Sähköauton voi ladata kotona kerran viikossa silloin kun pörssisähkö on miinuksella.

Anonyymi-ap

Se on halpaa käyttövoimaa se. Pakoputkiautolla 100 km maksaa sen sijaan 10 -12 euroa.

Kun pörssisähkö on miinuksella joutuu maksamaan ainoastaan sähköveron noin 2,79 snt/kWh ja paikkakunnasta riippuvan siirtomaksun. Arvonlisäveroa ei mene, koska sähköllä ei ole pörssissähkön ollessa miinuksella hintaakaan, jolle sen voisi laskea.

32

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuliko asiasta nyt jotain uutta ja ihmeellistä tietoa?
      Ajaako tuo jotain sinun missiotasi eteenpäin, vai onko vaan taas tylsä ja turha päivä?

      • Anonyymi

        Se kiinnittää autonostajan huomion edulliseen käyttövoimaan. Tässä syy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kiinnittää autonostajan huomion edulliseen käyttövoimaan. Tässä syy.

        Tuo on kyllä ollut varmasti kaikkien tiedossa jo vuosia, joten täysin turha julistus, ei mitään uutta miltään osin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kiinnittää autonostajan huomion edulliseen käyttövoimaan. Tässä syy.

        Kuulemma laakerit hajoo moottoreista ja korjaus maksaa 8ooo e


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulemma laakerit hajoo moottoreista ja korjaus maksaa 8ooo e

        Joo, polttomoottorit hajoaa aina.


      • Anonyymi

        Miksi sitten kaikki ei osta ongelmäjötee koboltti Lithium akku autoo
        Jos ne on niin hyviä
        Mutta kuitenkin niitä pitää banammaismistaa kokoajan

        Koska vastaavan hintainen koboltti pommi on akjom omisnaisuiksitaan pakon heikompi ja peinempiiin vastaava bensa hybriidi joka ei saastuta edes niin paljon

        SDP
        Äänestä


    • Anonyymi

      Autoissa on paljon muitakin kuluja kuin polttoaine ja sähkö, mutta sähköautofanaatikko vain epätoivoisesti puhuu vain siitä. Useimmilla polttomoottoriautoilijoilla polttoainekulut ovat vain pieni osa autoilun kuluja.

      Edelleenkin pitää siis maksaa myös siirtomaksu, joka vaihtelee hyvin paljon paikkakunnittain ja on yleensä välillä 5-8 senttiä per kWh. Isojen paikkakuntien ulkopuolella yleensä lähempänä 8 senttiä. Ja ALV pitää siirtomaksustakin maksaa.

      Jos et ole sattunut katsomaan koskaan sähkölaskuasi niin vaikka pörssisähkö olisi nollassa niin siirtomaksusta menee edelleen ALV. Siirtomaksukin on kokonaisuudessaan siirtomaksu + sähkövero + ALV. ALV:sta ei koskaan pääse eroon, se on myös perusmaksussa mukana.

      • Anonyymi

        "Arvonlisäveroa ei mene, koska sähköllä ei ole pörssissähkön ollessa miinuksella hintaakaan, jolle sen voisi laskea."

        Siis tämä kohta oli harhaanjohtava. Pörssisähköstä ei mene tuolloin arvonlisäveroa, mutta perusmaksuista ja siirrosta menee ALV kuten aina ennenkin. Arvonlisäveroa ei lasketa pelkästä pörssisähköstä vaan koko laskusta.


      • Anonyymi

        Epätoivosi sähköautojen suuren suosion vuoksi on valtava. Kukaan muu ei ole epätoivoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epätoivosi sähköautojen suuren suosion vuoksi on valtava. Kukaan muu ei ole epätoivoinen.

        Et sitten osannut kumota väitteitäni. Edelleenkin jopa silloin kun pörssisähkö on nollassa joutuu maksamaan ALV:n siirrosta ja myös perusmaksuista. ALV:ta ei makseta pelkästä pörssisähköstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten osannut kumota väitteitäni. Edelleenkin jopa silloin kun pörssisähkö on nollassa joutuu maksamaan ALV:n siirrosta ja myös perusmaksuista. ALV:ta ei makseta pelkästä pörssisähköstä.

        Ei niitä tarvitse kumota. Hinta on silti mitätön siihen verrattuna, että pakoputkiautolla 100 km maksaa 10- 12 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä tarvitse kumota. Hinta on silti mitätön siihen verrattuna, että pakoputkiautolla 100 km maksaa 10- 12 euroa.

        Ei tuolla ole merkitystä kun sähköauto menettää arvoaan monta kertaa enemmän kuin bensa-autolla ajava maksaa bensastaan vuodessa. Ja sen päälle vielä muut kulut. Loppujen lopulta muutenkin bensakulut ovat vain pieni osa autoilun kustannuksia. Monella on edelleen halvempaa ajaa polttiksella kuin sähköautolla kun lasketaan kaikki kustannukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuolla ole merkitystä kun sähköauto menettää arvoaan monta kertaa enemmän kuin bensa-autolla ajava maksaa bensastaan vuodessa. Ja sen päälle vielä muut kulut. Loppujen lopulta muutenkin bensakulut ovat vain pieni osa autoilun kustannuksia. Monella on edelleen halvempaa ajaa polttiksella kuin sähköautolla kun lasketaan kaikki kustannukset.

        Eli jos 50 k€:n sähköauton sijaan hankkii samanhintaisen bensa-auton niin sinun mielestä sen bensa-auton arvo ei sitten laske ollenkaan?

        Vai verrataanko tässä jälleen kerran arvonaleneman suhteen jotain vanhaa tonnin bensa-autoa uuteen sähköautoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epätoivosi sähköautojen suuren suosion vuoksi on valtava. Kukaan muu ei ole epätoivoinen.

        Ja mikähän tuossa sitä epätoivoa loisi. Jokainen, joka ylipäänsä kykenee/haluaa uutta autoa hankkimaan, voi varmasti hankkia myös sähköauton halutessaan. Tosin vastaava voi ollakymppitonnin tai pari kalliimpi, mutta silti. Jos tyytyy vastimattoman, niin niitäkin alkaa sähköautoissa olemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli jos 50 k€:n sähköauton sijaan hankkii samanhintaisen bensa-auton niin sinun mielestä sen bensa-auton arvo ei sitten laske ollenkaan?

        Vai verrataanko tässä jälleen kerran arvonaleneman suhteen jotain vanhaa tonnin bensa-autoa uuteen sähköautoon?

        Jos on ylipäätään varaa ostaa 50 k€ uusi auto niin silloin polttoainekuluilla ei pitäisi olla suurtakaan merkitystä. Jos on niin on typerä ääliö joka on ostanut aivan liian kalliin auton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on ylipäätään varaa ostaa 50 k€ uusi auto niin silloin polttoainekuluilla ei pitäisi olla suurtakaan merkitystä. Jos on niin on typerä ääliö joka on ostanut aivan liian kalliin auton.

        Silti mieluummin maksan vähemmän kuin enemmän, miksi 100 tkm:n ajoilla pistää ylimääräinen 10 k€ polttoaineeseen kun voi päästä halvemmallakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti mieluummin maksan vähemmän kuin enemmän, miksi 100 tkm:n ajoilla pistää ylimääräinen 10 k€ polttoaineeseen kun voi päästä halvemmallakin?

        Jos haluaa säästää vielä enemmän niin sitten ostaa 50 k€ auton sijaan 5 k€ auton. Näin säästää kerralla 45 k€. Huomaatko miten typerältä kuulostaa se, että joku idiootti höpisee "rahan säästämisestä" kun typeryksenä on ostanut 50 k€ auton?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluaa säästää vielä enemmän niin sitten ostaa 50 k€ auton sijaan 5 k€ auton. Näin säästää kerralla 45 k€. Huomaatko miten typerältä kuulostaa se, että joku idiootti höpisee "rahan säästämisestä" kun typeryksenä on ostanut 50 k€ auton?

        Huomaatko itse miten typerää on verrata 5 k€:n ja 50 k€:n autoja keskenään? Eivät ne oikeassa elämässä ole kenellekään todellisia vaihtoehtoja.

        En monestakaan syystä halua (enää) ajaa 5 k€:n autolla, vaan hankin sen auton siitä 50 k€:n hintaluokasta. Se ei silti kuitenkaan tarkoita etteikö esim. sen auton käyttökustannuksilla olisi mitään väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaatko itse miten typerää on verrata 5 k€:n ja 50 k€:n autoja keskenään? Eivät ne oikeassa elämässä ole kenellekään todellisia vaihtoehtoja.

        En monestakaan syystä halua (enää) ajaa 5 k€:n autolla, vaan hankin sen auton siitä 50 k€:n hintaluokasta. Se ei silti kuitenkaan tarkoita etteikö esim. sen auton käyttökustannuksilla olisi mitään väliä.

        Sitten sinun höpinäsi "säästämisestä" on aivotonta paskaa. Jos ostat noin kalliin auton niin voit pitää turpasi tukossa autoilun säästöistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten sinun höpinäsi "säästämisestä" on aivotonta paskaa. Jos ostat noin kalliin auton niin voit pitää turpasi tukossa autoilun säästöistä.

        Voi rassukkaa, ottiko taas pahastikin tunteisiin?


    • Anonyymi

      Kuka haluaa jtkn pörssisähköä kun hinta keinotellaan ja vaihtuu jopa 50-kertaiseksi vrk sisällä , jo on hulluksi menny tän maan touhu tässäkin asiassa .

    • Anonyymi

      Sähköauton lataaminen on kielletty hyvinkin monen taloyhtiön pihassa.
      Että siinä se sitten.

      • Anonyymi

        Yleensä taloyhtiö on hankkinut asukkailleen latauspisteet. Sinun juttusi on aika outo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä taloyhtiö on hankkinut asukkailleen latauspisteet. Sinun juttusi on aika outo.

        Valtaosassa Suomen taloyhtiöitä ei ole latauspisteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä taloyhtiö on hankkinut asukkailleen latauspisteet. Sinun juttusi on aika outo.

        Ehkä yleensä, mutta esim. meillä ja kahdella muulla yhtiöllä on yhteinen 160 auton P-paikka, eikä latauspisteistä tietoakaan. On vain tolpat joita harva käyttää autonsa lämmitykseen, sähköautoja niistä ei saa ladata.
        Kolme-neljä vuotta asia on ollut esillä, mutta mitään ei tapahdu.
        Näin Vantaan Asolassa.


    • Anonyymi

      Nyt vielä halpaa, kunnes tulee tehokerroin käyttöön. Tällöin sähköauton lataaminen nostaa kulutusta, koska koko kauden laskutus tulee perustumaan laskutuskauden korkeimpaan kulutuslukemaan, jolloin on odotettavissa todella suolaisia loppulaskuja.
      Tämä on käytössä jo osassa kaukolämpöverkostoa ja samaa halutaan nyt myös sähkövoimayhtiöiden käyttöön. Kaukolämmössä käytäntö on nostanut hintoja noin 300 prosenttia.

    • Anonyymi

      Voi se olla halpaa jos ei oo rahoja. Mua ei haittaa. Ajokki vetää 30-45L/100 km dieseliä riippuen kelistä ja ajosta. Ihan ok hintaan kulkee. eikä silleen kiinnosta kauheasti jos joku ajelee halvalla. energialla. Ei ne km kustannukset kuitenkaan ole sähkövatkaimellakaan ilmaisia vaikka joistakin tuntuukin siltä.Mun ajokki maksoi vain 120000e. ei oo velkaa lanttiakaan Ostin käteisellä. Mahtuu perhe kyytiin kun lähdetään lomalle.
      Minkä takia sähkövatkaajan pitää aukoa naamaa pakoputkista tai polttomoottoreista. Vittuako se kenellekkään kuuluu millä kuljet. Aja vatkaimellasi. minä ajan omalla velattomalla. Eikä käyttökustannuksetkaan tunnu niin kalliilta. Sitä paitsi meillä onnistuu keitellä kahvit/laittaa hiukopalaa ihan ajonkin aikana. . Ja voidaan vaihtaa kuskia et toisetkin pääsee nauttiin kahvista yms. Tee sama kun vatkailet menemään. Varmaaan löytyy pian vastaavia vatkaimia. Osta käteisellä . Siltikin sunkaan km kustannukset ei koskaan ole 0 e kuin korkeintaan pikku pätkän ja vain sen energian osalta. että kertoilehan ne todelliset kustannukset.
      Mun kustannukset 100 km lienee jonkun 100 euroa. sehän on vain rahaa,. mitä siitä sitä pitäis kaikilla olla. ja saahan sitä pankin seinästä.

      • Anonyymi

        Niin jokainen ajakoon millä haluaa. Mutta tämä nyt kuitenkin on sähköautopalsta ja voi kyllä kysyä mikä tarve polttomoottorikuskeilla on tulla tänne avautumaan sähköautoista, kun oman kertomansa mukaan eivät ole niistä kiinnostuneita tai eivät sellaista aio hankkia.

        Jostain syystä sitä kiinnostusta sähköautoihin kuitenkin on, kun palstaa jaksetaan lukea ja ennen kaikkea vielä kirjoittaakin sinne. Kuitenkaan varsinaisesti mitään annettavaa keskusteluun heillä ei ole, kun omakohtaisia kokemuksia sähköautoista ei ole, vaan lähinnä toistellaan papukaijana jotain klikkiotsikoiden juttuja.


      • Anonyymi

        Minun kustannukset bensa-autolla ovat alle 30 euroa/100 km. Auto ei ole "ihan" uusi.


    • Anonyymi

      Sähköauton arvo laskee 500e viikossa jos auto edullinen. Mutta jos kallis esim 100 tonnin vehje niin voi laskea tonninkin koko ensimäisen vuoden kaikki viikot. Se on halpaa sellanen ajo😂😆

    • Anonyymi

      Sähkön siirto, sähkövero sekä perusmaksut siirrosta ja energiasta maksavat yhteensä noin 10 senttiä/kWh. Jos ajaa 3000 km kuukaudessa niin yksi yölataus viikossa ei TAIDA riittää.

      • Anonyymi

        Ei ole ihan noin yksinkertaista...
        Meillä kotona sähkö maksaa n. 15 c/Kwh. Mökillä periaatteessa saman verran, mutta todellisuudessa pienestä kulutuksesta johtuen lähes 1 €/kWh.
        Se siirron perusmaksu kun on molemmissa paikoissa sama 40,15 €/kk.
        Kotona sähköä menee n. 20.000 kWh/vuosi mokillä alle 500 kWh/vuosi.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

      Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3195
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

      GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1177
    3. Arvaa miten paljon

      Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1152
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

      Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1075
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

      Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1022
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

      On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    7. Mikä teki vaikutuksen

      että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      45
      867
    8. Tunnustan

      Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    9. Luuletko, että löydämme vielä

      Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    10. Autolla puuhun

      Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      831
    Aihe