Kun nyt ei ole ketään keneltä kysyä niin kysytääs täältä. Onko tuollaiset vanhat 80-90 -luvun Kotiliesi -lehdet yms. ajan julkaisut sellaisia joita kannattaa säästää (onko niillä mitään arvoa) vai heittää surutta menemään? Jäänyt tuollaista jäämistöä perinnöksi ja vissiin siksi säilötty, kun niissä on jotain sen ajan ruokaohjeita ja kudontakaavoja. Itse en niillä juurikaan mitään tee, mutta kyllähän ne toki nostalgisia muistoja herättää, kun vanhoja kuvia katselee ja tekstejä lukee. Jotenkin riipaisee myös sydäntä heittää pois, mutta toisaalta järki sanoo, että jos ne sinne laatikkoon sulloo takaisin niin eipä niitä kyllä kaipaakaan ennen kuin on taas heittämässä pois saman moraalipainin siivittämänä. Paha paha...ei ne nyt tilaakaan juuri vie, mutta kun vähän kaiken kanssa ajattelee samoin ja se vanha sanonta "pienistä puroista suuri virta" pätee tässä jemmaamisessakin.
Vanhat Kotiliedet ym. lehdet
6
138
Vastaukset
- Anonyymi
Niistä pääset onneksesi eroon lehtikeräyksessä! Joissakin vanhemmissa oli keräilijöiden suosimia piirrettyjä Martta Wendelin kansilehtiä. Ruoka ja käsityöohjeet löytyvät kaikki nykyisin netistä. Ne vanhatkin, eikä niitä sen takia kannata säilyttää.
Minullakin on mukavia muistoja niistä! Lueskelin niitä ollessani vanhuksilla kylässä, koska kyläily oli niin tylsää. En ole koskaan tilannut itse ainuttakaan naistenlehteä, mutta muistan miten kodikasta siellä ja mitä herkkuja niiden lehtien ohjeilla oli milloinkin kokeiltu.
Ihan varmuuden vuoksi voit vilkaista Torista, jos jotakin ne kiinnostaisi.- Anonyymi
Hei, mun ystävä järjesti sellaisilla lehdilmä aarrekartta-illan. Jokaisen piti leikata itselleen mieleisiä kuvia niistä irti. Aarrekartta toteuttaa sinun tulevaisuuden haaveita ja voit mennä niitä kohden. Leikkaa sieltä kuvia talteen, ennen kuin viet keräykseen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei, mun ystävä järjesti sellaisilla lehdilmä aarrekartta-illan. Jokaisen piti leikata itselleen mieleisiä kuvia niistä irti. Aarrekartta toteuttaa sinun tulevaisuuden haaveita ja voit mennä niitä kohden. Leikkaa sieltä kuvia talteen, ennen kuin viet keräykseen!
...Tässä on pieni nurkka minun aarrekartasta :)
https://aijaa.com/1P4qiT - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Tässä on pieni nurkka minun aarrekartasta :)
https://aijaa.com/1P4qiTHei ap. Jos löydät jonkun kuvan, joka puhuttelee sinua ja tuntuu jotenkin hyvältä sinusta, niin laita kuvaa aijaa :).
t.🎈
Vanhoja lehtiä voi myös skannata digitaaliseen muoton tuollaisella laitteella, joka ottaa pinon sivuja kerralla, tai sitten sivut yksitellen, tähän menee tosin "hieman" aikaa, mutta jotkut vanhat lehdet ovat liian arvokkaita, että ne vain heitettäisiin pois.
Tai sitten ottaa vain tärkeimmistä sivuista kuvan kännykän kameralla.- Anonyymi
Heitä lehtikeräykseen tai kysy muutamista divareista onko menekkiä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3563045Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011473En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi791045Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847