Munkit maksoi euron, en ostanut. Ostin 18 pakettia kalapuikkoja tänään. Pitää säästää rahaa kesää varten joten budjetti on 150 euroa toukokuussa. Syön sitten muusia ja kalapuikkoja aika paljon kuukauden aikana.
Köyhyys vappu meni.
18
191
Vastaukset
- Anonyymi
On suorastaan loistava ajatus kerätä rahaa kesäksi, koska sitä tarvitaan paljon.
Eletään koko talvi paikallaan kuin pissa sukassa ja siten kertyy mukava
kesälomapotti käytettäväksi sopivana hetkenä. On mukavaa lähteä reissuun.
Laittelen yleensä n. 200 € kuukaudessa jemmaan niin on mitä käyttää.
Kun ei lähde lappiin niin ei kulu paljoa bensarahaa, joten senkin säästyneen
osuuden voi käyttää leiriytymiseen iloisessa Itä-Suomessa. - Anonyymi
Pitääkin hommata kalapuikkoja lähi Salesta. Vähän budjekti repeilee, joten edullista ruokaa pitää järjestää. Perunoita muussattuna ja hernemaissipaprikat ja kalapuikkoja. Tässä on kahden päivän ruoka.
Mb_76- Anonyymi
Nutipää kuvittelee euron tai kymmenien centtien säästäminen vaikuttaa tilanteeseen jotekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nutipää kuvittelee euron tai kymmenien centtien säästäminen vaikuttaa tilanteeseen jotekin.
Kannattaa yrittää, jos tuloja on. Itsellä säästössä 12 000€ käyttämätöntä rahaa. Kodin sisustamiseen menee vähän, mutta ei sinnekkään paljon. Kompaktin sotilaskämpään on tarkeitä huolellinen siivous.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa yrittää, jos tuloja on. Itsellä säästössä 12 000€ käyttämätöntä rahaa. Kodin sisustamiseen menee vähän, mutta ei sinnekkään paljon. Kompaktin sotilaskämpään on tarkeitä huolellinen siivous.
Mb_76Naurettava ukko. Taidat maksaa ostokset kortilla tai rahalla tilanteen mukaan jotta saat maksimihyödyn esim 72c oston rahalla ja 74c sipuleista kortilla🐵🤦
- Anonyymi
Mikä on köyhyys vappu? Miksi pitäisi vappuna, pääsiäisenä, jouluna ym tuhlaa enempi kuin normaalinakaan päivänä????
Me ei koskaan osteta ruokaa yhtään enempää kuin tarvitaan, ei juhlapyhät ole mikään tuhalus päivä.
Koska kaupat on aina auki, valitettavasti, niin ei tarvi koskaan edes ostaa monen päivän ruokia.- Anonyymi
Ketkä me?Juristi, maalaaja, psykologi ja opettajako?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketkä me?Juristi, maalaaja, psykologi ja opettajako?
Me on monikon ensimmäinen sijamuoto, joka tarkoittaa monia ihmisiä ja ihmislaumaa.
yks: minä, sinä ,hän
mon: me, te, he
Kyppä kirjastosta hakemassa äidinkielen oppikirja, siinä on selvitetty kaikki kielioppiasiat.
t. psykologi, ope, maalari, laulaja, tanssija, neuloja, ohjaaja, piirtäjä, soittaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me on monikon ensimmäinen sijamuoto, joka tarkoittaa monia ihmisiä ja ihmislaumaa.
yks: minä, sinä ,hän
mon: me, te, he
Kyppä kirjastosta hakemassa äidinkielen oppikirja, siinä on selvitetty kaikki kielioppiasiat.
t. psykologi, ope, maalari, laulaja, tanssija, neuloja, ohjaaja, piirtäjä, soittajaKyppä? Taidat tarvita opusta minua enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyppä? Taidat tarvita opusta minua enemmän.
Toki toki, me kaikki tarvitaan opetusta, joskin usein eri asiissa. Sinulla tuo käytös ja ymmärttämättömyys, ja lukutaito on heikko, joten hus hus opiskelemaan.
Keskustelutaitokin on hukassa, kun keskityt muuhun kuin kysymykseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki toki, me kaikki tarvitaan opetusta, joskin usein eri asiissa. Sinulla tuo käytös ja ymmärttämättömyys, ja lukutaito on heikko, joten hus hus opiskelemaan.
Keskustelutaitokin on hukassa, kun keskityt muuhun kuin kysymykseen." lukutaito on heikko"
Paljon parempi kuin sinulla ja myös sekä varsinkin luetun ymmärtäminen missä sinä olet kutakuinkin lievästi opetetun apinan tasolla. - Anonyymi
Ketkä ihmeen Me niin oletko päihdeongelmainen.Kauheesti tekstissä kirjoitusvirheitä,sitä se teettää kun kännissä kirjoittelee.
- Anonyymi
Kyllä vappua voi juhlistaa vetämällä simaa ja munkkeja kaksin käsin.
Eihän se mitään tuhlausta ole kun se tehdään vaan kerran vuodessa.
Toiset vetää lärvit joka viikonloppu ja se on syvää tyhmyyttä, missä
hukkaa valtavat määrät rahaa vuositasolla.
Halpojen tavaroiden runsaalla ostolla ne säästöt syntyvät helposti.
Saa ruokaa pitkiksi ajoiksi ja kun valmistaa vielä suurissa erissä, niin
voi syödä 3-4 päivää samaa sapuskaa. Aina on pakkasessa hätävara. - Anonyymi
Kalapuikot maksaa 1.40 prismassa. Kyllä niitä ostaa ja tekee muusia itsekkin ostan niitä ja syön usein. Vappuna ei mitään ihmeellistä ruokaa tarvii, pärjään vähällä itse. Säästön sähköpyörään rahaa ja joulukuussa pitäisi olla rahat kasassa ja saan vielä veronpalautuksiakin 360 euroa.
- Anonyymi
Tuo on ihan mukavaa, että ensin säästetään ja sitten vasta ostetaan. Itse säästän nyt siihen Weberin sähkögrilliin. Itse olen pystynyt säästämään nyt lähiaikoina keittiön pöydän tuoleineen ja maanantaina pitäisi maksaa Kartellin Componibili laatikoston yöpöydäksi. Ajattelin laittaa pienen Grundig radion siihen yöpöytään, jotta voi sängyllä makaillessa kuunnella radiota.
Mb_76
- Anonyymi
Kalapuikoissa aika vähä kalaa. Eikö mitää järkevämpää olis?
- Anonyymi
Ainakin Rainbow:n kalpuikoissa on 66% kalaa. Einespyöryköissä ei ole lihaa, kalaa , tai kanaa. Niissä on teurasjätettä.
- Anonyymi
Hernekeittoa,kaalilaatikko ja tekee isoja määriä-pakastus.Keitot on edullisia yleensä.Hieman käyttää järkeä kun eihän toi mistään kotosin että jotain samaa muusia ja kalapuikkoja syö että säästyy rahaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291731Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101569Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51290Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61254