Oletteko huomanneet?

Juhani Starczewski

Oikea laki ja oikea aika palautetaan!

Mitä mieltä olette?
Tarkoittaako Jumala, että hän laittaa uudessa liitossa kristikunnan yhdeksän käskyä ( 2.käsky poistettu vuonna 787)israelilaisten sydämeen?

Tarkoittaako, että Israel tulee olemaan täynnä erilaisia jumalankuvia ja patsaita niinkuin kristikunta?

Onko tuo uusi liitto ja uusi henki tuo sama henki, jonka on kristikunnan sydämessä ollut 2000 vuotta?

Joskus minusta on tuntunut siltä, että Israelin karkottamista omasta maastaan on käytetty häikäilemättä hyväksi, koska nyt alkaa pikku hiljaa näkyä jotakin, joka on ollut piilossa pitkään - kolmiulotteisen aistimaailman vankina ja sitomana!

"Hän puhuu Korkeinta vastaan, ja hävittää Korkeimmam pyhät, ja rohkenee ajat ja lain muuttaa; mutta he annetaan hänen käsiinsä yhdeksi hetkeksi hetkeksi, ja monikahdoiksi ajoiksi ja puoleksi ajaksi."

Onkin aika mielenkiintoista, kun ajat ja laki asetetaan takaisin ihmisten sydämiin - se on nimittäin alkanut - ettekö sitä huomaa?

Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton; en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.

Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra:

Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'.

Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.

Sitten tuli minulle tämä Herran sana:

"Ihmislapsi, sinun veljesi, sinun veljesi, sukulaisesi ja koko Israelin heimo, kaikki, joille Jerusalemin asukkaat sanovat: 'Olkaa te vain kaukana Herrasta, meille on tämä maa annettu perinnöksi!'

Sano sentähden: Näin sanoo Herra, Herra: Koska minä olen vienyt heidät kauas pakanain sekaan ja hajottanut heidät muihin maihin, olen minä ollut heille pyhäkkönä vähän aikaa niissä maissa, joihin he ovat joutuneet.

Sano sentähden: Näin sanoo Herra, Herra: Minä kokoan teidät kansojen seasta ja kerään teidät maista, joihin teidät on hajotettu, ja annan teille Israelin maan.

Ja he tulevat sinne ja poistavat siitä kaikki sen iljetykset ja kaikki sen kauhistukset.

Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen, niin että he vaeltavat minun käskyjeni mukaan ja noudattavat minun oikeuksiani ja pitävät ne; ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.

Mutta joitten sydän vaeltaa heidän iljetystensä ja kauhistustensa mieltä myöten, niitten vaelluksen minä annan tulla heidän oman päänsä päälle, sanoo Herra, Herra."

Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.

Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne.

Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.

Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

7

352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marionetti

Olen ottanut selvää,mikä oikein olet miehiäsi...
      Hakkeroidutko juutalaisten "vastustajien" koneisiin,ja ilmoitat heidän olinpaikkansa Mossadille?
      (Alan miehenä varmasti taidat tietosuojamurrot.)

• Juhani Starczewski

Juhani
        Kirjoittanut: marionetti, 14.5.2002 klo 17.44

Hakkeroidutko juutalaisten "vastustajien" koneisiin,ja ilmoitat heidän olinpaikkansa Mossadille?
        --------------------------------------------------

Nythän tänne satusetä kirjoittelee, oletko sukua Topeliukselle?

Ei kuulu toimintaani mikään laiton eikä salainen toiminta!

Yhden Supon kaverin tunnen, ihan asiallinen kaveri.

Seuraavassa kerrotaan minun "tiedustelupalvelu Mossadista"!

Kun Aramin kuningas oli sodassa Israelia vastaan, neuvotteli hän palvelijainsa kanssa ja sanoi:

"Siihen ja siihen paikkaan minä asetun leiriin".

Mutta Jumalan mies lähetti Israelin kuninkaalle sanan:

"Varo, ettet mene siihen paikkaan, sillä aramilaiset ovat asettuneet sinne".

Niin Israelin kuningas lähetti sanan siihen paikkaan, jonka Jumalan mies oli hänelle sanonut.

Näin tämä varoitti häntä, ja hän oli siellä varuillaan.

Eikä se tapahtunut ainoastaan kerran tai kahdesti.

Aramin kuninkaan sydän tuli tästä levottomaksi, ja hän kutsui palvelijansa ja sanoi heille:

"Ettekö voi ilmaista minulle, kuka meikäläisistä pitää Israelin kuninkaan puolta?"

Silloin eräs hänen palvelijoistaan sanoi:

"Ei niin, herrani, kuningas, vaan profeetta Elisa, joka on Israelissa, ilmaisee Israelin kuninkaalle nekin sanat, jotka sinä puhut makuuhuoneessasi".

Hän sanoi:

"Menkää ja katsokaa, missä hän on, niin minä lähetän ottamaan hänet kiinni".

Ja hänelle ilmoitettiin:

"Katso, hän on Dootanissa".

Niin hän lähetti sinne hevosia ja sotavaunuja ja suuren sotajoukon.

He tulivat sinne yöllä ja ympäröivät kaupungin.

Kun Jumalan miehen palvelija nousi aamulla varhain ja meni ulos, niin katso, sotajoukko, hevoset ja sotavaunut piirittivät kaupunkia.

Ja hänen palvelijansa sanoi hänelle: "Voi, herrani, mitä me nyt teemme?"

Hän sanoi:

"Älä pelkää, sillä niitä, jotka ovat meidän kanssamme, on enemmän kuin niitä, jotka ovat heidän kanssansa".

Ja Elisa rukoili ja sanoi:

"Herra, avaa hänen silmänsä, että hän näkisi".

Ja Herra avasi palvelijan silmät, ja hän näki, ja katso: vuori oli täynnä tulisia hevosia ja tulisia vaunuja Elisan ympärillä.

Kun viholliset sitten tulivat häntä vastaan, rukoili Elisa Herraa ja sanoi:

"Sokaise tämä väki".

Silloin hän sokaisi heidät Elisan pyynnön mukaan.

Ja Elisa sanoi heille:

"Ei tämä ole oikea tie, eikä tämä ole oikea kaupunki.

Seuratkaa minua, niin minä vien teidät sen miehen luo, jota te etsitte." Ja hän vei heidät Samariaan.

Mutta kun he tulivat Samariaan, sanoi Elisa:

"Herra, avaa näiden silmät, että he näkisivät".

Silloin Herra avasi heidän silmänsä, ja he näkivät; ja katso: he olivat keskellä Samariaa.

Ja kun Israelin kuningas näki heidät, sanoi hän Elisalle:

"Surmaanko minä heidät, isäni, surmaanko heidät?"

Hän sanoi:

"Älä surmaa.

Surmaatko sinä ne, jotka otat vangiksi miekallasi ja jousellasi? Pane heidän eteensä ruokaa ja juomaa heidän syödä ja juoda; menkööt sitten takaisin herransa luo."

Niin tämä valmisti heille suuren aterian, ja kun he olivat syöneet ja juoneet, päästi hän heidät menemään; ja he menivät herransa luo.

Eikä aramilaisia partiojoukkoja sitten enää tullut Israelin maahan.

Yhteydet on ylöspäin ja loput löydät näistä osoitteista:

Aurinkoista kevättä ja kesän odotusta!

Terveisin

Juhani Starczewski
        Muurarintie 9 B 8
        40520 JYVÄSKYLÄ
        puh.(014) 642 025 koti, (014) 62 5779 työ, 040 757 3537
        Sähköposti: [email protected]
        Kotisivu: http://www.saunalahti.fi/~juhanist/
        KD:n Jyväskylän osasto: http://jyvaskylan.kristillisdemokraatit.info/ tai http://www.saunalahti.fi/~juhanist/kd-jyvaskyla/
        KD:n Keski-Suomen piiri: http://www.kristillisdemokraatit.fi/keski-suomi/
        KD: http://www.kristillisdemokraatit.fi/kd/frame.php

• marionetti
        Juhani Starczewski kirjoitti:

Juhani
        Kirjoittanut: marionetti, 14.5.2002 klo 17.44

--------------------------------------------------

Nythän tänne satusetä kirjoittelee, oletko sukua Topeliukselle?

Ei kuulu toimintaani mikään laiton eikä salainen toiminta!

Yhden Supon kaverin tunnen, ihan asiallinen kaveri.

Seuraavassa kerrotaan minun "tiedustelupalvelu Mossadista"!

Kun Aramin kuningas oli sodassa Israelia vastaan, neuvotteli hän palvelijainsa kanssa ja sanoi:

"Siihen ja siihen paikkaan minä asetun leiriin".

Mutta Jumalan mies lähetti Israelin kuninkaalle sanan:

"Varo, ettet mene siihen paikkaan, sillä aramilaiset ovat asettuneet sinne".

Niin Israelin kuningas lähetti sanan siihen paikkaan, jonka Jumalan mies oli hänelle sanonut.

Näin tämä varoitti häntä, ja hän oli siellä varuillaan.

Eikä se tapahtunut ainoastaan kerran tai kahdesti.

Aramin kuninkaan sydän tuli tästä levottomaksi, ja hän kutsui palvelijansa ja sanoi heille:

"Ettekö voi ilmaista minulle, kuka meikäläisistä pitää Israelin kuninkaan puolta?"

Silloin eräs hänen palvelijoistaan sanoi:

"Ei niin, herrani, kuningas, vaan profeetta Elisa, joka on Israelissa, ilmaisee Israelin kuninkaalle nekin sanat, jotka sinä puhut makuuhuoneessasi".

Hän sanoi:

"Menkää ja katsokaa, missä hän on, niin minä lähetän ottamaan hänet kiinni".

Ja hänelle ilmoitettiin:

"Katso, hän on Dootanissa".

Niin hän lähetti sinne hevosia ja sotavaunuja ja suuren sotajoukon.

He tulivat sinne yöllä ja ympäröivät kaupungin.

Kun Jumalan miehen palvelija nousi aamulla varhain ja meni ulos, niin katso, sotajoukko, hevoset ja sotavaunut piirittivät kaupunkia.

Ja hänen palvelijansa sanoi hänelle: "Voi, herrani, mitä me nyt teemme?"

Hän sanoi:

"Älä pelkää, sillä niitä, jotka ovat meidän kanssamme, on enemmän kuin niitä, jotka ovat heidän kanssansa".

Ja Elisa rukoili ja sanoi:

"Herra, avaa hänen silmänsä, että hän näkisi".

Ja Herra avasi palvelijan silmät, ja hän näki, ja katso: vuori oli täynnä tulisia hevosia ja tulisia vaunuja Elisan ympärillä.

Kun viholliset sitten tulivat häntä vastaan, rukoili Elisa Herraa ja sanoi:

"Sokaise tämä väki".

Silloin hän sokaisi heidät Elisan pyynnön mukaan.

Ja Elisa sanoi heille:

"Ei tämä ole oikea tie, eikä tämä ole oikea kaupunki.

Seuratkaa minua, niin minä vien teidät sen miehen luo, jota te etsitte." Ja hän vei heidät Samariaan.

Mutta kun he tulivat Samariaan, sanoi Elisa:

"Herra, avaa näiden silmät, että he näkisivät".

Silloin Herra avasi heidän silmänsä, ja he näkivät; ja katso: he olivat keskellä Samariaa.

Ja kun Israelin kuningas näki heidät, sanoi hän Elisalle:

"Surmaanko minä heidät, isäni, surmaanko heidät?"

Hän sanoi:

"Älä surmaa.

Surmaatko sinä ne, jotka otat vangiksi miekallasi ja jousellasi? Pane heidän eteensä ruokaa ja juomaa heidän syödä ja juoda; menkööt sitten takaisin herransa luo."

Niin tämä valmisti heille suuren aterian, ja kun he olivat syöneet ja juoneet, päästi hän heidät menemään; ja he menivät herransa luo.

Eikä aramilaisia partiojoukkoja sitten enää tullut Israelin maahan.

Yhteydet on ylöspäin ja loput löydät näistä osoitteista:

Aurinkoista kevättä ja kesän odotusta!

Terveisin

Juhani Starczewski
        Muurarintie 9 B 8
        40520 JYVÄSKYLÄ
        puh.(014) 642 025 koti, (014) 62 5779 työ, 040 757 3537
        Sähköposti: [email protected]
        Kotisivu: http://www.saunalahti.fi/~juhanist/
        KD:n Jyväskylän osasto: http://jyvaskylan.kristillisdemokraatit.info/ tai http://www.saunalahti.fi/~juhanist/kd-jyvaskyla/
        KD:n Keski-Suomen piiri: http://www.kristillisdemokraatit.fi/keski-suomi/
        KD: http://www.kristillisdemokraatit.fi/kd/frame.php

Olen ilmeisesti hieman erehtynyt suhteesi.
        Ihmetyttää vain,miksi koko ajan tukeudut vain noihin VT:n kirjoituksiin?
        Olet myös hyökkäillyt aika voimakkaasti kristittyjä ja suomalaisia vastaan.
        Mutta kai sinun itsesikin täytyy olla kristitty,koskapa kristillisdemokraatteihin kuulut...(?)Vai oletko kenties ns.messiaaninen juutalainen(?)
        No,oli miten oli - hyvää ja rauhaisaa kesää Sinullekin:)

• JUhani Starczewski
        marionetti kirjoitti:

Mutta kai sinun itsesikin täytyy olla kristitty,koskapa kristillisdemokraatteihin kuulut...(?)Vai oletko kenties ns.messiaaninen juutalainen(?)

Anteeksipyyntöni
        Kirjoittanut: marionetti, 15.5.2002 klo 21.28

OK!

Niin on moni muukin!

Kaikella on aikansa (Saarnaaja 3:1-17) ja tarkoituksensa.

Pyydäpä viisautta asian suhteen:

Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle julkisesti. (MATTEUS 6:6)

Totisesti, sinä olet salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja. (JESAJA 45:15)

Joskus heräämiseen tarvitaan kovaäänistä "siunaamista"!

Varsinkin "kristityt" on vähän unten mailla!

Parempi herätä myöhään kuin ei milloinkaan!

Mutta kai sinun itsesikin täytyy olla kristitty,koskapa kristillisdemokraatteihin kuulut...(?)

Kyllä olen kuulunut vuodesta 1992 - PERUSTANA RAAMATTU JA JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!

Vai oletko kenties ns.messiaaninen juutalainen(?)

Olen kyllä messiaaninen!

Samoin sinulle!

Runsasta Siunausta Psalmin sanoin:

Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on, maanpiiri ja ne, jotka siinä asuvat.

Sillä hän on sen perustanut merten päälle, vahvistanut sen virtojen päälle.

Kuka saa astua Herran vuorelle, kuka seisoa hänen pyhässä paikassansa?

Se, jolla on viattomat kädet ja puhdas sydän, joka ei halaja turhuutta eikä vanno väärin.

Hän saa siunauksen Herralta ja vanhurskauden pelastuksensa Jumalalta.

Tämä on se suku, joka häntä kysyy, joka etsii sinun kasvojasi, - tämä on Jaakob.

Nostakaa päänne, te portit, nostakaa päänne, te ikuiset ovet, kunnian kuninkaan käydä sisälle!

Kuka on se kunnian kuningas?

Hän on Herra, väkevä ja voimallinen, Herra, voimallinen sodassa.

Nostakaa päänne, te portit, nostakaa päänne, te ikuiset ovet, kunnian kuninkaan käydä sisälle!

Kuka on se kunnian kuningas?

Hän on Herra Sebaot, hän on kunnian kuningas

• lääkäri

lääkkeesi.

• Angélica

Kiitos hyvästä raamatun kirjoituksista.
      Siunausta sinulle jatkossakin.
      Minun Jumalanin on Äiti Maa ja sen Henki eli Jumalan feminiininen puoli. Toivon että joskus ymmärtäisit sen oikealla tavalla.

• höpöttään

Tervemenoa feministi-palstalle tuolla Yhteiskunta-osastolla!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33