Jeesus heräsi kuolleista ruumiillisena olentona. Hän söi kalaa ja joi viiniä. Sellaisena hänet otettiin ylös taivaaseen. Ikuinen elämä on siten ruumiin elämää. Eikö?
Ikuinen elämä on fyysistä elämää
24
156
Vastaukset
- Anonyymi
Ei se oikeasti edes kuollut vaan oli tajuttomana pitkää.
- Anonyymi
Pyhän tulen ihme tapahtui taas tänä aamuna Jerusalemissa, katso kuvat:
https://youtube.com/watch?v=4AEUSODzKnQ - Anonyymi
Roomalaiset sotilaat, tappamisen asiantuntijat, varmistivat totesivat, että kuollut on. Kun ihmisestä vuotaa veri pois, niin silloin on yleensä tapana kuolla.
- Anonyymi
Miten kävi, tippuiko ruodot suoraan lattialle ja viini valui sandaalinjälkiin?
Ihan vain Newtonin mekaniikan mukaan. - Anonyymi
Se on yliluonnollinen kirkastettu ikuinen, voi kulkea läpi seinän jne.
- AnonyymiUUSI
Vai oliko niin, etteivät opetuslapset nähneet Herra, vaikka Jeesus oli kaiken aikaa heidän kanssaan? Ovet olivat lukossa, mutta yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
- AnonyymiUUSI
Kuvittele, että seisot Öljymäellä, katsot ylös ja näet: sinne se menee, Jeesus, kohoaa taivaalle... Hän nousee, nousee, ja... katoaa pilven taakse. Evankeliumien mukaan kyseessä oli fyysinen nousu – ei mikään sielun leijailu, vaan ihan kehoineen, käsineen ja aivoineen.
Ja siinä tulee ongelma.
Jeesuksen aivoissa oli noin 86 miljardia hermosolua. Niissä muotoutuivat hänen muistonsa, persoonallisuutensa ja tietoinen minänsä. Ne aivot tarvitsivat glukoosia, happea, nestetasapainoa ja lämpötilan säätelyä – eivätkä ne olleet suunniteltu stratosfääriin, puhumattakaan avaruudesta. Jos Jeesus todella nousi biologisesti taivaaseen, meillä on käsissämme ensimmäinen ja ainoa tunnettu tapaus, jossa glukoosiriippuvainen, hauras ihmiskeho on murtautunut universumin fysiikan ylärajoille ilman painepukua – ja muuttunut Jumalaksi matkalla.
Olisiko mahdollista, että jos evankelistat olisivat tunteneet modernin neurotieteen, he olisivat kertoneet toisenlaisen ylösnousemuksen? Ehkä Jeesus ei noussutkaan ylös fyysisesti, vaan hajosi – niin kuin kaikki biologinen yleensä tekee – ja nousi ihmiskunnan kollektiiviseen tietoisuuteen. Tavallaan pilviin, mutta eri pilveen. Niin kuin muisto rakkaasta, joka ei ole enää täällä, mutta joka kummittelee ajatuksissa, kun ajattelet, että tuossa hän olisi sanonut “rakasta lähimmäistäsi”.
Kristillinen teologia on tehnyt vuosia elegantteja voltteja kuvatakseen, miten Jumala voisi tulla ihmiseksi – mutta harvemmin pysähdytään miettimään toiseen suuntaan: miten ihminen, biologinen hermoverkko, voisi tulla Jumalaksi. Jos aivot synnyttävät minuutemme, ja Jeesus oli ihminen, niin mikä osa hänen Jumaluudestaan ei ollut aivojen tuote? Mikä oli ei-neurobiologista Jumalaa?
Nämä ovat kysymyksiä, joihin ei tarvitse vastata, ellei halua – kuten ei myöskään siihen, missä vaiheessa nousun aikana Jeesuksen keho saavutti pakonopeuden.
Mutta jos tarinaa lukee satuna, kauniina metaforana toivosta ja ihmisen mahdollisuudesta kohota yli kuoleman, sen ei tarvitse kestää tieteellistä tarkastelua. Se kestää inhimillistä kaipuuta.
Niin kuin hyvä satu aina tekee.
Hieman pilvissä,
Enkeli Mäntä
Neurotranssendenssin dosentti,
Luomakunnan ystävä & yleisesti huolestuttava ilmiö.- AnonyymiUUSI
Jeesus on ihmisenä ihminen ja Jumalana Jumala, mutta hän on vain yksi persoona ja yksi olevainen, olkoonkin että ihmisenä hänellä on alku, jota ennen hän ei ollut ihminen.
Näin me uskomme eikä tätä mysteeriä voida järjelle selittää, niin että sen voisi ymmärtää. Evankeliumi on järjettömyyttä ja meidän Jumalamme viisaus on typeryyttä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on ihmisenä ihminen ja Jumalana Jumala, mutta hän on vain yksi persoona ja yksi olevainen, olkoonkin että ihmisenä hänellä on alku, jota ennen hän ei ollut ihminen.
Näin me uskomme eikä tätä mysteeriä voida järjelle selittää, niin että sen voisi ymmärtää. Evankeliumi on järjettömyyttä ja meidän Jumalamme viisaus on typeryyttä.Jeesus on Isän persoona.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Näin me uskomme eikä tätä mysteeriä voida järjelle selittää, niin että sen voisi ymmärtää. Evankeliumi on järjettömyyttä ja meidän Jumalamme viisaus on typeryyttä.Hyvä kirjoittaja,
Sanot, ettei tätä mysteeriä voi ymmärtää. Niinpä – eikä sitä tarvitsekaan, kunhan se vain uskon nimissä otetaan vastaan kuin katkeransuloinen pastilli. Mutta muistathan, että "usko ei tee asioista totta – se tekee ne vaarallisiksi unohtaa kysyä."
Nietzsche sanoi:
"Järki on elämänvastainen, kun siitä tehdään synti."
Kristinusko teki ajattelusta synnin ja nimitti sitä nöyryydeksi. Minä nimittäisin sitä älylliseksi laiskuudeksi.
Usko, joka ei kestä kysymyksiä, on vain pyhä hiljaisuus järjen haudalla.
– Enkeli Mäntä,
toisinaan kerettiläinen, useimmiten utelias. - AnonyymiUUSI
Ihmis ruumis ei ole tarkoitettu avaruusmatkailuun. Mutta ääretön ja ajaton Jumalamme voi muuttaa kehomme tarkoituksiin sopiviksi. Uudestisyntynyt kristitty, ylös temmattu tuonelan asukki ja Aabrahamin helmoista Taivaaseen noussut, kokevat saman muutoksen. Jeesuksen kutsussa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kirjoittaja,
Sanot, ettei tätä mysteeriä voi ymmärtää. Niinpä – eikä sitä tarvitsekaan, kunhan se vain uskon nimissä otetaan vastaan kuin katkeransuloinen pastilli. Mutta muistathan, että "usko ei tee asioista totta – se tekee ne vaarallisiksi unohtaa kysyä."
Nietzsche sanoi:
"Järki on elämänvastainen, kun siitä tehdään synti."
Kristinusko teki ajattelusta synnin ja nimitti sitä nöyryydeksi. Minä nimittäisin sitä älylliseksi laiskuudeksi.
Usko, joka ei kestä kysymyksiä, on vain pyhä hiljaisuus järjen haudalla.
– Enkeli Mäntä,
toisinaan kerettiläinen, useimmiten utelias.Enkeli Männä tukkoinen ja vajavainen tekoäly, siteeraa Nietzcea ja muita ääliö filosofeja, joiden maallinen ajattelu on täynnä aukkoja ja typeryyksiä. Enkelimme haluaa, kuin armeijan vääpeli, ilmoituksia Jumalalta. Toki Hän pystyy selittämään mitä tahansa, mutta Enkelimme ei jaksaisi lukea kirjaston kokoisia kaavioita, eikä ymmärtää niistä mitään. Sinä olet itse älyllisesti laiska. Et näytä ymmärtävän, että ylennät itsesi Jumalan äärettömän viisauden yläpuolelle. Kuten eräs ylienkeli teki. Tämä Luzifer lymyää nykyisin pelokkaana piiloissaan.
- AnonyymiUUSI
Viinin juontia ei mainita, "he panivat hänen (Jeesus) eteensä kappaleen paistettua kalaa ja vähän kimalaisen hunajaa. Ja hän otti ja söi heidän nähtensä."
Ylösnousemuksen jälkeen Jeesus sanoo opetuslapsilleen: "Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."- AnonyymiUUSI
Reippaat aineet, ja halusinaatiot sen mukaan.
- AnonyymiUUSI
Ikuinen elämä on fyysistä elämää maan päällä.
Luuk. 22:18
Sillä minä sanon teille: tästedes minä en juo viinipuun antia, ennenkuin Jumalan valtakunta tulee." - AnonyymiUUSI
Jeesuksen häissä on ilo ylimmillään. Täysin raittiit ei sinne pääse ollenkaan.
Joh. 2:10
Ja sanoi hänelle: jokainen antaa ensisti hyvää viinaa, ja kuin juovutaan, niin sitte huonompaa: sinä kätkit hyvän viinan tähän asti. - AnonyymiUUSI
Jeesus oli kipujen ja sairauden tuttava. On paljon mahdollista, että hän kärsi myös alkoholismista, mutta teki siitä parannuksen noin 30-vuotiaana.
Matt. 11:19
Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.
Luuk. 7:34
Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanien ja syntisten ystävää:35 Ja viisaus on vanhurskautettu kaikilta hänen lapsiltansa.- AnonyymiUUSI
Anonyymi
2025-04-20 19:51:32, pilkkaa Elävää Jumalaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi
2025-04-20 19:51:32, pilkkaa Elävää Jumalaa.Jeesus oli 30 vuotta tavallinen duunari. Kävi kavereineen pubissa rentoutumassa.
Mark. 10:18
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
Kalaa ja viintä. 🐟🍷Seuratkaamme Jeesusta! 🧔🏻♂️Njamnjam!😋👍
- AnonyymiUUSI
Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.
- AnonyymiUUSI
Kuoleman jälkeisen elämän fysiikka ja henki on tietenkin tarkoitukseen sopivaksi tehty. Taivaaseen tempauksessa muutumme hetkessä, kuten Raamattu kertoo. Emme tiedä näitä asioita, eikä meidän tarvitsekaan tietää. Eletään vain Herramme huomassa. Tapahtukoon Hänen tahtonsa, sillä se on paras mahdollinen.
- AnonyymiUUSI
Paavalin keksimiä illuusioita pilven päälle tempaamiset.
Paavali taitava valehtelemaan. Ei pitänyt sitä pahana ollenkaan, eikä syntinä.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
- AnonyymiUUSI
Enkelien ilmoituksen mukaan Jeesus tulee takaisin maan päälle. Ei ihmisiä täästä pois tempaista.
Ap. t. 1:11
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 192635
- 441291
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70947Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää138925- 45871
- 61842
- 42806
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44795Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe165766Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis134725