Uskovien niin sanottujen opettajien saarnat ja kirjoitukset, ovat turhaa paskaa ja liirum laarumia. Isoin osa niin sanotuista opettajista, ovat miesvauvoja, jotka eivät siedä arvosteluja omia mielipiteitään kohtaan.
Onko yhtään oikeasti järkevää kirjoitusta tai puhetta syntynyt uskonnollisesta hötöstä?
Lightning
Uskonnollinen höttö
22
240
Vastaukset
- Anonyymi
Ennen varsinaista kysymystä, on syytä arvioida mitta-asteikkoa ja tapaa. Rikkinäisellä mitalla kun kaikki on väärän kokoista.
Määrittele höttö ja turha paska, sekä miten sitä mitataan.- Anonyymi
No, se on vuosittaista jatkuvaa puhetta tai kirjoitusta, mikä ei todellisesti ole totta tai siitä ei ole mitään sellaista hyötyä, millä olisi vaikutusta mihinkään tai kehenkään muuhun kuin miesvauvojen omaan pätemisen tarpeeseen. Sitä se on.
Lightning
Jaa että onko paskasta syntynnä kultaa vai?🤔💩💰
- Anonyymi
Monia vuosia syötetään höttöä ja puuttuu vahva ruoka.
Usko ei siitä pääse kasvamaan.
Istutaan ja kuunnellaan ja parin päivän päästä ei edes muisteta mistä se puhuja puhui. Mun srk pastori on ihan jeestyyppi.en mene silti yleistämään että kaikki pastorit ovat jeestyyppejä.koska ei ole todellisuudessa mitään "kaikki pastorit"- ryhmää, vaan jokainen puhuja on yksilö ja persoonallisuus.
Ei ole totuudenmukaisesti oikein sanoa kaikista saarnoista ym.opetuksista yleistäen että paskaa..
Yleistäminen on väärin!- Anonyymi
No tavallaan on totuudenmukaista, en usko uskontoihin. Oletko miettinyt miksi uskontoja on niin paljon. Mitä totuudenmukaisempaa kristinuskossa olisi? National geographigilla on ollut hyvä sarja noitavainoista, suosittelen katsomaan millaista oli uskovien joukkohysteria tuolloin. Ihmiset silloinkin uskoivat pahuuteen ja he oikeasti uskoivat toimiensa oikeellisuuteen. tästäkin ajasta voisi olla haikka mitä sanottavaa. Kannattaa lukea korhoslaisuudesta, kartanolaisuudesta jne.
Pastorisi voi olla ok tyyppi, en tiedä sitä, kun en tunne häntä...silti, totuudesta hän ei kuitenkaan tiedä uskonnon suhteen, jos on tosissaan siinä mukana.
Mukava, että olet itsellesi löytänyt sellaista, mikä sinua palkitsee tai antaa rauhaa
Lightning Anonyymi kirjoitti:
No tavallaan on totuudenmukaista, en usko uskontoihin. Oletko miettinyt miksi uskontoja on niin paljon. Mitä totuudenmukaisempaa kristinuskossa olisi? National geographigilla on ollut hyvä sarja noitavainoista, suosittelen katsomaan millaista oli uskovien joukkohysteria tuolloin. Ihmiset silloinkin uskoivat pahuuteen ja he oikeasti uskoivat toimiensa oikeellisuuteen. tästäkin ajasta voisi olla haikka mitä sanottavaa. Kannattaa lukea korhoslaisuudesta, kartanolaisuudesta jne.
Pastorisi voi olla ok tyyppi, en tiedä sitä, kun en tunne häntä...silti, totuudesta hän ei kuitenkaan tiedä uskonnon suhteen, jos on tosissaan siinä mukana.
Mukava, että olet itsellesi löytänyt sellaista, mikä sinua palkitsee tai antaa rauhaa
LightningHmm..ei hänkään kaikkea niele mitä kristinuskoon tulee. Noitavainoista on paha sanoa mitään kun en ole asiaan perehtynyt.
- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Hmm..ei hänkään kaikkea niele mitä kristinuskoon tulee. Noitavainoista on paha sanoa mitään kun en ole asiaan perehtynyt.
On hyvä alkaa tutkimaan asioita juurikin historian kautta. Ihmiset pakenevat todellisuutta. Uskonnon yksi elementti on toive kuoleman jälkeisestä elämästä. Oman rajallisuutensa tunnustaminen on lopullista, mutta opettaa tämän elämän tärkeydestä ja niistä arvoista mitkä ovat oikeasti tärkeitä.
Kävipä kerran niin, että ajauduin sanomaan uskonnollisesti kiihkomieliselle oman kantani erääseen tämän hetkiseen poliittiseen kuumaan perunaan. Alkoi itku toisessa päässä puhelinta kuinka hän ei saa sanoa omaa mielipidettään, olin pilannut sapatinkin, koska hän oli ajautunut riitaan. Kyse ei ollut mielestäni riidasta, sanoin itsekin oman mielipiteeni. Pyysin anteeksi, että häntä olin loukannut. En kuitenkaan oikeasti sydämessäni toivu siitä kuinka merkityksetöntä se on, rakastaa minua omana itsenäni. Miksi odotin ehdotonta rakkautta? kyseessä oli äiti lapsi suhde, jossa näytti siltä kuin olisin joutunut vanhemman rooliin. Minusta ihminen saa periaatteessa uskoa miten tahtoo, olen nähnyt läheltä myös sitä kun vanhenevat vanhemmat ottavat kaiken youtube pastoreiden jutut todesta. Läheisen sanoma asia on tyhjää, on aina ollut. Heilläkin on toki vapaus uskoa ja olen sen heille suonut, on vain vaikea joskus olla ottamatta kantaa, kun jutut on foliohattujuttuja. Opettelen sanomaan joo näin on tai olla puhumatta...tällä tavoin kirjoittamalla, eo tarvitse suojella jonkun tunteita vai tarvitseeko?
On hyvä alkaa tutkimaan asioita juurikin historian kautta. Ihmiset pakenevat todellisuutta. Uskonnon yksi elementti on toive kuoleman jälkeisestä elämästä. Oman rajallisuutensa tunnustaminen on lopullista, mutta opettaa tämän elämän tärkeydestä ja niistä arvoista mitkä ovat oikeasti tärkeitä.
Kävipä kerran niin, että ajauduin sanomaan uskonnollisesti kiihkomieliselle oman kantani erääseen tämän hetkiseen poliittiseen kuumaan perunaan. Alkoi itku toisessa päässä puhelinta kuinka hän ei saa sanoa omaa mielipidettään, olin pilannut sapatinkin, koska hän oli ajautunut riitaan. Kyse ei ollut mielestäni riidasta, sanoin itsekin oman mielipiteeni. Pyysin anteeksi, että häntä olin loukannut. En kuitenkaan oikeasti sydämessäni toivu siitä kuinka merkityksetöntä se on, rakastaa minua omana itsenäni. Miksi odotin ehdotonta rakkautta? kyseessä oli äiti lapsi suhde, jossa näytti siltä kuin olisin joutunut vanhemman rooliin. Minusta ihminen saa periaatteessa uskoa miten tahtoo, olen nähnyt läheltä myös sitä kun vanhenevat vanhemmat ottavat kaiken youtube pastoreiden jutut todesta. Läheisen sanoma asia on tyhjää, on aina ollut. Heilläkin on toki vapaus uskoa ja olen sen heille suonut, on vain vaikea joskus olla ottamatta kantaa, kun jutut on foliohattujuttuja. Opettelen sanomaan joo näin on tai olla puhumatta...tällä tavoin kirjoittamalla, eo tarvitse suojella jonkun tunteita vai tarvitseeko?
LightningAteismi on kait uskoa omaan itseen ja niinkuin raamatussa sanotaan:"tieto tekee ylpeäksi". En halua palata siihen.
Muistan kuinka itsekin riemuitsin tasaarvoisesta avioliiton mallista homoille jne.halveksin uskovia. Jopa omaa äitiäni hän kun uskoi aatamiin ja Eevaan
Heh.
Noh...osaan kuitenkin nähdä mitä se sai aikaan lapsilleni kun isä opetti ystävienkanssa"äiti on hullu, kun hän juttelee Jumalan kanssa ".he ovat nyt aikuisina,samaa maata kuin sinä. Eivät usko koska se on hulluutta.uskonsasiat ei enää kuulu mun perheeseen.
En enää tuputa uskoani kenellekään.niinkuin exälle taisin..
Se olisi turhaa,ainoastaan pilkkaisi.toivottavasti tämä saa sinut miettimään miltä sinun pilkkasi näyttäytyy..
Mieti oletko hyvän vai kenties pahan asialla?Huom!termejä hyvä ja paha ei ole tarkoitus olla hengellisiä.- Anonyymi
Ateismi on kait uskoa omaan itseen ja niinkuin raamatussa sanotaan:"tieto tekee ylpeäksi". En halua palata siihen.
Muistan kuinka itsekin riemuitsin tasaarvoisesta avioliiton mallista homoille jne.halveksin uskovia. Jopa omaa äitiäni hän kun uskoi aatamiin ja Eevaan
Heh.
Noh...osaan kuitenkin nähdä mitä se sai aikaan lapsilleni kun isä opetti ystävienkanssa"äiti on hullu, kun hän juttelee Jumalan kanssa ".he ovat nyt aikuisina,samaa maata kuin sinä. Eivät usko koska se on hulluutta.uskonsasiat ei enää kuulu mun perheeseen.
Se olisi turhaa,ainoastaan pilkkaisi.toivottavasti tämä saa sinut miettimään miltä sinun pilkkasi näyttäytyy..
Mieti oletko hyvän vai kenties pahan asialla?Huom!termejä hyvä ja paha ei ole tarkoitus olla hengellisiä.Olen omassa lapsuudessani kuullut puhuttavan hyvin brutaalilla kielellä homoseksuaaleista. Ajattelin ehkä noin kymmenen vuotiaana, etten usko kuten vanhempani, uskoin jo lapsena tasa-arvoon, en hyväksynyt heidän puheitaan, olin kuitenkin vielä lapsi...koska vanhempani pitivät miessukupuolta parempana, ei naispappeja jne, niin olisin halunnut olla poika, häpesin naiseuttani.
Lapsesi löytävät oman tiensä, toivottavasti, huolimatta vanhempiensa uskosta tai ateismista.
Lightning - Anonyymi
Hmm..ei hänkään kaikkea niele mitä kristinuskoon tulee. Noitavainoista on paha sanoa mitään kun en ole asiaan perehtynyt.
Yleistä pastorien kohdalla on se, että niille tärkeintä on pitää lauma kasassa, ja siksi eivät juuri koskaan tuo esille mitään kovin radikaalia, esim. kriittiseen uskontotietoon kuuluvaa.
He tietävät, että kun puhuu tarpeeksi tutusti, ja sellaista mitä porukka haluaa kuulla, niin silloin ei juuri kukaan lipeä, ja pastorilla on 'hyvä' olla. - Anonyymi
Ateismi on kait uskoa omaan itseen ja niinkuin raamatussa sanotaan:"tieto tekee ylpeäksi". En halua palata siihen.
Heh.
Mieti oletko hyvän vai kenties pahan asialla?Huom!termejä hyvä ja paha ei ole tarkoitus olla hengellisiä.Vielä vanhemmista ja lapsista. Vanhemmat eivät saisi pyrkiä hallitsemaan lapsiaan tai heidän ajatusmaailmaansa. Aikoinaan mietin teologiseen hakemista. Ei tullut äidin suusta, että sepä kiva, yritä vaan. Ensimmäinen sana oli, ettei saa ainakaan papiksi alkaa, ei vaikuttanut tyytyväiseltä ja kannustusta ei tullut, Ei minusta pappia tullut, enkä mennyt teologiseen....mutta oli mikä ajatusmaailma hyvänsä, lapset eivät ole vanhempiensa jatkeita, vaan yksilöinä arvokkaita. Sitä sinunkin lapsesi ovat, uskoivat tai olivat uskomatta.
Vielä vanhemmista ja lapsista. Vanhemmat eivät saisi pyrkiä hallitsemaan lapsiaan tai heidän ajatusmaailmaansa. Aikoinaan mietin teologiseen hakemista. Ei tullut äidin suusta, että sepä kiva, yritä vaan. Ensimmäinen sana oli, ettei saa ainakaan papiksi alkaa, ei vaikuttanut tyytyväiseltä ja kannustusta ei tullut, Ei minusta pappia tullut, enkä mennyt teologiseen....mutta oli mikä ajatusmaailma hyvänsä, lapset eivät ole vanhempiensa jatkeita, vaan yksilöinä arvokkaita. Sitä sinunkin lapsesi ovat, uskoivat tai olivat uskomatta.
LightningYhtä ahtaat rajat tunnut laittavan.jos se oli äidiltä vaan keskustelun aloitus? Ja uskovaisista sulla on liian stereotypinen kuva.
Että kaikki uskovaiset ...kun on yksilöistä kyse.- Anonyymi
Yhtä ahtaat rajat tunnut laittavan.jos se oli äidiltä vaan keskustelun aloitus? Ja uskovaisista sulla on liian stereotypinen kuva.
Että kaikki uskovaiset ...kun on yksilöistä kyse.Se on sinun mielipiteesi. En kuitenkaan kykene keskustelemaan kanssasi. Koetan esimerkkien kautta, myös avoimesti tuoden asioita, "ikäänkuin paljaana"...ja huomaan ettemme pääse ymmärrustasolie toistemme kanssa. Olet joskus kertonut etten arvosta ystävyytesi tarjousta tai jotain siihen suuntaan. Nyt aikuisiällä ka oman suunnan löytäneenä, olen opetellut olemaan vahva. En ymmärrä mielipidettäsi keskustelun avauksesta., eikä minun kait tarvitsekaan. Kaikkien kanssa ei vain synny syvempää ymmärrystä toiseen.
Se on sinun mielipiteesi. En kuitenkaan kykene keskustelemaan kanssasi. Koetan esimerkkien kautta, myös avoimesti tuoden asioita, "ikäänkuin paljaana"...ja huomaan ettemme pääse ymmärrustasolie toistemme kanssa. Olet joskus kertonut etten arvosta ystävyytesi tarjousta tai jotain siihen suuntaan. Nyt aikuisiällä ka oman suunnan löytäneenä, olen opetellut olemaan vahva. En ymmärrä mielipidettäsi keskustelun avauksesta., eikä minun kait tarvitsekaan. Kaikkien kanssa ei vain synny syvempää ymmärrystä toiseen.
LightningSinä suhtaudut todella ankarasti minuun, ja äitiisi..ja kaikkiin.vain he jotka koet olevan samanlainen kuin itse olet(mm.henki ja muutamat ateistit)saa hyväksyntäsi.että en minä ainoa hankala ihminen tässä ole.
- Anonyymi
Sinä suhtaudut todella ankarasti minuun, ja äitiisi..ja kaikkiin.vain he jotka koet olevan samanlainen kuin itse olet(mm.henki ja muutamat ateistit)saa hyväksyntäsi.että en minä ainoa hankala ihminen tässä ole.
Jaa mitähän tuohon nyt voisi kommentoida. Jos se on sinun näkemyksesi, sinulla on siihen täysi oikeus. Huomaan, etten koe keskusteluamme kovin rakentavana, joten toivotan,
Hyvää kevättä Sinulle ja lapsillesi.
Jaa mitähän tuohon nyt voisi kommentoida. Jos se on sinun näkemyksesi, sinulla on siihen täysi oikeus. Huomaan, etten koe keskusteluamme kovin rakentavana, joten toivotan,
Hyvää kevättä Sinulle ja lapsillesi.
LightningKiitos itseni puolesta. Hyvää loppuelämää.
- Anonyymi
Jos puhe ei uppoa ja sulaudu kuulijoihin niin silloin on vika puhujassa ja/tai kuulijoissa.
Aika tyhjän kanssa on lopputulos.- Anonyymi
Eiköhän asia ole niin, että jos paikalla on 800 kuulijana- ja vain yksi saa sanasta jyvän, niin eikös se riitä?
On turhaa alkaa hössöttämään, että kun minä en saanut mitään, homma ei ollut hanskassa puhujalla. Eli?
Myös. jos jossain ei kiinnosta käydä, saada jotain, jne. niin mitä siitä itkee- asia hoituu siltä, että jää pois ja kas, mieli on tyytyväinen, ongelma on pois.
Miksi kiusata itseään ja itkeä, kuin elämä on pahaa, kun erämaa on ikäänkuin kuiva.
Minuakaan ei kiinnosta teatterit, ei kapakat, jne. ja en käy siellä ja sitten itke, kun ne on tylsiä paikkoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän asia ole niin, että jos paikalla on 800 kuulijana- ja vain yksi saa sanasta jyvän, niin eikös se riitä?
On turhaa alkaa hössöttämään, että kun minä en saanut mitään, homma ei ollut hanskassa puhujalla. Eli?
Myös. jos jossain ei kiinnosta käydä, saada jotain, jne. niin mitä siitä itkee- asia hoituu siltä, että jää pois ja kas, mieli on tyytyväinen, ongelma on pois.
Miksi kiusata itseään ja itkeä, kuin elämä on pahaa, kun erämaa on ikäänkuin kuiva.
Minuakaan ei kiinnosta teatterit, ei kapakat, jne. ja en käy siellä ja sitten itke, kun ne on tylsiä paikkoja.No eipä ne kapakat minuakaan kiinnosta vai ajattelitko että pitäisi kiinnostaa. Uskonnon vastakohtako? Kyse ei ole mielipahasta vaan järjettömyyden vastustamisesta.
Lightning
- Anonyymi
Höttö paska on amerikan homojen herjaamista. Kuolleiden homojen herjaamista. Se on todella sitä ja valitettavan yleistä.
Myös sotakiima on aika tavalla sellaista. Sitä ei kukaan kaipaa. - Anonyymi
Mäyräkoiran ollessa puoliksi tyhjä alkaa nämä palstan atet julistamaan syviä tuntemuksiaan kuten tässäkin tapahtui.
Elämä on valintoja, lopussa valittu ovi avautuu haluttuun loppusijoitukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2572018- 961869
- 911403
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!701100Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si131019Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46951Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38948- 47948
- 46912
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika39885