Tyttäreni matkustaa paljon uskovien jutuissa eri maissa. Nytkin on viikon matkalla. Kotona isän kanssa tytär. Isä ja tytär pärjää. Isä ei halua äidin ottavan tyttöä mukaan koska tämä on vielä pieni lapsi. Perhe käy joskus yhdessä matkoilla. Vanhemmat on työssä.
Minua ärsyttää tyttäreni uskontomatkailu. Hän ei saisi jättää tyttöä. Jolla on omat haasteet. Vihaksi pistää. Hoidan tyttöä tänään. Sekaannunko asiaan. Matkat loppu. Vai tuleeko sotkua. Äiti palaa viikon matkalta huomenna toivottavasti. Uskontomatkailijoiden ei tarvitse raskautua.
Mummo
Harmittaa uskovainen tyttäreni
27
255
Vastaukset
- Anonyymi
Jos Isä ja tyttöä pärjää. Jos ne tykkää olla ilman äitiä välillä.
- Anonyymi
Uskonto sotkee perhedynamiikkaa.
- Anonyymi
Kysyt sekaannutko asiaan? Taitaa olla aika mahdoton idea, jos aikoo säilyttää välit kunnossa? Mutta olen samaa mieltä, että lapsen pitäisi olla se tärkein asia.
Sekaantumatta voit kokeilla käänteistä menetelmää perhetilanteeseen sopien, jota metelmää kutsutaan 'paholaisen asianajajana' toimimiseksi, kuten kehua tyttären itsenäisyyttä olla välittämättä lapsestaan, mutta tuo menetelmä edellyttää taidokasta sanojen käyttöä.- Anonyymi
Ideana on se, että millään tavalla syyttämättä, saatkin hänen puolustamaan tilannetta, jolloin hän joutuukin miettimään sitä toiselta näkökannalta, mutta välit eivät tulehdu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ideana on se, että millään tavalla syyttämättä, saatkin hänen puolustamaan tilannetta, jolloin hän joutuukin miettimään sitä toiselta näkökannalta, mutta välit eivät tulehdu.
Tiedoksi vanhemmille - tämä menetelmä toimii äärimmäisen hyvin myös murrosikäisiin, joiden kanssa ei missään nimessä kannattaa alkaa sotakirvestä hiomaan kilpaa. Takuuvarmasti jää toiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedoksi vanhemmille - tämä menetelmä toimii äärimmäisen hyvin myös murrosikäisiin, joiden kanssa ei missään nimessä kannattaa alkaa sotakirvestä hiomaan kilpaa. Takuuvarmasti jää toiseksi.
Esimerkkinä, jos nuori liian aikaisin haluaa lähteä jonnekin, mihin ei hyväksyntää halua antaa, mutta kun "siellä on niin kivaa" nuoren mielestä, niin äiti tietysti innostuu "kivasta" myös ja päättää lähteä mukaan, jolloin lähtöhalut hyytyvät aika nopeasti. En tiedä toimimisiko aloittajan tapauksessa, mutta ehkä kannattaisi kokeilla?!
- Anonyymi
Jos matkustaa Israeliin niin silloin kannattaa panna välit poikki siihen paikkaan.
Siitä matkailusta ei seuraa mitään hyvää ja saa vain huonoja vaikutteita tänä aikana. - Anonyymi
Minunkin tyttärelläni on ongelmia elämässään, mutta en ole ajatellut alkaa välejämme katkoa. En sotkeennu päätöksentekoonsa mutta auttelen sen verran kun osaan.
"Kotona isän kanssa tytär. Isä ja tytär pärjää. "
Jos kerran noin on, ei kai mitään ongelmaa ole?- Anonyymi
Oma kokemus. Kun lapset olivat pieniä, matkustin yksin kerran vuodessa parin viikon. Milloin seurakunnan, milloin matkatoimiston ohjastamana.
Isä ei halunnut matkustaa koska oli matkatyössä, mutta järjesti kotonaoloa ja jäi lasten kanssa kotiin.
Perheelle ei ollut mitään vaikutusta sillä, matkustinko uskonto-, patikointi-, nähtävyys- vai lököttelylomalle. Saman tyyppiset tuliaiset joka reissusta. Ei mikään ongelma kenellekään. Lapista on tullut ammattiin opiskelleita, työssäkäyviä, hyvin asiansa ja perheensä hoitavia puolisoita. Kuuluvat kirkkoon ja noudattavat normaalitasolla luterilaisia perinteitä.
Minulla on lapsenlapsia neljä, olen tarvittaessa mukana. Jos huomaan sanomista, liikaa puhelinta, huonosti syömistä, outoja puheita tms. kerron luottamuksellisesti lapselleni, ottaa sitten asian hoitaakseen tai ei. Muuten en puutu.
Mikä ongelma tässä sinulla? Mikset sinäkin keskustelisi asiaasi oman lapsesi kanssa näistä reissuista, mikä sinua siinä häiritsee? Siunausta ja kivoja hetkiä lastenlasten kanssakulkijana tässä elämänpolulla.- Anonyymi
Mitä merkitystä on luterilaisten perinteiden noudattamisella?
Et kai kuvittele että luterilainen perinne odottaa taivaan portilla !
Mieti asiaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä merkitystä on luterilaisten perinteiden noudattamisella?
Et kai kuvittele että luterilainen perinne odottaa taivaan portilla !
Mieti asiaa.Just sitä en mieti. Ovat lasteni asioita. Selvitelkööt ammatti-ihmisen tai/ja Jumalan kanssa.
Itse olen uskossa, esimerkkinä. En tuputa mitään enkä kenellekään. "Mikä ongelma tässä sinulla? Mikset sinäkin keskustelisi asiaasi oman lapsesi kanssa näistä reissuista, mikä sinua siinä häiritsee? "
Taisi olla sellainen trollaus aloitus, kun ei osallistu muuten koko keskusteluun.
- Anonyymi
>> Isä ei halua äidin ottavan tyttöä mukaan koska tämä on vielä pieni lapsi. <<
Isä ei halua. Ja sitten kumminkin soimaat "uskontomatkailevaa" tytärtäsi.
Uskovienko pitäisi oma ärsyyntymisesi ratkaista? Vai täällä käyviltä ateisteiltako haluat vastauksia? - Anonyymi
Asioitahan pohditaan kuin vauvafoorumilla miten elämässä missäkin tilanteessa pitäisi toimia.
Mikä ei sinällään paha kun silloin täytyy osata kirjoittaa muitakin kuin herjoja toinen toisistaan, kun kysytään neuvoa ja niitä annetaan.
Niinhän sen pitäisi olla, mutta luse sotkee asiat.- Anonyymi
Kyllä mummolla pitäisi olla suurempi huoli siitä, jos tytär pyörii narkomaanien tai alkoholistien parissa.
Hänen pitäisi olla YLPEÄ tytöstä, jolla on raittiit ja terveet menemiset, vaikka ei hyväksyisikään tytön uskontomatkailua.
- Anonyymi
mitähän nämä "matkat" sisältää 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Koska tytär on uskovainen, niin todennäköisesti evankeliumin levittämistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska tytär on uskovainen, niin todennäköisesti evankeliumin levittämistä.
Veikkaan muuta levittämistä. Reissussa se hoituu helpommin.
- Anonyymi
Ei kannata puuttua, jos ei ole haittaa lapsen lapsellesi tuosta matkustelusta. Jos tyttäresi on lahkolainen ja käännyttäjä traumatisoiva, liittoutuisin vävysi kanssa selvittämään asiaa lapsen lapsen hyvin voinnin kannalta. nim. Toinen mummo.
- Anonyymi
Mummon kannattaa itse tehdä parannus ja alkaa rukoilemaan lastensa ja lastenlastensa puolesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mummon kannattaa itse tehdä parannus ja alkaa rukoilemaan lastensa ja lastenlastensa puolesta.
meidän kaikkien olisi hyvä tehdä niin
- AnonyymiUUSI
Mummomuori2 kirjoitti:
Ehkä tuossa tapauksessa voisi puuttua, mutta muuten ei kannata.
Kuvitteleekohan mummonmuori olevansa jonkinlainen kaikkitietävä yleinen sensori, kun hän puuttuu jokaiseen palstaan?
Tuollaista sanotaan narssismiksi.
- Anonyymi
Älä äiti ole huolissasi. Palaan sunnuntaina.
- Anonyymi
Uskonnollisuus on usein jo lapsuudessa saatu krooninen trauma. Harvempi niihin enää aikuisena sekoaa. Hyvä että edes lasta suojellaan.
- Anonyymi
Kuitenkin vaikuttaa siltä, että noiden ateistien trauma on pahempi. Onneksi monet parantuvat siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2521972- 961869
- 911393
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!701090Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si13999Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46951Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38948- 47938
- 46912
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika39885