Hienoo että puolustatte suomen metsiä ja pyrkimys on hieno että ei saisi avohakata liikaa suomen mettiä. Se on totta että vielä nykyäänkin liikaa avohakataan. En ehkä ihan lämpene sille idealle mitä vihreät esim muistaakseni ideoineet että pitäs suomen metsistä noin about 30% suojelussa luonnonmetsänä että en ihan varma siitä enkä välttämättä ole niin varmakaan asiasta että koskeeko se mitä tiettyjä metsiä tuo 30% ? Tietääkseni mitä aiheesta kävin lukkeen hieman että ei välttämättä ole viisasta pitää täysin hakkaamattomana mitään metsiä ikuisuuteen asti että jossain vaiheessa pittää tehdä harvennushakkuuta josta metsä tykkää.
Kirjoittaja juha pohjola
ja tässä tullee mun kehut teille vihreille
4
150
Vastaukset
- Anonyymi
Puut eivät pysy pystyssä ikuisesti.
Metsäpalon jälkeen tulee uusi tarve puusto.
Puuta tarvitaan voimaloihin - kun turvetta ei saa nostaa
kun idästä ei tuoda haketta
Kun kivihiiltä ei saa polttaa - Anonyymi
Yhteyttäminen on osa globaalia hiilikiertoa, jossa hiili kiertää veden,maan ja ilmakehän välillä pääosin hiilidioksiidin muodossa. Hiiliatomi on eliöiden tärkein rakennusaine, ilman hiiltä ei olisi elämää, Kaikissa soluissa on 18 % hiiltä, aineenvaihdunnan lopputuotteena syntynyt ylimääräinen hiilidioksiidi poistuu uloshengityksen kautta.
Maapallon pelastusideaksi syntynyt vaatimus hiilinautraalisuus valitettavasti tuhoaa elämän maapallolta.- Anonyymi
aha kiitos tiedosta. Pitääkin ehkä miettiä uudelleen ja pohtia tarkemmin ja voi olla että kun perehdyn aiheeseen niin opin jotain uutta.
Onko sulla antaa useita eri linkkejä tähän aiheesee, kiitos?
juha pohjola
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812946Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka582338Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151747
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261709Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661327
- 591263
- 681253
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781203