Biblia 1776:
36. Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta?
37. Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.
38. Niin hän käski seisahtaa vaunun; ja he astuivat molemmat veteen, Philippus ja kamaripalvelia, ja hän kasti hänen.
Lapsikasteen puolustajat tahtovat ohittaa Ap. t. 8 jakeen 37
48
248
Vastaukset
- Anonyymi
Luehan tarkemmin.
Veden löytyminen erämaasta mahdollisti hoviherran kastamisen.
Alkuperäisissä käsikirjoituksissa ei puhuta mitään hoviherran uskontunnustuksista.
Apt.8
36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" [
37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]
38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.
KR33/38
36 Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
-
38 Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.- Anonyymi
Svenska Bibeln v. 1917
36 Och medan de färdades vägen fram, kommo de till ett vatten. Då sade hovmannen: »Se, här finnes vatten. Vad hindrar att jag döpes?»
37 [1]
38 Och han lät vagnen stanna; och de stego båda ned i vattnet, Filippus och hovmannen, och han döpte honom.
[1] V. 37 se Nya testamentets text i Ordförkl. - Anonyymi
Joitten sinne 2000 vuotta vanhaan alkutapahtumiin mutta kun nykyään on jo sieltä kuljettu tänne . Ikäänkuin evankeliumi ei olisi yhtään liikkunut siitä Etiopian unista mihinkään.
- Anonyymi
Tää on hyvä 19:19 apost. Teot.
- Anonyymi
Helluntailaiset lukevat Eunukin kastetapausta ja huudahtavat voitonriemuisasti:
Ei mainittu lapsia kastetun!- Anonyymi
Onpas sulla ”logiikka”.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onpas sulla ”logiikka”.
Hellari varastettu takki päällä puhuu jumalista. Paljon tosta kirjoituksen kohdasta on aikaa tähän päivään . Hellarit on 2000 vuotta jäljessä aikataulusta.
- Anonyymi
Juutalaiset kastoivat pieniä vierasheimoisia sotaorpoja lapsia proselyyttikasteella jo paljon ennen Jeesuksen tulemista maan päälle.
Lasten kastaminen perhekuntaan kuuluvina oli Juutalaisille täysin selvä asia entuudestaan. Kaikki perhekuntalaiset kastettiin heti samaan uskoon perheenpään määräyksestä. Mitään sekauskoisia perheitä ei hyväksytty siihen aikaan.- Anonyymi
Lapset saivat saman kasteen jo Israelin 2 milj.jkansan ylittäessä Punaista merta pelastukseen.
1.Kor.10
1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
Keitä kastettuun kansaan ja seurakuntaan luettiin kuuluvaksi.
Joel 2:16
Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapset saivat saman kasteen jo Israelin 2 milj.jkansan ylittäessä Punaista merta pelastukseen.
1.Kor.10
1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.Älä viitsi satuilla, et tajua mitään mistään kasteista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1.Kor.10
Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.Kallio joka on Kristus Messias .
- Anonyymi
Hellarivaparit elää kuin lestat jotkut ortodoksit omavanhurskautta ulkokultaa. Et sä voi pelastaa itseäsi itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1.Kor.10
Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.Galatal2.
- Anonyymi
Juutalaisten kaste ei tosin ole kovin hyvä esimerkki ole kun heidän uskonsa johti siihen että tappoivat Jeesuksen sapattirikkomuksista ja tänä päivänä se kaste johtaa sotarikoksiin.
Sellaista kastetta, joka niihin johtaa, on kyllä syytää karttaa aivan tosissaan.- Anonyymi
Israel ja Juutalaiset on Jumalan valittu kansa. Jeesus tulee takaisin vasta sitten kun kaikki luvatun maantieteellisen maan alueet on vallattu ja vääräuskoiset on sieltä karkotettu pois.
2. Moos. 23:31
Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.][1. Moos. 15:18; 5. Moos. 11:24; 1. Kun. 5:1; Ps. 80:12] - Anonyymi
Hamasin trolli puhuu homoista ja sotarikoksista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Israel ja Juutalaiset on Jumalan valittu kansa. Jeesus tulee takaisin vasta sitten kun kaikki luvatun maantieteellisen maan alueet on vallattu ja vääräuskoiset on sieltä karkotettu pois.
2. Moos. 23:31
Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.][1. Moos. 15:18; 5. Moos. 11:24; 1. Kun. 5:1; Ps. 80:12]Mene sitten EUFRATILLE VAI ETKÖ NÄE MITÄ LUKEE KIRJOITUKSESSASI.
- Anonyymi
Filistealaiset on Haagarin perillisiä. Goljat oli niiden päämies.
David vei Goljatin pään Golgatan vuorelle.- Anonyymi
Hagar vietiin itään ISMAIL jordanilta itään et ilmeisesti osaa lukea saati ymmärtää !!!
- Anonyymi
Jeesus varoitti pakanoiden rukoilutavasta ja touhuista.
Matt. 6:7
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]- Anonyymi
MOT-ohjelman mukaan suurimmat uskonlahkot ovat palkanneet päätoimisia testamentin metsästäjiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MOT-ohjelman mukaan suurimmat uskonlahkot ovat palkanneet päätoimisia testamentin metsästäjiä.
Ne kiertelee pareittain vanhustentaloilla salkussa konvehtirasiat ja testamenttilomakkeet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on ja jotkut ajaa jopa mopoilla !
On tämä mail.a vaan monitahoinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tämä mail.a vaan monitahoinen.Ne sanoo sulle. Rakas ystävä, oletko uskossa, tunnetko Jeesuksen, lähde meidän mukaan niin tutkitaan sitä Raamattua yhdessä.
Niitä Jeesuksen tuntijoita ja Paavalin seuraajia kun piisaa joka lähtöön.
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tämä mail.a vaan monitahoinen.Joo ja monet helikoptereilla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne sanoo sulle. Rakas ystävä, oletko uskossa, tunnetko Jeesuksen, lähde meidän mukaan niin tutkitaan sitä Raamattua yhdessä.
Niitä Jeesuksen tuntijoita ja Paavalin seuraajia kun piisaa joka lähtöön.
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?"Onko Jeesus sinulle rakas? Jos on, et voi vihata Jeesukseen uskovia! Nyt panettelet ja herjaat ja joudut kerran vielä vastaamaan kaikesta pahuudestasi Jumalalle!
- Anonyymi
Vie kyllä tavarat vaatteet kun lohelle päästää jopa huonekalut. Hellarit vaparit jopa ortodoksit käy näpistää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Jeesus sinulle rakas? Jos on, et voi vihata Jeesukseen uskovia! Nyt panettelet ja herjaat ja joudut kerran vielä vastaamaan kaikesta pahuudestasi Jumalalle!
Palauta mitä varastit kristityiltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palauta mitä varastit kristityiltä.
Käänny Jeesuksen puoleen.
- Anonyymi
Eihän sillä kasteella ole mitään merkitystä vaan sillä että herjataan.
Sehän määrittelee oikean uskon miten herjaa eikä kaste.
Vaikka miten olisi kastettu oikein ja täydellisesti, mutta jos ei herjaa, niin ei silloin ole uskossa, ei kaste ole antanut sitä herjaamisen henkeä.
Siinä mielessä kaste on aika turha juttu. Pitäisi ylistää herjaamista ja sen tuomaa uskon elämää. - Anonyymi
Gehenna, jota kutsuttiin myös helvetiksi oli Jerusalemin kaupungin vieressä jyrkänteen alla oleva kaatopaikka, jossa paloi jatkuvasti metaanikaasu, mitä jätteiden hajoaminen synnytti.
- Anonyymi
Kaatajia ja lumoojia piisaa.
Ap. t. 19:13
Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa.- Anonyymi
Suomeen tuotu vatsatanssimeditaatio ja meditaatiokeskuksia. Woodoo.
- Anonyymi
Mitä väliä sillä kasteella oikeasti on jos pääasia on että herja lentää?
Pitää olla niitä uskon tekoja eikä voi luottaa vain siihen että onhan minut jotenkin kastettu.
Sen lisäksi täytyy herjata muita, niin siitä tunnistaa Jeesuksen Kristuksen opetuslapseksi eikä mistään kasteesta oli se tehty niin tai näin. - Anonyymi
Lahkolaiset ovat juonia täynnä.
Helluntailailaiset yrittävät estää, että kristittyjen lapsi ei saisi kasteen lahjaa
Pyhää uskon Henkeä asuvaiseksi. - Anonyymi
Mormonin Kirja, Moroni, luku.8
Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi. - Anonyymi
Mitä merkitystä sillä kasteella edes on, jos uskon päämäärä on. herjaaminen.
Kun se vain sujuu, niin kaikki on hyvin. Viis kasteesta. - Anonyymi
Mornooniliikkeen perustaja Joseph Smith kuoli vankilatappelussa.
Vei vankilaan revolverin, ammuskeli siellä ja yritti karata vankilasta.- Anonyymi
Mormonien opin mukaiset kultaiset levyt ovat yhä kateissa.
Helluntailaisten kokouksessa on taivaalta tippunut kultahippuja.
Tosin ne oli muovisälää, johon oli heijastettu voimakasta keltaista valoa.
- Anonyymi
Ei se kaste tosiaan paina kun herja lentää.
- Anonyymi
Herjallahan mitätöi kasteen armon. Jos sen mitätöi hurmostelu tai uusintakaste, niin vielä varvemmin se mitätöityy jos herjaa muita uskova siitä että itse kohtaa armon. Silloin ei saa armoa.
- Anonyymi
Kristillinen kaste perustuu Jeesuksen kastekäskyyn.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Keitä kastettavaan kansaan katsottiin kuuluvaksi.
Kootkaa KANSA, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa. - Anonyymi
Ei kasteella voi osoittaa uskoa.
Vain herjalla voi.- Anonyymi
Kastekäskyn noudattaminen on Jumalan tottelemista, eli sitä parasta uskoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kastekäskyn noudattaminen on Jumalan tottelemista, eli sitä parasta uskoa.
Joh. 14:21
"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."
- Anonyymi
Raamatun mukaan kun pakanoiden täysi lukumäärä on tullut sisälle Jumalan valtakuntaan, niin Saatana lahkoapureineen heitetän tuliseen järveen.
Siksi se käy enää raivoisaa viivytystaistelua yrittäessään estään lapsien kastamisen sisälle Jumalan valtakuntaan.
Ilm. 12:17
Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita LAPSIA VASTAAN, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle. - Anonyymi
Lahkolaiset herjaavat lapsien kastamista kristityiksi. Helluntailaiset esim. herjaavat työkseen eri palstoilla kristittyjen lapsien saamaa pyhää kastetta.
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.] - Anonyymi
Ei tietenkään pidä herjata.
Silloin kaikki kasteet valuu hukkaan jos kastekäskyä noudattaa muita herjaamalla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2521972- 961869
- 911393
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!701090Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si13999Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46951Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38948- 47938
- 46912
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika39885