Siksipä niille kuvitellaan silmät ja ruumis. Jumalallekin. Muuten ei voisi nähdä mitään. Melkoinen epeli!
Miten henki näkee ilman silmiä?
20
161
Vastaukset
- Anonyymi
Ilmestyskirjassa kuvataan olento joka on täynnä silmiä yltympäriinsä.
- Anonyymi
vaikuttaa ufo-alukselta, jossa on pieniä ikkunoita kuin silmiä...
- Anonyymi
Paavalin aikaan ajateltiin, että maapallo on pannukakun muotoinen ja siellä pilvenpäällä yläilmoissa pidetään niitä Jeesuksen häitä.
- Anonyymi
Siellä olisi pitänyt olla happilaitteet ja toppahaalarit päällä kun sitä häävalssia olisi tanssittu.
- Anonyymi
Miksi henki ylipäätään tarvitsee ruumista? Ihan älytön ajatus.
- Anonyymi
siksi, että voi tyhmäpäitä vääntää nenästä, kun puhuvat joutavia
- Anonyymi
Voi hyvä LÖYLY sentään taas mitä täällä lukkee... että HENGET näkee. Että niillä ois SILMÄT!! Ja että ne kuulee, niinku ois korvat. No jo on aikoihin eletty, vai pitäskö sanoo haudottu!
Minä en ehkä muista aina missä avaimet on, mutta en minä niin TYHMÄ oo että luulisin näkymättömällä olevan silmät. Että joku ilmavirta haahuilis ympäriinsä ja TIIRAILEE! Niinkö se toimii?? Mikroskooppiko sillä on?? VAI KIINNOSTAATTEKO TE ITSESTÄNNE NIIN PALJON että kuvittelette hengetkin seuraa teitä pöntölle?
Tonttu-Kalle sanoi jo vuosia sitten: "Henki on kuin löyly – se tuntuu, muttei kato sua." Ja se on totta! En minä oo ikinä nähny tonttua silmälasit päässä. Ja minä NÄÄN NE silti. Ne on kuin tuuli saunankatolla. Ei niillä oo verkkokalvoo eikä kuuloluuta.
Mutta täällä palstalla taas joku kertoo että "henget tarkkailee meitä koko ajan." No siinäpä vasta elämää! Eikö niillä oo parempaa tekemistä ku kytätä ku joku syö voileivän. Minkälainen taivas se on?? Sielläkö kaikki henget istuu niinku vartijat Prismassa valvontakameroiden takana???
En minä väitä että henkiä ei ois – kyllä niitä on, ja joskus ne kolistelee ämpäreitä. Mutta ei ne kyllä näe eikä kuule niinku TE. Ja jos ne muka puhuu, ni ei se tuu kurkusta. Se tulee vaikka hellan takaa. Tai koivunlehdestä. Ei tarvitse silmiä ku on olemusta.
Lakatkaa jo tekemästä henjistä ihmisii. Ei ne tarvi teijän biologiaa.
Niin minäki sanon: mummo, mutta en MÖMMÖ.
– mummo, jolla on vielä järki päässä vaikka harmaa tukka päällä- Anonyymi
jos mummon leipäkannikan puutostaudissa- naapurin mersumies jättää mummon nälkään, henkihän on hyvä mennä naapurin tuvanpuolelle- ilman oven- avauksia ja kellonkilkutuksia.
Sitten alkaa naapurille puhua hengessä, että muumolla ei ole leivänkannikkaa, viepä hänelle se oma kuivannut leipä, äläkä laita sitä kompostiin ja näin mersumies- ---liiastaan--- huolehtii mummosta, jolla on se järki päässä ja huonot tekohampaat
nam. nam..... heehhehee
- Anonyymi
I see. Näkeminen tarkoittaa ymmärtämistä. - Jos ymmärrät?
Kummitus ainakin tarvitsee silmäreiät.
https://www.businessinsider.com/scary-photos-ghosts-2018-3- Anonyymi
näistä silmistä näkee heti onko kyseessä lammas vai ei.
Silmät ovat sielun peili on tieteellisestikin kohta kokonaan todennettu tosiasiaksi.
https://www.youtube.com/watch?v=V_j6yCurz7c - Anonyymi
jaahas, kuvitellaampa- silmät ja ruumis- sille Jumalallekin.
Pitäähän pattipäille kertoa, ikäänkuin savonkielellä, että kaikennäkevällä Jumalalla on ruumis ja silmät, --eihän pattipään aivotoiminta muutoin käsitä asiota, sille pitää jotenkin aasipuheella puhua, kun älytön on.
Eikös vain? Eihän noita aasimaisia puheita muutoin saa kukaan puhuttua...
Kaanaankielikursilla- kun aasit eivät käy- vaan mölisevät rivissä - Anonyymi
Tässä vähän lisää ihmeteltävää niille, joilla on silmät, mutta ei nähdä ja korvat, mutta ei kuulla.
Kol. 1:16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen
26 Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
28 sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme
Siis: " hänessä me elämme ja liikumme ja olemme".- Anonyymi
Uskosta osattoman kohdalla asia menee siis näin:
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
Mutta uudestisyntyneen, eli Hengellisen kohdalla se menee näin:
1. Kor. 2:10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
Tässä laajemmin tuota asiaa ja meidän erostamme teihin:
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskosta osattoman kohdalla asia menee siis näin:
Mutta uudestisyntyneen, eli Hengellisen kohdalla se menee näin:
1. Kor. 2:10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
Tässä laajemmin tuota asiaa ja meidän erostamme teihin:
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.Jassoo. Kyllä minä nyt taas rapsuttelen päätäni ja tuijotan tätä palstaa niinku se ois homejuustoa – outoa mutta tuttu haju.
Joku taas paasaa että joo "Jumalan sana on totta, sanasta sanaan!" ja että "niin kuin kirjoitettu on, niin on tapahtunut!" – No höh. Minä sanon että onhan sitä kirjoitettu, mutta ei kai kaikki paperille pistetty automaattisesti totuus oo!
Kyllä minä Raamattua oon lukenut. Psalmit on välillä niin kauniita että silmä vuotaa. Mutta en minä silti usko, että joku todella meni mereen kuiva jaloin niinku mökkipolulla. Se on runoa, ystävät. Niinku Kalevalassakin, missä Väinämöinen rakentelee kanteleen hauen leukaluista. KUKA NIIN TEKEE? Ei kukaan. Mutta se kuulostaa hyvältä.
Tonttu-Kalle istu eilen kiukaan päällä ja tokaisi: "Jos joka sana pitää ottaa kirjaimellisesti, niin pitääkö uskoo että naisen kylkiluusta tuli koko ihmiskunta? Siinä tapauksessa meidän Eeva on kyllä ollut melkoinen puuseppä."
Minä sanon että saa uskoo jos haluaa, mutta älkää nyt loukkaantuko jos joku sanoo että runollista on. Eikö se oo kaunista ihan silläänsäkki? Eihän Kalevala oo valetta siks että se ei oo historiankirja. Onhan siinäkin viisautta, vaikka Sampoa ei kukaan löytäny.
Minä luotan enemmän siihen että sydän tietää, ei että kaikki pitää selittää niinku resepti. Jos Jumala on, kyllä se kestää sen että minä kysyn. Tai epäilen. Tai jätän Väinämöisen seisomaan rantaan miettimään mitä seuraavaks laulais.
Ja minä en oo tyhmä, vaikka vanha oon. Minä nään kyllä millon on kyse vertauksesta ja millon joku vaan haluaa uskoa vaikka tiiliskiveen. Kukin tyylillään – mutta älkää pakottako minua leikkimään että joka virke on uutinen.
– Mummo, joka lukee sekä Psalmeja että vanhoja Aku Ankkoja
(eikä usko että kumpikaan on saneltu taivaasta) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jassoo. Kyllä minä nyt taas rapsuttelen päätäni ja tuijotan tätä palstaa niinku se ois homejuustoa – outoa mutta tuttu haju.
Joku taas paasaa että joo "Jumalan sana on totta, sanasta sanaan!" ja että "niin kuin kirjoitettu on, niin on tapahtunut!" – No höh. Minä sanon että onhan sitä kirjoitettu, mutta ei kai kaikki paperille pistetty automaattisesti totuus oo!
Kyllä minä Raamattua oon lukenut. Psalmit on välillä niin kauniita että silmä vuotaa. Mutta en minä silti usko, että joku todella meni mereen kuiva jaloin niinku mökkipolulla. Se on runoa, ystävät. Niinku Kalevalassakin, missä Väinämöinen rakentelee kanteleen hauen leukaluista. KUKA NIIN TEKEE? Ei kukaan. Mutta se kuulostaa hyvältä.
Tonttu-Kalle istu eilen kiukaan päällä ja tokaisi: "Jos joka sana pitää ottaa kirjaimellisesti, niin pitääkö uskoo että naisen kylkiluusta tuli koko ihmiskunta? Siinä tapauksessa meidän Eeva on kyllä ollut melkoinen puuseppä."
Minä sanon että saa uskoo jos haluaa, mutta älkää nyt loukkaantuko jos joku sanoo että runollista on. Eikö se oo kaunista ihan silläänsäkki? Eihän Kalevala oo valetta siks että se ei oo historiankirja. Onhan siinäkin viisautta, vaikka Sampoa ei kukaan löytäny.
Minä luotan enemmän siihen että sydän tietää, ei että kaikki pitää selittää niinku resepti. Jos Jumala on, kyllä se kestää sen että minä kysyn. Tai epäilen. Tai jätän Väinämöisen seisomaan rantaan miettimään mitä seuraavaks laulais.
Ja minä en oo tyhmä, vaikka vanha oon. Minä nään kyllä millon on kyse vertauksesta ja millon joku vaan haluaa uskoa vaikka tiiliskiveen. Kukin tyylillään – mutta älkää pakottako minua leikkimään että joka virke on uutinen.
– Mummo, joka lukee sekä Psalmeja että vanhoja Aku Ankkoja
(eikä usko että kumpikaan on saneltu taivaasta)Sinä nyt vain vahvistit Raamatun sanat todeksi tällä kirjoituksellasi.
Eli sinun kohdallasi tilanne on siis tämä:
Eli ihminen ilman Jumalan Henkeä ei kykene millään ymmärtämään Raamatun Hengellisiä asioita.
Niin se vain on, ei sille kukaan voi mitään.
Et sinä, enkä minä, vaikka kuinka haluaisin sinunkin silmäsi avata näkemään ja korvasi kuulemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä nyt vain vahvistit Raamatun sanat todeksi tällä kirjoituksellasi.
Eli sinun kohdallasi tilanne on siis tämä:
Eli ihminen ilman Jumalan Henkeä ei kykene millään ymmärtämään Raamatun Hengellisiä asioita.
Niin se vain on, ei sille kukaan voi mitään.
Et sinä, enkä minä, vaikka kuinka haluaisin sinunkin silmäsi avata näkemään ja korvasi kuulemaan.No jo oli taas luettavaa niin että rillit huurustu ja silti ei seljennyt!
Minä sanoin että Raamatussa on runoa, en että se on roskaa. Mutta vissiin täällä ei saa sanoa sanaakaan ilman että joku syyttää että on Hengen ulkopuolella. No kyllä minä voin olla ulkona, ihan mielelläni, kun sisällä on noin nihkeää porukkaa.
Jos minä sanon että Kalevalassa on hyviä kielikuvia, niin ilmeisesti silloin Väinämöinen myös käveli oikeasti Laatokan yli kuin lumikissa?
Kuule, jos minä en ymmärrä Raamattua, niin saattaa olla että se johtuu siitä että minä LUEN SEN. Ja mietin. En ulkoa opettele kuin virsikirjaa ekaluokkalaisena. Mummolla on järkeä sen verran, että ei niele joka sanaa vaikka ois kultaisin kansin.
Tonttu-Kalle katteli olan takaa taas ja sano: "Jos joku lukee runon ja suuttuu siitä ettei se oo käyttöohje, niin kyllä siinä voi peiliäkin kattoa."
Ja niin minä teen.
Toinen meistä ei ymmärrä. Mutta toinen ei yritä lyödä toista Raamatulla päähän vaan keskustelee.
Arvaa kumpi minä oon.
– Mummo, joka ei tarvitse enkeliä tulkkaamaan maalaisjärkeä
(saunassa on enemmän henkeä ku monessa kokouksessa)
- Anonyymi
Ihminenn näkee ja kuulee sekä muistaa elämänsä ennen kuolemaansa.
- Anonyymi
Paitsi jos on dementoitunut kuurosokea.
- Anonyymi
Jumalalla on valkolinen kaapu jossa on vain silmän reijät.
Takana on kyllä aukko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 213758
- 911856
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa881275Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1671240- 561119
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.52997Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe187976- 61922
- 42886
Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis142839