https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0d7a4aba-409e-4eac-a025-183f7b025693
""Apua, menee taju”, voihkaisi nainen hätäkeskukselle – Kuoli sillä aikaa, kun hoitajat odottivat oven avausta.
Hätäkeskuksen puhelin soi 14. heinäkuuta kello 17.16. Keskukseen soittanut nainen kertoi hengitysvaikeuksistaan ja pyysi lähettämään apua paikalle. Hänen kuvailemansa hengenahdistus sopi sydänperäisen sairauskohtauksen aiheuttamaksi.
Nainen vastasi hätäkeskuspäivystäjän kysymyksiin muutamilla sanoilla, huokaillen ja voihkien. Kun päivystäjä kysyi naiselta, saako hän asuntonsa oven auki, nainen vastasi "Yritän, yritän." Hän sanoi myös "Apua, menee taju." Päivystäjän kehotukseen mennä avaamaan asunnon ovi nainen vastasi "Jooh... Apua."
Ilmoittajan puhekyky heikentyi puhelun loppua kohti."
Jos nainen olisi saanut oven avattua ja ambulanssin hoitohenkilökunta todenneet siinä tialnteessa, että tehän olette jalkeilla ja kyennyt avaaman oven. että kriteerit ambulansikyydille eivät täyty, tilatkaa taksi.
Onhan luikuisasti uutisoitu, ettet saa ambulanssikyytiä, jos olet jalkeilla ambulanssin tullessa, täytyy olla makuulla, eikä edes istuallaan.
Ambulanssi tuskin olisi ottanut kyytiin, jos oven olisi saanut avattua
3
100
Vastaukset
- Anonyymi
"APUUUUUUVA"!!!!Sain sydäninfarktin.Soitin "pii-paa"-auton ...sen ensimmäisen ja sain kehoituksen mennä parvekkeelle hengittelemään....ja sillä selvä.Kipu yltyi todella pahaksi,joten tilasin seuraavan "taxin"...sanoivat ovella,että täällähän on jo käyty,tilatkaa rouva taxi.Soitin kolmannen kerran 112.No mutta herranen aika,"TEILLÄHÄN ON SYDÄNKOHTAUS",tuumasi setä-hoitaja.PERKELE,sanon minä.Tästä "näytelmästä"huolimatta selvisin...ONNEKSI HENGISSÄ!
- Anonyymi
Minä kävelin ihan itse ja yksin lähimmän terveyskeskuksen päivystykseen. Nopeiden tutkimusten jälkeen sinne tilattiin ambulanssi viemään minut yliopistosairaalaan. EKG hälyttävä, äkkikuoleman vaara. Jäin osastolle muutamaksi päiväksi. Tämä tapahtui viime kesänä.
- Anonyymi
Tiedän äskeisen tapauksen, jossa potilaan luona kävi ambulanssi KOLME kertaa, ennenkuin hänet suostuttiin viemään sairaalaan. Aivoverenvuoto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi2201643Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931558R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi251342Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?781288- 901165
- 831145
Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1061106Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v931074- 841050
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa721023