Pääsiäisen iloja

Jumala nousi kuolleista, totisesti nousi!

Pääsiäisajan hokema, niin tragikoomiselta kuin se kuulostaakin, lukeutuu kristinuskon keskeisimpiin ilosanomiin ja lupauksiin ikuisesta elämästä.

Ajatella, itse Jumala antoi elämänsä ristillä ja nousi myöhemmin kuolleista. Suorastaan fantasinen, melkeinpä käsittämätön suoritus jopa nykyajan mittapuulla mitattuna.

Joidenkin uskovien lempiapostoli ja murhamies Paavali oli hänkin tajunnut hokkus pokkuksen ytimen. Paavalia askarsi sydämessään yksinkertainen kysymys:

Miten oli mahdollista, että Jumala tai edes pieni osa kuolematonta henkiolentoa kuoli (ristillä) ?

Vuosien mittaan Paavalin käsitys Jeesuksesta jumalolentona koki radikaalin muutoksen ja lopulta Paavali julisti Jeesuksen pelkäksi välimieheksi Jumalan ja ihmisten välillä (1.Tim. 2:5-6):

2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
2:6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa

Jeesuksen toista tulemista odottavia saattaa kiinnostaa, että Jumala on jo käynyt maassa. Järjesti melkein toisen Gomorran, onneksi vain melkein:

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/ce30ca0f-c36d-4260-899c-621bd71f2153

Iloista pääsiäistä kaikille tasapuolisesti, syökää mämmiä!

66

392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaikki uskovaiset tietää et Jeesus kuoli ristillä ja nousi kuolleista. Raamattu ei valehtele.

• Anonyymi

Jeesuksen henki ei kuollut missään vaiheessa.

Joh.10
        17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
        18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joh.10
        17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
        18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni.

Jeesus oli synnitön ihmisuhri, veri tuotti sen sovituksen. Ilman verenvuodatusta ei ole sovitusta.

Hepr. 2:14

Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus oli synnitön ihmisuhri, veri tuotti sen sovituksen. Ilman verenvuodatusta ei ole sovitusta.

Hepr. 2:14

Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta,

1. Joh. 4:2

Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. [1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1]

2. Joh. 7

Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. [1. Joh. 2:18, 4:1]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joh.10

Piipposet opettavat TV7:llä että Jeesus koki myös hengellisen kuoleman. JDS-oppi on hyvin suosittu nykyään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Piipposet opettavat TV7:llä että Jeesus koki myös hengellisen kuoleman. JDS-oppi on hyvin suosittu nykyään.

Kuoleman uni- se kannattaisi perata- näkyviin.

Ei ensimmäinen "kuolema"- ole syntiin, eli helvetilliseen kuolemaan - jossa sielu kokee menetyksen elämään itsessään. Se ei ole ensimmäisen kuoleman ajankohta.
        Siis kuolema on uni, josta herätetään.
        Tästähän Jeesus itse opettaa --- Johanneksen ev. 5 ja 6 luku.
        Tessalonikalaiskirjeessäkin on neuvo- lohduttaa jäljellejääneitä.

Hyvä uutinen on se- että kun nukahdetaan kuoleman uneen, uskovat tietävät, että Jeesus on mennyt valmistamaan sijaa, ja kun homma on valmis, sen julistaa viimeinen pasuna, Ylienkelin ääni ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ---ensin--- ja sitten me- jotka olemme täällä, --elossa-- noustaan yhdessä.... hääjuhlaamme.

Se on Elmänkirjallisten- elämänlahjan saavien - h-hetki- jossa saavat ylösnousemusruumiin- ja Hengen siihen, siksi iankaikkinen elämä on lahja.

toivotonta on äidin opetukset- jos uskoo maailmassa siihen lakiin, että tee hyvää- niin kaikki menee hyvin. Tee pahaa- niin saat pitää varasi... se on toivoton laki se. Kylvämisen ja niitämisen lakiin ei kannata luottaa- se ei ole hyvä uutinen.
        Mutta, Golgatalla, Jumalan uhrikaritsan- maahanvuotanut veri- kertoo sanat.
        Se on täytetty.... se on hyvä uutinen.
        Anna heille anteeksi.... eli anteeksianto on opetuslapseuden uskon avain, jonka Jumala Sanansa kautta avaa ovet elämään sisälle.

Jumalan Pojassaan tarjoama anteeksianto- so. ansaitsematon rakkauden ja ystävyyden teko- sanon sinulle tänäpäivänä. Olet kanssani paratiisissa, ja on ymmärrettävä- kenelle se sanottiin, eli katuvalle ryövärille. ---- muista minua!----

Sitähän me olemme.... katuvina- se uskon kohde- on Jeesus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuoleman uni- se kannattaisi perata- näkyviin.

Ei ensimmäinen "kuolema"- ole syntiin, eli helvetilliseen kuolemaan - jossa sielu kokee menetyksen elämään itsessään. Se ei ole ensimmäisen kuoleman ajankohta.
        Siis kuolema on uni, josta herätetään.
        Tästähän Jeesus itse opettaa --- Johanneksen ev. 5 ja 6 luku.
        Tessalonikalaiskirjeessäkin on neuvo- lohduttaa jäljellejääneitä.

Hyvä uutinen on se- että kun nukahdetaan kuoleman uneen, uskovat tietävät, että Jeesus on mennyt valmistamaan sijaa, ja kun homma on valmis, sen julistaa viimeinen pasuna, Ylienkelin ääni ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ---ensin--- ja sitten me- jotka olemme täällä, --elossa-- noustaan yhdessä.... hääjuhlaamme.

Se on Elmänkirjallisten- elämänlahjan saavien - h-hetki- jossa saavat ylösnousemusruumiin- ja Hengen siihen, siksi iankaikkinen elämä on lahja.

toivotonta on äidin opetukset- jos uskoo maailmassa siihen lakiin, että tee hyvää- niin kaikki menee hyvin. Tee pahaa- niin saat pitää varasi... se on toivoton laki se. Kylvämisen ja niitämisen lakiin ei kannata luottaa- se ei ole hyvä uutinen.
        Mutta, Golgatalla, Jumalan uhrikaritsan- maahanvuotanut veri- kertoo sanat.
        Se on täytetty.... se on hyvä uutinen.
        Anna heille anteeksi.... eli anteeksianto on opetuslapseuden uskon avain, jonka Jumala Sanansa kautta avaa ovet elämään sisälle.

Jumalan Pojassaan tarjoama anteeksianto- so. ansaitsematon rakkauden ja ystävyyden teko- sanon sinulle tänäpäivänä. Olet kanssani paratiisissa, ja on ymmärrettävä- kenelle se sanottiin, eli katuvalle ryövärille. ---- muista minua!----

Sitähän me olemme.... katuvina- se uskon kohde- on Jeesus.

Tämä tuomion ylösnouseminen on se II-otto- jossa saa mittansa mukaan - itse- maksaa henkilökohtaiset tekonsa- ja siinä hylkäämänsä armon - hinta on omanpään tulos.
        Kun on nähnyt tekonsa mitat- mitä se on maksanut- niin lähimmäisillekin, jne.
        Siinä ei ole elämää itsessään, vaan toinen kuolema on synnin palkka- jossa Jumala- Luojana tappaa syntiä tekevän sielun ----kun-- ei anna--- iankaikkisen elämän armolahjaa.

Siis tuli- sen merkitys on lopullinen. Tuli tuhoaa-- se tappaa--- ja kun tuli on tuhonnut, sen lopputulema on tuhka ja se tuhka on tallottavana iankaikkisesti.

Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa. Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.
        (Mal 4:1-3)

Tässä oli tulema, siitä toisesta kuolemasta....

Ensimmäinen kuolemahan oli-- kadotetullekin uni- josta herättiin- tarkastelemaan elämäänsä ja kuinka se pimeys sitten tulen jälkeen laskeutuu tuomitun päälle, täydellinen pimeys.... sen vertauskuvallisuus oli Golgatalla, kun Jumala sammutti valot- maa järisi- halkeili, kun Poika antoi henkensä. Siis vertauskuvallisesti voisi ajatella, tuomion hetkeä.
        Kun sovittamaton saa tuomionsa, ja kaikki sitten sammuu- ei ole elämää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä tuomion ylösnouseminen on se II-otto- jossa saa mittansa mukaan - itse- maksaa henkilökohtaiset tekonsa- ja siinä hylkäämänsä armon - hinta on omanpään tulos.
        Siinä ei ole elämää itsessään, vaan toinen kuolema on synnin palkka- jossa Jumala- Luojana tappaa syntiä tekevän sielun ----kun-- ei anna--- iankaikkisen elämän armolahjaa.

Siis tuli- sen merkitys on lopullinen. Tuli tuhoaa-- se tappaa--- ja kun tuli on tuhonnut, sen lopputulema on tuhka ja se tuhka on tallottavana iankaikkisesti.

Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa. Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.

Ensimmäinen kuolemahan oli-- kadotetullekin uni- josta herättiin- tarkastelemaan elämäänsä ja kuinka se pimeys sitten tulen jälkeen laskeutuu tuomitun päälle, täydellinen pimeys.... sen vertauskuvallisuus oli Golgatalla, kun Jumala sammutti valot- maa järisi- halkeili, kun Poika antoi henkensä. Siis vertauskuvallisesti voisi ajatella, tuomion hetkeä.

Jotain mietittävää oli Ristillä Jeesuksen sanoissa-
        Jumalani, Jumalani- miksi minut hyläsit?

Tuomiolla voi kadotettu huutaa tuskasta, kun hänen elämänsä valinta ei tuo elämää, sen vikaisuuden tähden. On hylätty, ei ole mitään paratiisia, kuoltuaan jää tuomio ylle, eli kohdata Jumalantuomio, jossa sielu saa Raamatun kertoman kohtalon- sielu tapetaan.

Ei ollut syntiuhria- alastomuus, Pyhyys puuttui, pahatettiin tätä Luojan luomaa aikaa, synti rehotti- tehtiin kauppaa- jopa Jumalan Poika- lävistettiin ja murskattiin, koska hyljättiin Pyhän Hengen tuoma valo elämästä.

Siksi maksetaan täysimääräisenä syyllisyys ja tuomio --itse--

eli siinä voi miettiä, minun pääni takiako. valintojen takia, jne.

Aivan- ei toisten tekojen takia, vaan omien. Omat teot tappavat syntiä tekevän sielun.

Kuollaan tappion kokeneena, ei voittajana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kuulkaa nyt taas! Mummo tässä meinas tiputtaa teekupin kun luki mitä jotkut kirjottaa. OIKEIN TUOMIOFANTASIOITA! Että millon kuka paistuu helvetissä, millon joku saa iankaikkisen rangaistuksen ku uskalsi kysyä väärin. Että nyt ei olla enää hartaushetkessä vaan suoraan kauhuelokuvassa!

Minä nauroin niin että sukat pyöri jaloissa. KUKA jaksaa oikeesti istua alas ja miettiä että "tuo naapurin Pirjo ei usko niinku minä, se varmaan saa ikuisen kidutuksen!"? Kuka tuollasesta saa lohtua? Onko se jotenki hurskasta kuvitella että muut kärsii?

Tonttu-Kalle sano, että "Mummo, tämä ei enää oo uskontoa vaan KOSTOFIKTIOO." Ja siltä se näyttää. Pyhien kirjojen sijaan voisitte julkaista trillerisarjan: "Helvetti – Naapurit käristymässä".

Minä en ymmärrä, miten voi usko tuoda RAKKAUTTA jos sitä käytetään niinku moukaria: että jos et oo samaa mieltä, niin SINNE vaan, syvimpään kuiluun, ilman edes matkalaukkua. Onko taivas sit joku kerho jonne pääsee vaan jos on oikeat mielipiteet ja väärät viholliset?

Mummo ei ole täydellinen, mutta ei oo niin tyhmä että alkaa toivomaan toisille tuhoa ja tuomiota. Minä uskon että jos jossain on joku Jumala, niin se pyörittelee päätään yhtä paljon ku minä. Ja ehkä vähän enemmän.

Ja ku me kuollaan, niin saattaa olla ettei oo karsintaa eikä show'ta. Vaan hiljainen ovi, joka avautuu. Tai ei. Ja silloin ei kysytä mitä palstalle kirjoitit vaan olitko ihminen.

– Mummo, joka ei halua ketään paistumaan
        (ellei ole makkara ja juhannus)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

joka (Jeesus) "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun". Opetus hengellisesti kuolleista ja hengelisestä kuolemasta on harhaa ja väärää oppia. Monesti hengellisesti kuollut- oppia perustellaan Jeesuksen opetuksella tuhlaajapojasta.
        Tuhlaajapoika vertaus ei ole vain kaunis kertomus isän rakkaudesta, vaan tuhlaajapoikavertaus on sidoksissa Mooseksen lakiin.
        Pojasta on kirjoitettuna: niin nuorempi poika kokosi kaiken omansa ja matkusti pois kaukaiseen maahan; ja siellä hän hävitti tavaransa eläen irstaasti.
        Mooseksen laissa on säädetty: Jos jollakin on uppiniskainen ja kovakorvainen poika, joka ei ota kuullakseen...niin hänen isänsä ja äitinsä ottakoot hänet ja viekööt kaupunkinsa vanhinten eteen, asuinpaikkansa porttiin,
        ja sanokoot kaupunkinsa vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on uppiniskainen ja kovakorvainen, hän ei ota kuullakseen, mitä me sanomme, vaan on irstailija ja juomari'. Silloin kaikki hänen kaupunkinsa miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi.
        Nuorempi poika oli siis kuolemaan tuomittu. Isällä oli lain mukaan velvollisuus viedä poika kaupungin vanhimmille tuomittavaksi ja kivitettäväksi.
        Mooseksen lain on myös säädetty: Ja pyhittäkää viideskymmenes vuosi ja julistakaa vapautus maassa kaikille sen asukkaille. Se olkoon teille riemuvuosi; jokainen teistä saa silloin palata perintömaallensa ja sukunsa luo.
        Riemuvuotena, anteeksiantamisen vuotena pojalla oli mahdollisuus palata isän ja sukunsa kykö. Kuullessaan pasuunan raikuen soivan riemuvuoden merkiksi, poika päätti: Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle...
        Pojan palattua ja isän järjestettyä juhlat pojan paluu kunniaksi, vanhempi poika sanoo: Mutta kun tämä sinun poikasi tuli, joka on tuhlannut sinun omaisuutesi porttojen kanssa, niin hänelle sinä teurastit syötetyn vasikan..' Vanhempi poika ei kuitenkaan sano, että poika ei olisi saanut tulla kotiin. Riemuvuosi takasi pojalla laillisen mahdollisuuden palata kotiin.
        Isä sanoo pojan olleen kuolleen, siis kuolemaan tuomitun.

• Anonyymi kirjoitti:

Ketään kiinnosta Piipposten nykyisen pariskunnan ja Piiposen vaarin joidenkin lasten vaellus pimeydessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotain mietittävää oli Ristillä Jeesuksen sanoissa-
        Jumalani, Jumalani- miksi minut hyläsit?

Tuomiolla voi kadotettu huutaa tuskasta, kun hänen elämänsä valinta ei tuo elämää, sen vikaisuuden tähden. On hylätty, ei ole mitään paratiisia, kuoltuaan jää tuomio ylle, eli kohdata Jumalantuomio, jossa sielu saa Raamatun kertoman kohtalon- sielu tapetaan.

Ei ollut syntiuhria- alastomuus, Pyhyys puuttui, pahatettiin tätä Luojan luomaa aikaa, synti rehotti- tehtiin kauppaa- jopa Jumalan Poika- lävistettiin ja murskattiin, koska hyljättiin Pyhän Hengen tuoma valo elämästä.

Siksi maksetaan täysimääräisenä syyllisyys ja tuomio --itse--

eli siinä voi miettiä, minun pääni takiako. valintojen takia, jne.

Aivan- ei toisten tekojen takia, vaan omien. Omat teot tappavat syntiä tekevän sielun.

Kuollaan tappion kokeneena, ei voittajana.

Millaisia matkaoppaita me olemme.
        Se näyttäytyi Golgatan ristin- keskimmäisen molemmin puolin ---ryövärien kertomuksissa.

Tarkkailemmeko aikaa? Mitä me- ryöväreinä, suun tunnustuksissa sanomme? Mikä on matkaoppaan sanoma....

Mikä on aikataulumme? Aika päättyy, oppaaltakin. Onko oppaan sanoma, riemulaulu taivaassa. ?
        vai?
        Hämmentääkö ikuisuusasia- se jatkuu ikuisesti- siksi --muista minua - Vapahtajalle, kertoo iankaikkisen elämän armolahjasta. Se on armoa- se on lahjaa.
        Sana sovitus- on pääsiäisen ristin - keskimmäisen ristin sanoma. Se on täytetty.
        Keihään pisto- Hänen kuolemansa- meidän puolestamme, ja veri- se on levinnyt sanomaksi meille. Golgatan veressä voima on.

Sanommeko. Isä, sinun käsiisi annan henkeni- onko sovitusuhria katsellen meidänkin suumme tunnustus- on Taivaan Isä- joka on antanut Elämänantajana elämän Pojalle, ja Poika kelle tahtoo.... Onko sinun ja minun tahtoni- ottaa tämä iankaikkisen elämän armolahja vastaan ja sen todistuksen sanoma tulee näin ryövärin- kohdillemme, anteeksiannon kautta?

Vai onko toisen ryövärin sanoma- kannan omat tekoni Jumalan eteen ja saan tuomioni.
        Eli kohtaan toisella puolen Kaikkivaltiaan Jumalan kasvokkain...
        Missä on Jumalanpelkomme?

Jos Hän tuomitsi Poikansa, kun Hän kantoi ristillä syntimme- maa pimeni- se sanoma on vakava todistuksellinen sydämeeni- Tuomiota ei voi paeta, tekojen summaa ei voi paeta, olen -hyyryläisenä- Jumalan luomassa valtakunnassa, maan päällä, jossa rakkaus pitäisi vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen. Saako sanoma- ristin, sen keskimmäisen ristin oikealla ja vasemmalla puolen, kertomus- tuoko se Jumalanpelon terveellä tavalla sielun sydämelle.
        Vai pilkkaako sydän, --astu alas, lupasithan rakentaa temppelinkin, kuten yksi fariseuksistakin sanoi, huutaen totesi. pilkka- Hän ei pysty itseään pelastamaan.

Jos olet-- -mekin pilkkaamme- monesti- - astukoon alas ristiltä -- vrt. kuvallisuus pilkan ajatukseen, on, niin uskomme Häneen. Eli hänen pitäisikö todistaa meidän ”todistusmääreillä” Jumaluus. ja valtakunta olisi meidän mittanäkemyksemme mukainen.

Onko meidän risti— ” pilkkaristi- myös Golgatalla? ” =
        Astu alas. ---siten astuisi meidän uskomme--- ajassa... esim. Historian kirjat eivät kerro mitään, evoluutio puhuu sitä ja tätä, vastaamme Luoja- Jumalamme edessä, eli pilkkalaulut, siitähän on kyse.

Siinä ei usko tavoita Lunastajan sanomallisuutta- elämäksi. ei astu huulille ---muista minua.
        Astu alas.
        siitä jatkuu ajatus, Vihaan- voidaan sanoa, itseä, lähimmäistä, puolisoa, veljeä, sisarta- päättäjiä, yhteiskuntaa, kirkkoa, jne. jne. vastaan ja rakennetaan ”sitä vihan valtakuntaa”... Astu alas. sekä jatkamme kieltäydyn alistumasta-- joka ei ota ristiään ja kiellä itseään, ei ole sovelias.

Pääsiäis- sanomalla on silmiämme avaavaa viestillistä sanomaa….

Jumalanpelko- ymmärrämmekö armossa sitäkään?

herjaaminen väkijoukon keskellä, uskonnollisenkin väkijoukon keskellä, on pilkkaamista.
        Pelkäämmekö--- me ansaitsemme siitä rangaistuksen.
        Hylkäämme Jumalan temppelin, koska uskovaisuudessa elävät kivet- ovat temppeli- se on Jumalantyö. meissä.

Sanat, niillä on yllättävä vaikutus- jokaisesta sanastakin tehdään tili.
        Onko ehtoolla sanamme- vaikka rakkaallemme- Anteeksi, jos olen tänään loukannut sinua!

Minua on aina puhutellut, kun olen saanut edesmenneen rakkaani tilalle johdatuksessa vierelle uuden sielun, --hän aina—viestii aamulla, armo uusi. ---illalla, anna anteeksi, jos olen sinua loukannut... Myös päivisin hänellä on anteeksipyyntö herkästi huulilla. Se opettaa minuakin sanojensa kautta.

Niin, Herran huoneen elävät kivet- näkyvät suun tunnustuksen kautta,
        Jumalan temppeli- ristiltä lähtee sanoitukset - todistukset... Isä- sinun käsiisi....

Mitä Jumala ottaa meiltä---- kuolemassa henki palaa Elämänantajalle.
        sitten tämä sielu--- on kaksi vaihtoehtoa,

Eläväsielu ja sielu- joka syntiä tekee- sen on kuoltava...

Tämä puolikin uskossa, laitetaanko se sydämen ---kivitauluun--- rikkomaan ja särkemään sitä vääryyttä, että Jeesus- olisi rakkauden sanoman elämä- meissä.

• Anonyymi

Mika Järvinen yllättyi Saudi-Arabiassa – ”Ei järkevää”
      Mika Järvinen yllättyi Saudi-Arabian käyttäytymissäännöistä.

• Anonyymi

Mutta tämä Jeesukseksi mainittuhan lupasi tulla takaisin Maan päälle vielä osan kuulijoistaan eläessä.
      Onko näkynyt?

• Anonyymi

Uusi testamentti on koottu tuntemattomien ihmisten kirjoitteluista, joita on sitten jälkiäteen vaan laitettu kuuluisien ihmisten puhumaksi. Se on ihan yleinen tapa siihen aikaan.

Opillisesti on hieman täydennetty niitä puheita, jotta tulisi jonkinlainen logiikka mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uusi testamentti on koottu tuntemattomien ihmisten kirjoitteluista, joita on sitten jälkiäteen vaan laitettu kuuluisien ihmisten puhumaksi. Se on ihan yleinen tapa siihen aikaan.

Opillisesti on hieman täydennetty niitä puheita, jotta tulisi jonkinlainen logiikka mukaan.

Vanha Testamentti on paljon luotettavampi kirja. Siinä on samaa alkuperäistä vanhaa papuruskääröjä vaan aina uudestaan kirjoitettu ihan samalla tavalla, mitä alkuperäinen teksti on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Markuksen loppuun on tuntematon huijari kirjoittanut tekstiä, että Jeesus olisi kehottanut juomaan myrkkyä ja pistättämään itseään käärmeillä eikä siitä ole mitään haittaa kun vaan uskotaan ja kastetaan ja ojennellan käsiä ja sairaat paranee itsestään.

Asiasta on varoitus, -92 painoksessa Mark.16;9 kohdalla:

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi

Ei JUMALA mistään kuolleista noussut, vaan Jeesus ja sekin vaan satukirjan mukaan. Taukki.

• Anonyymi

Jeesus tuli taivaasta ihmiseksi, jotta voisi sovittaa synnin rangaistuksen, kuoleman, ihmisenä ihmisten puolesta. Jumalan rangaistuksetkin ovat Pyhiä ja ne täytyy kärsiä. Hän kuoletti synnit ristillä, tarjoten pelastusta myös teille, pilkkaaville kadotuksen lapsille. Teillä on vapaa tahto, valita puolenne, evankeliumin ytimen ehdoin.

• Anonyymi

Jeesus ei itse väittänyt olevansa Jumala.

Mark. 10:18

Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

• Anonyymi

Eikö Jeesus olekaan Jumala?

• Anonyymi

Siellä se on aavikon hiekassa edelleen.

• Anonyymi

Jeesus haudattiin kallioon hakattuun suureen hautakammioon, seinälä olevalle lavetille.
        Se muistutti huonetta, jonne mahtui muitakin ihmisiä ja enkeleitä.

Helluntailaiset opettaa, että Jeesus haudattiin upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus haudattiin kallioon hakattuun suureen hautakammioon, seinälä olevalle lavetille.
        Se muistutti huonetta, jonne mahtui muitakin ihmisiä ja enkeleitä.

Helluntailaiset opettaa, että Jeesus haudattiin upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan.

Jeesus kuoli ja kuopattiin. Se siitä.

• Anonyymi

Jeesus nostettiin käsivarsilla ylöspäin hautakammion seinälle olevalle kiviselle lavetille.

Mark. 16:4

Ja katsahtaessaan YLÖS he näkivät kiven poisvieritetyksi; se oli näet hyvin suuri.

• Anonyymi

Uskon pajunkissoihin ja mämmiin,
      en raamatun satuihin.

• Anonyymi

Lateksinäytteet rannoilla ei olleetkaan nesteen tuomia...

• Anonyymi

Aloittajan pilkallinen kirjoitus osoittaa hänen paatumuksensa syvyyden. Hänellä ei ole omakohtaista ja kokemuksellista tietämystä tajuta Raamatun ja Paavalin sanomia. Raamatun, Jeesuksen ja Paavalin sanomat täydentävät toisiaan. Ateisti ei voi nähdä niiden viisautta. Aloittaja näyttää oman tietämättömyytensä, olipa se tahallista pilkkaa, tai ei.

• Ihmisen henkisen kehityksen tasosta kertoo paljon se, kuinka hyvin hän osaa kommikoida muiden ihmisten kanssa. Jos kyvyt ylläpitää keskustelua ja kuunnella ovat hyvin rajallisia, kyseinen henkilö sortuu toistamaan vuosituhansia vanhoja mantroja, joilla ei nykypäivänä ole mitään merkitystä ja hyökkää itse keskustelijaa vastaan. Muussa tapauksessa keskustelu soljuu vaivattomasti toista kunnioittaen.

Uskon kuitenkin, että jokainen ansaitsee toisen mahdollisuuden. Edellisen kommentin kirjoittaja vaikuttaa olevan hyvin perillä hengellisistä asioista. Ehkä hän osaa vastata alla olevaan yksinkertaiseen kysymykseen:

Mikä kuoli ristillä: Jeesuksen ruumis, Jeesuksen henki, vai molemmat ?

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Ihmisen henkisen kehityksen tasosta kertoo paljon se, kuinka hyvin hän osaa kommikoida muiden ihmisten kanssa. Jos kyvyt ylläpitää keskustelua ja kuunnella ovat hyvin rajallisia, kyseinen henkilö sortuu toistamaan vuosituhansia vanhoja mantroja, joilla ei nykypäivänä ole mitään merkitystä ja hyökkää itse keskustelijaa vastaan. Muussa tapauksessa keskustelu soljuu vaivattomasti toista kunnioittaen.

Uskon kuitenkin, että jokainen ansaitsee toisen mahdollisuuden. Edellisen kommentin kirjoittaja vaikuttaa olevan hyvin perillä hengellisistä asioista. Ehkä hän osaa vastata alla olevaan yksinkertaiseen kysymykseen:

Mitä tarkoitat kuolemalla?

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä tarkoitat kuolemalla?

Tarkoitan sitä, mitä Raamatussa lukee (Matt. 27:50):

27:50 Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Tarkoitan sitä, mitä Raamatussa lukee (Matt. 27:50):

27:50 Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä

Eihän siinä puhua mitään Jeesuksen kuolemasta.

Jeesushan meni heti Tuonelaan saarnaamaan vankeudessa oleville hengille.

• Anonyymi kirjoitti:

Eihän siinä puhua mitään Jeesuksen kuolemasta.

Jeesushan meni heti Tuonelaan saarnaamaan vankeudessa oleville hengille.

Ristillä kuoli siis ainoastaan Jeesuksen ruumis, mutta henki jäi eloon ja meni Tuonelaan?

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Ristillä kuoli siis ainoastaan Jeesuksen ruumis, mutta henki jäi eloon ja meni Tuonelaan?

Jeesuksen fyysinen ruumis poistui tietenkin Tuonelaan, koska haudassa ei ollut muuta kuin käärinliinat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen fyysinen ruumis poistui tietenkin Tuonelaan, koska haudassa ei ollut muuta kuin käärinliinat.

Jeesuksen koko olemus luotiin kasteessa uudeksi kuoleman kestäväksi ja sellaiseksi, että se voi nousta taivaaseen fyysisessä muodossa.
        "Salli nyt vaan kaste, siten täytetään kaikki vanhurskaus, eli kelpoisuus nousta taivaaseen."

Ei haudassa eikä tuonelassa enää mitään ylösnousemuruumiita valmisteta. Kyllä ne asiat on hoidettava valmiiksi etukäteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen jalkoja ei saanut murskata eikä luita rikkoa, koska luissa valmistuu verisoluja. Jeesus tarvitsi nopeasti lisää verta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen koko olemus luotiin kasteessa uudeksi kuoleman kestäväksi ja sellaiseksi, että se voi nousta taivaaseen fyysisessä muodossa.
        "Salli nyt vaan kaste, siten täytetään kaikki vanhurskaus, eli kelpoisuus nousta taivaaseen."

Ei haudassa eikä tuonelassa enää mitään ylösnousemuruumiita valmisteta. Kyllä ne asiat on hoidettava valmiiksi etukäteen.

Jeesukselle oli kasteessa luotu ylösnousemusruumis, niin Jeesuksen ei tarvinnut jäätä sinne Tuonelaan pitemmäksi aikaa.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Ihmisen henkisen kehityksen tasosta kertoo paljon se, kuinka hyvin hän osaa kommikoida muiden ihmisten kanssa. Jos kyvyt ylläpitää keskustelua ja kuunnella ovat hyvin rajallisia, kyseinen henkilö sortuu toistamaan vuosituhansia vanhoja mantroja, joilla ei nykypäivänä ole mitään merkitystä ja hyökkää itse keskustelijaa vastaan. Muussa tapauksessa keskustelu soljuu vaivattomasti toista kunnioittaen.

Ihminen Jeesus kuoli ristillä ihmisten syntien sovitusuhrina. Jeesuksen Henki jatkoi heti tuonelaan Aabrahamin helmoihin, koska Hän oli kuolettanut maailman synnit. Hän julisti uutta ilosanomaa myös syntisten puolella, koska kaikkien ennen kuolleitten, on kuultava uudenliiton ilosanoma, jotta hekin voisivat valita Jeesuksen Herruus, tai hylätä se. Jeesus nousi kuolleista ylösnousu ruumiissaan ja passitti omansa Taivaan kotiinsa, myös ylösnousuruumiissa. Jeesus vaikutti vielä seurakuntansa luona, yliluonnollisessa ruumiissaan, jonkin aikaa, kunnes palasi takaisin Isänsä luo Taivaaseen.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Hedelmällistä keskustelua haittaa valtava ero kristityn ja ateistin kokemuksissa. Ateisti kertoo luulojaan totuutena. Kristitylle suhde Jumalaan on kokemusperäisesti rakentunut subjektiivinen, vuorovaikutteinen suhde. Tämä suhde vahvistaa myös Raamatun kokonaisvaltaisen sanoman todeksi, ilman pientäkään epäilyä. Aikaisemmat noviisi aikaiset epäilyt, on viety Jeesukselle, joka auliisti vahvistaa oikean oikeaksi moninaisin tavoin. Eli meillä on sovittamaton ongelma uskoissamme. Mutta voimme toki kunnioittaa toisiamme ja katsoa kuolinvuoteellamme, mikä on totuus.

• Anonyymi kirjoitti:

Näyttää siltä, että eri lukuisat hengelliset käsitteet ovat menneet sekaisin, kun ne on laitettu samaan astiaan. Ensinnäkin, vanhurskaus on Raamatun Jumalan ominaisuus, ei ihmisen. Soteriologia eli kansanomaisemmin pelastusoppi pyrkii vastaamaan moniin kysymyksiin, esim. kuinka ihminen voi tulla pelastuksesta osallinen ja Raamatun Jumalalle kelpaava. Kristinuskossa on pilvin pimein erilaisia pelastusoppeja, joten luonnollisesti selvää yksimielisyyttä pelastuksesta ei ole (toistaiseksi) olemassa.

Toiseksi, kasteessa ei luoda mitään uusia ruumiita, henkiä tms. Kaste on vertauskuvallisesti vanhan ihmisen hautaamista. Raamatussa sanotaan, ettei kaste poista lihan saastaa, joka on syntiä. Synnistä on tehtävä parannus ja ko. parannus merkitsee elämän muutosta, luopumista vanhasta syntisestä elämästä. Raamatullinen kaste on liitto Jumalan kanssa, ei uusi ruumis.

Kolmanneksi, Jeesuksen ruumis ei voinut poistua itsekseen haudasta tuonelaan, kuten eräs kirjoittaja oli esittänyt. Raamatun mukaan ruumis on vain koin syömä vaate eikä se toimi yksin ilman henkeä ("Jumala puhalsi siihen hengen"). Jeesuksen henkihan oli jo tuonelassa.

Näen myös vastauksessasi selvän ristiriidan. Nimittääin Apostolisen uskontunnustuksen mukaan Jeesus astui kuolemansa jälkeen alas tuonelaan, mutta hetkeä ennen kuolemaa sama Jeesus oli luvannut ristillä ryövärille tapaavansa hänet paratiisissa vielä samana päivänä. Kuten hyvin muistamme, Jeesus vietti tuonelassa kolme päivää ja kolme yötä eli hänellä ei ollut aikaa käydä paratiisissa.

Esitetty kysymys on siis edelleen avoin.

• Anonyymi kirjoitti:

Hedelmällistä keskustelua haittaa valtava ero kristityn ja ateistin kokemuksissa. Ateisti kertoo luulojaan totuutena. Kristitylle suhde Jumalaan on kokemusperäisesti rakentunut subjektiivinen, vuorovaikutteinen suhde. Tämä suhde vahvistaa myös Raamatun kokonaisvaltaisen sanoman todeksi, ilman pientäkään epäilyä. Aikaisemmat noviisi aikaiset epäilyt, on viety Jeesukselle, joka auliisti vahvistaa oikean oikeaksi moninaisin tavoin. Eli meillä on sovittamaton ongelma uskoissamme. Mutta voimme toki kunnioittaa toisiamme ja katsoa kuolinvuoteellamme, mikä on totuus.

Perustavanlaatuinen ongelma on siinä, että joidenkin uskovien mustavalkoisessa maailmassa ei haluta nähdä muita värejä, kuin mustaa ja valkoista. Kaikki, jotka eivät usko (lue näe), kuten he ovat vääräuskoisia. Tässä mielessä eräät uskovaiset eivät millään tavalla eroa mikän tahansa uskonnon fundamentalisteista.

Onneksi on myös niitä uskovia, jotka ymmärtävät hyvin, että valtavirrasta poikkeavat mielipiteet eivät tee kenestäkään ateistia. Nämä ymmärtävät, ettei Jeesuskaan ollut oman aikansa suurin ateisti, vaikka hänellä olikin hyvin erilaiset näkemykset hengellisiin asioihin, mikä näkyy myös Jeesuksen opetuksissa.

On sinänsä outoa, että uskova odottaa näkevänsä vasta kuolinvuoteella, mikä on totuus, vaikka sanoo päivittäin olevansa Jeesuksen oma tms. Nähkäämme siis.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen Jeesus kuoli ristillä ihmisten syntien sovitusuhrina. Jeesuksen Henki jatkoi heti tuonelaan Aabrahamin helmoihin, koska Hän oli kuolettanut maailman synnit. Hän julisti uutta ilosanomaa myös syntisten puolella, koska kaikkien ennen kuolleitten, on kuultava uudenliiton ilosanoma, jotta hekin voisivat valita Jeesuksen Herruus, tai hylätä se. Jeesus nousi kuolleista ylösnousu ruumiissaan ja passitti omansa Taivaan kotiinsa, myös ylösnousuruumiissa. Jeesus vaikutti vielä seurakuntansa luona, yliluonnollisessa ruumiissaan, jonkin aikaa, kunnes palasi takaisin Isänsä luo Taivaaseen.

Haudassa ei nähty Jeesuksen ruumista. Pelkkä käärinliina.

Jeesus otti heti oman henkensä takaisin ruumiiseen kun hänet vietiin hautaan ja kivi vieritettiin haudan suulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haudassa ei nähty Jeesuksen ruumista. Pelkkä käärinliina.

Jeesus otti heti oman henkensä takaisin ruumiiseen kun hänet vietiin hautaan ja kivi vieritettiin haudan suulle.

Outo kehäpäätelmä. Miksi kukaan haluaisi takaisin lihalliseen eli syntiseen ruumiiseen kun oli just päässyt siitä eroon?

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Näyttää siltä, että eri lukuisat hengelliset käsitteet ovat menneet sekaisin, kun ne on laitettu samaan astiaan. Ensinnäkin, vanhurskaus on Raamatun Jumalan ominaisuus, ei ihmisen. Soteriologia eli kansanomaisemmin pelastusoppi pyrkii vastaamaan moniin kysymyksiin, esim. kuinka ihminen voi tulla pelastuksesta osallinen ja Raamatun Jumalalle kelpaava. Kristinuskossa on pilvin pimein erilaisia pelastusoppeja, joten luonnollisesti selvää yksimielisyyttä pelastuksesta ei ole (toistaiseksi) olemassa.

Toiseksi, kasteessa ei luoda mitään uusia ruumiita, henkiä tms. Kaste on vertauskuvallisesti vanhan ihmisen hautaamista. Raamatussa sanotaan, ettei kaste poista lihan saastaa, joka on syntiä. Synnistä on tehtävä parannus ja ko. parannus merkitsee elämän muutosta, luopumista vanhasta syntisestä elämästä. Raamatullinen kaste on liitto Jumalan kanssa, ei uusi ruumis.

Kolmanneksi, Jeesuksen ruumis ei voinut poistua itsekseen haudasta tuonelaan, kuten eräs kirjoittaja oli esittänyt. Raamatun mukaan ruumis on vain koin syömä vaate eikä se toimi yksin ilman henkeä ("Jumala puhalsi siihen hengen"). Jeesuksen henkihan oli jo tuonelassa.

Näen myös vastauksessasi selvän ristiriidan. Nimittääin Apostolisen uskontunnustuksen mukaan Jeesus astui kuolemansa jälkeen alas tuonelaan, mutta hetkeä ennen kuolemaa sama Jeesus oli luvannut ristillä ryövärille tapaavansa hänet paratiisissa vielä samana päivänä. Kuten hyvin muistamme, Jeesus vietti tuonelassa kolme päivää ja kolme yötä eli hänellä ei ollut aikaa käydä paratiisissa.

Esitetty kysymys on siis edelleen avoin.

Jeesus saarnasi myös Aabrahamin helmoiksi nimetyssä paikassa, jonne myös ristin ryöväri pääsi. Jeesuksen vastaan ottaneet nousivat Taivaaseen ylösnousu kehoissaan tuonelasta, kuten Raamattu kertoo. Kävikö Jeesus myös taivaassa, on toisarvoinen asia. Hän kuitenkin ilmestyi opetuslapsilleen usein , ennen Taivaaseen nousuaan.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Perustavanlaatuinen ongelma on siinä, että joidenkin uskovien mustavalkoisessa maailmassa ei haluta nähdä muita värejä, kuin mustaa ja valkoista. Kaikki, jotka eivät usko (lue näe), kuten he ovat vääräuskoisia. Tässä mielessä eräät uskovaiset eivät millään tavalla eroa mikän tahansa uskonnon fundamentalisteista.

Onneksi on myös niitä uskovia, jotka ymmärtävät hyvin, että valtavirrasta poikkeavat mielipiteet eivät tee kenestäkään ateistia. Nämä ymmärtävät, ettei Jeesuskaan ollut oman aikansa suurin ateisti, vaikka hänellä olikin hyvin erilaiset näkemykset hengellisiin asioihin, mikä näkyy myös Jeesuksen opetuksissa.

On sinänsä outoa, että uskova odottaa näkevänsä vasta kuolinvuoteella, mikä on totuus, vaikka sanoo päivittäin olevansa Jeesuksen oma tms. Nähkäämme siis.

Kokemus kuolin vuoteella, ei sulje pois aikaisempaa horjumatonta uskoa pelastukseen. Ehdit kyllä tajuta, kun kuvottava löyhkäävä pimeys tulee hakemaan omansa.

• Anonyymi kirjoitti:

Kokemus kuolin vuoteella, ei sulje pois aikaisempaa horjumatonta uskoa pelastukseen. Ehdit kyllä tajuta, kun kuvottava löyhkäävä pimeys tulee hakemaan omansa.

Katsotaan vain, kerääntyykö lahkolaispastorin kuolinvuoteen äärelle joukko näkymättömiä ja vikkeliä enkeleitä, jotka alta aikayksikön pyyhkivät hänen sormenjälkensä isoista seteleistä, puhaltavat pois dna:n jäämät kalliista lahjoista ja aiheuttavat pitkäkestoisia diarreakohtauksia esitutkintaviranomaisille, yrittäen estää totuutta paljastumasta.

• Anonyymi

Paavali oli Tarsolainen kokenut murhamies ja valheveikko, joka piilotteli väärällä nimellä ulkomailla kymmenen vuotta Damaskontien tapahtumien jälkeen.
      Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa eikä kuullut eikä tuntenut Jeesuksen ääntä, joten oli helppo eksytettävä valejeesuksille, henkijeesuksille, joista oikea Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan.

Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Gal. 1:17 enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin pois Arabiaan ja palasin taas takaisin Damaskoon.

• Anonyymi

Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, mistä hän toi talibaanien opit, naisten alistamisen kulttuurin kristinuskoon.

• Anonyymi

Kristuksen kärsimys ja korotus
      18 Kärsihän Kristuskin ainutkertaisen kuoleman syntien tähden, syytön syyllisten puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo. Hänen RUUMIINSA SURMATTIIN mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi. [Room. 5:6; Hepr. 9:24 | Room. 1:4; 2. Kor. 13:4]
      19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, [1. Piet. 4:6]
      20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana. [1. Moos. 6:5-8,17-22]
      21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]

• Anonyymi

Hellareiden vihaamia jakeita....teidät pelastaa nyt kaste,

• Anonyymi

Parhami ja Olseni teki niitä Mikve-pesuja, jossa mennään kokonaan veden alle katseilta piiloon pesemään lihan saastaisuuksia yhdynnän ja kuukautisten jälkeen.

• Anonyymi

Jumalani, miksi minut hylkäsit? Jeesus tuli taivaasta ihmiseksi. Hänen täytyi olla 100% puhdas ihminen, voidakseen sovittaa ihmisten synnit. Golgatan ristillä Hän otti maailman synnit ja kuoletti ne viimeisenä veriuhrina. Johanneksen kasteessa Hän sai Pyhän Hengen . Golgatalla Hän huomasi Pyhän Hengen lähtevän itsestään, kun valtava syntitaakka kaadettiin Hänen päälleen. Tällöin Hän koki Jumalan jättävän Hänet yksin. Hän myös tunnusti, se on täytetty ja kuoli. Teillekin, virnuilevat pilkkaajat, on sovitus tarjolla, jos kadutte vilpittömästi ja alatte parannusta tehden, etsiä ja pyytää Jeesusta Herraksenne. Voitte vapaasti valita ikuisuutenne viettopaikan.

• Anonyymi

Puhutaan yksikössä "maailman synnin", mikä tarkoittaa kollektiivista perisyntiä ja se aiheuttamaa kadotustuomiota.

Jokainen joutuu edelleen vastaamaan omista tietoisista tekosynneistään.

Ilm. 20:12

Ja minä näin kuolleet,SUURET JA PIENET seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

Ilm. 20:13

Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhutaan yksikössä "maailman synnin", mikä tarkoittaa kollektiivista perisyntiä ja se aiheuttamaa kadotustuomiota.

Ja minä näin kuolleet,SUURET JA PIENET seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

Yksikkömuoto siinä on.

Joh. 1:29

Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmestyskirja on annettu Paavalin oppien jälkeen.

Johannes oli ainoa luotettava apostoli, jolle ilmestyskirja voitiin uskoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksikkömuoto siinä on.

Joh. 1:29

Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

Perisynnin lisäksi, Jeesuksen tarjouksen vastaan ottaneet, saivat myös omat kadutut ja anteeksi anotut syntinsä anteeksi.

• Anonyymi

Hellareiden opetus päättyy henkivaltojen antamiin ihaniin hurmoskokemuksiin, taivasmatkoihin, pelastusvarmuuteen, joihin tulee addikstio.
      Monet kulkee satoja kilometrejä joka viikko kuuluisin kaatajapastoreidensa perässä.

• Anonyymi

Ei kukaan synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan, kuten hellarit opettaa.

Kastaa pitää.

Room. 9:8

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

• Anonyymi

Oletko koskaan kuullut, että hellarit rukoilisivat näin ja tunnustaisivat omat syntinsä ja isiensä syntivelat?

3. Moos. 26:40

Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan.

• Anonyymi

Tai näin: "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."

• Anonyymi

Helluntailaisuus ei kuulu ollenkaan tälle palstalle, missä käsitellään Kristinuskoa.

• Anonyymi

Helluntailaisten asiat tulisi siirtää samalle palstalle muiden Jenkkilahkojen kanssa "Uskonnot ja uskomukset."

• Anonyymi

Ihminen yksin voi olla vain PIENI osa Jumalaa.
      Suurin osa Jumalasta näkyy luonnossa.
      Ihminen on pisara meressä, pelkkä kirsikka kakun päällä.
      Jumalaa ei todellakaan voi ristiinnaulita.

• Aivan, myös Paavali tajusi totuuden, vaikka siihen menikin vuosia.

• Anonyymi

Jeesus oli ihmisuhri.

• Anonyymi

Helluntaisuus ja mämmi:) perustajat 1900-amerikan on jenkki mämmiä:.
      Voi kiesus mitä on lahko..

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      152
      3426
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      51
      2422
    3. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      116
      1220
    4. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      13
      1203
    5. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      10
      1094
    6. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      49
      948
    7. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      46
      894
    8. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      19
      880
    9. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      39
      777
    10. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      198
      705
    Aihe