Nainen, perheen pää totuudessa

Anonyymi-ap

Naisen elämää.

Ruoan tekoa, pyykkäystä, organisointia, asioiden hoitamista, johtamista ja ohjaamista.

Jos ajatellaan, että miesoletettu käy rengasliikkeessä vaihtamassa renkaat tai osaa renkaanvaihdon, eikä miehisestä sukupuolesta muuta hyötyä ole, olisiko ollut onnellisempi, jos olisi valinnut yksinäisyyden? Tällä elämänkokemuksella, kyllä.

Lightning

43

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

Todellisesti naisen ja miehen välillä ei ole suuta eroa, muutos xy kromistossa voisi johtaa tilanteeseen, missä ei voi täysin ulkoisesti määritellä asiaa. Sukupuolen vaihdos prosessi on hyvä esimerkki hormonien vaikutuksesta. Jostain luin siitä, että tutkijoiden mielestä y kromosomi on oikeasti x kromisomin puolikas. Oliko nainen ensin?

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellisesti naisen ja miehen välillä ei ole suuta eroa, muutos xy kromistossa voisi johtaa tilanteeseen, missä ei voi täysin ulkoisesti määritellä asiaa. Sukupuolen vaihdos prosessi on hyvä esimerkki hormonien vaikutuksesta. Jostain luin siitä, että tutkijoiden mielestä y kromosomi on oikeasti x kromisomin puolikas. Oliko nainen ensin?

Lightning

Suurta eroa....

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lightning

"Todellisesti naisen ja miehen välillä ei ole suuta eroa"

Perimän perusteella on VARMASTI eroa ainakin 50%!

"Oliko nainen ensin?"
        Kuinkas luet?

eli ei ollut, vaan, viimeinen!

kuten on ilmoitettu:
        1. Moos. 2:20
        19 Ja Herra Jumala teki maasta kaikki metsän eläimet ja kaikki taivaan linnut ja toi ne ihmisen eteen nähdäkseen, kuinka hän ne nimittäisi; ja niinkuin ihminen nimitti kunkin elävän olennon, niin oli sen nimi oleva.
        20 Ja ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille ja taivaan linnuille ja kaikille metsän eläimille. Mutta Aadamille ei löytynyt apua, joka olisi hänelle sopinut.

ja sitten viimein tuli "naisen" vuoro!

• Anonyymi

Mitäpä tuota valitat, eihän sinulla ole miestä.

• Anonyymi
        UUSI

Kyllä se ihan miehinen mies on.

Sanoin äsken miesoletetulle, että muutamat huonokuntoiset puut on kaadettava, hankkia lupa ja sen jälkeen siihen urakoitsija. Sanoi ensisanoikseen, tee itse. Sanoin, että pitää sitten se tehdä. Olin valmiiksi ottanut selvää mitä puiden kaataminen vaatii. Kyseiset puut ovat turvallisuusriski kiinteistölle, joten vitutuskäyrä kyllä kohosi kieltämättä ja jo aamusta lähtien...no kun avasin koneen, niin kyllä se sieltä tuli sitä siihen miettimään, kun avasin näkösälle sivut missä oli kunnan ohjeet

Aamulla kuulokkeet korvilla pelasi ja tuli kuin kuningas syömään. Sanoin siitä. Isä sanoi tyttärelleen, pitäisikö heidän muuttaa pois. Tytär sanoi, että sitten syötäisiin pelkkää mäkkäriä.

Että onko miestä, oikeastaan on, tuollaisia pirulaisihan ne on....eli ehta ja oikea mies.

Lightning

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se ihan miehinen mies on.

Sanoin äsken miesoletetulle, että muutamat huonokuntoiset puut on kaadettava, hankkia lupa ja sen jälkeen siihen urakoitsija. Sanoi ensisanoikseen, tee itse. Sanoin, että pitää sitten se tehdä. Olin valmiiksi ottanut selvää mitä puiden kaataminen vaatii. Kyseiset puut ovat turvallisuusriski kiinteistölle, joten vitutuskäyrä kyllä kohosi kieltämättä ja jo aamusta lähtien...no kun avasin koneen, niin kyllä se sieltä tuli sitä siihen miettimään, kun avasin näkösälle sivut missä oli kunnan ohjeet

Aamulla kuulokkeet korvilla pelasi ja tuli kuin kuningas syömään. Sanoin siitä. Isä sanoi tyttärelleen, pitäisikö heidän muuttaa pois. Tytär sanoi, että sitten syötäisiin pelkkää mäkkäriä.

Että onko miestä, oikeastaan on, tuollaisia pirulaisihan ne on....eli ehta ja oikea mies.

Lightning

Voi voi sentään:

" joten vitutuskäyrä kyllä kohosi kieltämättä ja jo aamusta lähtien... "

Kovin helposti näyttää nousevan.

Myrsky vesilasissa.

Mielestäni aivan turhaa keittämistä.

Miksi olet noin katkera ja vihainen ?

Mietitkö itse sitä hetken ?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Voi voi sentään:

Myrsky vesilasissa.

Voi voi sentään, sinä vaimosi menettänyt. Miksi hän erosi?

Lightning

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Voi voi sentään:

Myrsky vesilasissa.

On minussa paljon vihaa ja katkeruutta, varmasti sitäkin, oikeastikin. Se ei kuitenkaan ole jokin minkä jokin Jeesus parantaa.
        on varmasti asioita miksi. En kuitenkaan itsemurhaa näe vaihtoehtona lasteni ja itseni vuoksi, vaikka en osaa kokea onnea ja iloa, haluan kuitenkin elää, en halua rakkaimmilleni aiheuttaa tuhoa. Siispä elän ja täällä olen teidän kiusananne :)

Lightning

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

On minussa paljon vihaa ja katkeruutta, varmasti sitäkin, oikeastikin. Se ei kuitenkaan ole jokin minkä jokin Jeesus parantaa.
        on varmasti asioita miksi. En kuitenkaan itsemurhaa näe vaihtoehtona lasteni ja itseni vuoksi, vaikka en osaa kokea onnea ja iloa, haluan kuitenkin elää, en halua rakkaimmilleni aiheuttaa tuhoa. Siispä elän ja täällä olen teidän kiusananne :)

Lightning

Kyllä Jeesus voi parantaa tuostakin !

Tiedän sen omasta kokemuksesta, vapauduin itse katkeruudesta ja vihasta Herran avulla.

Se on todella vapauttavaa, joten suosittelen lämpimästi sinua etsimään Jeesukselta apua.

Kun sitä ymmärtää Herran avulla sen tosiasian, että pitämällä kiinni katkeruudestaan ja anteeksiantamattomuudestaan ja vihastaan, sitä vahinogoittaa ehkäpä jopa eniten itse itseään, mutta myös kylvää pahaa ja kiusaa lähimmäisiään, niin sitten on helpompi haluta luopua kaikesta katkeruudesta ja anteeksiantamattomuudesta.

Siis oikeasti sitä kiusaa itse itseään ja aiheuttaa pahaa itselleen.

Miksi siis kiusaisi ihan turhaan itseään ja siinä samalla myös läheisiään ?

Hepr. 12:15 ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi,

Ihan järjetöntä touhua on säilyttää ja helliä vihaa ja katkeruutta ja anteeksiantamattomuutta sydämessään, olen sen itse saanut oppia ja vapautua Herran avulla sellaisesta kaikesta.

Voit siis sinäkin vaihtaa oman pahan olosi Herran lahjoittamaan rauhaan ja lepoon ja hyvään oloon, se on siis täysin mahdollista.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedän sen omasta kokemuksesta, vapauduin itse katkeruudesta ja vihasta Herran avulla.

Se on todella vapauttavaa, joten suosittelen lämpimästi sinua etsimään Jeesukselta apua.

Kun sitä ymmärtää Herran avulla sen tosiasian, että pitämällä kiinni katkeruudestaan ja anteeksiantamattomuudestaan ja vihastaan, sitä vahinogoittaa ehkäpä jopa eniten itse itseään, mutta myös kylvää pahaa ja kiusaa lähimmäisiään, niin sitten on helpompi haluta luopua kaikesta katkeruudesta ja anteeksiantamattomuudesta.

Hepr. 12:15 ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi,

Ihan järjetöntä touhua on säilyttää ja helliä vihaa ja katkeruutta ja anteeksiantamattomuutta sydämessään, olen sen itse saanut oppia ja vapautua Herran avulla sellaisesta kaikesta.

Voit siis sinäkin vaihtaa oman pahan olosi Herran lahjoittamaan rauhaan ja lepoon ja hyvään oloon, se on siis täysin mahdollista.

Et ole. Pata kattilaa soimaa, luetaanko sanaa.

Jos näkisit itsesi oikein, huomaisit menettäneesi uskottavuutesi.

Ja 'ystävä hyvä', älä usko satuihin.

Lightning

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Enkä paljasta itsestäni näin paljon, että voisit hyökätä "haaskalle". En ole heikko, kaikesta tunteistani huolimatta, olen vahva. Minua voi tulkita väärin ja luulla, että voi alkaa ohjailemaan.

Jeesus ei tule takaisin, ei ole vapahtaja. Ihminen on itsensä vapahtaja.

Lightning

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Et ole. Pata kattilaa soimaa, luetaanko sanaa.

Jos näkisit itsesi oikein, huomaisit menettäneesi uskottavuutesi.

Ja 'ystävä hyvä', älä usko satuihin.

Lightning

Kerroin vain omasta kokemuksestani, en muuta.

Uskottavuudesta sen verran sinulle, että kun sinä kiellät Jeesuksen, niin samalla estät Hänen apunsakin.

Mutta se toki on sinun oma valintasi.

Siis jos ja kun haluat yhä vain jatkaa itse itsesi kiusaamista ja samalla myös lähimmäistesi kiusaamista.

Mutta mieti nyt vielä sitä, että samoin kuin sinua itseäsi on satutettu ja usein siis siksi, että toinen on ollut keskeneräinen ja rikkinäinen ja vihainen ja katkera ja anteeksiantamaton, niin samoin sinä itse yhä toimit samoin.

Siis tuomitsemalla muita, sinä samalla tuomitset itse itsesi, siis tähän tapaan:

Room. 2:1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.

Mutta minä jätän nyt sinut "muhimaan liemissäsi", ehkäpä jossain kohtaa kuitenkin tajuat nämä asiat, siis kiusattuasi itse itseäsi riittävästi.

Herra sinua armahtakoon ja auttakoon vapauteen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kerroin vain omasta kokemuksestani, en muuta.

Uskottavuudesta sen verran sinulle, että kun sinä kiellät Jeesuksen, niin samalla estät Hänen apunsakin.

Mutta se toki on sinun oma valintasi.

Siis jos ja kun haluat yhä vain jatkaa itse itsesi kiusaamista ja samalla myös lähimmäistesi kiusaamista.

Mutta mieti nyt vielä sitä, että samoin kuin sinua itseäsi on satutettu ja usein siis siksi, että toinen on ollut keskeneräinen ja rikkinäinen ja vihainen ja katkera ja anteeksiantamaton, niin samoin sinä itse yhä toimit samoin.

Siis tuomitsemalla muita, sinä samalla tuomitset itse itsesi, siis tähän tapaan:

Room. 2:1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.

Mutta minä jätän nyt sinut "muhimaan liemissäsi", ehkäpä jossain kohtaa kuitenkin tajuat nämä asiat, siis kiusattuasi itse itseäsi riittävästi.

Herra sinua armahtakoon ja auttakoon vapauteen.

No, kyllä ne liemet on sinun omassa päässäsi, mutta joskus on parempi antaa toisen elää sadussansa. Todellisesti vähät välitän tekopyhistä siunailuistasi.

Lightning

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Voi voi sentään, sinä vaimosi menettänyt. Miksi hän erosi?

Lightning

Sivusta: mielenterveyden ongelmien takia?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Enkä paljasta itsestäni näin paljon, että voisit hyökätä "haaskalle". En ole heikko, kaikesta tunteistani huolimatta, olen vahva. Minua voi tulkita väärin ja luulla, että voi alkaa ohjailemaan.

Jeesus ei tule takaisin, ei ole vapahtaja. Ihminen on itsensä vapahtaja.

Lightning

Nyt lähinnä yrität ohjailla toisin uskovia omilla uskomuksillasi.

Mikä oikein on tän julistuksen pointti?

• Anonyymi
      UUSI

On olematon käsitys elämästä, - aloittajalla.

Kun mies- hoitaa omaishoitajana vaimoaan, käsität- mitä liittosuhde on,
      Siinä painaa hänen kuolinvuoteella, vielä viimeisen suudelman, kiittäen Luojaa ihanasta puolisosta, vaikka hoiti viimeiset vuodet- syöttäen, pesien, kaiken huoltaen, ymmäränee, mitä ja mikä miehen personnallisuus on rinnallakulkijan osassa.
      Vieläpä, kun hän siunaa haudanlepoon, tehtävä- rakkaudessa on takakana, vain suru - muistoissa on elämässä...
      Kun tässä käyskentelin vasta- hautausmaalla, ymmärtää iankaikkisen eron merkityksen aikaan sidottuna. Käytin uuden rakkaani hänen haudallaan, ja kerroin haudanlepoon olevalle, että matkani vielä jatkuu.... rakkaus- tämänpäivän liitossa.

• Anonyymi
        UUSI

Sinä oletkin se palstan marttyyri mies, joka joka kirjoituksessa pidemmän aikaa muistaa hehkuttaa siunattuja tekojaan. Tässä ei kuule ukkoja aleta omaishoitamaan, kun ei ole edes dementoitunut, eikä fyysisesti rajoittunut.

Lightning

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä oletkin se palstan marttyyri mies, joka joka kirjoituksessa pidemmän aikaa muistaa hehkuttaa siunattuja tekojaan. Tässä ei kuule ukkoja aleta omaishoitamaan, kun ei ole edes dementoitunut, eikä fyysisesti rajoittunut.

Lightning

Mun uusioperheessä Teemun kanssa liitto oli tasaveroinen.
        Että ei se ainakaan multa mitään ohjausta ja johtajuutta vaatinut..en ollut mikään pirttihirmu.

• Anonyymi
        UUSI
        auroraboreallis kirjoitti:

Mun uusioperheessä Teemun kanssa liitto oli tasaveroinen.
        Että ei se ainakaan multa mitään ohjausta ja johtajuutta vaatinut..en ollut mikään pirttihirmu.

Sehän on hyvä juttuloinen, mutta ei mennä sivuraiteille kellä on paremmat miehet, eväät, autot tai ..kyse on siis siitä, että nainen siinä missä mieskin voi hoitaa hommat tarvittaessa ja olla perheen pää. Niinkuin minä olen oman perheeni pää ja johtaja ja kyse voi olla annetusta vallasta, ei alistamisesta.

Lightning

• Anonyymi
      UUSI

🔴 Hebrean kielessä äiti lausutaan "äm". Siis vähän kuin äitiä tarkoittava sana "ämmä" Venäjän karjalan kielessä.

Sana muodostuu kirjaimista alef (A) ja mem (M). Alefin merkityssisältö on "vahva" ja memin merkitys on "vesi" Äiti siis määritellään sanoilla "vahva vesi".

Raamatun aikoina keitetyn lihan liemestä saatiin liimaa, jota kutsuttiin vahvaksi vedeksi. Äiti on siis se liima, joka pitää perheen koossa.

• Anonyymi
        UUSI

No johan oli teoriat.

Naista on luultavasti kunnioitettu aikoinaan uskonnoissa, jumaluus on yhdistetty naisen hedelmällisyyteen. Nykyuskonnot ovat enemmän miehistä patriarkaalisuutta, jossa ämmien tilalla äijät

Lightning

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No johan oli teoriat.

Naista on luultavasti kunnioitettu aikoinaan uskonnoissa, jumaluus on yhdistetty naisen hedelmällisyyteen. Nykyuskonnot ovat enemmän miehistä patriarkaalisuutta, jossa ämmien tilalla äijät

Lightning

Ei ollut teoriaa vaan kuivakkaa kielitiedettä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ollut teoriaa vaan kuivakkaa kielitiedettä.

No ihniset luovat merkityksiä kielensä kautta. Mistä sanoista siellä hebreassa mies sana muodostuu?

Lightning

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No ihniset luovat merkityksiä kielensä kautta. Mistä sanoista siellä hebreassa mies sana muodostuu?

Lightning

Miestä tarkoittava sana "adam" tulee kantasanasta "adamah", joka tarkoittaa maaperää (Adam luotiin maasta). Isää tarkoittava sana "ab" tulee sanoista alef (A) eli vahva johtaja ja bet (B) joka tarkoittaa taloa. Siis talon vahva johtaja.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miestä tarkoittava sana "adam" tulee kantasanasta "adamah", joka tarkoittaa maaperää (Adam luotiin maasta). Isää tarkoittava sana "ab" tulee sanoista alef (A) eli vahva johtaja ja bet (B) joka tarkoittaa taloa. Siis talon vahva johtaja.

Niinpä tietenkin, jotenkin sitä ounailin.

Lightning

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä tietenkin, jotenkin sitä ounailin.

Lightning

Tämä paha? Mies paha?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä paha? Mies paha?

Mitä höpäjät?
        Uskovat uskovat miehen ylivertaisuuteen ja päänå olemiseen. Toin esille, ettei mies ole mikään pää tai johtaja. Se on patriarkaalista uskomusta, joka nostattaa miehen testosteronista itsetuntoa naiseen nähden. Miehet pelkäävät vahvoja naisia. Voisin toki olla uskova nöyrä marttasisar, joka hännystelisi näiden mattiloiden ja luetaankosanaa, selfien perässä...mutta, kun en ole.

Lightning

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä höpäjät?
        Uskovat uskovat miehen ylivertaisuuteen ja päänå olemiseen. Toin esille, ettei mies ole mikään pää tai johtaja. Se on patriarkaalista uskomusta, joka nostattaa miehen testosteronista itsetuntoa naiseen nähden. Miehet pelkäävät vahvoja naisia. Voisin toki olla uskova nöyrä marttasisar, joka hännystelisi näiden mattiloiden ja luetaankosanaa, selfien perässä...mutta, kun en ole.

Lightning

Mutta eihän asia ole miesten säätämystä, vaan Jumalan ja Raamatun sanomaa.

Miksi muuten kirjoittelet täällä, kun kerran ilmoitat suoraan, että et usko Jeesukseen?

Eli miksi ihmeessä keskustelet sellaisten kanssa, joiden uskon perusta on aivan toinen kuin sinun omasi?

Miksi kiukuttelet täällä miehille / ihmisille, joiden uskon perusta on aivan eri, kuin sinun omasi?

Etkö sinä anna toiselle uskonvapautta, vaan haluat ja pyrit hallitsemaan ja vallitsemaan toisten uskoa ja väität sitä vääräksi?

Siis mihin olet jättänyt uskonvapauden?

Minun puoleastani sinä saat uskoa mihin haluat tai olla jopa uskomattakin, miksi minä / me emme saa uskoa siihen, minkä me oikeaksi näemme / uskomme?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta eihän asia ole miesten säätämystä, vaan Jumalan ja Raamatun sanomaa.

Miksi muuten kirjoittelet täällä, kun kerran ilmoitat suoraan, että et usko Jeesukseen?

Eli miksi ihmeessä keskustelet sellaisten kanssa, joiden uskon perusta on aivan toinen kuin sinun omasi?

Miksi kiukuttelet täällä miehille / ihmisille, joiden uskon perusta on aivan eri, kuin sinun omasi?

Etkö sinä anna toiselle uskonvapautta, vaan haluat ja pyrit hallitsemaan ja vallitsemaan toisten uskoa ja väität sitä vääräksi?

Siis mihin olet jättänyt uskonvapauden?

Minun puoleastani sinä saat uskoa mihin haluat tai olla jopa uskomattakin, miksi minä / me emme saa uskoa siihen, minkä me oikeaksi näemme / uskomme?

Lupa ja oikeus on täällä kirjoittaa, vai pitääkö siihen sinultakin lupa kysyä? Itse muuten pyrit sitten hallitsemaan mukamas ihmettelemällä tekopyhästi, että miksi täällä kirjoitan...no siksi, et tarvinne muuta selitystä.

Lightning

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä höpäjät?

Lightning

Koska olet kuullut yhdenkään uskovaisen miehen sanovan sinulle, että mies on ylivertainen? Niinpä, et koskaan. Sen sijaan olet kuullut monesti, että mies ja nainen ovat tasavertaiset mutta tehtäviltään erilaiset. Toisen tehtävät eivät ole huonompia kuin toisen. Sunti on kapinaa ja kapina syntiä. Saatana oli esimmäinen kapinallinen, ja hänestä on lähtöisin halu kapinoida Jumalan tahtoa ja järjestystä vastaan. Itsenäinen ja vahva nainen ei ole mitään muuta kuin kapinallinen fraasi, joka tarkoittaa sotaisaa asennetta miehiä vastaan ja sitä Jumalan tahtoa vastaan, että miehellä on eri tehtävät kuin naisella. Samoin on viha patriarkaalisuutta kohtaan positiiviseen muotoon puettu negatiivinen asenne. Paholainen osaa pukea myrkkypillerinsä karamellien muotoon.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Koska olet kuullut yhdenkään uskovaisen miehen sanovan sinulle, että mies on ylivertainen? Niinpä, et koskaan. Sen sijaan olet kuullut monesti, että mies ja nainen ovat tasavertaiset mutta tehtäviltään erilaiset. Toisen tehtävät eivät ole huonompia kuin toisen. Sunti on kapinaa ja kapina syntiä. Saatana oli esimmäinen kapinallinen, ja hänestä on lähtöisin halu kapinoida Jumalan tahtoa ja järjestystä vastaan. Itsenäinen ja vahva nainen ei ole mitään muuta kuin kapinallinen fraasi, joka tarkoittaa sotaisaa asennetta miehiä vastaan ja sitä Jumalan tahtoa vastaan, että miehellä on eri tehtävät kuin naisella. Samoin on viha patriarkaalisuutta kohtaan positiiviseen muotoon puettu negatiivinen asenne. Paholainen osaa pukea myrkkypillerinsä karamellien muotoon.

Sinä muuten puet sen myrkkypillerin karamellin muotoon. Uskovat sanovat, ettå tadavertaisia on mies ja nainen....mutta ne TEHTÄVÄT ovat erilaiset, tarkoittaa ettei nainen saa tehdä samoja asioita kuin mies kaikessa. Myrkkypilleri.

Lightning

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä muuten puet sen myrkkypillerin karamellin muotoon. Uskovat sanovat, ettå tadavertaisia on mies ja nainen....mutta ne TEHTÄVÄT ovat erilaiset, tarkoittaa ettei nainen saa tehdä samoja asioita kuin mies kaikessa. Myrkkypilleri.

Lightning

Olet kyllä todella pahasti ristiriidassa itsesi kanssa.

Ensin sinä itse kirjoitit siitä, että miehen tulisi hoitaa miehen hommat ja olla se mies talossa tähän tyyliin:

" Sanoin äsken miesoletetulle, että muutamat huonokuntoiset puut on kaadettava, hankkia lupa ja sen jälkeen siihen urakoitsija. Sanoi ensisanoikseen, tee itse. Sanoin, että pitää sitten se tehdä. Olin valmiiksi ottanut selvää mitä puiden kaataminen vaatii. Kyseiset puut ovat turvallisuusriski kiinteistölle, joten vitutuskäyrä kyllä kohosi kieltämättä ja jo aamusta lähtien. "

Mutta nyt siis kuitenkin kirjoitat ihan päinvastoin, eli nyt sinun olisi siis tullut saada olla tasavertainen ja tehdä ne "miesten työt" !

" Uskovat sanovat, ettå tadavertaisia on mies ja nainen....mutta ne TEHTÄVÄT ovat erilaiset, tarkoittaa ettei nainen saa tehdä samoja asioita kuin mies kaikessa "

Yritä nyt edes itse päättää se, että mitä sinä oikeasti haluat !

Siis todella paha logiikkavirhe sinulla ensin sitä ja tätä, mutta samassa jo ihan päinvastoin !

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olet kyllä todella pahasti ristiriidassa itsesi kanssa.

Ensin sinä itse kirjoitit siitä, että miehen tulisi hoitaa miehen hommat ja olla se mies talossa tähän tyyliin:

" Sanoin äsken miesoletetulle, että muutamat huonokuntoiset puut on kaadettava, hankkia lupa ja sen jälkeen siihen urakoitsija. Sanoi ensisanoikseen, tee itse. Sanoin, että pitää sitten se tehdä. Olin valmiiksi ottanut selvää mitä puiden kaataminen vaatii. Kyseiset puut ovat turvallisuusriski kiinteistölle, joten vitutuskäyrä kyllä kohosi kieltämättä ja jo aamusta lähtien. "

Mutta nyt siis kuitenkin kirjoitat ihan päinvastoin, eli nyt sinun olisi siis tullut saada olla tasavertainen ja tehdä ne "miesten työt" !

" Uskovat sanovat, ettå tadavertaisia on mies ja nainen....mutta ne TEHTÄVÄT ovat erilaiset, tarkoittaa ettei nainen saa tehdä samoja asioita kuin mies kaikessa "

Yritä nyt edes itse päättää se, että mitä sinä oikeasti haluat !

Siis todella paha logiikkavirhe sinulla ensin sitä ja tätä, mutta samassa jo ihan päinvastoin !

Jos rehellisesti kerron, niin toki vitutuksesta saatan kirjoittaa tänne toisesta. Ehkä, kun pyykinpesun, ruan laiton, imuroinnin lisäksi sanotaan tee itse tai pidetään itsestään selvänä, että ruokaa tulee nenän juureen, niin tuleepa tänne kirjoiteltua. Eihän sekään tarkoita, etteikö kaduttaisi muutaman tunnin kuluttua ja tulisi sellainen ajatus, etten saisi näitä tänne sanoa, ettei se ole oikein. Luultavasti itse olen aikoinaan hakeutunut suhteeseen, jossa on perinteiset käyttäytymismallit.

Nykyään ymmärrän, että omalla luonteellani, joka on helposti ahdistusta kokeva, niin tietenkin, kun jonkun ihmisen kanssa on yhdessä, olisi toivonut tästä saaneensa jotain "tukea" ja, että kokisi, että uskaltaa jättää sen toisen harteille joitain asioita.

Tästä on jo aikaa joutakin vuosia, en tiedä onko täällå ymmärtäväisiä kuulijoita...mutta tulin töistä kotiin ja mieheni oli jättänyt uimakyvyttömän lapsen uimahalliin ilman vanhemman valvontaa, oli tullut itse kotiin. Ei ymmärtänyt kun huusin peloissani että nyt sinne hakemaan lasta. Ei ymmärtäisi vieläkään. Ne on sellaisia salaisuuksia, joilla suojelen myös häntä itseään ja koko perhettä.

Oikeasti kaiken muun seassa ajatus on se, että kyllähän naisena selviäisin todellisesti itsekin ja pystyn ihan samaan kuin mies.

Lightning

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos rehellisesti kerron, niin toki vitutuksesta saatan kirjoittaa tänne toisesta. Ehkä, kun pyykinpesun, ruan laiton, imuroinnin lisäksi sanotaan tee itse tai pidetään itsestään selvänä, että ruokaa tulee nenän juureen, niin tuleepa tänne kirjoiteltua. Eihän sekään tarkoita, etteikö kaduttaisi muutaman tunnin kuluttua ja tulisi sellainen ajatus, etten saisi näitä tänne sanoa, ettei se ole oikein. Luultavasti itse olen aikoinaan hakeutunut suhteeseen, jossa on perinteiset käyttäytymismallit.

Nykyään ymmärrän, että omalla luonteellani, joka on helposti ahdistusta kokeva, niin tietenkin, kun jonkun ihmisen kanssa on yhdessä, olisi toivonut tästä saaneensa jotain "tukea" ja, että kokisi, että uskaltaa jättää sen toisen harteille joitain asioita.

Tästä on jo aikaa joutakin vuosia, en tiedä onko täällå ymmärtäväisiä kuulijoita...mutta tulin töistä kotiin ja mieheni oli jättänyt uimakyvyttömän lapsen uimahalliin ilman vanhemman valvontaa, oli tullut itse kotiin. Ei ymmärtänyt kun huusin peloissani että nyt sinne hakemaan lasta. Ei ymmärtäisi vieläkään. Ne on sellaisia salaisuuksia, joilla suojelen myös häntä itseään ja koko perhettä.

Oikeasti kaiken muun seassa ajatus on se, että kyllähän naisena selviäisin todellisesti itsekin ja pystyn ihan samaan kuin mies.

Lightning

Tuo mistä kirjoitat on heitteillejättö.eikö mies tajua..onko se jotenkin vajaa?

• Anonyymi
        UUSI

Tuo mistä kirjoitat on heitteillejättö.eikö mies tajua..onko se jotenkin vajaa?

Ei ole vajaa. Enkä pidä siitäkään, ettei haluta ymmärtää herkällä mielellä. Hän on kuitenkin hyvä ihminen, vaikka siltä en sitä välttämättä saa näyttämään. Siksi minun tehtäväni on olla se ns. perheen pää ja minun tehtäväni on luoda rautapanssari ja tulla vahvaksi. En kuitenkaan pidä siitä, että hänet ymmärretään väärin.

Lightning

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole vajaa. Enkä pidä siitäkään, ettei haluta ymmärtää herkällä mielellä. Hän on kuitenkin hyvä ihminen, vaikka siltä en sitä välttämättä saa näyttämään. Siksi minun tehtäväni on olla se ns. perheen pää ja minun tehtäväni on luoda rautapanssari ja tulla vahvaksi. En kuitenkaan pidä siitä, että hänet ymmärretään väärin.

Lightning

Miten sen voi ymmärtää väärin,tai eiherkästi?En usko,että teidän avioonni tulee kestämään. Kerroit sen tulleen pöytään kuin kuningas.halveksit häntä itse.
        Puhut,ja mies puhuu,erosta ja yksinolemisesta. Ainakin tytölles jutteli sellaista...taidat ilahtua vain jos voitat kulloisenkin väittelyn.
        Minun ei ole koskaan tarvinnut olla vahva,ohjailla tai määräillä ketään. Puhut myös vallasta joka on annettu sinulle..aikamoinen Justiina olet palstalla,ja näköjään myös kotioloissa

• Anonyymi
        UUSI

Miten sen voi ymmärtää väärin,tai eiherkästi?En usko,että teidän avioonni tulee kestämään. Kerroit sen tulleen pöytään kuin kuningas.halveksit häntä itse.
        Puhut,ja mies puhuu,erosta ja yksinolemisesta. Ainakin tytölles jutteli sellaista...taidat ilahtua vain jos voitat kulloisenkin väittelyn.
        Minun ei ole koskaan tarvinnut olla vahva,ohjailla tai määräillä ketään. Puhut myös vallasta joka on annettu sinulle..aikamoinen Justiina olet palstalla,ja näköjään myös kotioloissa

Minulla on oikeus turhautuakin asioihin ja purkaa sydäntäni jonnekin. Tämä paikkana on väärä, koska en usko, että tällä palstalla on aitoa sydäntä ymmärtää. Ehkä tämä vaan on ainoa paikka, ei ole muuta paikkaa, jonne voisi näitä turhautuneenakin laittaa. Tässä ei ole tarkoitus voittaa nyt väittelyä. Ihminen ei sina tarkastele yhdessä hetkessä kaikkea asian puolia. Se on ihmisyyttä.

Meni monta vuotta ymmärtää laulu.

Laura Närhi - Supersankari
        Kiitos ❤️

Lightning

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä höpäjät?

Lightning

Se on suurelta osin pelkkä uskomus tuo koko patriarkaalisuus ja sen syyttely milloin mistäkin. Siinä logiikassa lähinnä käytetään abstraktiota savuverhona tarkoitushakuiselle ideologiselle sanomalle.

Vastenmielistä toimintaa.

• Anonyymi
      UUSI

MIES ON vaimon pää!

Kukaan eikä mikään muuta tätä tosi-asiaa.

heikot nais.maiset mies oletetut eivät tahdo olla oikeita MIEHIÄ!
      ja kaikki muut kriikit.

Mies. luomakunnan KRUUNU!
      Jumalan KUVA!

• Anonyymi
      UUSI

Eeva eksytti syntiinlankeemukseen miehen.

• Anonyymi
        UUSI

Eeva kieroili Aatamin tekemään synnin. Naisten päästessä alkoi suuri syntihyväntä ja moraalinen rappeuma kaikissa naispappivaltioissa on todettavissa maailmanlaajuisesti poikkeuksetta. Naispapit saaneet mukaansa paljon miehiäkin syntihyväksyntään mukaan kuten saatanan sai kapinaan Jumalaa vastaan kolmanneksen enkeleistä.

Naispappeus on Raamatussa kielletty, sillä seurakunnan paimenen on oltava mies, jolle on asetettu oma tiukkaseulainen vaatimuslista kuka taj´hansa höpö syntihyväksyjämies ei saa toimia Raamatun mukaan pappina.

• Anonyymi
      UUSI

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      252
      1972
    2. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      96
      1869
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      91
      1393
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      70
      1090
    5. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      13
      999
    6. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      951
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      948
    8. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      938
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      912
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      39
      885
    Aihe