Miksi ei pääse suonikohjujen poistoon

Anonyymi-ap

Vaikka tk lääkäri laittoi lähetteen . Ilmoitus tuli lähetteen palauttamisesta. Olivat arvioineet ,että sairaus ei vaadi erikoissairaanhoitoa !!!?? Krampit öisin, jalka väsynyt lähes jatkuvasti, päivisin vetoja,tuntemuksia !! Syitä löytyi lista luettuani palautteen . Yksi oli säästöt ! Ja pitää olla ollut veritulppiakin , painoindeksi ymym. kohdallaan vaikka ei paha olekaan. Ja tämä HUS Hyvinvointialueella !!!!

8

154

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niimpä niin, tuttuakin tutumpaa. Ei riitä resurssit eikä rahat.

Nykyään jo mietitään sitä saako kukaan kuulolaitteitakaan enää vuokralle kuten tähän asti. Heikkokuuloisilla on tähän asti ollut oikeus saada vuokrata- ei siis omaksi kuulolaite. Kuulolaitteen iäksi katsotaan 5 vuotta jonka jälkeen sen saa uusittua ja vanha jää potilaalle. Jos taas heti alussa rikkoo tai kadottaa kuulolaitteen sen joutuu itse korvaamaan.
      Suonikohjuleikkaus nykyään hoidetaan yksityisesti, muutama tonnin se kai maksaa, ei siis mitään kymppitonnien luokkaa ja terveydenhuolto ilm.odottaa että jokainen kustantaa itse suonikohjujensa leikkaukset.
      Valitettavasti yhä useampi asia, sairauden hoito siirretään potilaan itsensä kustannettavaksi.
      Ja pahemmaksi vain menee. Jopa kaihileikkauksia suunnitellaan potilaiden itsensä hoidettaviksi. Ja ne maksavat.
      Kaikilla ei ole rahaa, se on tosiasia, kaikilla ei ole rahaa edes silmälääkärillä käynteihin tai laseihin koska yksistään linssien hinnaksi voi tulla useita satoja euroja vaikka kehykset edullisesti saisikin.
      Itsellä lasien hinnat pyörii aina alennuksineenkin reippaasti yli tonnin, ei todellakaan uusita laseja joka kolmas vuosi vaan huomattavasti harvemmin.
      Sitten vielä hammaslääkätikulut..kaiken päälle.

• Anonyymi

Puutun hiukan tuohon kuulokojeasiaan. Kuulokojeita ei vuokrata vaan kyllä ne annetaan käyttöön ihan vastikkeetta. Ne myös huolletaan ja säädetään maksutta. Ja joka viides vuosi saa uudet. Vanhoja ei tarvitse palauttaa, ne voi pitää varalla.

Jos hukkaa tai tahallaan rikkoo kuulokojeensa, sitten saa olla ilman tai hankkii yksityisesti itse uudet. Tai jos on tallessa vanhat, voi ottaa ne käyttöön. Vanhat kannattaa pitää varalla.

• Anonyymi

Käytännössä ne ovat vuokralaitteita joista ei tietenkään makseta mitään vuokraa, eli ovat käytännössä ilmaisia
        . Vuokralaitteeksi niitä sopimuksessa kuitenkin kutsutaan ja jos rikot tai kadotat laitteen olet korvausvelvollinen ja käytännössä joudut sopimuksen mukaan maksamaan muutaman sata euroa sen vuoksi että olet itse aiheuttanut rikkoutumisen tai katoamisen, jos se tapahtuu ennen kuin tuo 5 vuotta tulee täyteen. Ennen kuin saat uuden tilalle.
        Viiden vuoden käytön jälkeen olet oikeutettu automaattisesti uuteen laitteeseen koska kuulolaitteiden takuuaika on tuo 5 vuotta.
        Uusi kuulontutkimus ja uusi laite sen jälkeen, mutta todellakin ovat paperilla sekä suullisesti sanottuna vuokralaitteiksi merkitty. Näin on minulle sanottu.
        Toki viiden käyttövuoden jälkeen niitä ei enää luovuteta takaisin vaan saat pitää ne itse varalaitteena.

• Anonyymi

Parempi olla vaan ettei lähde kaikki luomet ja usein ylimääräistäkin mukana.

• Anonyymi

Kiitokset vastauksesta , kirjoitit asiaa. Eipä ihmisestä paljoa välitetä tänä päivänä ! Kallista on yksityinen . -ap

• Anonyymi

Siksi moni joutuukin hyödyntämään jo kerätyn mahdollisen omaisuutensa. Osa myy omistusasuntonsa ja siirtyy vuokralle asumaan. Siinä menee kesämökit, autot, mahdollisesti muu peritty tai hankittu omaisuus kuten on ilm.tarkoituskin että ihmiset joutuvat luopumaan vähäisisestäkin omaisuudestaan.
        Lapsille ei jää mitään perittävää ellei ole todella varakas.
        Ja tarkoitus on varmasti se että ihmiset köyhtyvät koko ajan kun taas rikkaammat rikastuvat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siksi moni joutuukin hyödyntämään jo kerätyn mahdollisen omaisuutensa. Osa myy omistusasuntonsa ja siirtyy vuokralle asumaan. Siinä menee kesämökit, autot, mahdollisesti muu peritty tai hankittu omaisuus kuten on ilm.tarkoituskin että ihmiset joutuvat luopumaan vähäisisestäkin omaisuudestaan.
        Lapsille ei jää mitään perittävää ellei ole todella varakas.
        Ja tarkoitus on varmasti se että ihmiset köyhtyvät koko ajan kun taas rikkaammat rikastuvat.

Rahan uusjaosta on kyse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rahan uusjaosta on kyse.

Ihmisten terveyden kustannuksella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      161
      6120
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      75
      5359
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      99
      4375
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3750
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3418
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      44
      3020
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2357
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      58
      2099
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      46
      2055
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1783
    Aihe