NEW YORK, 3. toukokuuta. Yhdysvaltain presidentti Donald Trump sanoi, että Yhdysvallat voi ajautua taantumaan pian, mutta maan talous kukoistaa pitkällä aikavälillä.
Kysyttäessä, voisiko Yhdysvallat vajota taantumaan, hän vastasi: "Mitä tahansa voi tapahtua, mutta uskon, että meillä tulee olemaan maamme historian paras talous."
Presidentin mukaan hän ei ole kovin huolissaan mahdollisuudesta
"Tämä on siirtymäaika. Uskon, että pärjäämme fantastisesti", Trump sanoi.
Aiemmin Yhdysvaltain entinen valtiovarainministeri Janet Yellen sanoi Financial Timesin haastattelussa, että Yhdysvallat on taantumassa Trumpin tullien vuoksi. Hän sanoi, että Yhdysvallat on erittäin riippuvainen Kiinan keskeisistä mineraaleista, joten Kiinan tuonnin tullit voivat heikentää valtavasti kokonaisia Yhdysvaltain talouden sektoreita.
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump ilmoitti 2. huhtikuuta, että Yhdysvallat asettaa tulleja 185 maalle ja alueelle. Kiinan tullit nousivat 145 prosenttiin, kun taas Peking nosti omia tullejaan yhdysvaltalaisille tuotteille 125 prosenttiin 12. huhtikuuta alkaen.
Dynaamiset vaikutukset katkaisevat velkaantumisen kertoo Orpo kun uhosi että kyllä rahaa on alentaa suurituloisten veroja.
Miten käy Suomen kun meidän johto vetää välistä?
7
59
Vastaukset
- Anonyymi
Onko tuo dynamiikka totta?
- Anonyymi
Toi on just se pointti. Demareille kaikki muutos pitää tapahtua heti, Sannakin hoiti kaikki ongelmat ja toiveet velkarahalla, rahoitti jopa rikkaita miljonääri taiteilujoita koronatuilla kun taiteilijat itki.
Tohon Trumpin suunnittelemaan talouden muutokseen suurin ongelma on Trumpin vihaajat, jotka tahalkaan yrittävät estää Trumppia onnistumasta.
Monet valtiot ei edes laskeneet mitään vaikutuksia kun määräsivät vihoissaan ihan summamutikassa omia vastatulleja, siis miten lapsellista kiukuttelua.- Anonyymi
🥱 Teollisuus ei palaa USA:an, koska 1) palkkataso on liian korkea 2) maassa ei tosiasiassa ole työvoimaa ja 3) Trumpin tempoilu ei edistä ulkomaisia investointeja. Luottamus on menetetty jaj USA:n epävakaus heijastuu koko maailmaan. Sillä on väistämättä myös taloudellisia vaikutuksia. Vallankumouksia tehtiin historiassa, koska haluttiin mennä eteenpäin. Trump yrittää pakottaa maailmaa taaksepäin. Kun se räjähtää käsiin, niin palasia kerätään pitemmän aikaa.
- Anonyymi
Suomen hallituskin noudattaa trumpilaista politiikkaa. Mikä voisi mennä pieleen?
- Anonyymi
Höpö höpö. Suomen hallitus ei romuta demokratiaa, oikeusvaltiota, kansainvälistä järjestystä ja maailmantaloutta. Trumpin politiikka ei ole oikeistopolitiikkaa, vaan jotain aivan muuta. Hän yrittää repiä alas sen mitä maailmansotien jälkeen on rakennettu.
- Anonyymi
Eläkeläisten rahoista otettiin tuo veroale! Tämä on rikollista toimintaa.
- Anonyymi
Maailma, johon Trump haluaa takaisin, sai aikaan 2. maailmansodan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849