Jaan mielessäni ihmiset kolmeen ryhmään; Jumalan kieltäjiin, uudestisyntyneisiin uskoviin ja ei-pelastuneisiin tapauskonnollisiin. Ateisteista on tullut kristittyjä. Kulttuurikristilliselle se voi olla vaikeampaa. Miten heitä voisi evankelioida?
Heidät mielestäni tunnistaa tällaisista asioista:
Kysyttäessä, ovatko he pelastuneet, he suuttuvat. Hekö, koko ikänsä seurakunnan jäseneenä olleet, sen luottamustehtävissä ja viroissa palvelleet; kuinka uskallat kysyä tuollaista!
Heillä ei ole pelastusvarmuutta. Heidän mielestääön on erityisen hurskasta epäillä pelastumistaan; se on Jumalan kädessä.
He eivät puhu Jeesuksesta, saati hänen verestään.
He eivät puhu helvetistä.
He pitävät uskontoa yksityisasiana; he eivät ole huolissaan muiden sielusta, vaan heitä kiinnostaa enemmän se, mitä tosiet ihmiset heistä ajattelevat.
Sinä uskova, miten yrität auttaa näitä lavean tien kulkijoita pelastumaan? Oletko onnistunut koskaan? Rukoilla tietysti voimme. Ehkä se onkin se paras keino. Esimerkkinä voisi olla, mutta kenestäpä meistä olisi esimerkiksi kenellekään? Varsinkaan niistä, jotka ovat omasta mielestään esimerkillisiä.
Kannatteko huolta näiden ihmisten sielusta; uskonnolliset?
10
127
Vastaukset
- Anonyymi
Jeesus puhui tekopyhille fariseuksille kovaan sävyyn. Syntisiä hän kohteli armeliaasti. Fariseukset luulevat pääsevänsä taivaaseen omilla teoillaan.
- Anonyymi
Tapauskonnollisille, vaikka sitten luterilaisille, helluntailaisille, katolisille, adventisteille, on vaikea saada kerrottua evankeliumia niin, että he ymmärtäisivät. Pelastumme täysin ilman omia ansioitamme. Täysin Jeesuksen veren kautta, kunhan uskomme sen ja otamme sen vastaan omalle kohdallemme. Sillä hetkellä uudestisynnymme ja saamme iankaikkisen elämän. Saamme Jumalan elävän hengen kuolleen henkemme tilalle. Sitä ei voi menettää! Jos voisi, me jokainen menettäisimme sen joka päivä.
Jos minulta joku kysyy, minne olen matkalla kuoltuani, voin täysin rinnoin tunnustaa, että taivaaseen, ja täysin ilman omia ansioitani. - Anonyymi
Helluntailaiset pääsee taivaaseen mikäli Jumala on helluntailainen, muussa tapauksessa Amerikasta tuotujen uskontojen, kuten helluntailaisuuden kannattajia ei taivaassa näkymään tule.
- Anonyymi
Ihminen näkee ulkopuolen, mutta Jumala näkee sydämen.
Helluntailaiset ovat nykypäivän fariseuksia. - Anonyymi
Parhamin ja Olsenin perintö painaa helluntailaisia.
Ensin pitäisi tunnustaa oman lahkon synnit ja sitten vasta alkaa syyttämään toisten synneistä. - Anonyymi
"Heillä ei ole pelastusvarmuutta. Heidän mielestääön on erityisen hurskasta epäillä pelastumistaan; se on Jumalan kädessä.
He eivät puhu Jeesuksesta, saati hänen verestään.
He eivät puhu helvetistä.
He pitävät uskontoa yksityisasiana; he eivät ole huolissaan muiden sielusta, vaan heitä kiinnostaa enemmän se, mitä tosiet ihmiset heistä ajattelevat.
Sinä uskova, miten yrität auttaa näitä lavean tien kulkijoita pelastumaan?"
Tunnistan itseni ja monta muuta. Tässä ohje meidän puolesta: pysy loitolla.
Pidä suusi kiinni, älä häiritse.
Suomessa on uskonnonvapaus ja se tarkoittaa sitä, että sinä et jaa sitä evankeliumia kenellekään vaan annat ihmisten olla rauhassa.- Anonyymi
Parhamilla ja Olsenilla on vahva pelastusvarmuus ja taivaspaikka varattuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhamilla ja Olsenilla on vahva pelastusvarmuus ja taivaspaikka varattuna.
Olikos ne hellareita?
- Anonyymi
Tunnistit itsesi tapauskonnolliseksi, joka ei tule olemaan mukana, kun Jeesus kohta tempaa omansa taivaaseen seitsemäksi vuodeksi. Eikö asia huolestuta sinua? Sinullako on huoli vain siitä, että sinua ei kukaan uudestisyntynyt pelastettu tulisi varoittelemaan? Mikä siinä sinua niin pelottaa? Ärsyttää?
Minuakin ärsytti uskovaiset tavattomasti, jopa oma isäni, joka oli hellari. Sitten viisikymppisenä tulin uskoon. Ei ärsytä enää uskovien kyselyt sieluni tilasta. Voin iloiten kertoa, että Jeesus pelasti minut, ilman minun ansioitai, ja teoistani huolimatta. Hän pelastaa sinutkin, kunhan nöyrryt tunnustamaan kyvyttömyytesi itse itseäsi pelastaa.
Itse asiassa hän sovitti sinunkin syntisi verellään. Hän ei kuitenkaan pakota pelastusta kenellekään. Voimme ottaa tuon rakkauden lahjan vastaan tai torjua sen. Voimme luottaa häneen tai omiin 'hyviin' tekoihimme. Valinta on kunkin oma.
- Anonyymi
Tapauskonnollisuutta on omata tapa herjata muita. Se nimenomaan on tapauskonnollisuutta mitä suuremmissa määrin.
'Ei siinä ole mitään yhteyttä Jumalaan eikä Jumalan Pyhään Henkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2672265- 961899
- 911413
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!701120Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si141078Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman39991Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46971- 47958
- 46932
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika39905