Väkevä alkoholipitoinen viini on hyvää viiniä.
Viini valmistuu käymisteitse.
Ehtoollisen viinin tulee olla loppuun asti käynyttä alkoholipitoista viiniä, silloin se on Jeesuksen kärsimykset loppuun asti käynyt Jeesuksen veri.
Joh. 2:10
ja sanoi: "Kaikki tarjoavat ensiksi hyvän viinin ja sitten, kun vieraat alkavat juopua, huonompaa. Mutta sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."
Väkevä viini on hyvää viiniä
33
136
Vastaukset
En tykkää väkevästä viinistä.
7 % Camp Sangria on aika hyvää mehuun sekoitettuna. Ja on aika aika edullista.
Tosin näyttäisi sisältävän rikkiä ja sulfiitteja, eli aika myrkyllistä.
🥶🥶🥶🥶🥶
https://www.s-kaupat.fi/tuote/camp-sangria-7-til-1l-tetra/6412703016396- Anonyymi
Luuk. 5:39
Eikä kukaan, joka juo vanhaa viiniä, halua nuorta, sillä hän sanoo: 'Vanha on hyvää'." - AnonyymiUUSI
Jeesuksen verta eli loppuun asti käynyttä ehtoollisen viiniä ei saa lantrata, eikä vaihtaa mihinkään tiivistemehuihin.
Ehtoollisen pyhä viini ja kristillinen pyhä kaste on osallisuus Jeesuksen kuolemaan ja sovintovereen.
Mark. 10:38
Mutta Jeesus sanoi heille: "Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?"- AnonyymiUUSI
Matt.26
27 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
Joh. 6:56
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Matt.26
27 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
Joh. 6:56
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.1. Moos. 49:11
Hän sitoo aasinsa viinipuuhun, viiniköynnökseen aasinsa varsan; hän huuhtoo vaatteensa viinissä; viittansa rypäleen veressä.
3. Moos. 17:11
Sillä lihan sielu on veressä, ja minä olen sen teille antanut alttarille, että se tuottaisi teille sovituksen; sillä veri tuottaa sovituksen, koska sielu on siinä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
1. Moos. 49:11
Hän sitoo aasinsa viinipuuhun, viiniköynnökseen aasinsa varsan; hän huuhtoo vaatteensa viinissä; viittansa rypäleen veressä.
3. Moos. 17:11
Sillä lihan sielu on veressä, ja minä olen sen teille antanut alttarille, että se tuottaisi teille sovituksen; sillä veri tuottaa sovituksen, koska sielu on siinä.Joh. 15:1
"Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri."
- AnonyymiUUSI
Jeesuksen viinissä oli kyse häistä, jossa juotiin juhlimalla itsensä humalaan. Se että Jeesus teki ihmeen viinistä, ei tarkoita sitä että ihmisten pitäisiä juoda itsensä ympärikänniin. Hän vain teki ihmeen, kun viiniä tarvittiin. Ei hän moralisoinut, vaan se oli ihme siihen ihmisten tarpeeseen. Muutkin ihmeet kun Jeesus teki, ei hän kysynyt parannetulta että uskotko oikein, eikä sitä onko sapatti, vaan paransi kun siihen oli tarve.
Ei Jeesuksen toimintaa ajatella siten että seuraan tekemällä samalla tavalla asioita, vaan siten että ottaa vastaan syntien anteeksisaamisen ja sen kautta Pyhän Hengen lahjan. Siihen uusi liitto meitä johdattaa eikä tyhmiin vänkäämisiin.- AnonyymiUUSI
Eiköhän siellä tämän ajan lahkoissa ihmisiä visko nurin ihan muut voimat, henget, energiat ja tämän maailman alkeisvoimat, kuin Jeesus.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän siellä tämän ajan lahkoissa ihmisiä visko nurin ihan muut voimat, henget, energiat ja tämän maailman alkeisvoimat, kuin Jeesus.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - AnonyymiUUSI
Kyllä Jeesus käytti itsekin alkoholia, ei pidä valehdella.
Matt. 11:19
Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.
Luuk. 7:34
Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanien ja syntisten ystävää:35 Ja viisaus on vanhurskautettu kaikilta hänen lapsiltansa.
- AnonyymiUUSI
Matt. 26:29
"Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."- AnonyymiUUSI
Ihmiset ovat jo pitkään tunteneet viinin, joka on viinirypäleiden tai muiden hedelmien käynyttä mehua. Viini tietenkin käy ilman hapatetta.
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset ovat jo pitkään tunteneet viinin, joka on viinirypäleiden tai muiden hedelmien käynyttä mehua. Viini tietenkin käy ilman hapatetta.
Hiiva on rypäleen kuorissa. Muuten rypälemehu ei fermentoituisi eli kävisi viiniksi.🍇🍷
- AnonyymiUUSI
Moaukko kirjoitti:
Hiiva on rypäleen kuorissa. Muuten rypälemehu ei fermentoituisi eli kävisi viiniksi.🍇🍷
Hapate on muuta kuin rypälesokeria. Viiniin ei lisätä hapatetta. Käyminen tapahtuu ilman lisättyä hapatetta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hapate on muuta kuin rypälesokeria. Viiniin ei lisätä hapatetta. Käyminen tapahtuu ilman lisättyä hapatetta.
Luomua, ei keinotekoisesti hapatettua erillisestä lisätystä hapatteesta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oikea Viini ei ole mennyt pilalle lisäämällä siihen erillistä hapatetta, mikä hapattaa koko taikinan.
Ilm. 6:6
Ja minä kuulin ikäänkuin äänen niiden neljän olennon keskeltä sanovan: "Koiniks-mitta nisuja yhden denarin, ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä."
- AnonyymiUUSI
Kun välimeren ihminen mainitsee viinin, sillä on eri merkitys kuin mitä kun suomalainen sen mainitsee ja miettii miten paljon sitä pitää juoda että saa kunnon humalan.
Ei Raamatun aikaan voitu tietää että on olemassa pohjoinen kansa jolle alkoholi on ongelma, sitä ei voi käyttää ruokajuomana ilman että juo itsensä pöydän alle.
Kaikenlaisia herjaavia fariseuksia silloin kyllä oli, se ei ole mikään yllätys.- AnonyymiUUSI
Nyt puhutaan Raamatun asioista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aabrahamin veljenpoika Loot otti perskännit ja paritteli tyttäriensä kanssa.
1. Moos. 19:33
Niin he juottivat sinä yönä isällensä viiniä. Ja vanhempi meni ja makasi hänen kanssaan, eikä tämä huomannut, milloin hän tuli hänen viereensä ja milloin hän nousi.
1. Moos. 19:35
Niin he juottivat sinäkin yönä isällensä viiniä; ja nuorempi meni ja makasi hänen kanssaan, eikä tämä huomannut, milloin hän tuli hänen viereensä ja milloin hän nousi. Vahvaa kotikaljaa ja sahtia on iät ja ajat maalla juotu ruoankin kanssa. 🍺🍺Paloviinan liikakäyttö aiheutti alkoholiongelmaa Suomen kansassa aikanaan. 😿☠️
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Herjataan Raamatulla.
- AnonyymiUUSI
1. Moos. 6:4
Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita.- AnonyymiUUSI
Et.Amerikasta on löytynyt kolmen metrin mittaisia ihmisen luurankoja.
>>Ei Raamatun aikaan voitu tietää että on olemassa pohjoinen kansa jolle alkoholi on ongelma, sitä ei voi käyttää ruokajuomana ilman että juo itsensä pöydän alle.>>
Monet suomalaiset osaavat käyttää alkoholia sivistyneesti.- AnonyymiUUSI
Helluntailaisille se on paha ongelma.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisille se on paha ongelma.
Jonkun juopon takia lahkoissa tarjotaan ehtoollisella kaikille pelkkää mehukattia.
Sehän on Jeesuksen veren pilkkaamista.
- AnonyymiUUSI
Luostareissa valmistetaan maailman parasta viiniä ja likööriä.
Kannattaa maistaa. >>Helluntailaisille se on paha ongelma.>>
Samaa mieltä.
Helluntailaisille se on paha ongelma että joku suomalainen osaa käyttää alkoholia sivistyneesti.
😊😊😊😊😊- AnonyymiUUSI
Eikös ne veljet menny ylistyskokouksesta sinne karaokebaariin jatkoille...
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eikös ne veljet menny ylistyskokouksesta sinne karaokebaariin jatkoille...
Ei olisi kannattanut mennä mukana.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei olisi kannattanut mennä mukana.
Koko kaupunki joutui herätyksen tilaan.
Pistoolit paukkui ja piipaa-autot meni edestakaisin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Koko kaupunki joutui herätyksen tilaan.
Pistoolit paukkui ja piipaa-autot meni edestakaisin.Vielä suuremmalla syyllä ei olisi kannattunut olla sellaisessa toiminnassa mukana.
Kannattaa tehdä parannus. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vielä suuremmalla syyllä ei olisi kannattunut olla sellaisessa toiminnassa mukana.
Kannattaa tehdä parannus.Ennen kuin alkaa kannattamaan sotarikoksiakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi255039- 883744
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483225- 2102696
- 542687
- 522635
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322450- 1532370
- 311965
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1101587