Ambulanssi tuskin olisi ottanut kyytiin, jos oven olisi saanut avattua

Anonyymi-ap

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0d7a4aba-409e-4eac-a025-183f7b025693
""Apua, menee taju”, voihkaisi nainen hätäkeskukselle – Kuoli sillä aikaa, kun hoitajat odottivat oven avausta.
Hätäkeskuksen puhelin soi 14. heinäkuuta kello 17.16. Keskukseen soittanut nainen kertoi hengitysvaikeuksistaan ja pyysi lähettämään apua paikalle. Hänen kuvailemansa hengenahdistus sopi sydänperäisen sairauskohtauksen aiheuttamaksi.

Nainen vastasi hätäkeskuspäivystäjän kysymyksiin muutamilla sanoilla, huokaillen ja voihkien. Kun päivystäjä kysyi naiselta, saako hän asuntonsa oven auki, nainen vastasi "Yritän, yritän." Hän sanoi myös "Apua, menee taju." Päivystäjän kehotukseen mennä avaamaan asunnon ovi nainen vastasi "Jooh... Apua."
Ilmoittajan puhekyky heikentyi puhelun loppua kohti."

Jos nainen olisi saanut oven avattua ja ambulanssin hoitohenkilökunta todenneet siinä tialnteessa, että tehän olette jalkeilla ja kyennyt avaaman oven. että kriteerit ambulansikyydille eivät täyty, tilatkaa taksi.
Onhan luikuisasti uutisoitu, ettet saa ambulanssikyytiä, jos olet jalkeilla ambulanssin tullessa, täytyy olla makuulla, eikä edes istuallaan.

6

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"APUUUUUUVA"!!!!Sain sydäninfarktin.Soitin "pii-paa"-auton ...sen ensimmäisen ja sain kehoituksen mennä parvekkeelle hengittelemään....ja sillä selvä.Kipu yltyi todella pahaksi,joten tilasin seuraavan "taxin"...sanoivat ovella,että täällähän on jo käyty,tilatkaa rouva taxi.Soitin kolmannen kerran 112.No mutta herranen aika,"TEILLÄHÄN ON SYDÄNKOHTAUS",tuumasi setä-hoitaja.PERKELE,sanon minä.Tästä "näytelmästä"huolimatta selvisin...ONNEKSI HENGISSÄ!

• Anonyymi

Minä kävelin ihan itse ja yksin lähimmän terveyskeskuksen päivystykseen. Nopeiden tutkimusten jälkeen sinne tilattiin ambulanssi viemään minut yliopistosairaalaan. EKG hälyttävä, äkkikuoleman vaara. Jäin osastolle muutamaksi päiväksi. Tämä tapahtui viime kesänä.

• Anonyymi

Teille kävi hyvin, mutta entä, jos tuo tapahtuu yöaikaan, eikä ole päivystystä?
        Ambulanssi on ainoa vaihtoehto.
        Päivystääkö kelataksi?

• Anonyymi

Tiedän äskeisen tapauksen, jossa potilaan luona kävi ambulanssi KOLME kertaa, ennenkuin hänet suostuttiin viemään sairaalaan. Aivoverenvuoto.

• Anonyymi

Nyt on mennyt tuo asia pahasti pieleen.
      Yksinasuvan on pakko avata ovi itse.
      Se on mentävä, vaikka ryömimällä.
      Jos on kyse sydän kohtauksesta, tai aivoinfarkti.
      Kyllä ymmärrän, että avuntarvitsijoita on paljon alkoholin vaikutuksen alaisena, mutta saako apua kieltää heiltäkään?
      Nyt ensi vuoden alussa loppuvat yöpäivystykset ainakin Varkaudesta ja Iisalmesta ym.
      Pitää saada lisää pii, paa autoja.

• Anonyymi

Yksin asuvan on joo avattava asunnon ovi.
        Mutta yksin asujan on yöaikaan järjestettävä myös alaovi auki, jos sattuu asumaan kerrostalossa.
        Tietenkin pelastajat pääsevät ovesta kuin ovesta, jos on kiireellinen pakkotilanne.
        Yksin asujalla on myös ongelma, jos vaikka taju lähtee, niin ei siinä enää pysty itse apua soittamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi teki aloitteen?

😃 häh
      Ikävä
      109
      4286
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      78
      3496
    3. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      83
      3350
    4. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      25
      3249
    5. Just alkoi ottamaan päähän

Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      22
      3242
    6. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      72
      2916
    7. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      64
      2797
    8. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      45
      2790
    9. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      85
      2569
    10. Autolla törmäilijä

Kuka törmäili yläkouluikäiseen pyöräilijään?
      Jämsä
      9
      2472
    Aihe