavat sen tilan, joka sallii heidän jälleen yhdistyä jumalan kanssa”

        Zohar


        Useimmat kristityt eivät keskity reinkarnaatio-oppiin. Jotkut tämän uskonnollisen perinteen varhaisimmista seuraajista uskoivat kuitenkin vakaasti jälleensyntymiseen. Origenes, joka
        joka eli vuosina 185-254 jKr. ja jota pyhä Hieronymus kuvasi ”apostolien jälkeisen kirkon suurimmaksi opettajaksi”, uskoi siihen:
        Jokainen sielu... tulee tähän maailmaan edellisen elämänsä voittojen vahvistamana tai tappioiden heikentämänä. Sielun paikka tässä maailmassa, kunniaksi tai kunniattomuudeksi asetettu astia, määräytyy sen aiempien ansioiden tai heikkouksien perusteella. Sen työ tässä maailmassa määrää sen paikan tätä seuraavassa maailmassa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Zohar


        Useimmat kristityt eivät keskity reinkarnaatio-oppiin. Jotkut tämän uskonnollisen perinteen varhaisimmista seuraajista uskoivat kuitenkin vakaasti jälleensyntymiseen. Origenes, joka
        joka eli vuosina 185-254 jKr. ja jota pyhä Hieronymus kuvasi ”apostolien jälkeisen kirkon suurimmaksi opettajaksi”, uskoi siihen:
        Jokainen sielu... tulee tähän maailmaan edellisen elämänsä voittojen vahvistamana tai tappioiden heikentämänä. Sielun paikka tässä maailmassa, kunniaksi tai kunniattomuudeksi asetettu astia, määräytyy sen aiempien ansioiden tai heikkouksien perusteella. Sen työ tässä maailmassa määrää sen paikan tätä seuraavassa maailmassa...

        Origeneusta rangaistiin ja hänet vangittiin näkemystensä vuoksi. Monta vuotta myöhemmin keisari Justinianus tuomitsi uskomuksen jälleensyntymiseen Konstantinopolin toisessa konsiilissa vuonna 543 jKr. Keisari teki tämän julistamalla ”Anathemat Origenesta vastaan”.


        Koko ihmiskunnan historian ajan Jumala on aina tarjonnut meille pyhimyksiä, tietäjiä, profeettoja ja henkisiä mestareita jakamaan tietonsa ja viisautensa ihmiskunnan kanssa. Jokainen henkisesti valaistunut opettaja on omalla ainutlaatuisella tavallaan antanut meille tiedon lähteen, joka opastaa meitä jatkuvasti. Maailmassa on nykyään monia suuria uskontoja, jotka pyörivät pyhistä kirjoituksista saatavan tiedon ympärillä. Joitakin näistä ovat Toora, Raamattu ja Koraani. Näiden kirjoitusten jakeet ovat tulleet alas allegorioiden, vertausten ja symboliikan muodossa. Suurin osa näiden kirjoitusten seuraajista näyttää noudattavan pyhien kirjojen jakeiden kirjaimellisia merkityksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Origeneusta rangaistiin ja hänet vangittiin näkemystensä vuoksi. Monta vuotta myöhemmin keisari Justinianus tuomitsi uskomuksen jälleensyntymiseen Konstantinopolin toisessa konsiilissa vuonna 543 jKr. Keisari teki tämän julistamalla ”Anathemat Origenesta vastaan”.


        Koko ihmiskunnan historian ajan Jumala on aina tarjonnut meille pyhimyksiä, tietäjiä, profeettoja ja henkisiä mestareita jakamaan tietonsa ja viisautensa ihmiskunnan kanssa. Jokainen henkisesti valaistunut opettaja on omalla ainutlaatuisella tavallaan antanut meille tiedon lähteen, joka opastaa meitä jatkuvasti. Maailmassa on nykyään monia suuria uskontoja, jotka pyörivät pyhistä kirjoituksista saatavan tiedon ympärillä. Joitakin näistä ovat Toora, Raamattu ja Koraani. Näiden kirjoitusten jakeet ovat tulleet alas allegorioiden, vertausten ja symboliikan muodossa. Suurin osa näiden kirjoitusten seuraajista näyttää noudattavan pyhien kirjojen jakeiden kirjaimellisia merkityksiä.

        Sufismi on islamin mystinen esoteerinen perinne. Heidän painopisteensä on paljon syvemmällä kuin islamin perusperiaatteet. Heidän tavoitteenaan on keskittyä jatkuvasti henkiseen valaistumiseen ja lopulta sulautua yhteen jumalan (Allahin) olemuksen kanssa. Suurin osa islamin seuraajista ei keskity jälleensyntymiseen, muslimit noudattavat suurimmaksi osaksi perusperiaatteita (sharia eli islamin lait). Sielunvaellus rajoittuu pienempään, esoteerisempaan sufismin piiriin.
        Pyhä profeetta Muhammad on väittänyt, että Pyhällä Koraanilla on pohjimmiltaan esoteerinen perusta: Se ”lähetettiin seitsemällä murteella, ja jokaisessa sen lauseessa on ulkoinen ja sisäinen merkitys..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sufismi on islamin mystinen esoteerinen perinne. Heidän painopisteensä on paljon syvemmällä kuin islamin perusperiaatteet. Heidän tavoitteenaan on keskittyä jatkuvasti henkiseen valaistumiseen ja lopulta sulautua yhteen jumalan (Allahin) olemuksen kanssa. Suurin osa islamin seuraajista ei keskity jälleensyntymiseen, muslimit noudattavat suurimmaksi osaksi perusperiaatteita (sharia eli islamin lait). Sielunvaellus rajoittuu pienempään, esoteerisempaan sufismin piiriin.
        Pyhä profeetta Muhammad on väittänyt, että Pyhällä Koraanilla on pohjimmiltaan esoteerinen perusta: Se ”lähetettiin seitsemällä murteella, ja jokaisessa sen lauseessa on ulkoinen ja sisäinen merkitys..

        Suuri kreikkalainen filosofian esitaistelija Sokrates ja hänen erinomainen oppilaansa Platon ovat kaksi tärkeintä länsimaista jälleensyntymisen puolestapuhujaa. Platonin kuuluisissa kirjoituksissa ”Meno”, ”Faedo” ja “Republic” on selviä viittauksia tähän oppiin. Nämä kaksi suurta persoonallisuutta ovat käyttäneet paljon aikaa ja energiaa siirtolaisuuden käsitteen opettamiseen.
        Tohtori Brian Weiss, Miamissa sijaitsevan Mount Sinain lääketieteellisen keskuksen psykiatrian johtaja, joka on valmistunut Columbian yliopistosta ja Yalen lääketieteellisestä tiedekunnasta, uskoo vakaasti uudelleensyntymiseen. Hän käyttää menneiden elämien regressiohoitoa parantaakseen potilaitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuri kreikkalainen filosofian esitaistelija Sokrates ja hänen erinomainen oppilaansa Platon ovat kaksi tärkeintä länsimaista jälleensyntymisen puolestapuhujaa. Platonin kuuluisissa kirjoituksissa ”Meno”, ”Faedo” ja “Republic” on selviä viittauksia tähän oppiin. Nämä kaksi suurta persoonallisuutta ovat käyttäneet paljon aikaa ja energiaa siirtolaisuuden käsitteen opettamiseen.
        Tohtori Brian Weiss, Miamissa sijaitsevan Mount Sinain lääketieteellisen keskuksen psykiatrian johtaja, joka on valmistunut Columbian yliopistosta ja Yalen lääketieteellisestä tiedekunnasta, uskoo vakaasti uudelleensyntymiseen. Hän käyttää menneiden elämien regressiohoitoa parantaakseen potilaitaan.

        reinkarnaatio on maailmanhistoriassa hyvin yleinen. Monet pyhimykset, tietäjät, henkiset mestarit, tiedemiehet ja lääkärit ovat samaa mieltä tästä universaalista luonnonlaista! Tämä käsite opettaa meille, että olemme oman kohtalomme herroja. Meidän on otettava vastuu teoistamme, sillä viime kädessä teoistamme tulee syntejämme tai ne vievät meitä kohti .... Meillä on mahdollisuus valita, haluammeko toimia kuin eläimet vai kuin ihmiset. Voimme mennä taaksepäin tai voimme luonnollisesti edetä matkallamme eteenpäin, kuten universaalien lakien on tarkoitus. ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        reinkarnaatio on maailmanhistoriassa hyvin yleinen. Monet pyhimykset, tietäjät, henkiset mestarit, tiedemiehet ja lääkärit ovat samaa mieltä tästä universaalista luonnonlaista! Tämä käsite opettaa meille, että olemme oman kohtalomme herroja. Meidän on otettava vastuu teoistamme, sillä viime kädessä teoistamme tulee syntejämme tai ne vievät meitä kohti .... Meillä on mahdollisuus valita, haluammeko toimia kuin eläimet vai kuin ihmiset. Voimme mennä taaksepäin tai voimme luonnollisesti edetä matkallamme eteenpäin, kuten universaalien lakien on tarkoitus. ...

        Aluksi kristinuskossa ja myös islamissa tiedettiin jälleensyntymistestä.

        Islamilaisissa kirjoituksissa reinkarnaatio ilmaistaan sanalla tanasukh, mutta ortodoksiset muslimifilosofit käyttävät tätä sanaa harvoin.

        Syyrialaiset sufit, pitivät jälleensyntymistä perusperiaatteena, jolle heidän opetuksensa rakentuivat. Tämä islamin synkretistinen haara kehittyi 1100-luvulla. Sitä on harjoitettu pääasiassa Libanonissa, Jordaniassa ja Syyriassa, mutta viime aikoina sen vaikutusvalta ortodoksimuslimien keskuudessa on kasvanut, ilmeisesti sen luontaisen syvän henkisyyden ja yhteyden vuoksi muinaisiin uskontoihin, joiden viisautta pidetään kadonneena nykyaikaisille totuuden etsijöille. Keskiajalla ortodoksiseen kristilliseen koulukuntaan kuulumattomien oppineiden vainot saivat monet oppineet ja filosofit pakenemaan Euroopasta. Jotkut heistä muuttivat Persiaan, toiset Arabiaan, ja jotkut lähtivät aina Intiaan asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aluksi kristinuskossa ja myös islamissa tiedettiin jälleensyntymistestä.

        Islamilaisissa kirjoituksissa reinkarnaatio ilmaistaan sanalla tanasukh, mutta ortodoksiset muslimifilosofit käyttävät tätä sanaa harvoin.

        Syyrialaiset sufit, pitivät jälleensyntymistä perusperiaatteena, jolle heidän opetuksensa rakentuivat. Tämä islamin synkretistinen haara kehittyi 1100-luvulla. Sitä on harjoitettu pääasiassa Libanonissa, Jordaniassa ja Syyriassa, mutta viime aikoina sen vaikutusvalta ortodoksimuslimien keskuudessa on kasvanut, ilmeisesti sen luontaisen syvän henkisyyden ja yhteyden vuoksi muinaisiin uskontoihin, joiden viisautta pidetään kadonneena nykyaikaisille totuuden etsijöille. Keskiajalla ortodoksiseen kristilliseen koulukuntaan kuulumattomien oppineiden vainot saivat monet oppineet ja filosofit pakenemaan Euroopasta. Jotkut heistä muuttivat Persiaan, toiset Arabiaan, ja jotkut lähtivät aina Intiaan asti.

        Useiden vuosisatojen ajan Muhammedin huomattavat seuraajat hyväksyivät reinkarnaatio-opin, mutta salasivat sen laajalta uskovien piiriltä.


        Muiden maailmanuskontojen tavoin islam sysää sielun jälleensyntymisen teorian taka-alalle pitäen uskoa jälleensyntymiseen pahimmillaan harhaoppina ja parhaimmillaan mystikkojen ja muiden alkuperäiskansojen etuoikeutena. Islamin eri virtausten ja pyhien kirjoitusten huolellinen tutkiminen osoittaa kuitenkin, että reinkarnaatio-oppi on olennainen osa tämän opin uskonnollista perinnettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useiden vuosisatojen ajan Muhammedin huomattavat seuraajat hyväksyivät reinkarnaatio-opin, mutta salasivat sen laajalta uskovien piiriltä.


        Muiden maailmanuskontojen tavoin islam sysää sielun jälleensyntymisen teorian taka-alalle pitäen uskoa jälleensyntymiseen pahimmillaan harhaoppina ja parhaimmillaan mystikkojen ja muiden alkuperäiskansojen etuoikeutena. Islamin eri virtausten ja pyhien kirjoitusten huolellinen tutkiminen osoittaa kuitenkin, että reinkarnaatio-oppi on olennainen osa tämän opin uskonnollista perinnettä.

        Uskontoja on muutettu. Sillä tavalla on helpompi hallita ihmisiä.

        Kristityt uskoivat jälleensyntymiseen. Vaikka jotkut saattavat pitää tätä ajatusta uskomattomana, useat kristilliset lähteet (mukaan lukien Raamattu) viittaavat siihen, että vuosisatoja sitten oli yleistä uskoa, että ihminen ei tule maan päälle vain kerran, vaan useita kertoja.

        Vuonna 1945 tutkijat löysivät joitakin varhaisia juutalaiskristillisiä kirjoituksia. Kaksi vuotta myöhemmin maailma kuuli Kuolleenmeren kääröistä, jotka muuttivat Raamatun historiaa. Varhaiset kristityt ja juutalaiset noudattivat Jeesuksen opetuksia - mukaan lukien käsitys ylösnousemuksesta. Tästä löytyy useita esimerkkejä muinaisista lähteistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskontoja on muutettu. Sillä tavalla on helpompi hallita ihmisiä.

        Kristityt uskoivat jälleensyntymiseen. Vaikka jotkut saattavat pitää tätä ajatusta uskomattomana, useat kristilliset lähteet (mukaan lukien Raamattu) viittaavat siihen, että vuosisatoja sitten oli yleistä uskoa, että ihminen ei tule maan päälle vain kerran, vaan useita kertoja.

        Vuonna 1945 tutkijat löysivät joitakin varhaisia juutalaiskristillisiä kirjoituksia. Kaksi vuotta myöhemmin maailma kuuli Kuolleenmeren kääröistä, jotka muuttivat Raamatun historiaa. Varhaiset kristityt ja juutalaiset noudattivat Jeesuksen opetuksia - mukaan lukien käsitys ylösnousemuksesta. Tästä löytyy useita esimerkkejä muinaisista lähteistä.

        uskonnollisten kiistojen aikana jälleensyntyminen ei ollut kertaakaan keskustelun aiheena. Sitä pidettiin perusdogmana, jota vuoden 451 konsiili jopa vahvisti. Kuka olisi silloin voinut kuvitella, että kristillinen teologia muuttuisi niin olennaisesti, kun Justinianus nousi Itä-Rooman valtakunnan valtaistuimelle vuonna 527, ja millaisia syvällisiä seurauksia seuraavat vuosisadat sen seurauksena saisivat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        uskonnollisten kiistojen aikana jälleensyntyminen ei ollut kertaakaan keskustelun aiheena. Sitä pidettiin perusdogmana, jota vuoden 451 konsiili jopa vahvisti. Kuka olisi silloin voinut kuvitella, että kristillinen teologia muuttuisi niin olennaisesti, kun Justinianus nousi Itä-Rooman valtakunnan valtaistuimelle vuonna 527, ja millaisia syvällisiä seurauksia seuraavat vuosisadat sen seurauksena saisivat?

        https://www.facebook.com/Gaia/videos/why-was-reincarnation-removed-from-the-bible/1807452312618785/
        Miksi Reinkarnaatio poistettiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.facebook.com/Gaia/videos/why-was-reincarnation-removed-from-the-bible/1807452312618785/
        Miksi Reinkarnaatio poistettiin

        Tutkijat vahvistavat Kristuksen Intian-matkan sekä karman ja jälleensyntymisen ajatusten olemassaolon varhaisessa kristinuskossa (myös L.V. Mitrokhin, John D. Hearn, John H. Hick, E.N. ja N.K. Roerichs jne.).


        Mitä Jeesus Kristus teki 12-vuotisen elämänsä jälkeen? Raamatussa kuvataan hänen epätavallista esiintymistään Messiaana ja mainitaan episodi, joka tapahtui temppelissä Jeesuksen ollessa 12-vuotias.

        Sitten hän ilmestyy 30-vuotiaana kastettavaksi Jordanissa. Mutta mikä tärkeintä, mitään ei tiedetä hänen 18 vuoden eli 12-30 vuoden iän jälkeisestä oleskelustaan maan päällä. Jos hyväksymme sen, että Jeesus Kristus muutti kolmen seuraavan elinvuotensa aikana maan kasvot - ja niin hän teki - niin siitä seuraa, että hänen elämänsä ja työnsä tuntemattomat 18 vuotta ovat epäilemättä merkittäviä. Koska sellaisen miehen elämäss.

        Mitä sitten puhua niistä tuntemattomista 18 vuodesta, jotka hän on ollut olemassa? Siitä huolimatta Raamattu vaikenee siitä.


        Myös muinaiset Paali-kieliset käsikirjoitukset puhuvat ”pyhästä Issasta” ja hänen oleskelustaan Gangan maassa. Kashmirin lähellä sijaitsevassa buddhalaisessa luostarissa ja eräässä Himalajalla sijaitsevassa olemassa olevassa luostarissa on samansisältöisiä kirjoituksia, joissa kuvataan niitä kadonneita 18 vuotta Jeesuksen Kristuksen elämästä ja työstä, joista ei tiedetä mitään. Tuohon aikaan idän ja lännen välillä oli kauppa- ja talousyhteyksiä, jotka toteutettiin ”pieniä ja suuria kauppareittejä (lye) pitkin”, ja kolmetoistavuotias Issa (Jeesus) seurasi yhtä kauppakaravaania. Lyhyesti sanottuna, kuten näissä käsikirjoituksissa kuvataan, Hän matkusti näinä vuosina idässä, Intiassa, Himalajalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkijat vahvistavat Kristuksen Intian-matkan sekä karman ja jälleensyntymisen ajatusten olemassaolon varhaisessa kristinuskossa (myös L.V. Mitrokhin, John D. Hearn, John H. Hick, E.N. ja N.K. Roerichs jne.).


        Mitä Jeesus Kristus teki 12-vuotisen elämänsä jälkeen? Raamatussa kuvataan hänen epätavallista esiintymistään Messiaana ja mainitaan episodi, joka tapahtui temppelissä Jeesuksen ollessa 12-vuotias.

        Sitten hän ilmestyy 30-vuotiaana kastettavaksi Jordanissa. Mutta mikä tärkeintä, mitään ei tiedetä hänen 18 vuoden eli 12-30 vuoden iän jälkeisestä oleskelustaan maan päällä. Jos hyväksymme sen, että Jeesus Kristus muutti kolmen seuraavan elinvuotensa aikana maan kasvot - ja niin hän teki - niin siitä seuraa, että hänen elämänsä ja työnsä tuntemattomat 18 vuotta ovat epäilemättä merkittäviä. Koska sellaisen miehen elämäss.

        Mitä sitten puhua niistä tuntemattomista 18 vuodesta, jotka hän on ollut olemassa? Siitä huolimatta Raamattu vaikenee siitä.


        Myös muinaiset Paali-kieliset käsikirjoitukset puhuvat ”pyhästä Issasta” ja hänen oleskelustaan Gangan maassa. Kashmirin lähellä sijaitsevassa buddhalaisessa luostarissa ja eräässä Himalajalla sijaitsevassa olemassa olevassa luostarissa on samansisältöisiä kirjoituksia, joissa kuvataan niitä kadonneita 18 vuotta Jeesuksen Kristuksen elämästä ja työstä, joista ei tiedetä mitään. Tuohon aikaan idän ja lännen välillä oli kauppa- ja talousyhteyksiä, jotka toteutettiin ”pieniä ja suuria kauppareittejä (lye) pitkin”, ja kolmetoistavuotias Issa (Jeesus) seurasi yhtä kauppakaravaania. Lyhyesti sanottuna, kuten näissä käsikirjoituksissa kuvataan, Hän matkusti näinä vuosina idässä, Intiassa, Himalajalla.

        Myös muinaiset Paali-kieliset käsikirjoitukset puhuvat ”pyhästä Issasta” ja hänen oleskelustaan Gangan maassa. Kashmirin lähellä sijaitsevassa buddhalaisessa luostarissa ja eräässä Himalajalla sijaitsevassa olemassa olevassa luostarissa on samansisältöisiä kirjoituksia, joissa kuvataan niitä kadonneita 18 vuotta Jeesuksen Kristuksen elämästä ja työstä, joista ei tiedetä mitään. Tuohon aikaan idän ja lännen välillä oli kauppa- ja talousyhteyksiä, jotka toteutettiin ”pieniä ja suuria kauppareittejä (lye) pitkin”, ja kolmetoistavuotias Issa (Jeesus) seurasi yhtä kauppakaravaania. Lyhyesti sanottuna, kuten näissä käsikirjoituksissa kuvataan, Hän matkusti näinä vuosina idässä, Intiassa, Himalajalla.


        Hän opiskeli itäisten uskontojen ja filosofian opetuksia, joogaa, oppi sen ajan suurilta opettajilta ja myös saarnasi ja opetti muita. Myöhemmin venäläiset ja eurooppalaiset tutkijat ja matkailijat ovat löytäneet samanlaisia asiakirjoja, jotka todistavat Jeesuksen Kristuksen matkoista ja oleskelusta idässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös muinaiset Paali-kieliset käsikirjoitukset puhuvat ”pyhästä Issasta” ja hänen oleskelustaan Gangan maassa. Kashmirin lähellä sijaitsevassa buddhalaisessa luostarissa ja eräässä Himalajalla sijaitsevassa olemassa olevassa luostarissa on samansisältöisiä kirjoituksia, joissa kuvataan niitä kadonneita 18 vuotta Jeesuksen Kristuksen elämästä ja työstä, joista ei tiedetä mitään. Tuohon aikaan idän ja lännen välillä oli kauppa- ja talousyhteyksiä, jotka toteutettiin ”pieniä ja suuria kauppareittejä (lye) pitkin”, ja kolmetoistavuotias Issa (Jeesus) seurasi yhtä kauppakaravaania. Lyhyesti sanottuna, kuten näissä käsikirjoituksissa kuvataan, Hän matkusti näinä vuosina idässä, Intiassa, Himalajalla.


        Hän opiskeli itäisten uskontojen ja filosofian opetuksia, joogaa, oppi sen ajan suurilta opettajilta ja myös saarnasi ja opetti muita. Myöhemmin venäläiset ja eurooppalaiset tutkijat ja matkailijat ovat löytäneet samanlaisia asiakirjoja, jotka todistavat Jeesuksen Kristuksen matkoista ja oleskelusta idässä.

        Vatikaanin kirjastossa on myös kirjoja ja 63 käsikirjoitusta, jotka kristillinen kirkko on tunnustanut apokryfikirjoiksi ja jotka kertovat Jeesuksen (Issa) tarinan; näitä muinaisia historiallisia asiakirjoja toivat Roomaan kristityt lähetyssaarnaajat, jotka saarnasivat Kiinassa, Egyptissä, Arabiassa ja Intiassa.

        "Jeesus harjoitti itse joogaa ja meditaatiota."

        Niin, idässä opitut.

        Jeesus käytti itämaisia käsieleitä, mudroja.
        https://i.ytimg.com/vi/bLNMp_KdiY8/maxresdefault.jpg


        https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgu4D5iEnKL0BYOgNkrCSnhLJ8coMOPbXOj5xvmUZI8myb2wa6oFzlEJPzgXMD8dzZu5mmlnYju8okx42THqtuZ1_9dQpi4W0X3spZ6DWeWQMd7TF6lQMZbbJpX-ieY70zlduMp_WyoASUS/s1600/Christianity+Mudra+6.jpg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vatikaanin kirjastossa on myös kirjoja ja 63 käsikirjoitusta, jotka kristillinen kirkko on tunnustanut apokryfikirjoiksi ja jotka kertovat Jeesuksen (Issa) tarinan; näitä muinaisia historiallisia asiakirjoja toivat Roomaan kristityt lähetyssaarnaajat, jotka saarnasivat Kiinassa, Egyptissä, Arabiassa ja Intiassa.

        "Jeesus harjoitti itse joogaa ja meditaatiota."

        Niin, idässä opitut.

        Jeesus käytti itämaisia käsieleitä, mudroja.
        https://i.ytimg.com/vi/bLNMp_KdiY8/maxresdefault.jpg


        https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgu4D5iEnKL0BYOgNkrCSnhLJ8coMOPbXOj5xvmUZI8myb2wa6oFzlEJPzgXMD8dzZu5mmlnYju8okx42THqtuZ1_9dQpi4W0X3spZ6DWeWQMd7TF6lQMZbbJpX-ieY70zlduMp_WyoASUS/s1600/Christianity Mudra 6.jpg

        Erilaisia yliluonnollisia kykyjä ovat muun muassa esimerkiksi:
        Laghimā: kyky tulla painottomaksi tai ilmaa kevyemmäksi.

        Prāpti: kyky kutsua välittömästi esiin mikä tahansa esine, josta käyttäjä on tietoinen minä tahansa hetkenä.
        Prākāmya: kyky saavuttaa tai toteuttaa mitä tahansa, mitä tahansa halutaan.
        Īśiṭva: kyky hallita luontoa, yksilöitä, organismeja jne. Ylivalta luontoon nähden ja kyky pakottaa vaikutusvaltaa keneen tahansa.
        Vaśiṭva: kyky hallita kaikkia aineellisia elementtejä tai luonnonvoimia.
        jne.
        Laghimā: kyky tulla painottomaksi tai ilmaa kevyemmäksi -kävely vetten päällä.


        Jooga pitää ihmiskehoa ja tietoisuutta erottamattomina toisistaan. Kaikkien nykyisten harjoitusten tarkoituksena on käsitellä hienovaraisempia energeettisiä ja mentaalisia prosesseja fyysisen ilmentymän kautta. Tämä voidaan tehdä suorittamalla asanoita, hengitystekniikoita, meditoimalla tai mudrojen avulla.
        Sana ”mudra” tarkoittaa sanskritin kielestä käännettynä ”sinettiä” tai ”merkkiä”. Ensimmäiset maininnat tästä käsitteestä löytyvät muinaisista teksteistä, jotka on omistettu buddhalaisuudelle ja hindulaisuudelle, sekä joogaa käsittelevistä tutkielmista.

        Mudrat ovat erityisiä sormien ja käsien eleitä. Mudrat ovat hyvin erilaisia, ja jokaisella on erilainen merkitys ja vaikutus ihmiskehoon ja mieleen.

        Fysiologisesta näkökulmasta katsottuna kämmenissä ja sormissa on suuri määrä hermopäätteitä, jotka ovat yhteydessä sisäelimiin. Ja mudroja suorittamalla voimme vaikuttaa kehon eri järjestelmien toimintaan.

        Joogan näkemyksen mukaan mudrat vaikuttavat myös energian liikkeisiin kehossa. Suorittamalla tiettyjä sormien ja käsien asentoja voit ohjata energiavirtaa oikeaan suuntaan syvempää itsetutkiskelua ja todellisen luontosi tuntemista varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erilaisia yliluonnollisia kykyjä ovat muun muassa esimerkiksi:
        Laghimā: kyky tulla painottomaksi tai ilmaa kevyemmäksi.

        Prāpti: kyky kutsua välittömästi esiin mikä tahansa esine, josta käyttäjä on tietoinen minä tahansa hetkenä.
        Prākāmya: kyky saavuttaa tai toteuttaa mitä tahansa, mitä tahansa halutaan.
        Īśiṭva: kyky hallita luontoa, yksilöitä, organismeja jne. Ylivalta luontoon nähden ja kyky pakottaa vaikutusvaltaa keneen tahansa.
        Vaśiṭva: kyky hallita kaikkia aineellisia elementtejä tai luonnonvoimia.
        jne.
        Laghimā: kyky tulla painottomaksi tai ilmaa kevyemmäksi -kävely vetten päällä.


        Jooga pitää ihmiskehoa ja tietoisuutta erottamattomina toisistaan. Kaikkien nykyisten harjoitusten tarkoituksena on käsitellä hienovaraisempia energeettisiä ja mentaalisia prosesseja fyysisen ilmentymän kautta. Tämä voidaan tehdä suorittamalla asanoita, hengitystekniikoita, meditoimalla tai mudrojen avulla.
        Sana ”mudra” tarkoittaa sanskritin kielestä käännettynä ”sinettiä” tai ”merkkiä”. Ensimmäiset maininnat tästä käsitteestä löytyvät muinaisista teksteistä, jotka on omistettu buddhalaisuudelle ja hindulaisuudelle, sekä joogaa käsittelevistä tutkielmista.

        Mudrat ovat erityisiä sormien ja käsien eleitä. Mudrat ovat hyvin erilaisia, ja jokaisella on erilainen merkitys ja vaikutus ihmiskehoon ja mieleen.

        Fysiologisesta näkökulmasta katsottuna kämmenissä ja sormissa on suuri määrä hermopäätteitä, jotka ovat yhteydessä sisäelimiin. Ja mudroja suorittamalla voimme vaikuttaa kehon eri järjestelmien toimintaan.

        Joogan näkemyksen mukaan mudrat vaikuttavat myös energian liikkeisiin kehossa. Suorittamalla tiettyjä sormien ja käsien asentoja voit ohjata energiavirtaa oikeaan suuntaan syvempää itsetutkiskelua ja todellisen luontosi tuntemista varten.

        https://www.youtube.com/watch?v=CoNZ7JJdfOQ

        Rajatieto TV: kirjahaastattelu: Nasaretin miehen salaisuus -Taavi Kassila 2016


        https://i.ytimg.com/vi/bLNMp_KdiY8/maxresdefault.jpg

        Jeesus käytti itämaisia käsieleitä, mudroja.

        Samanlaisia kuin Buddha ja muut idässä käyttivät.

        https://www.youtube.com/watch?v=tTe28mdi25Y&pp=ygUOamVzdXMgaW4gaW5kaWE=
        Jeesus Intiassa.

        https://www.youtube.com/watch?v=TEvomvO8cb0&pp=ygUOamVzdXMgaW4gaW5kaWE=
        Jeesus Intiassa, Tiibetissä ja Persiassa – Raamatusta puuttuu kertomus

        https://www.youtube.com/watch?v=2JJEiXJ2_7Q
        Jeesuksen kadonneet vuodet | Salaperäinen Saint Isa Intiassa | Kirjailija Richard Bock | 1970-luvun dokumentti
        https://www.youtube.com/watch?v=P9NYZ5h4hzM
        Jeesus Intiassa

        https://www.youtube.com/watch?v=Z-TOu_AITSI
        Jeesus Intiassa (BBC-dokumentti)

        https://www.youtube.com/watch?v=YN7pr1FoauA
        18 kadonnutta vuotta Raamatun kirjoista – Jeesuksen matka Intiaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=CoNZ7JJdfOQ

        Rajatieto TV: kirjahaastattelu: Nasaretin miehen salaisuus -Taavi Kassila 2016


        https://i.ytimg.com/vi/bLNMp_KdiY8/maxresdefault.jpg

        Jeesus käytti itämaisia käsieleitä, mudroja.

        Samanlaisia kuin Buddha ja muut idässä käyttivät.

        https://www.youtube.com/watch?v=tTe28mdi25Y&pp=ygUOamVzdXMgaW4gaW5kaWE=
        Jeesus Intiassa.

        https://www.youtube.com/watch?v=TEvomvO8cb0&pp=ygUOamVzdXMgaW4gaW5kaWE=
        Jeesus Intiassa, Tiibetissä ja Persiassa – Raamatusta puuttuu kertomus

        https://www.youtube.com/watch?v=2JJEiXJ2_7Q
        Jeesuksen kadonneet vuodet | Salaperäinen Saint Isa Intiassa | Kirjailija Richard Bock | 1970-luvun dokumentti
        https://www.youtube.com/watch?v=P9NYZ5h4hzM
        Jeesus Intiassa

        https://www.youtube.com/watch?v=Z-TOu_AITSI
        Jeesus Intiassa (BBC-dokumentti)

        https://www.youtube.com/watch?v=YN7pr1FoauA
        18 kadonnutta vuotta Raamatun kirjoista – Jeesuksen matka Intiaan

        Origenes (185-254) puolusti innokkaimmin jälleensyntymisen ajatusta ja kannatti sen sisällyttämistä kristillisiin teksteihin. Pyhä Hieronymus ja pyhä Yrjö Nisel sanoivat hänestä, että hän oli ”kirkon suuri opettaja pyhien apostolien jälkeen” ja ”kolmannen vuosisadan kristillisen opin päämies”. Keisari Justinianus (n. 527-565) halusi kuitenkin käännyttää kaikki valtakuntansa asukkaat kristinuskoon saavuttaakseen itsekkäät poliittiset tavoitteensa. Origeneen opetus haittasi häntä tässä suuresti, ja hän hylkäsi lopullisesti ”järjettömän ajatuksen uudestisyntymisestä ja sielun uudesta inkarnaatiosta ruumiissa”.


        Historia kertoo, että toinen maailmanlaajuinen kristillinen, Konstantinopolin kokous pidettiin vuonna 553 toukokuun 5. päivänä. Keisari Justinianus kontrolloi koko äänestysmenettelyä, ja niin Konstantinopolin kokouksen tuomio ja paavin asetus tulivat julki: ”Jos joku uskoo sielun mahdottomaan olemassaoloon ennen syntymää ja kuoleman jälkeen merkityksettömässä uudessa syntymässä, hänet on anathemisoitava (kirottu)”. Tämän jälkeen kristillinen kirkko osoitti ihmisille niin sitkeästi, että ajatus sielun jälleensyntymisestä ja uudestisyntymisestä on harhaoppi, että kirkonmiesten aloittamat ja toteuttamat toimenpiteet niitä vastaan, jotka puhuivat tämän opin puolesta ja puolustivat sitä, olivat hirvittävän julmia ja armottomia. Esimerkiksi suuri keskiaikainen runoilija ja filosofi Giordano Bruno poltettiin roviolla, koska hän uskoi jälleensyntymiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Origenes (185-254) puolusti innokkaimmin jälleensyntymisen ajatusta ja kannatti sen sisällyttämistä kristillisiin teksteihin. Pyhä Hieronymus ja pyhä Yrjö Nisel sanoivat hänestä, että hän oli ”kirkon suuri opettaja pyhien apostolien jälkeen” ja ”kolmannen vuosisadan kristillisen opin päämies”. Keisari Justinianus (n. 527-565) halusi kuitenkin käännyttää kaikki valtakuntansa asukkaat kristinuskoon saavuttaakseen itsekkäät poliittiset tavoitteensa. Origeneen opetus haittasi häntä tässä suuresti, ja hän hylkäsi lopullisesti ”järjettömän ajatuksen uudestisyntymisestä ja sielun uudesta inkarnaatiosta ruumiissa”.


        Historia kertoo, että toinen maailmanlaajuinen kristillinen, Konstantinopolin kokous pidettiin vuonna 553 toukokuun 5. päivänä. Keisari Justinianus kontrolloi koko äänestysmenettelyä, ja niin Konstantinopolin kokouksen tuomio ja paavin asetus tulivat julki: ”Jos joku uskoo sielun mahdottomaan olemassaoloon ennen syntymää ja kuoleman jälkeen merkityksettömässä uudessa syntymässä, hänet on anathemisoitava (kirottu)”. Tämän jälkeen kristillinen kirkko osoitti ihmisille niin sitkeästi, että ajatus sielun jälleensyntymisestä ja uudestisyntymisestä on harhaoppi, että kirkonmiesten aloittamat ja toteuttamat toimenpiteet niitä vastaan, jotka puhuivat tämän opin puolesta ja puolustivat sitä, olivat hirvittävän julmia ja armottomia. Esimerkiksi suuri keskiaikainen runoilija ja filosofi Giordano Bruno poltettiin roviolla, koska hän uskoi jälleensyntymiseen.

        Kristuksen ilmestymisen aikaan juutalaiset tunsivat hyvin opin sielun uudestisyntymisestä ja jälleensyntymisestä, jota he kutsuivat nimellä ”Gilgul” (pyörä, sykli). Uskontotieteilijä Hieronymus raportoi, että ”Gilgulin” käsite oli laajalti varhaiskristittyjen tiedossa. Jälleensyntyminen mainitaan useita kertoja Vanhassa ja Uudessa testamentissa, mutta nämä vahvistukset jätetään yleensä huomiotta tai ne (ehkä tahallisesti) ymmärretään ja tulkitaan väärin.


        Esimerkiksi Elian jälleensyntyminen: Malakia (4:5), Luukas (1:13-17). Jeesus Kristus itse väitti, että Johannes Kastaja ei ollut mikään muu kuin profeetta Elia: Matteus (11: 10-14), Johannes (1: 21), Luukas (1: 80), Matteus (16: 13-16; 17: 10-13; 14: 1-2; 16: 13-14), Luukas (9: 7-9), Markus (6: 14-16). Ajatus siitä, että ihminen syntyy sokeana menneisyydessä tehtyjen syntisten tekojen vuoksi, on karman käsite: Johannekselta (9; 3: 3-5). Jerusalemin Raamattupainoksessa Jaakobin kirjeestä (3: 6) ”...luomisen pyörä”, kreikankielisessä versiossa Genesis, eli Samsara, Chakra.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristuksen ilmestymisen aikaan juutalaiset tunsivat hyvin opin sielun uudestisyntymisestä ja jälleensyntymisestä, jota he kutsuivat nimellä ”Gilgul” (pyörä, sykli). Uskontotieteilijä Hieronymus raportoi, että ”Gilgulin” käsite oli laajalti varhaiskristittyjen tiedossa. Jälleensyntyminen mainitaan useita kertoja Vanhassa ja Uudessa testamentissa, mutta nämä vahvistukset jätetään yleensä huomiotta tai ne (ehkä tahallisesti) ymmärretään ja tulkitaan väärin.


        Esimerkiksi Elian jälleensyntyminen: Malakia (4:5), Luukas (1:13-17). Jeesus Kristus itse väitti, että Johannes Kastaja ei ollut mikään muu kuin profeetta Elia: Matteus (11: 10-14), Johannes (1: 21), Luukas (1: 80), Matteus (16: 13-16; 17: 10-13; 14: 1-2; 16: 13-14), Luukas (9: 7-9), Markus (6: 14-16). Ajatus siitä, että ihminen syntyy sokeana menneisyydessä tehtyjen syntisten tekojen vuoksi, on karman käsite: Johannekselta (9; 3: 3-5). Jerusalemin Raamattupainoksessa Jaakobin kirjeestä (3: 6) ”...luomisen pyörä”, kreikankielisessä versiossa Genesis, eli Samsara, Chakra.

        Kristinuskossa on ikuinen syyllisyyden etsintä. Kuka on syyllinen elämäni epäonnistumiseen? Muistakaa, että on olemassa tuo ilmaisu ”syntipukki”. Juutalaisilla oli tämä rituaali. Kerran vuodessa he valitsivat syntipukin. He syyttivät tätä vuohta kaikista ongelmistaan, pieksivät sen ja ajoivat sen pois kaupungista. He löysivät syntipukin, he löysivät jonkun, jota syyttää. Sitten Saatana sai vuohen kuvan. Saatana on kuvattu vuohena: nämä sarvet, nämä sorkat ja kaikki. Hän näyttää vuohelta. Ja vuohta alettiin pitää eräänlaisena saatanallisena eläimenä. He löysivät syntipukin. Ja tässä sitä ollaan, sekä kristinuskossa että elämässä, se on opettanut meitä etsimään syntipukkia, etsimään jotakuta, joka on syyllinen keskinkertaisuuteeni, kyvyttömyyteeni elää normaalia elämää ja niin edelleen.


        Pakana syyttää itseään epäonnistumisistaan, siitä, mitä hänelle tapahtuu. Hän ei etsi jotakuta, jota syyttää, joten pakanuudessa ei ole ajatusta Saatanasta. Ei ole ajatusta pahasta Jumalasta, joka pilaa ihmisten elämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinuskossa on ikuinen syyllisyyden etsintä. Kuka on syyllinen elämäni epäonnistumiseen? Muistakaa, että on olemassa tuo ilmaisu ”syntipukki”. Juutalaisilla oli tämä rituaali. Kerran vuodessa he valitsivat syntipukin. He syyttivät tätä vuohta kaikista ongelmistaan, pieksivät sen ja ajoivat sen pois kaupungista. He löysivät syntipukin, he löysivät jonkun, jota syyttää. Sitten Saatana sai vuohen kuvan. Saatana on kuvattu vuohena: nämä sarvet, nämä sorkat ja kaikki. Hän näyttää vuohelta. Ja vuohta alettiin pitää eräänlaisena saatanallisena eläimenä. He löysivät syntipukin. Ja tässä sitä ollaan, sekä kristinuskossa että elämässä, se on opettanut meitä etsimään syntipukkia, etsimään jotakuta, joka on syyllinen keskinkertaisuuteeni, kyvyttömyyteeni elää normaalia elämää ja niin edelleen.


        Pakana syyttää itseään epäonnistumisistaan, siitä, mitä hänelle tapahtuu. Hän ei etsi jotakuta, jota syyttää, joten pakanuudessa ei ole ajatusta Saatanasta. Ei ole ajatusta pahasta Jumalasta, joka pilaa ihmisten elämän.

        Jos otamme kristillisen perinteen, saamme niin kovan linjan. Tehtävä on sama. Siinä on teräslanka, pitkä ja pitkä, joka kulkee menneisyydestä tulevaisuuteen. Ja tehtävä on, että uskovien ei pidä mennä oikealle tai vasemmalle. Että uskovat eivät tuo mitään uutta tähän Jumalan käsitykseen.


        Koska kaikki uusi koetaan harhaoppisuutena.

        Jos otamme kristillisen perinteen, saamme niin kovan linjan. Tehtävä on sama. Siinä on teräslanka, pitkä ja pitkä, joka kulkee menneisyydestä tulevaisuuteen. Ja tehtävä on, että uskovien ei pidä mennä oikealle tai vasemmalle. Että uskovat eivät tuo mitään uutta tähän Jumalan käsitykseen.


        Koska kaikki uusi koetaan harhaoppisuutena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos otamme kristillisen perinteen, saamme niin kovan linjan. Tehtävä on sama. Siinä on teräslanka, pitkä ja pitkä, joka kulkee menneisyydestä tulevaisuuteen. Ja tehtävä on, että uskovien ei pidä mennä oikealle tai vasemmalle. Että uskovat eivät tuo mitään uutta tähän Jumalan käsitykseen.


        Koska kaikki uusi koetaan harhaoppisuutena.

        Jos otamme kristillisen perinteen, saamme niin kovan linjan. Tehtävä on sama. Siinä on teräslanka, pitkä ja pitkä, joka kulkee menneisyydestä tulevaisuuteen. Ja tehtävä on, että uskovien ei pidä mennä oikealle tai vasemmalle. Että uskovat eivät tuo mitään uutta tähän Jumalan käsitykseen.


        Koska kaikki uusi koetaan harhaoppisuutena.

        Se on niin voimakas köysi, joka kulkee menneisyydestä tulevaisuuteen ja jossa yhdistyy suuri määrä yksilöllisiä vaikutelmia, yksilöllisiä oivalluksia.


        Kristinusko on syntynyt yhdestä etsinnästä, yhdestä miehestä, joka toi ilmestyksen maailmaan, ja kaikkien muiden on seurattava tätä ilmestystä. Ei ole luovuutta, ei valinnanvapautta, ei itsevapautta...

        Kun taas Vedalaisuudessa mikä tahansa väite voidaan ja PITÄÄ kyseenalaistaa.

        Haastaminen on välttämätöntä ja mahdollista.


        On välttämätöntä löytää yhä sopivampia, sopivampia, ajanmukaisempia ja sopivampia tapoja olla yhteydessä jumaluuteen ja ymmärtää sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on niin voimakas köysi, joka kulkee menneisyydestä tulevaisuuteen ja jossa yhdistyy suuri määrä yksilöllisiä vaikutelmia, yksilöllisiä oivalluksia.


        Kristinusko on syntynyt yhdestä etsinnästä, yhdestä miehestä, joka toi ilmestyksen maailmaan, ja kaikkien muiden on seurattava tätä ilmestystä. Ei ole luovuutta, ei valinnanvapautta, ei itsevapautta...

        Kun taas Vedalaisuudessa mikä tahansa väite voidaan ja PITÄÄ kyseenalaistaa.

        Haastaminen on välttämätöntä ja mahdollista.


        On välttämätöntä löytää yhä sopivampia, sopivampia, ajanmukaisempia ja sopivampia tapoja olla yhteydessä jumaluuteen ja ymmärtää sitä.

        Ja jos otamme ja vertaamme samaa Vedalaisuutta kristinuskoon, näemme, että kristinusko uskonto on jo rappeutumassa.

        Koska vapaus ymmärtää Jumalaa, vapaus ymmärtää jumalallista, antoi ihmisille mahdollisuuden luoda erilaisia käsitteitä ja oppeja Jumalasta, jotka vastasivat sitä tai tätä ihmisen älyllistä tasoa.

        Miten kristinuskossa? On olemassa yksi jälki.

        Ja tämä jäljitys on sama sekä talonpojalle että akateemiselle. Tämä on yksi ainoa uskonto, joka ei siedä mitään tulkintoja.


        Se on yhtenäinen informaatiokenttä, josta kaikki eivät löytäneet itseään. Josta jokin erillinen ihmisryhmä voi löytää itsensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos otamme ja vertaamme samaa Vedalaisuutta kristinuskoon, näemme, että kristinusko uskonto on jo rappeutumassa.

        Koska vapaus ymmärtää Jumalaa, vapaus ymmärtää jumalallista, antoi ihmisille mahdollisuuden luoda erilaisia käsitteitä ja oppeja Jumalasta, jotka vastasivat sitä tai tätä ihmisen älyllistä tasoa.

        Miten kristinuskossa? On olemassa yksi jälki.

        Ja tämä jäljitys on sama sekä talonpojalle että akateemiselle. Tämä on yksi ainoa uskonto, joka ei siedä mitään tulkintoja.


        Se on yhtenäinen informaatiokenttä, josta kaikki eivät löytäneet itseään. Josta jokin erillinen ihmisryhmä voi löytää itsensä.

        Ja tämä jäljitys on sama sekä talonpojalle että akateemiselle. Tämä on yksi ainoa uskonto, joka ei siedä mitään tulkintoja.


        Se on yhtenäinen informaatiokenttä, josta kaikki eivät löytäneet itseään. Josta jokin erillinen ihmisryhmä voi löytää itsensä.

        Myös jälleensyntymisoppi on poistettu kristinuskosta.

        Aluksi kristinuskossa ja myös islamissa tiedettiin jälleensyntymistestä.

        Islamilaisissa kirjoituksissa reinkarnaatio ilmaistaan sanalla tanasukh, mutta ortodoksiset muslimifilosofit käyttävät tätä sanaa harvoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä jäljitys on sama sekä talonpojalle että akateemiselle. Tämä on yksi ainoa uskonto, joka ei siedä mitään tulkintoja.


        Se on yhtenäinen informaatiokenttä, josta kaikki eivät löytäneet itseään. Josta jokin erillinen ihmisryhmä voi löytää itsensä.

        Myös jälleensyntymisoppi on poistettu kristinuskosta.

        Aluksi kristinuskossa ja myös islamissa tiedettiin jälleensyntymistestä.

        Islamilaisissa kirjoituksissa reinkarnaatio ilmaistaan sanalla tanasukh, mutta ortodoksiset muslimifilosofit käyttävät tätä sanaa harvoin.

        Vuonna 1945 tutkijat löysivät joitakin varhaisia juutalaiskristillisiä kirjoituksia. Kaksi vuotta myöhemmin maailma kuuli Kuolleenmeren kääröistä, jotka muuttivat Raamatun historiaa. Varhaiset kristityt ja juutalaiset noudattivat Jeesuksen opetuksia - mukaan lukien käsitys ylösnousemuksesta. Tästä löytyy useita esimerkkejä muinaisista lähteistä.


        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18478160/jalleensyntymisoppi-poistettiin-kristinuskosta

        https://www.facebook.com/Gaia/videos/why-was-reincarnation-removed-from-the-bible/1807452312618785/
        Miksi Reinkarnaatio poistettiin Raamatusta?

        https://www.youtube.com/watch?v=SyLzt_3Vyds
        Miksi kristinusko poisti ja kielsi jälleensyntymisen Raamatusta?

        https://www.youtube.com/watch?v=Gf6pxg-THjc
        Kuinka ja miksi Reinkarnaatiokirjoitukset poistettiin tai jätettiin pois kristillisestä Raamatusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 1945 tutkijat löysivät joitakin varhaisia juutalaiskristillisiä kirjoituksia. Kaksi vuotta myöhemmin maailma kuuli Kuolleenmeren kääröistä, jotka muuttivat Raamatun historiaa. Varhaiset kristityt ja juutalaiset noudattivat Jeesuksen opetuksia - mukaan lukien käsitys ylösnousemuksesta. Tästä löytyy useita esimerkkejä muinaisista lähteistä.


        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18478160/jalleensyntymisoppi-poistettiin-kristinuskosta

        https://www.facebook.com/Gaia/videos/why-was-reincarnation-removed-from-the-bible/1807452312618785/
        Miksi Reinkarnaatio poistettiin Raamatusta?

        https://www.youtube.com/watch?v=SyLzt_3Vyds
        Miksi kristinusko poisti ja kielsi jälleensyntymisen Raamatusta?

        https://www.youtube.com/watch?v=Gf6pxg-THjc
        Kuinka ja miksi Reinkarnaatiokirjoitukset poistettiin tai jätettiin pois kristillisestä Raamatusta

        Monet rabbit ja muut oppineet ovat viitanneet siihen. Merkittävimpiä kabbalisteja, jotka vaikuttivat myös valtavirran yleisöön, olivat muun muassa Abraham Abulafia (n. 1240- 1290), Joseph Karo (1488-1575) ja Moses Cordovero (1522-1570).
        ”Sielujen on palattava takaisin absoluuttiin, josta ne ovat nousseet. Mutta saavuttaakseen tämän päämäärän niiden on kehitettävä täydellisyyksiä; niiden itu on istutettu niihin. Ja jos he eivät ole kehittäneet näitä piirteitä tässä yhdessä elämässä, heidän on aloitettava toinen, kolmas ja niin edelleen. Heidän on jatkettava näin, kunnes he saavuttavat sen tilan, joka sallii heidän jälleen yhdistyä jumalan kanssa”


      • Anonyymi

        Koko ihmiskunnan historian ajan Jumala on aina tarjonnut meille pyhimyksiä, tietäjiä, profeettoja ja henkisiä mestareita jakamaan tietonsa ja viisautensa ihmiskunnan kanssa. Jokainen henkisesti valaistunut opettaja on omalla ainutlaatuisella tavallaan antanut meille tiedon lähteen, joka opastaa meitä jatkuvasti. Maailmassa on nykyään monia suuria uskontoja, jotka pyörivät pyhistä kirjoituksista saatavan tiedon ympärillä. Joitakin näistä ovat Toora, Raamattu ja Koraani. Näiden kirjoitusten jakeet ovat tulleet alas allegorioiden, vertausten ja symboliikan muodossa. Suurin osa näiden kirjoitusten seuraajista näyttää noudattavan pyhien kirjojen jakeiden kirjaimellisia merkityksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko ihmiskunnan historian ajan Jumala on aina tarjonnut meille pyhimyksiä, tietäjiä, profeettoja ja henkisiä mestareita jakamaan tietonsa ja viisautensa ihmiskunnan kanssa. Jokainen henkisesti valaistunut opettaja on omalla ainutlaatuisella tavallaan antanut meille tiedon lähteen, joka opastaa meitä jatkuvasti. Maailmassa on nykyään monia suuria uskontoja, jotka pyörivät pyhistä kirjoituksista saatavan tiedon ympärillä. Joitakin näistä ovat Toora, Raamattu ja Koraani. Näiden kirjoitusten jakeet ovat tulleet alas allegorioiden, vertausten ja symboliikan muodossa. Suurin osa näiden kirjoitusten seuraajista näyttää noudattavan pyhien kirjojen jakeiden kirjaimellisia merkityksiä.

        Sufismi on islamin mystinen esoteerinen perinne. Heidän painopisteensä on paljon syvemmällä kuin islamin perusperiaatteet. Heidän tavoitteenaan on keskittyä jatkuvasti henkiseen valaistumiseen ja lopulta sulautua yhteen jumalan (Allahin) olemuksen kanssa. Suurin osa islamin seuraajista ei keskity jälleensyntymiseen, muslimit noudattavat suurimmaksi osaksi perusperiaatteita (sharia eli islamin lait). Sielunvaellus rajoittuu pienempään, esoteerisempaan sufismin piiriin.
        Muhammad on väittänyt, että Pyhällä Koraanilla on pohjimmiltaan esoteerinen perusta: Se ”lähetettiin seitsemällä murteella, ja jokaisessa sen lauseessa on ulkoinen ja sisäinen merkitys..

        Suuri kreikkalainen filosofian esitaistelija Sokrates ja hänen erinomainen oppilaansa Platon ovat kaksi tärkeintä länsimaista jälleensyntymisen puolestapuhujaa. Platonin kuuluisissa kirjoituksissa ”Meno”, ”Faedo” ja “Republic” on selviä viittauksia tähän oppiin. Nämä kaksi suurta persoonallisuutta ovat käyttäneet paljon aikaa ja energiaa siirtolaisuuden käsitteen opettamiseen.
        Tohtori Brian Weiss, Miamissa sijaitsevan Mount Sinain lääketieteellisen keskuksen psykiatrian johtaja, joka on valmistunut Columbian yliopistosta ja Yalen lääketieteellisestä tiedekunnasta, uskoo vakaasti uudelleensyntymiseen. Hän käyttää menneiden elämien regressiohoitoa parantaakseen potilaitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sufismi on islamin mystinen esoteerinen perinne. Heidän painopisteensä on paljon syvemmällä kuin islamin perusperiaatteet. Heidän tavoitteenaan on keskittyä jatkuvasti henkiseen valaistumiseen ja lopulta sulautua yhteen jumalan (Allahin) olemuksen kanssa. Suurin osa islamin seuraajista ei keskity jälleensyntymiseen, muslimit noudattavat suurimmaksi osaksi perusperiaatteita (sharia eli islamin lait). Sielunvaellus rajoittuu pienempään, esoteerisempaan sufismin piiriin.
        Muhammad on väittänyt, että Pyhällä Koraanilla on pohjimmiltaan esoteerinen perusta: Se ”lähetettiin seitsemällä murteella, ja jokaisessa sen lauseessa on ulkoinen ja sisäinen merkitys..

        Suuri kreikkalainen filosofian esitaistelija Sokrates ja hänen erinomainen oppilaansa Platon ovat kaksi tärkeintä länsimaista jälleensyntymisen puolestapuhujaa. Platonin kuuluisissa kirjoituksissa ”Meno”, ”Faedo” ja “Republic” on selviä viittauksia tähän oppiin. Nämä kaksi suurta persoonallisuutta ovat käyttäneet paljon aikaa ja energiaa siirtolaisuuden käsitteen opettamiseen.
        Tohtori Brian Weiss, Miamissa sijaitsevan Mount Sinain lääketieteellisen keskuksen psykiatrian johtaja, joka on valmistunut Columbian yliopistosta ja Yalen lääketieteellisestä tiedekunnasta, uskoo vakaasti uudelleensyntymiseen. Hän käyttää menneiden elämien regressiohoitoa parantaakseen potilaitaan.

        KAIKKI ONGELMAT ALKAVAT, KUN EI YMMÄRRETÄ ALLEGORIAA, METAFORAA JA OTETAAN KAIKKI KIRJAIMELLISESTI, JA SIITÄ VÄKIVALTA JA USKONSODAT ALKAVAT. MITEN JOKU VOI VAJOTA NIIN ALAS.

        Saatana on myös allgoria ja kristityt ihan tosssaan taistelevat tuulimyllyä vastaan ja tuhoavat muiden ihmisten elämiä, ja vielä nykyaikana, keskiaika on jo ohi.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      111
      5065
    2. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      64
      4939
    3. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      86
      3990
    4. Miten mä olisin

      Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3540
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      59
      2981
    6. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2731
    7. Kerro kolme huonoa ja

      kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2257
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

      Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      44
      1804
    9. Rakastatko mua

      Vielä?
      Ikävä
      34
      1661
    10. Onko kaivattusi

      kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1588
    Aihe