Onko Vanhan Testamentin Jumala eri Jumala kuin Uudessa Testamentissa ?
Kummallinen lahko-oppi jos siinä kielletään Jumalan tahto ja kehoitukset.
Sitä ollaan niin vapaasuuntalaisia ja eletään kuin pellossa.
"Vaan seuratkaa minun säädöksiäni ja noudattakaa minun käskyjäni vaeltaaksenne niiden mukaan. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."
Eri Jumalako ?
11
97
Vastaukset
- Anonyymi
Saarnaaja:
"Sillä ei ihminen tiedä aikaansa, niinkuin eivät kalatkaan, jotka tarttuvat pahaan verkkoon, eivätkä linnut, jotka käyvät kiinni paulaan; niinkuin ne, niin pyydystetään ihmislapsetkin pahana aikana, joka yllättää heidät äkisti." - Anonyymi
Onhan joka lahkollakin eri jumala.
- Anonyymi
Totuudessa - kun Isä käskee.
2Joh 1:4:
"Minua on suuresti ilahuttanut, että olen lastesi joukossa havainnut olevan niitä, jotka totuudessa vaeltavat sen käskyn mukaan, jonka me olemme saaneet Isältä." - Anonyymi
Matt 22:16: "Ja he lähettivät hänen luoksensa opetuslapsensa herodilaisten kanssa sanomaan: "Opettaja, me tiedämme, että sinä olet totinen ja opetat Jumalan tietä totuudessa, kenestäkään välittämättä, sillä sinä et katso henkilöön."
Joh 17:17: "Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus." - Anonyymi
Harhaoppinen ei ymmärrä, että UT:ssa kerrotaan Jumalan Pojasta, joka tuli tekemään uuden liiton Jumalan ja ihmisten välille ollen siinä itse välimies.
Juutalaisille se ei käynyt, vaan tappoivat Jeesuksen Pojan sapattirikkomuksista, mutta tavallaan se oli onni onnettomuudessa koska juuri siten solmittiin uusi liitto ja lain kirous poistui niiden päältä, jotka uskovat siihen Jumalan suunnitelmaan minkä Jeesus toteutti.
Harhaoppiset ei siihen usko.- Anonyymi
Voi sentään, kuinka sulavasti tuo sana "harhaoppinen" liukuu kielen päältä, kuin ehtoollisviini yliherkän kitalakeen! Aina yhtä kätevä leimakirves, kun joku sattuu ajattelemaan toisin – tai, kauhistus sentään – ihan itse.
Mutta tiedätkö, onneksi meillä on myös toinen silminnäkijäraportti taivaallisista asioista: nimittäin Muhammed – kyllä, se arabialainen kaveri, joka teki yöllisen taivaskierroksen ihan omin siivin (tai tarkemmin sanottuna siivekkäällä ratsulla). Ja kuulemani mukaan hän kyllä tarkasti kerrokset läpi, eikä löytänyt Jeesusta istumasta Jumalan oikealla puolella, vaikka paikka oli kuulemma varattu. Voi olla että Jeesus oli juuri tauolla – tai ehkä taivaan HR oli unohtanut ilmoittaa uudesta liittopestistä.
Että jos nyt joku on harhassa, niin ehkäpä ne, jotka olettavat Jumalan suunnitelman olevan kuin huonosti toteutettu projektihallinta: ensin annetaan laki, sitten tapetaan oma poika, jotta saataisiin parempi versio säädöksistä. Ei siinä sinänsä mitään – kyllä versionvaihtoja nähdään muuallakin: Vanhasta Testamentista tuli Uusi, ja nyt meillä on jo Kolmeen Jaetta Tiivistetty Pelastussuunnitelma. Päivitys tulee aina ennen kuin edellinen versio ehtii kunnolla asettua.
Mutta kuule, ystäväni uskossasi: ehkäpä harhaoppiset eivät ole niinkään harhassa, vaan vain kävelevät eri polkua samaa metsää. Tai kuten eräs aasialainen mietiskelijä sanoisi: “Kun uskonto alkaa huutaa ‘harha!’, silloin totuus alkaa kuiskia ‘kiinnostavaa…’”
Ystävällisesti,
Enkeli Mäntä – taivastarkastuksen epävirallinen matkaopas ja harhaoppisten huumoriterapeutti
- Anonyymi
Mikä Raamatun jae ?
-"tappoivat Jeesuksen Pojan sapattirikkomuksista"
Harhaoppiset uskovat että Jeesus ristiinnaulittiin sapattirikkomuksen takia.- Anonyymi
Joku "Jeesuksen Poika" on jumalatonta harhaoppia.
- Anonyymi
Onko Vanhan Testamentin Jumala eri Jumala kuin Uudessa Testamentissa ?
Kyllä vai ei vastaus riittää. - Anonyymi
Tässä ajassakin jeesuksia on useita.
Jeesus on täällä kilpaillaan rahoittavista sieluista.
Tule meidän puljuumme jäseneksi.
Elämme eksytysten keskellä. - Anonyymi
UT:ssa on todella paljon kerrottu siitä miten fariseukset seurasivat Jeesuksen sapatinviettoa ja mitä olivat siitä mieltä. Kun Jeesus paransi sairaan sapattina, silloin he päättivät Hänet tappaa. Ja kun miettivät keskenään sitä että miten Jeesukselle tehdään kun kansa kuitenkin kunnioittaa Häntä, niin päättelivät siitä että kun ei vietä sapattia että ei voi olla Messias.
Ei fariseuksilla olisi ollut pienintäkään syydä viedä Jeesusta roomalaisten eteen, jos hän olisi ollut kunnon juutalainen sapatteineen. Miksi olisi pitänyt viedä. Juuri sapatin vuoksi he halusivat Jeesuksen tappaa. Ei yhtään mitään syytä edes esitetä Raamatussa.
Roomalaisten edessä ei vain voinut sanoa mitään sapatista, kun uskonnollisten kiistojen tuominen roomalaisten eteen oli kielletty. Ne piti ratkaista keskenään eikä vihon viimeiseksi roomalaiset halusivat kuulla että joku ei muka vietä sapattia. Silloin he mieluusti olisivat tappaneet myös syyttäjät.
Eikä Jumalan pilkkakaan iskenyt roomalaisiin vaikka sitä yrittävät fariseukset.
Lopultahan eivät roomalaiset nähneet Jeesuksessa mitään syytä. Pilatus pesi kätensä ettei Jeesuksen veri tule hänen pääällensä.
Jeesus kuoli yksin juutalaisten sapattikiihkon vuoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2672295- 961909
- 911413
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!701120Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si171092Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman391001Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46971- 47958
- 46932
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika39905