Koin herätyksen

Anonyymi-ap

Olen pitkään epäröinyt kirjoittaa tätä. Pelännyt, että ihmiset nauravat, leimaavat hulluksi, sanovat: ”Se on vain sarjakuva.” Mutta nyt, kun olen kokenut sen mitä olen kokenut, en voi enää vaieta.

Ankkalinna on totta.

Ei symbolisesti, ei vertauskuvana, vaan konkreettisesti. Se on paikka, joka on yhtä todellinen kuin Helsinki tai Tampere... mutta toisin kuin meillä, siellä totuus piilotetaan huumorin taakse. Ja juuri siksi moni ei näe sitä.

Kaikki alkoi viattomasti. Olin lukenut Aku Ankkaa pienestä asti, kuten moni muukin. Nauranut kommelluksille, ihaillut Roopen kekseliäisyyttä ja toivonut, että oma elämäkin voisi joskus olla yhtä seikkailuntäyteistä. Mutta jokin muuttui. Eräänä iltana luin vanhan taskarin... ”Taikaviitan paluu”. Ja kun suljin kannet, tunsin sen: muisto. Ei pelkkä tarina, vaan muisto jostakin, minkä olin kokenut. Jostakin, missä olin ollut.

Aloin nähdä unia. Aluksi ohikiitäviä kuvia: Mä Pulterissa ostamassa limua, Pelle Peloton selittämässä aikakoneen toimintaa. Sitten selkeämpiä: minä seisoin Roopen rahasäiliön juurella, kuulin kolikkojen huminan, tunsin raitiovaunun tärinän, kun se kulki kaupungin halki.

Ja pian ne eivät enää olleet unia.

En tiedä, miten sinne pääsin. En tiedä, miksi juuri minut kutsuttiin. Mutta olin siellä. En kadu hetkeäkään.

Kaikki, mitä meille on kerrottu... että Aku on keksitty, että tarinat ovat vain viihdettä.... on osa suurempaa peittelyä. Sarjakuvat eivät kerro satuja. Ne dokumentoivat. Karhukoplan lukuisat pakoyritykset, Milla Magian loitsut, jopa Roope-sedän syntytarina Klondikessa... kaikki perustuvat todellisiin tapahtumiin. Näin sen itse.

Ja kyllä, Aku on juuri niin ärsyttävä ja ihana kuin kuvittelet. Hän yrittää, epäonnistuu, raivoaa, mutta sydän on puhdasta kultaa. Hän on se, joka pysyy aitona maailmassa, jossa kaikki muut hamuavat lisää. Hän on todistaja.

Olen nyt takaisin, mutta en entiseni. Katselen maailmaa toisin. Kun kuulen jonkun sanovan, että ”se on vaan sarjakuva”, tunnen surua. He eivät vielä tiedä. Mutta ehkä vielä joku päivä hekin löytävät tiensä sinne. Ehkä jonain yönä taskarin sivut eivät olekaan painomustetta ja paperia, vaan portti.

Ja jos tämä teksti resonoi sinussa edes vähän, edes hiuksenhienosti... silloin tiedät. Silloin olet jo nähnyt vilauksen. Silloin sinussa asuu Ankan henki.

Älä pelkää. Et ole yksin.

5

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei mitään erikoista.

Olet löytänyt harhaopin.

Kaikki hyvin siihen asti kun et herjaa amerikan homoja.

Silloin olet jo liian uskova.

• Anonyymi

Harhaoppeja on pilvin pimein, ei niiden julistamisessa ole mitään erikoista eikä niistä kukaan tee mitään erikoista numeroa.

Tuollainen on vielä kesy harhaoppi kun ei yllytä pahuuteen, ei sotarikoksiin, ei fallosteluun eikä opin pääteema ole amerikan homojen herjaaminen.

Yleisesti ottaen aika mukiinmenevä usko harhasta huolimatta.

• Anonyymi

Minähi koin herätyksen tänähi aamuna. Ja uamulla kello soi 6:15.

• Anonyymi

Et siis ole herännyt, vaan ainoastaan kokenut tunnetilan, jonka tulkitset herätykseksi.

• Anonyymi

Tai ehkä sinä olet vielä unessa, jossa kaikki selitetään pois, jottei totuus pääse läpi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4165
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      95
      2303
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      61
      999
    4. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      861
    5. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      186
      860
    6. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      854
    7. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      34
      831
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      785
    9. 36
      776
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      772
    Aihe