Luuk. 17:23
Teille sanotaan silloin: 'Hän on tuolla', ja: 'Hän on täällä', mutta älkää lähtekö minnekään, älkää juosko perässä. [Matt. 24:23; Mark. 13:21; Luuk. 21:8]
Luuk. 21:8
Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.
"aika on lähellä" tarkoittaa puheita maailmanlopusta ja salaisista taivaaseen tempaamisista; niillä puheilla luodaan pelon ilmapiiria ja kiireen tuntua, johon ratkaisuksi esitetään lahkoon liittymistä.
(tyypillisiä huijauksen tuntomerkkejä)
Katsokaa, ettei teitä eksytetä !
3
58
Vastaukset
- Anonyymi
Jeesus varoitti hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä valejeesuksista ja uusista julistajista.
Matt.24: 24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."- Anonyymi
Niitä tosiaan odotellaan, mutta ei ole ilmaantunut. Ei ole ollut suuria tunnustekoja kukaan tehnyt.
Jotkut ovat vain ennustaneet että Jeesus tulee vuonna 1844, mutta ei tullut ja joutuivat pettymään.
Joskaan eivät myöntäneet että tuli valehdeltua, vaan keksivät idean, että Jeesus lähti kyllä silloin taivaasta, mutta ei jaksanut matkustaa maahan asti.
Niitä harhaoppeja kannattaa tosiaan varoa.
- Anonyymi
Eksynyt on vapaa elämään omaa elämäänsä. Hänen pitää vaan huolehtia itsestä ja kunnioittaa muita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi255109- 883744
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483245- 2102706
- 542687
- 522645
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322450- 1532370
- 311965
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1101607