🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Norjassa polttoainepisteet ovat käymässä yhä harvinaisemmiksi. Suomalaiselle autoilijalle voikin tulla yllätyksenä Suomea selvästi heikompi polttoaineen saatavuus.
"Norjalaiset ovat onneksi avuliaita ja välillä näkee norjalaisen hinaamassa sähköautollaan suomalaisen autoa kohti tankkauspistettä."
"Polttomoottoriautolla yhä ajelevan suomalaisen on syytä muistaa yksi asia ajaessaan Norjaan." / ! \
34
405
Vastaukset
- Anonyymi
Norjassa on kadonnut vain muutama polttoainepiste, koska valtaosa norjalaisista ajaa edelleen polttomoottoriautoilla. Ja tuon lainauksen keksit päästäsi ja se on valetta, missään artikkelissa ei tuota lue. Sen takia et linkkiä laittanutkaan.
- Anonyymi
Norjassa alkaa olla polttisten aika lopullusesti ohi vaikka miten valehtelet. Ja Suomessa muutama vuosi myöhemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Norjassa alkaa olla polttisten aika lopullusesti ohi vaikka miten valehtelet. Ja Suomessa muutama vuosi myöhemmin.
Ei ole ohi koska yli 70% autoja on Norjassakin polttomoottori.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole ohi koska yli 70% autoja on Norjassakin polttomoottori.
Polttolelujen romahdus on Norjassa ollut nopea, ja kohta polttisromut onkin siellä vähemmistössä. Polttolelujen myyminen käy pian mahdottomaksi, ja polttonesteen hankkiminen vaikeaksi.
Poistuva teknologia on aina idiootin valinta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Norjassa alkaa olla polttisten aika lopullusesti ohi vaikka miten valehtelet. Ja Suomessa muutama vuosi myöhemmin.
Kumma harhaluulo että kobollitti Lithium myrkky auto on muka saasteetomia
🚇🚈🚝🚝👛🚛🚐🚑🚒🏎️🛵🚇🛺🚌🚈🚈🚝🚜🚛🚐
Paljonko sähköauto saastuttaa?
Tutkimus todisti: Sähköautolla ajavat kuormittavat ilmastoa 8 % enemmän kuin polttomoottorilla kulkevat. Sähköauto tuottaa vähemmän päästöjä kuin polttomoottoriauto, mutta sähköauton omistajista monet ovat tehokkuudesta kiinnostuneita varakkaita kansalaisia, jotka kuluttavat paljonVielä 3 vuotta sitten tieteellisten julkaisujen perusteella akkujen valmistuksen arveltiin aiheuttavan noin 115 hiilidioksidikiloekvivalentin päästön jokaista valmistettua akun kilowattituntia kohti, kun sen nyt arvellaan olevan keskimäärin noin 70 kg CO2-ekv./kWh
Oikea nimi hän on koboltti litium myrkky akku quto
Äänestä SDP
- Anonyymi
Ongelmia Euroopassa tulee myös siksi, että yhä harvemmassa kaupungissa saa enää ajaa fossiililla.
Nastarenkailla ei pääse juuri Suomea pidemmälle. - Anonyymi
Kun toimintamatka polttomoottori autolla on yli 800km, niin tankkausasemia oli Pohjois-Norjassa aivan riittävästi .
- Anonyymi
Tyhjällä tankilla polttolelun range on nolla kilometriä. Mutta sähköä saa kaikkialta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhjällä tankilla polttolelun range on nolla kilometriä. Mutta sähköä saa kaikkialta.
Et taida tietää että polttis autoon voi otta 300km'n ylimääräisen polttoaineen mukaan
Mitenkäs se sähkö? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et taida tietää että polttis autoon voi otta 300km'n ylimääräisen polttoaineen mukaan
Mitenkäs se sähkö?Sähköä tosiaan saa kaikkialta, mutta polttikset joutuu kohta hinaamaan perässään sitä apteekkitavaraa säiliövaunussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköä tosiaan saa kaikkialta, mutta polttikset joutuu kohta hinaamaan perässään sitä apteekkitavaraa säiliövaunussa.
Ihan Mad Max meininki tulossa polttopelleille...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan Mad Max meininki tulossa polttopelleille...
Ei ole , vain joidenkien kuvitelmissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole , vain joidenkien kuvitelmissa.
No siis todellisuudessahan se polttopelleily vaan loppuu antiklimaattisesti.
- Anonyymi
Meidän polttiksen range kesällä on 600 km.
Isompi ongelma on polttoaineen kalleus ja se että maailmalla ei enää saa ajaa polttomoottoriautolla miten lystää. Kaiken maailman kieltoja ja rajoituksia on ollut vuosi vuodelta yhä enemmän. Kyllä sähkis on huolettomampi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhjällä tankilla polttolelun range on nolla kilometriä. Mutta sähköä saa kaikkialta.
Ei vuonojen rannoilla ole latauspaikkoja näkynyt . Kaupungeissa kyllä on ja on myös huoltoasemia . Käy joskus ulkomailla niin voit oppia jotain !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meidän polttiksen range kesällä on 600 km.
Isompi ongelma on polttoaineen kalleus ja se että maailmalla ei enää saa ajaa polttomoottoriautolla miten lystää. Kaiken maailman kieltoja ja rajoituksia on ollut vuosi vuodelta yhä enemmän. Kyllä sähkis on huolettomampi.Tiistaina tankkasin diiseliä . Maksoi 1,53 € / litra . Hinta on köyhälle kallis , mutta kaikille sama .
- Anonyymi
Miksi pitäisi mennäNorjaan?
- Anonyymi
Matkailu avartaa ja Norja on hieno maa. Käyty muutaman kerran ja syksymmällä olisi tarkoitus ajella Lofooteille. Hyvin voisi lähteä Iidallakin, mutta lomareissut me tehdään matkailuautolla.
On oma vapautensa ja mukaan mahtuu myös kaksi koiraa, polkupyörät ja kaikki muukin kuukauden reissulla tarvittava.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matkailu avartaa ja Norja on hieno maa. Käyty muutaman kerran ja syksymmällä olisi tarkoitus ajella Lofooteille. Hyvin voisi lähteä Iidallakin, mutta lomareissut me tehdään matkailuautolla.
On oma vapautensa ja mukaan mahtuu myös kaksi koiraa, polkupyörät ja kaikki muukin kuukauden reissulla tarvittava..Niin, polttoainetta Norjasta kyllä löytyy, mutta ainakin pohjoisessa asemat saattavat olla harvassa. Jos yhtään epäilyttää, niin kannattaa tankata "aina" ihan varmuuden vuoksi.
2017 sitten reissattiin Norjassa MP:llä. Bensaa löytyi ihan hyvin, mutta vain 95;sta.
98 bensaa ei saanut mistään, vaikka mittareita vielä olikin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, polttoainetta Norjasta kyllä löytyy, mutta ainakin pohjoisessa asemat saattavat olla harvassa. Jos yhtään epäilyttää, niin kannattaa tankata "aina" ihan varmuuden vuoksi.
2017 sitten reissattiin Norjassa MP:llä. Bensaa löytyi ihan hyvin, mutta vain 95;sta.
98 bensaa ei saanut mistään, vaikka mittareita vielä olikin.Ja yhä harvenee. Norjassa näkyy nyt se, mikä tapahtuu muuallakin viimeistään 5-10 vuoden kuluttua. Polttonesteiden myynti harvemmin asutuilla alueilla käy ensin kannattamattomaksi.
- Anonyymi
Näin sitä sähköä on Norjassa.
<Norjalaiset Øystein Bache ja Rune Gokstad taittavat tällä kertaa matkaa <sähkökäyttöisellä postiautolla omilla kotikonnuillaan, koronan hiljentämässä <Norjassa. Matkassaan herroilla on dieselaggregaatti- Anonyymi
No yritäpä klovni arvata, että meneekö jotain öljyputkia kaikkialle missä on ihmisasutusta? Sähköjohdot menee...
Sähköä voidaan tuottaa vaikka keskellä vuoristoseutua, kun taas kaikki polttoaine joudutaan kuljettamaan sinne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No yritäpä klovni arvata, että meneekö jotain öljyputkia kaikkialle missä on ihmisasutusta? Sähköjohdot menee...
Sähköä voidaan tuottaa vaikka keskellä vuoristoseutua, kun taas kaikki polttoaine joudutaan kuljettamaan sinne.On sulla näköjään vaikeaa.
Olen saannut tankattua auton aivan hyvin julkisista tankkauspisteistä Norjassa.
Ei ole tarvinnut mennä oville koputtelemaan ja kyselemään polttoainetta tai pistorasiaa.
- Anonyymi
Norjaan mennessä polttoainetankissa 55 litraa ja kymppi kanisterissa, jonka voi heittää pois. Sitten vain toivoo, että 1400 kilometrin matkalla on yksi polttoaineen jakelupiste vähintään. Jostakin paikallisetkin saavat polttoainetta.
- Anonyymi
Patteripetterit ovat tottuneet latailemaan sähkösuristinta 200 km välein tunnin kerrallaan niin täytyymuistuttaa ja opastaa ettei polttoainekäyttöistä autoa tarvitse latailla, ainoastaan tankata 1200 km välein.
- Anonyymi
muista kun menet talvella norjaan sähköautolla niin auto voi jarruttaa itsestään liukkaassa mäessä..jännitystä on luvassa... taitaa suomessakin ketjukolarit lisääntyä ..
- Anonyymi
Sitä talteenottoa voi säätää vähemmän tiukaksi...
- Anonyymi
Viime kesästä säiliössä seisonutta bensiiniä. Ei kiitos.
- Anonyymi
Tyøpaikkakunnallani bardufossissa (målselvin kommun) tankkauspisteitæ on kaksi. Kotokulmillani Altan kaupunkialueella niitæ on viisi. Siinæ vælillæ (365 km) muistaaksen seitsemæn. Hinnat samat, kuin Suomessa.
- Anonyymi
Kun tankkaan diiselini tankin täyteen 52 litraa mahtuu . Niin seuraava tankkaus on 1200 km ajon jälkeen . Yleensä käydessäni pohjois Norjassa ei minun ole siellä tarvinut tankata .
- Anonyymi
Tesla hinaa kevyesti onnettoman suomalaisen fossiiliritsaa.
- Anonyymi
Aloittaja on täysin oikeilla jäljillä https://cleantechnica.com/2025/03/28/trading-gas-pumps-for-ev-chargers-in-norway/
At some service areas, the fuel pumps are all being removed to make way for EV chargers. “We are looking to build a bridge from the traditional gasoline and diesel business,” Ole Johannes Tonnessen, the chief operating officer of Uno-X Mobility Norway, said during a recent visit to Furuset. “We have gone from the traditional, to targeting the future.”
Norjan suurin ja kolmanneksi suurin huoltoasemaketju ovat jo alkaneet korvata polttoainepumppuja sähköauton latauspisteillä joillakin alueilla. Kuten tuossa yllä yhden ketjun johtaja toteaa he ovat siirtymässä tulevaisuuteen eli sähköautoilun aikakauteen. - Anonyymi
Hah hah haa! Miksi pitäis ajaa fossiililla?
- Anonyymi
Kannattaa muistaa myös, että sähköautolla on paljon edullisempaa ajella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun302846Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5081837Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171820- 171424
Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si731350Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431258- 241255
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?771169- 311028
UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa971007