Ryhdynkö "rasistiksi"?

Neuvosta kiitollinen

Työpaikallani on useita somaleita. He tekevät hommat yhtä hyvin tai huonosti kuin muutkin, eikä minulla ole heistä muita kuin hyviä kokemuksia. Ei sitten minkäänlaista valittamisen aihetta, vaan 100%:sesti hyvän vaikutelman ovat itsestään minulle jättäneet.

Kun luen näitä "anti-rasistien" ym. nenärengas-hörhöjen ja kukkahattu-tätien juttuja, huomaan heitin kokoajan toistavan: "EI SAA YLEISTÄÄ!!"

Kukaan ei saisi heidän mielestään tehdä johtopäätöksiä omien kokemustensa ja havaintojensa perusteella, sillä se on pahaa yleistämistä.

No, herrat ja neidit "tiedostajat": Onko minun nyt ryhdyttävä pitämään somaleita kusipäinä, ja välttää muodostamasta kokemusperäistä kuvaa po. kansallisuudesta, sillä omien havaintojeni mukainen kuva olisi myönteinen??

Silloin toimisin neuvojenne mukaisesti.

Huomautan, että en liiku iltaisin Helsingin keskustassa, en käytä julkisia kulkuvälineitä, ja vältän muutenkin epämielyttäviä maleksijoita ihan rotuun katsomatta.

10

603

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on iso reikä.

• Kiitollinen edelleenkin

Eihän mitään muuta voi yleistää, kuin omia konkreettisia havaintoja ja kokemuksia. Se on niin väärin.

Pitää muodostaa mielipiteensä fiktioiden l. monikulttuuri-propagandan antamista aineksista. se on poliittisesti korrektia.

Eletään kuvitelmissa ja äänestetään kaikki Tavjaa!!

• Folio Mulder

Suhteellinen rikostilasto paljastaa, kannatttaako maahan ottaa tiettyjä kansallisuuksia kuten heidän ominaisuutensa ja tapakulttuurinsa. Lisäksi kyllähän vaalean pohjoismaalaisen rodun toivoisi lisääntyvän eikä sekoittuvan ainakaan mustien kanssa. Se ei tarkoita, että pitäisi alkaa syrjimään rehellisiä ja työtä tekeviä maahanmuuttajia olipa tällainen mistä hyvänsä.

Ei tarvitse lainkaan olla rasisti, jos haluaa, että maamme pysyy mahdollisimman suomalaisena, jos se on osoittautunut hyväksi. On selvää, että etenkin länsimaista tänne tuulleet maahanmuuttajat sopeutuvat yhteiskuntaamme, mutta tuolta etelästä ja muslimimaailmasta tulleilla on taas vaikeuksia monista syistä ja heistä löytyy sitä väkeä paljon, joista ei kiinnosta elää niin kuin maan tavalla. Sellaisia ei kukaan kunnon suomalainen kaipaa tänne, mutta jos joukossa on poikkeuksia, jotka ovat työtätekeviä ja etsiviä, niin eivätköhän he ole paikkansa ansainneet. Tulisi muistaa, että nykyään työpaikkoja häviää ja omat kansalaiset jotuvat työttömiksi ja omien työllistäminen tulisi tietysti olla ensisijainen tehtävä. Tietty vastuu ja välittäminen omasta kansastaan tulisi olla ensin, ennen kuin aletaan esittämään jaloa ihmistä muun maailman suuntaan.

• Al-Ahram

tietää MISSÄ firmassa on useita somaleja töissä??? :O

• Hmmmz

Ei yleistää saa ei, hyi hyi.
      Oli katos hyvä tai paha yleistys, yleistys se onp silti.

"Silloin toimisin neuvojenne mukaisesti." ?

• teac

Työpaikka on joko ala-aste, sosiaalivirsto tai vankila. Olenko oikeassa?
      Lukiossa niitä ei onneksi ole, eikä varmaan tulekaan.

• et voi olla todellinen henkilö!!!

• Neuvosta kiitollinen
        karvapää kirjoitti:

et voi olla todellinen henkilö!!!

..."Al-Ahramille", "teacille" ja "Karvapäälle", vai oliko muitakin kyselijöitä?

En ole provo, eikä tarinani ole keksitty. En kuitenkaan aio kertoa täällä työpaikkaani, koska olen allekirjoittanut sitoumuksen olla paljastamatta työnantajani tai asiakkaiden asioita julkisuuteen. Työskentelen siis pääkaupunkiseudulla siivousfirmassa.

Huomatan vielä, että kukaan tapaamani somali ei ole kertonut kohdanneensa työelämässä rasismia.

• teac
        karvapää kirjoitti:

et voi olla todellinen henkilö!!!

Jumala vai Saatana.
        Kumpana pidät?

• teac
        Neuvosta kiitollinen kirjoitti:

..."Al-Ahramille", "teacille" ja "Karvapäälle", vai oliko muitakin kyselijöitä?

En ole provo, eikä tarinani ole keksitty. En kuitenkaan aio kertoa täällä työpaikkaani, koska olen allekirjoittanut sitoumuksen olla paljastamatta työnantajani tai asiakkaiden asioita julkisuuteen. Työskentelen siis pääkaupunkiseudulla siivousfirmassa.

Huomatan vielä, että kukaan tapaamani somali ei ole kertonut kohdanneensa työelämässä rasismia.

" En kuitenkaan aio kertoa täällä työpaikkaani, koska olen allekirjoittanut sitoumuksen olla paljastamatta työnantajani"

Ilman sitoumustakaan ei ole korrektia kertoa.

-kaupungin palveluksessa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      45
      4896
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      62
      2757
    3. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1074
    4. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      1055
    5. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      71
      1054
    6. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      127
      1016
    7. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      210
      997
    8. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      72
      984
    9. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      137
      885
    10. Se mies rakastaa minua

Ja minä rakastan häntä. 😌
      Ikävä
      49