Pihassa oli vanha Renault jonka olin ostanut joskus kakkosautoksi mutta sen käyttö oli jäänyt aika vähälle.
Ajattelin että jos siitä 1500 euroa kehtaa pyytää mikä oli vähemmän kuin vastaavissa.
Ostaja tuli ja tinkasi vielä pari sataa pois. Ajattelin että aivan sama kunhan se lähtee tuosta. Autossa ei ollut silloin mitään vikoja kun viimeksi sillä olin ajanut ja olin sen jopa katsastanut ja öljyt vaihtanut.
Menee viikko niin puhelin soi. Asianajaja soittaa ja sanoo että olen myynyt viallisen auton asiakkaalleen. Autossa on vikaa jonka korjaamiseen menee pari sataa. Jotain sähköjuttuja ne oli.
Sanoin että se on sellaista näissä vanhoissa ja halvoissa autoissa että ei sitä koskaan tiedä koska nämä tarvitsee huoltoa ja koska menee rikki.
Sanoi että jos korvausta ei makseta niin mennään oikeuteen.
Aloin epäilemään jo koko juttua ja kyselin herralta hänen tietojaan ja kyllä uskon että se oikea henkilö oli. Puhelinnumerokin oli sama kuin hänen sivuillaan.
Sanoin että ostaja voi tuoda auton pihaan tai haen auton itse pois niin ostan sen takaisin samalla rahalla. Tämä ei käynyt vaan olisi pitänyt maksaa korvaukset.
Sanoin että että odotellaan sitten kutsua käräjille ja lopetin puhelun. Ei ole kuukauteen kuulunut mitään.
Kyllä sen nyt ymmärtää että se voi harmittaa jos joku laittaa vähiä rahojaan autoon ja se meneekin rikki mutta joku raja pitää olla. Ei näistä voi koskaan tietää koska ne hajoaa ja hinta kertoo aika paljon.
Vanhan auton myynti on hienoa hommaa
4
71
Vastaukset
- Anonyymi
Ikävä tapaus!
Näin se näköjään menee, että kaikki asiat ovat nykyään myyjän syytä.
Se, että vähäarvoisessakin autokaupassa ollaan yhteydessä lakimie-
heen ja että tässä jopa uhataan kanteen nostamisella, ellei ryhdy tans-
simaan ostajan pillin mukaan, kuulostaa vähintäänkin erikoiselta.
En usko, että lakimies - mikäli edes sellainen on tekee tätä näitä uh-
kailujaan ilmaiseksi.
Hyvä, että jäit odottamaan haasteen toimittamista!
Kerrohan, miten kävi. - Anonyymi
Kun myy vanhaa halpaa autoa, ei sitä kannata koskaan kehua. Mieluummin laittaa myynti-ilmoitukseen vähintään maininnan "runsaasti pikkuvikoja, kuten tämän ikäisessä autossa kuuluukin olla" Tiedossa olevat sitten kannattaa vielä luetella aloittaen sanalla ESIMERKIKSI.
- AnonyymiUUSI
hih.... tuonhintaiselle autolle voi antaa ehdot..rikkoutuessa kun viet paaliin saat 1500€
- AnonyymiUUSI
nimi Renault...nimestä jo voi päätellä että ogelmia on tiedossa...niin varmaan ostajallakin..kukaan ei nykyään osta autoa ilman tyypiviat gooklettamalla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2102783
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1252639En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761728Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2231284Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va611269- 471088
- 991001
- 107831
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6823- 46823