Ehkä ei olisi kannattanut.
Ruotsalainen polttoaineyhtiö Preem kertoo tuovansa markkinoille uusiutuvan dieselin, joka ei sisällä tippaakaan fossiilista öljyä.
Toukokuussa myyntiin tulevan polttoaineen kerrotaan vähentävän fossiilisia päästöjä vähintään 90 prosenttia verrattuna täysin fossiiliseen dieseliin.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ebc525b4-b286-43c8-9e5c-6e92e0a16237
Joko myit dieselisi pois?
4
81
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kiinnosta
- Anonyymi
Hyvä juttu. Saadaan pikavauhtii paaliin nämä akkuautot mihin jk moni menny retkuun.
Ser romua. - Anonyymi
Scania vabiikseen sopivaa polttoainesta pääosin.
- Anonyymi
Ei kukaan ole lopettanut tai myynyt diesel h tai pakettiautoa, polttoaineen takia. Syyt on suomalaiset kulut, verot, sekä diesel autojen merkittävästi heikentynyt tekniikka. Eivät kestä kaikkea käyttöä, dpf, kusijärjestelmät kuormana.
Ihan sama mitä diesel on ja mistä se on tehty. Ei se korjaa syytä miksi en itse ole dieseliä käyttöautona pitänyt.
Oli palava aine mitä tahansa niin sama päästö pakoputkesta ilmastoon ja haitat.
Jos dieselistä poistetaan kokonaan polttoainevero ajonuevovetosta kuten varmaan kaikissa muissa maailman maita ei ole, lisäksi poistetaan vero että litrahinta maksaa pumpuilla on sama mitä veroton mpolttoöljy maksaa, 1.30e litra maksoin tänään ja ajelin teillä zetorilla 15 000kg puuta pihaan.
Ja autoihin sekä pakettiautoihin tehdään hyvät moottorit yhdellä turbolla ja ilman dpf, urea, egr järjestelmää niin saattaisin harkita.
ja moottori on parempi Zetorisssa kuin yksikään diesel auton moottori. Tässä ei yhtään häiriöitä 50 vuoteen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135193
- 675004
- 904074
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753580Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603158- 432771
- 152287
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️461868- 381740
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371608